Bezár

Bejelentkezés

Hirlevél feliratkozás
Bejelentkezés / Regisztráció
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • Velo magazin
  • Tour de Hongrie
  • Giro d'Italia
  • Tour de France
  • Vuelta a Espagna
  • Technikai hírek
  • Országúti
  • Mountain bike
  • Cyclo-cross
  • Pálya
  • Triatlon
  • Pedelec
  • Enduro
  • Triál

Tour de Hongrie: felkerültünk a kerékpáros elit térképére

2022. június 03. péntek
Szerző: Sajtóközlemény
Cimkék: Tour de Hongrie Giro d'Italia Magyar Körverseny

Néhány nappal a Giro d’Italia veronai befutója után még élénken élnek bennünk a májusi magyarországi kerékpáros fesztivál emlékei: óriási sikert hozott az Olasz körverseny nagy rajtja, ahogyan a három nappal később rajtoló Tour de Hongrie is történetének eddigi legerősebb versenyét produkálta – minden szempontból. A szemünk előtt játszódott le a nagy kerékpáros boom, felkerültünk a kerékpáros elit térképére, de élnünk kell a lehetőséggel, hogy rajta is maradhassunk.

Megérkeztek a világsztárok

 

Az elmúlt években folyamatosan erősödött a Tour de Hongrie mezőnye, ezt igazolja a sportágban mértékadó honlap, a Procyclingstats elemzése. A sportági eredménylistákat, rangsorokat és statisztikákat közlő portál a rajtlista minőségét is pontozza, eszerint 2015-ben még csupán 4 pont járt a Magyar körversenynek, a folyamatos fejlődést mutatják az ezt követő értékek: 2016-ban 9, 2017-ben 19, 2018-ban 36, 2019-ben 70, 2020-ban 85, 2021-ben 129, 2022-ben pedig már 175 pontot „ért” a mezőny, ez utóbbi érték már vetekedik a ProSeries eseményeivel.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Nem véletlen a magas érték, a sportág sztárcsapatai közül tizenegy küldte el a sorát hozzánk, többek között olyan együttesek, mint a Quick Step-Alpha Vinyl, az INEOS Grenadiers, a Jumbo-Visma vagy a Bahrain-Victorious – mintha a labdarúgó Bajnokok Ligája legerősebb klubjai jönnének el egy magyarországi tornára. Itt is jól látható a fejlődés: 2015-ben és 2016-ban csak a „harmadik vonal”, a kontinentális csapatok neveztek, 2017-ben megérkezett az első ProTeam (a sportágban ez a második szint), 2018-ban három, 2019-ben már négy ProTeam indult nálunk. 2020-ban érkeztek az első sztárcsapatok, abban az évben öt WorldTeam mellett nyolc ProTeam, 2021-ben nyolc WorldTeam és nyolc ProTeam indult, 2022-ben pedig a tizenegy WorldTeam mellett nyolc ProTeam vett részt a Tour de Hongrie-n.

 

Megérkeztek a magyar viadalra a világsztárok is, először köszönthettünk a rajtnál olyan nagyságokat, mint a holland Fabio Jakobsen, az ugyancsak holland Dylan Groenewegen vagy az olasz Elia Viviani. Mindhárman a világ legjobb sprinterei közé tartoznak, valamennyien több szakaszt nyertek már a sportág legnagyobb viadalain, a Tour de France-on, a Giro d’Italián vagy a Vuelta a Espanán, Jakobsen legutóbb megnyerte a Vuelta gyorsasági pontversenyét, Groenewegen négy Tour-szakaszsikernél jár, Viviani pedig pályán olimpiai aranyéremmel is rendelkezik. Egyáltalán nem lenne meglepő, ha a júliusi Tour de France-on éppen ők hárman vívnák a legnagyobb csatákat a sprinteken.

