Vuelta 2019 hírek: 54-es átlaggal nyert az Astana, 2020-ban Utrecht-ből rajtolnak, Falnak ment a kísérőkocsi, JÖn Calpe
54-es átlaggal nyert az Astana
A Vuelta nyitó csapatidőfutam előtt mindenki a Jumbo-t tartotta esélyesnek, akik idén már két csapat cronót is nyertek, a nap végén azonban kissé meglepetésre az Astana hajtotta a legjobb időt. A 13.4 km-es távon picivel 54 km/h fölötti átlagot tekertek, ez egyébként nem számít a top 5 leggyorsabb csapatidőfutam közé. Érdekesség még, hogy a célvonalként elsőként áthaladó és így a piros trikót is felvevő kolumbiai Miguel Angel Lopez még sosem nyert időfutamot, sem egyéniben, sem csapatban. Az Astana győzelmét annak is köszönhette, hogy a nyolc versenyzőből hatan együtt értek célba, ez a top 3 csapatból ma csak nekik sikerült.
A Jumbo végül csak 18. lett egy bukásnak köszönhetően, melybe Roglic és Kruijswijk is belekerült. Egy kanyarban nagyobb vízmennyiség került váratlanul az útra, rögtön ezen áthajtva esett el a sor. Mindkét csapatkapitány megúszta kisebb sérülésekkel, de a 40 másodperc időhátrány az első napon nagyon nem jött jól nekik. Ugyanezen a helyen esett el az UAE csapata, köztük Aru és Gaviria is. A kolumbiai sprinter a nap után elmondta, nem tudják mi volt az a nagy tócsa az úton, de emiatt estek el ők is és végül perc fölötti hátránnya végeztek.
2020-ban Utrecht-ből rajtol a Vuelta
2020-ban a hollandia Utrecht és környéke ad otthont a Vuelta első három szakaszának. Augusztus 14.-én pénteken, egy csapatidőfutammal kezdődik a háromhetes körverseny Utrecht belvárosában, majd másnap a Den Bosch - Utrecht szakaszra kerül sor. Vasárnap egy Breda-Breda etappal zárul a hétvége, majd hétfőn pihenőnap és transzfer következik vissza Spanyolországba. A Vuelta eddig mindössze háromszor rajtolt hazáján kívülről, 97-ben Liszabonban, 2009-ben Assen-ben és 2017-ben Nimes-ben voltak a nagy rajtok.
Bejelentették a 2021-es indulási helyszínt is, mely Burgos lesz, a szakasz pedig hű marad a hagyományokhoz, miszerint zsinórban tizenödöször keződik csapatidőfutammal majd a Vuelta.
Falnak ment az Euskadi kísérőkocsi a pályabejáráson
Az időfutamokat megelőzően a versenyzőnek mindig van lehetőségük a Grand Tour-ok során lezárt pályán végitekerni a nyomvnalon (ez a budapesti Giro időfutam során is így lesz - A szerk.) néhány órával a rajt előtt. Ma nem csak maga a verseny, hanem már a délutáni pályabejárás is tartogatott egy extrém jelenetet. Az egyik kanyart kiegyenesítve az Euskadi kísérőautója a falnak ment. A baszk csapat szabadkártyával van a Vueltán, de már eggyel kevesebb autóval. A viszonylag magas sebességgel bekövetkezett baleset ellenére az utasok sértetlenül megúszták.
Következik: Benidorm - Calpe, 199 km
Augusztus 25-én 199 km-es etappal folytatódik a verseny, a befutó a profi csapatok egyik legkedveltebb téli edzőhelyén, Calpe-ban lesz (melyet az elmúlt években egyre több magyar csapat is használ a téli felkészüléshez). A nap során két 2. és egy 3. kategóriás emelkedő vár a pelotonra. Az utolsó emelkedő, a 30 km-re a céltól lévő 2. kategóriás Alto de Puig, amely csak 340 méter magas, de arra jó lehet, hogy néhány sprinter leszakadjon a hajrá előtt.
Vuelta összefoglalónkat a szakaszokról ITT találod
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.