Bezár

Bejelentkezés

Hirlevél feliratkozás
Bejelentkezés / Regisztráció
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • Velo magazin
  • Tour de Hongrie
  • Giro d'Italia
  • Tour de France
  • Vuelta a Espagna
  • Technikai hírek
  • Országúti
  • Mountain bike
  • Cyclo-cross
  • Pálya
  • Triatlon
  • Pedelec
  • Enduro
  • Triál

Országútis hírek külföldről: Nizzában zárul a 2024-es Tour de France, bemutatták az idei Giro megkülönböztető trikóit, gondba kerülhet az EF női csapata

2023. március 14. kedd
Szerző: velo.hu
Cimkék: Tour de France Giro d'Italia EF Education-Tibco-SVB

Lehullt a lepel a 2024-es Tour de France utolsó két szakaszáról

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Már 2022 decemberében megerősítették, hogy a 2024-es Tour de France nem Párizsban, hanem Nizzában zárul, mégpedig egyéni időfutammal, amire az 1989-es, Greg LeMond-Laurent Fignon csata óta nem volt példa. A Francia Körverseny 1975-től hagyományosan a Champs-Élysées-n ér véget, ahol az etapgyőzelem az egyik legrangosabb sikernek számít a sprinterek körében.


– Nagyon örülünk, hogy 2024-ben Párizs ad otthont a nyári olimpiai játékoknak, de éppen emiatt vált lehetetlenné a Champs-Élysées-n rendezni a záró szakaszt. Végül a Cote d'Azur és Nizza lett a befutó, méghozzá egy egyéni időfutam formájában – mondta akkor Christian Prudhomme versenyigazgató.


A minap az utolsó két etap tényleges útvonalról is lehullt a lepel, melyek részben az idei Párizs-Nizza penzumából merítenek. A huszadik szakasz Nizza és a Col de la Couillole között vezet 144 kilométeren, mintegy 4400 méternyi szinttel, többek között a Col de Braus, a Col de Turini, a Col de La Colmiane és a Col de la Couillole emelkedőinek megmászásával. Ami pedig a zárást illeti, az egy 35 kilométeres egyéni időfutam lesz két emelkedővel, nevezetesen a La Turbie és a Col d’Eze kaptatóival, ám utóbbi csúcsától még mintegy tizenhét kilométer vezet a célig.

Bemutatták az idei Giro d’Italia megkülönböztető trikóit

 

Diavetítéshez kattints a képre


Az Olasz Körversenyt szervező RCS Sport a minap hivatalosan is bemutatta a 2023-as verseny megkülönböztető trikóit, melyeket idén is a Castelli cége tervezett. A velencei vállalat 2018-ban váltotta a Santinit, az innováció jegyében pedig igyekszik minden évben valami újdonsággal előrukkolni. A mezek tervezésekor fontos támpont volt a minél kisebb súly, és az aerodinamikus kialakítás. A minimalizált varrás segítségével igyekeztek követni a kerékpáros testvonalait, ennek tökéletes kivitelezése gyanánt négy féle SITIP megoldást használtak maximalizálva az aerodinamikát és a légáteresztő képességet. A nem varrott részek lézervágással készültek a minél jobb illeszkedés okán.


A trikók:


Rózsaszín trikó: rózsaszín, mint a Gazzetta dello Sport lapjai. Azok a lapok, amiket a hegy tetején osztanak a versenyzőknek, és amik védelmet biztosítanak a hidegtől a lejtmenetekben. A Maglia Rosa az összetett éllovasának járó trikó. Szponzora az Enel.


Ciklámen trikó: 2009 után 2017-ben tért vissza a ciklámen szín, mint a dugattyúlábúak első számú célja. A Maglia Ciclamino a pontverseny első helyezettjének jár. Szponzora a madeinitaly.gov.it.


Kék trikó: kék, mint az ég, amire felpillantanak a versenyzők a hegyek csúcsán friss levegőért kapkodva. Kék, mint a felduzzadt hegyi patakok, melyek a tengerbe ömlenek. Kék, mint a tengerszemek. A hegyi pontverseny vezetőjének jár. Szponzora a Mediolanum.


Fehér trikó: fehér, mint a frissesség és az ártatlanság szimbóluma. A tisztaság és az élénkség, azonban nem egyenlő a bátortalansággal. Fehér, mint a kezdő, az újonc álmatlan éjszakája. A Maglia Bianca a legjobb fiatalnak jár. Szponzora az Intimissimi Uomo.


