VI. PORT Bringaexpo: kiállítói vélemények
Vasárnap lezárult a VI. PORT Bringaexpo. Az új 10.000 négyzetméteres központibb helyszín a G pavilon tökéletesen vizsgázott. A négy nap alatt közel 23.000 látogatót regisztrálhattunk, mely rekordnak számít az expo életében. A Bringaexpo ezzel az Utazás kiállítás legnagyobb társrendezvényévé nőtte ki magát. A záró napon a kiállítók véleményét kérdeztük.
A rendezvényen a legnagyobb standdal a Paul Lange Hungary Kft. képviseltette magát. A cég 600 négyzetméteres kiállítói területén egy gyermek Shimano KRESZ Park is helyet kapott. „Kettős céllal hoztuk a KRESZ Parkot. Egyrészt bemutatni, hogy a Shimano, mint márka egészen a kezdő korosztálytól támogatja a kerékpározást. Illetve szeretnénk, hogy minél többen jól, szabályosan kerékpározzanak és a Shimano márkanevet ezzel is összekapcsolják. A kezdeményezés sikeres volt. Az expo alatt végig regisztráltuk a jelentkezőket és nagyon sokan kipróbálták a pályát.” – fogalmazott Bogdán Csaba a Paul-Lange Hungary ügyvezetője.
A kiállító cégek közül a Gepida fordult meg a legtöbb országban, így adódott a kérdés, hogy a Bringaexpo milyen helyet foglal el ezen rendezvények sorában. „Az Egyesült Államokban, Tajvanon, Franciaországban és Hollandiában is kiállítottunk, de ahol rendszeresen jelen vagyunk az a Eurobike. Az egy szakmai kerékpáros kiállítás. A minőségtől eltekintve a nagy előnye a kereskedők szempontjából, hogy főleg üzleti célból jött létre. Ott egy nap van a nagyközönségnek, hogy meglássák mire készül a kerékpáros szakma. Ez a rendezvény ellenben a végfelhasználóknak szól és gyártó vagy forgalmazó szempontjából nehéz leszűrni, hogy ennek mekkora a hatása. Egy bolt lévén látnánk, hogy mennyi kerékpárt adunk el és a következő hetekben mennyien jönnek vissza a szórólapokkal. Mi erre a kiállításra készültünk árazott katalógussal, melyből több mint hatezret kiosztottunk. Bízunk benne, hogy ez sok helyen esti olvasmány lesz. Kíváncsian várjuk a következő heteket, hogy ennek lesz-e foganatja. A minőségre visszatérve, számomra az a szomorú, hogy nagyon sokan nem veszik komolyan, hogy ez egy kiállítás és nemcsak a kerékpárt kell bemutatni, hanem a céget is. Én mindig azt mondom, hogy egy cég, ahogy érzi magát a rangsorban, úgy jelenjen meg.” – összegzett Rózsa Zsolt a Gepida nagykereskedés vezetője.
Nagy sikert aratott a korábbinál nagyobb méretű tesztpálya, melyen elsősorban különleges kerékpárokat (elektromos, fekvő, tricikli, stb.) próbálhattak ki a látogatók. A legnagyobb érdeklődés az elektromos kerékpárok iránt mutatkozott, a közönség is kíváncsi volt arra, hogy ezek a bringák mekkora segítséget jelentenek a való életben. Az elektromos kerékpárokat és fekvőbicikliket forgalmazó „Annyira Más” Kerékpárbolttól Murlasits Attila tulajdonos beszélt a piac sajátosságairól és a tesztpálya jelentőségéről. „Nagyon fontos szerepe van a tesztpályának. Az embereknek meg kell változtatni azt, ahogy gondolkoznak az elektromos kerékpárokról. Korábban sokan azt gondolták, hogy ez időseknek való és ha kipróbálták, akkor rájönnek, hogy azoknak való, akik mozogni szeretnének, de ugyanakkor minél jobban élvezni szeretnék a kerékpározást. Adott esetben, ha munkába járnak és egy nagyobb emelkedő kerül eléjük, akkor se nagy problémaként éljék meg, hanem tudjanak igénybe venni egy sebesség kiegészítést, rásegítést. Ha minél több ember kipróbálja és beleszeret, akkor több ember igényli, hogy legyen egy ilyen kerékpárja. Egyre többen fognak vásárolni és kihatással lesz arra, hogy az elektromos kerékpárok piaca egyre többet fog fejlődni. Külföldön már ez volt a trend, ott az elektromos kerékpárok nagy arányban képviseltetik magukat a hagyományos kerékpárok piacán. Bizakodó vagyok a hazai piacot tekintve is.”