 

Az INEOS előzetesen nevezte a 2020-as Giro d’Italia győztesét is, de Tao Geoghegan Hart a koronavírus-fertőzés után még nem állt készen a versenyzésre. Eisenkrammer Károly, a Tour de Hongrie főszervezője ki is mondta, ami immár egészen nyilvánvalóvá vált: a Magyar kör sosem lesz a nagy összetett menők viadala, a földrajzi adottságok nem teszik lehetővé, hogy a legjobb hegyi menők nálunk gyakorlatozzanak. Annál alkalmasabb a terep a sprinterek számára, immár az a cél, hogy évről évre elhozzuk hozzánk a világ leggyorsabb országúti menőit.

 

Végre számolnak velünk

 

A sztárcsapatok pedig szívesen jönnek: a legnagyobb versenyeket idéző biztonságos körülmények között, színvonalas szállásokkal és nagy médiafigyelem mellett versenyezhetnek Magyarországon, mindhárom szempont sokat jelent akkor, amikor összerakják versenynaptárukat.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

A biztonságos körülményekről: a Tour de Hongrie teljes útvonalán forgalomtól elzárt pályán tekerhet a mezőny. Ez nagyon komoly feladat elé állítja a szervezőket, akik a Rendőrség hathatós közreműködésével tudják ezt megvalósítani. A 2022-es viadalon az öt nap során hét megyei és a budapesti rendőr-főkapitányság 2650 munkatársa vette ki a részét az útbiztosításból. A karavánt 19 rendőrmotoros és 23 útvonal-biztosító motoros kísérte végig, három mentőautó, egy orvosi autó és egy mentőmotoros segített, ha szükség volt rá.

 

A 17 millió forintos összdíjazás egy csekély tétel a költségvetésben, amelynek legnagyobb részét a televíziós műsor gyártására és adásba kerülésére fordított összeg teszi ki. A Tour de Hongrie kommunikációs partnere, az A.S.O. segítségével a korábbiaknál is jelentősebb televíziós megjelenést biztosított a magyar viadal számára, világszerte, valamennyi kontinensen, csaknem 190 országban volt látható (120-ban élőben!) a Magyar Körverseny, több mint egymilliárd ember számára vált elérhetővé! A nézettségi adatok feldolgozása hosszú időt vesz igénybe, de az Eurosport adatai már megérkeztek: csaknem hat és félmilliós nézettséget értek el a
magyar Tour adásai. Az már most borítékolható, hogy az összesített számok minden eddiginél jobbak lesznek.


Egymilliárd ember láthatta

 

Nemcsak Magyarországon, ahol – a verseny történetében először – minden szakaszról végig élő közvetítést sugározott az M4Sport, amelynek programjában a szakaszokról készült összefoglaló ismétlései is szerepeltek. A hazánkba érkező világsztárok miatt több országban is kiemelt figyelem övezte körversenyünket, Fabio Jakobsen vagy Dylan Groenewegen remeklése miatt előfordult, hogy a holland és a belga sajtóban a Tour de Hongrie-ról érkező hír nagyobb szenzációt jelentett, mint a Giro d’Italia aznapi eseményei. A hírek pedig mindenhová eljutottak, hiszen olyan nagy hírügynökségégek dolgoztak a versenyünkkel, mint a Reuters, az SNTV, az Eurovision (EBU) vagy az AFP.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Visszakanyarodva a költségvetéshez: a második legjelentősebb tétel a szállásokra fordított összeg volt: 43 különböző szálláshelyen összesen 3215 vendégéjszakát kötött le az idei Tour de Hongrie a csapatok és a közreműködők számára. Fontos, hozzátenni, hogy a sztárcsapatok számára kizárólag a prémium szálláshelyek jöhettek szóba – a sportág sajátossága, hogy ezeket a szállásokat a verseny szervezői biztosítják (és fizetik), ahogyan a profi csapatok számára szabályzatban előírt rajtpénzt is fizetni kell a teljes ellátás mellett.


Hovatovább hova tovább?