– Az Olasz Körverseny nem csak egy sportesemény, hanem egy globális médiaplatform. A megkülönböztető trikóink világszerte a legfelismerhetőbb és legelismertebb szimbólumaink. A mezeken lévő szponzoraink minden eddiginél nagyobb és azonosíthatóbb értéket képviselnek – mondta a Rómában tartott sajtóeseményen Paolo Bellino, az RCS Sport ügyvezető igazgatója.


A 2023-as Giro d'Italiát május 6-a és 28-a között rendezik.


Csődbe ment az EF női csapatának egyik főszponzora

 

Diavetítéshez kattints a képre


Csődöt hirdetett a Silicon Valley Bank (SVB), amely évek óta hűséges szponzora az EF Education-Tibco-SVB női sorának, így kérdésessé vált, hogy a pénzintézet bedőlése miképp hat majd a kerékpáros csapatra? Arra klubra, amely az idei szezonban olyan neveket tudhat a keretében, mint a brit Zoe Backstedt, az amerikai Krista Doebel-Hickok vagy a kanadai Alison Jackson. Az érintettek egyelőre nem nyilatkoztak a történtekről.

 

Fotók: ASO (press), RCS Sport (press) és EF Education-TIBCO-SVB.
 

Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.

visszalépés az előző oldalra

Legújabb országúti hírek

Országútis hírek külföldről: olasz siker a Vallter 2000-en, hosszú rehabilitáció vár Cataldóra, Pozzovivo is elkezdte az idényt

Giulio Ciccone sikerét hozta a Katalán Körverseny második szakasza     Mataro és a Va...

  • Országútis hírek külföldről: Roglic továbbra is bombaformában, a Scicon elhagyta az Astana csapatát, mégsem tér vissza az UAE stábjába Peiper
  • Tour de Hongrie 2023: a spanyolok újra akcióban
  • Országútis hírek külföldről: Valter Attila nyilatkozott a Sanremóról, van Anrooij nyerte az Alfredo Bindát, Hansen lett a CPA új elnöke
  • Országútis hírek külföldről: nagyapja nyomdokában van der Poel, Ganna és van Aert is a győztest méltatta, fontos volt a megfelelő frissítés

Következő országúti események ajánlója

  • 2023.03.25: III. Kajdacs Nagydíj Országúti Kerékpárverseny
  • 2023.04.02: BÉKÁS Időfutam - Egyetemi Időfutam OB
  • 2023.04.15: 18. Előzd meg a fogaskerekűt
  • 2023.04.16: Stop Cukrászda Időfutam
  • 2023.04.30: XXIII. Péti Nagydíj
  • 2023.05.01: BalatonFondo országúti maraton 60 km-es táv
  • 2023.05.01: BalatonFondo országúti maraton 140 km-es táv
  • 2023.05.07: XIX. Kínok-Kínja
  • 2023.05.14: Orfűi Kritérium
  • 2023.06.03: Tour de Mátra

VELO.hu felhasználók legújabb túrái

Balaton 1. – Keszthelyi-hegység

Távolság: 32.3 km
Szintkülönbség: 327 m
Nehézségi fok: 3

Szentgotthárd – Őrség Észak

Távolság: 39.4 km
Szintkülönbség: 458 m
Nehézségi fok: 5

Balaton 3. – Szólád, Körös-hegy

Távolság: 25.2 km
Szintkülönbség: 239 m
Nehézségi fok: 3

Legújabb blog bejegyzések

  • Kiruccanás a Dolomitokba a Giro magyar kerekeseinek buzdítására
  • Csak biciklik?
  • Bala
  • "Hadiösvényen..."
  • A Tour de Hongrie üldözése, avagy a 2021 - es Magyar körverseny külső szemmel

Félsziget-kupa 2019

Merida Concept Store Budapest - Megnyitó

Félsziget-kupa

Borsodcross 2017

Lampre-Merida edzőtábor 2018

Movistar csapatbemutató 2018

Polartec edzőtábor 2018 Contadorral

UAE edzőtábor 2018

Országúti kerékpáros világbajnokság 2014 - Promo

SuperCross sorozat 1. forduló-Kazincbarcika cyclocross

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

Harkány Tour 2013: 12 órás nemzetközi kerékpárverseny

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás (rövid videó)

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás

MERIDA Tour de Zalakaros 2013 (Teljes összefoglaló)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

Giro 2013 - 7. etap: Összefoglaló

  • Kerékpár
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Felszerelés
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • VELO magazin
  • Médiajaánlat
  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatvédelem
  • ÁSZF
  • Kapcsolat
Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések
weboldal tervezés: IRQ