A turisztikai szakma is óriási nyitottságot mutatott a kerékpáros piac felé. A Bringaexpo külföldi díszvendége az idei évben Ausztria volt, mely az elmúlt években csodálatos hegyei, fejlett kerékpáros túraútvonal hálózata és infrastuktúrája miatt új célcsoporttá vált a hazai bringások számára. A szomszédos nyugati országból idén négy régió (Fertő-tó, Karintia, Innsbruck és Stájerország) érkezett, bemutatva a térség kerékpározási lehetőségeit. „Én Alsó-Ausztriát képviselem. Nekünk elsősorban a semmeringi Bike Park, illetve a Duna-menti kerékpárút a kiemelt terület, ami miatt itt vagyunk. Szerintem maximálisan eltaláltuk a célcsoportot. Nekünk ez azért éri meg, hogy találkozzunk azokkal az emberekkel, akik már évek óta felfedezték, hogy hova érdemes határon túl is jönni.” – jelentette ki az Osztrák Idegenforgalmi Hivatal képviselője.
A Bringaexpón nem csak 2013-as, de már 2014-es kerékpárok is feltűntek. A Bikefun Kft. standján a legújabb fejlesztésű Merida bringákat csodálhatták meg a látogatók. Kovács Tamás a Merida termékmenedzsere lapunknak hangsúlyozta, hogy voltak, akik konkrétan ezen modellek iránt érdeklődtek. „A látogatók miatt rendkívül fontos, hogy kiállítsuk a jövő évi modelleket. Abban a pillanatban, ahogy a médiában megjelennek az első hírek, az emberek szeretnék élőben is látni. Mi próbáljuk elhozni ide ezeket a bringákat. Lehetőség szerint minél többet szeretnénk bemutatni, bár van amelyik még csak prototípus. Hiába vannak 2013-as modellek, sokan már úgy jönnek hozzánk, hogy hallották itt van 2014-es bringa és azt szeretnék megnézni.”
Az expo legdrágább bringáját egy új kiállító a Shopping-all webáruház standján láthattuk. A cég széles palettával debütált. „Meglepően sok ember van, én nemcsak kiállítóként, de még vendégként sem voltam itt korábban. Jó eredményeket várok a rendezvénytől. Nagy az érdeklődés a kerékpárjaink iránt. Úgy látom, hogy a választékunkhoz mérten az érdeklődők a saját igényeiket pontosan meg tudják fogalmazni. Nyilván a drága kerékpárokra sokan csak kiállítási darabként tekintenek. Hétköznapi pénztárcához elérhetetlen áruk van.” – foglalta össze tapasztalatait Horn Péter a Shopping All webáruház ügyvezetője.
A legkisebb standdal a Hunor Kézműves Kerékpár Kft. jelent meg, ahol a jelszó elsősorban az volt: az expo kihagyhatatlan „Nagyon kevés a konkrét érdeklődő, az emberek bedőlnek a marketingnek. Az én célközönségem egy szűk spektrum, öregek, olyan emberek, akik a fémiparban dolgoznak, lakatosok, szerszámkészítők, régi biciklisek. Akik tudják melyik anyag mire való és arra használják őket. Nem vadásznak a súlyokra, a grammokra és van bennük egy kis lokálpatriotizmus. Természetközelibb az a technológia, amit én használok. Javíthatóbb, nem a globalizáció dobjuk el kultúráját erősíti. Felhasználást tekintve más réteget célzok meg, túrázás, extrém túrázás, expedíciós túrázás, mindennapi kényelmes kerékpározás, ahol nem feltétlenül a hajtáshatékonyság, a másodpercek, a grammok a tényező. Egyszóval a régi öregek és a feeling.” – mondta Horváth András a Hunor kerékpár tulajdonosa.
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.