Országútis hírek külföldről: Fetter és Valter is remekelt a Varesinén, az UCI közleménye az esetleges egyesülésről, a BORA is képbe került Roglic kapcsán
Ilan van Wilder nyerte a Varesinét, Valter Attila 26. lett, Fetter Erik ott volt a nap szökésében
Ahogyan általában minden évben, úgy idén is remek versenyt hozott a Tre Valli Varesine egynaposa. A kerekesekre Busto Arsizio és Varese között 196,5 kilométer várt a végén körpályával és nem kevesebb, mint huszonnégy kategorizált fallal. Az 1.Pro kategóriájú viadalt immáron 102. alkalommal rendezték meg.
A nap nyolc fős szökésében Fetter Erik (EOLO-Kometa) is ott volt, remekül tempózott az élen, az elmenést azonban végül mintegy harmincöt kilométerre a céltól megfogták. Ezt követően egy kilenc fős, igencsak komoly nevekből álló élcsoport alakult, olyan kerekesekkel, mint Tadej Pogacar (UAE Team Emirates), Aleksandr Vlasov (BORA-hansgrohe), Richard Carapaz (EF Education-EasyPost) vagy éppen Primoz Roglic (Jumbo-Visma). Innen ment tovább szűk tíz kilométerre a céltól a belga Ilan van Wilder (Soudal-Quick-Step), aki haza is ért, így 1968 és a legendás Eddy Merckx sikere óta első belgaként nyerte meg a Varesinét. Mögötte az ecuadori Carapaz lett a második, míg az orosz Vlasov ért célba a harmadik helyen. Valter Attila (Jumbo-Visma) a főmezőnnyel érkezett a 26. pozícióban, amivel öt UCI világranglista pontot szerzett, míg Fetter Erik nem ért célba.
Van Wildert a győzelme mellett természetesen a belga csapat körüli dolgokról is kérdezték.
– Mi versenyzők nem értünk egyet azzal a sok szarral, ami most körülöttünk zajlik – nyilatkozta a célba érkezés után kendőzetlenül van Wilder a Soudal-Quick Step és a Jumbo-Visma esetleges egyesüléséről. – Kellően erősek vagyunk ahhoz, hogy Quick-Stepként folytassuk.
A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség közleményt adott ki az esetleges egyesülés kapcsán
Természetesen a sportág nemzetközi irányító szervezete, az UCI sem hagyta szó nélkül a Jumbo-Visma és a Soudal-Quick-Step esetleges összeolvadását. Mint ismert, október 15-ig kell a csapatoknak benyújtania a jövő évi licenckérelmeket, amelyeket október 19-én tesznek majd közzé. Kissé ellentmondásosan a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség úgy döntött, hogy amennyiben létrejön a frigy, abban az esetben nem adják ki 2024-re a tizennyolcadik WorldTeam-licencet, hanem tizenhét csapat marad a legmagasabb osztályban, habár a szabályzat idevonatkozó része kimondja, hogy a licenc eladható, azaz adás-vétel keretében átruházható.
Ezen felül emlékezteti a feleket, hogy tartsák be a versenyzőkkel és a személyzettel kötött szerződéseiket. A legfrissebb pletykák szerint a holland sor mindössze hat kerekest venne át a belga sortól, melynek következtében öt helyet lenne kénytelen felszabadítani a saját keretében.
Az INEOS és a Lidl-Trek mellett immáron a BORA is licitál Primoz Roglicra
Sőt, bizonyos források már tényként kezelik, hogy a szlovén kerekes a német WorldTeam-sorban folytatja, mégpedig a RedBull hathatós támogatásának köszönhetően. Néhány napja ugyanis Roglic az energiaital gyártó cégnél járt, ami előremutató tárgyalásokat sejtet. Kiszivárgott pletykák szerint, mivel Roglic szerződésben áll a Jumbo-Vismával, így a kivásárlási ára három millió euró körül lehet, de az sem mellékes, hogy az ügynöke egy két évre szóló, 5,5 millió eurós kontraktust szeretne a védence számára összehozni, amit a német csapat az osztrák vállalat segítségével hozna tető alá.
Fotók: Tre Valli Varesine (press) és velo.hu archívum.
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.