VELO-extra KÉPMESE: Csodás pályakerékpárok a ghenti hatnapos pályaversenyről
A múlt héten lezajlott ghenti hatnapos pályaverseny (melyen Cavendishék csak az utolsó napon vesztették el az elsőséget) során nem csak remek sprinteket és végletekig izgalmas futamokat láthattunk, hanem egy rakás csodálatos pályabringát is a helyszínen. A versenyzőknek két-két kerékpárjuk volt, az egyik az időfutam számokhoz, a másik a sprintszámokhoz. A két kerékpár merőben különbözött, a vázgeometria, áttételek, kerekek, felnimagasság tekintetében is.
Érdekes volt látni, hogy milyen sokan használták a régi Dura-ace lánctányért még mindig a mezőnyben, illetve a mezőny felénél ott volt a hajtóműbe szerelt erőmérő is. A látott kerékpármárkák közül vannak olyanok, akik csak a pályásoknak készítenek bringát, de több nagy, az országúti sportból ismert brand is megjelent a sztárok alatt. Aero kormányok, sprintekhez való vaskos stucnik, speciális pálya szingók és egy rakás egyéb finomság díszelgett a képeken.
Következzen most egy kis egyveleg, a VELO.hu helyszínen készített képei közül. A képek diavítetés formában is megtekinthetők a cikkben, ehhez elég bármely képre duplán kattintani.
A legendás Eddy Merckx, pályakerékpárok gyártásában is erős. A végső győztes, De Buyst - De Ketele páros alatt is ezeket a gépeket láthattuk. |
Az országútról ismert BMC is jelen volt. |
A Look régóta emblematikus résztvevője a pályakerékpárnak |
Felt pályabringa az USA-ból |
Time pályabicó FFWD pálya kerekekkel |
Világbajnoki színes deisgn a madison világbajnoki páros hajtóművén |
Look integrált kormány-stucni megoldás |
Ridley Arena időfutam váz |
BT Blade, azaz a Penge |
Time ZXR5-ös pályaváz, speckó Rotor pálya hajtóművel és lánctányérral |
Egy noname váz |
Continental pályagumi a BMC pályagépben |
Elég aero? |
A Vittoria speckó pályagumija a Pista EVO CS |
Iljo Keisse Specialized pályabringája, Shimano lánctányérral, Sram hajtókarral és Zipp kerekekkel |
Sok volt a régi Dura-ace tányér is a mezőnyben |
Ridley Arena |
Watt mérés nélkül, ma már nincs kerékpárverseny |
Keisse bringája, nagyon durva kormánnyal |
Rotor pálya hajtómű |
Scwalbe Ultremo TT időfutam külsők és egy kevésbé ismert kerékmárka az Edco |
Lightweight Rundkurs 20 küllős karbon kerekek a BMC gépben. Párban is csak 1.100 gramm. |
Amikor egy kerékgyártó vázat is épít. Vagy csak matricáz? FFWD |
A Fuji Syntace pályagépe, Mavic kerekekkel |
How do you Felt? |
Look pályacsoda |
Keisse gépének hihetetlenül letisztult vonásai egy közeliből |
Egy cseh gyártó, a Gebhardt pályás lánctányérja, SRM erőmérővel |
Cervelo T3-as pálya váz |
Pályakormány |
Brutális stucni a legnagyobb sprintekhez. Cavendishék is ilyet használnak országúton. |
A Giant nem gyakori szereplő a pályaversenyeken. A nagy öreg, Andreas Müller ment vele, aki 86 hatnapost ment már életében! |
A Koga csúcs pályagépe |
BMC pályagép, Lightweight kerekekkel. Közelíti a 3 milliót. |
Lapított 3T kormány |
A fekete után egy klasszikusabb kinézetű BMC pályabringa |
BMC Trackmachine2 hátsó papucs |
FES pályagép |
A Rose speciális váza a hatnaposokra fejlesztve |
A világbajnoki madison párosból, Alberto Torres bringája |
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.