 

Mindez nem valósulhatna meg Magyarország Kormányának kiemelt támogatása nélkül. 2016-ban ötéves fejlesztési program indult a kormányzat támogatásával, a program sikerét, az elért eredményeket támasztja alá, hogy 2022-ben újabb ötéves ciklus indult. A költségvetés jelentős részét a kormányzati támogatás biztosítja, enélkül nem juthatott volna néhány év alatt ilyen magasra a nemzeti körverseny. Ugyanakkor az is a szervezők feladata, hogy az állami támogatást minél több szponzori bevétellel egészítsék ki, az elmúlt években ezen a téren is sikerült előrébb lépni.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

A megfogalmazott cél, hogy a viadal bekerüljön a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség ProSeries-sorozatába. Ennek csaknem minden feltételét (a résztvevő mezőny minőségét, az egész világot elérő médiamegjelenést, a biztonságos lebonyolítást vagy a megfelelő szálláshelyeket) képes teljesíteni a Tour de Hongrie, de kétségtelen, hogy a magasabb szinthez a verseny költségvetéséhez is újabb forrásokat kell találnia.

 

 

Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.

visszalépés az előző oldalra

Legújabb országúti hírek

Tour de France hírek: változás a Quick-Step keretében, ismét elővették a Bahrain csapatát, ősszel Szingapúrba látogat a Francia Kör

Változás a Quick-Step Tour-keretében, de nem Cavendish került be     Sajnos a Quick-S...

  • Tour de France hírek: Cavendish és Alaphilippe sem lesz ott a Francia Körön, erős sor Pogacar mögött, egyedi mezben az Israel
  • Utánpótlás országúti bajnokság Tamásiban
  • Országútis hírek külföldről: eredmények az országúti országos bajnokságokról, Gönczy Gergő nyilatkozott a hazai ob-n elszenvedett balesetéről
  • Országútis hírek külföldről: az UCI és a rajtszámok, Lefevere ezúttal van Aertnak szólt be, Simon Yates nem lesz ott a Touron

Következő országúti események ajánlója

  • 2022.07.02: Mátra bike Challenge 2022
  • 2022.07.03: Tour de Pécs
  • 2022.07.10: XXXI. Turul Kupa
  • 2022.07.10: II. 3G Kupa
  • 2022.07.16: 48. Gemenc Nagydíj UCI 2.2
  • 2022.07.17: 48. Gemenc Nagydíj Kritérium
  • 2022.07.17: Tour de Ring
  • 2022.07.23: Visegrad 4 Kerekparverseny UCI 1.2
  • 2022.07.24: Visegrad 4 Ladies Series - Hungary UCI 1.2
  • 2022.07.30: 43. KSI Kupa

VELO.hu felhasználók legújabb túrái

Balaton 1. – Keszthelyi-hegység

Távolság: 32.3 km
Szintkülönbség: 327 m
Nehézségi fok: 3

Szentgotthárd – Őrség Észak

Távolság: 39.4 km
Szintkülönbség: 458 m
Nehézségi fok: 5

Balaton 3. – Szólád, Körös-hegy

Távolság: 25.2 km
Szintkülönbség: 239 m
Nehézségi fok: 3

Legújabb blog bejegyzések

  • Csak biciklik?
  • Bala
  • "Hadiösvényen..."
  • A Tour de Hongrie üldözése, avagy a 2021 - es Magyar körverseny külső szemmel
  • "Európa vad sarka"

Félsziget-kupa 2019

Merida Concept Store Budapest - Megnyitó

Félsziget-kupa

Borsodcross 2017

Lampre-Merida edzőtábor 2018

Movistar csapatbemutató 2018

Polartec edzőtábor 2018 Contadorral

UAE edzőtábor 2018

Országúti kerékpáros világbajnokság 2014 - Promo

SuperCross sorozat 1. forduló-Kazincbarcika cyclocross

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

Harkány Tour 2013: 12 órás nemzetközi kerékpárverseny

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás (rövid videó)

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás

MERIDA Tour de Zalakaros 2013 (Teljes összefoglaló)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

Giro 2013 - 9. etap: Összefoglaló

  • Kerékpár
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Felszerelés
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • VELO magazin
  • Médiajaánlat
  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatvédelem
  • ÁSZF
  • Kapcsolat
Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések
weboldal tervezés: IRQ