Bezár

Bejelentkezés

Hirlevél feliratkozás
Bejelentkezés / Regisztráció
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • Velo magazin
  • Tour de Hongrie
  • Vuelta a Espagna
  • Tour de France
  • Giro d'Italia
  • Technikai hírek
  • Országúti
  • Mountain bike
  • Cyclo-cross
  • Pálya
  • Triatlon
  • Pedelec
  • Enduro
  • Triál

Shimano 2014 napok a Velo.hu-n-Negyedik rész: Deore, és Altus

2013. május 02. csütörtök
Cimkék: shimano

A Deore, és Altus család nem az aminek megjelenését remegve várják a bringások, viszont kerékpárok százezreit szerelik ezekkel az alkatrészekkel! A Deore szett most felnőtt a közép kategória fölé, és az Altus is komolyabb tudással vérteződött fel.

 

Annyi újdonsággal jelentkezik idén is a Shimano, hogy egy egész hetet szentelünk a híreknek! Minden nap más-más érdekességet mutatunk be nektek, melyek egy része már idéntől, mások pedig jövő évtől lesznek kaphatóak!

 

Diavetítéshez kattints a képre

Shimano Deore

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

True Performance, azaz igazi teljesítmény. Ezzel a jelmondattal indítja útjára a Shimano az új Deore-családot, amely ismét lépett egy lépcsőfokot a használhatóság tekintetében. Eddig a Deore a megfizethető középkategóriás szett volt, amelyet főleg túrázásra lehetett használni. Most belépnek a hobbiszintű versenyzés és az all mountain bringák világába.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Az új Dyna Sys 10 sebességes rendszerhez való hajtómű dupla tányéros kivitelben is elérhető lesz, és erősen hasonlít felsőbb kategóriás testvéreire! Az áttételekből lesz a megszokott 42/32/24T, illetve az új 40/28T, 38/26T, 38/24T kiosztásokkal. Kép:5

 

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

A vadonatúj fejlesztésű hátsó váltó Shadow RD kivitelű, de all mountain felhasználásra erősített, kikapcsolható rugós Shadow RD+ ként is megvehető lesz. Sőt, mindkettőből gyártanak majd Direct Mount váltófülhöz valót, hiszen egyre több kerékpáron ezt használják az X12-es hátsó tengelyek helyszükséglete miatt.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Ahogy említettük, komolyabb bevetésekre lesz alkalmas a Deore, ez abból is látszik hogy az első váltó Top Swing, és Down Swing kivitelben is kapható lesz méghozzá nem csak bilincses, hanem Direct Mount rögzítéssel is! Ez utóbbi főleg a 29-es bringákon, és fullykon jellemző.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Az SL–M610-es váltókarok immáron átkapcsolhatók lesznek dupla és tripla 10-es szettek vezérlésére is, illetve I-spec kompatibilissé váltak. Leszivárgott a Deore szetthez is a Two Way Release, azaz mindkét irányban lehet váltani a kisebb tányér felé a karral.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Új az M615-ös fékrendszer is, mely leginkább az XT-re hasonlít. Nagyon rövid fékkarral rendelkezik, benne van a Servo Wave machanizmus, és akár hűtőbordás Ice Tech fékbetétekkel is elérhető lesz. A nyomáspont állítása szerszámmentesen megoldható, és ugyancsak a felső kategóriáktól jött a One Way Bleeding olajkör is, így nagyban leegyszerűsödik a légtelenítés, illetve olajcsere.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Az SM-RT68-as Ice Tech féktárcsa szintén szendvics szerkezetű (acél/alu/acél) akárcsak a Saint, XTR, vagy XT esetében, és a sarat is jobban tűri. 160, 180, és 203mm-es kivitelben lesz elérhető.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Az agyakat is a komolyabb bevetések körülményeihez tervezték, így fordulhatott elő, hogy a Deore család életében először kapott elől 15mm-es, hátul pedig X12-es tengelyeket! Természetesen hagyományos gyorszárakkal is meg lehet majd vásárolni, de a lehetőségeket nagyban szélesítették. A csapágyazás megmaradt állítható kónuszosnak, de ezen nem is csodálkozunk hiszen a Shimano nem gyárt zárt csapágyas agyakat.

 

Shimano Altus

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Itt is léptek egy fokozatot, így már a belépő szintű Altus családnál is elérhető a Mega Drive Train, azaz a 9 fokozat. A kinézete is sokkal komolyabb lett, felzárkózva a felsőbb kategóriás montis alkatrészekhez. A hátsó váltó váltási ereje kisebb lett mint az előd esetében, és a nagyobb tesóktól örökölte az alacsony profilú Double Servo Panta mechanikát. Ennek szélesebb kapcsolódási felületei nagyobb tartósságot, merevséget, és pontosságot biztosítanak. Feketében, és ezüstben is kapható lesz.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Az első váltó is szélesebb mechanikát kapott, és 44, illetve 48 fogas lánctányérokkal is kompatibilis. Alsó, és felső bilincses kivitelben is elérhető lesz.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

A váltókarokat is frissítették, és Light Action váltást biztosít, az aktuális fokozatot pedig OGD kijelzőről nézheted meg. Lesz belőle fékváltókar, és csak külön váltókar is.

 

A Shimano termékek forgalmazója a Paul-Lange Hungary Kft.
Elérhetőség: www.paul-lange.hu

 

Hétfői hírünket az XTR újdonságokról ITT találod!
Keddi hírünket az új Ultegra szettről ITT találod!
Szerdai hírünket a montis kerékszettekről ITT találod!


 

Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.

Eddig hozzáfűzött kommentek:

FOCUSrider
2013.05.02. 09:12
Az én 2010-es Deorem is Two Way Release-es, szóval ez nem újdonság.
visszalépés az előző oldalra

Legújabb országúti hírek

Országútis hírek külföldről: Merlier nyerte a Le Samyn klasszikusát, Pogacar 2026 végéig hosszabbított az UAE-vel, a Strade Bianchén sem lesz még ott Peter Sagan

Tim Merlier és Lotte Kopecky sikereivel zárultak a Le Samyn egynaposai     Quaregnon ...

  • Országútis hírek külföldről: Lefevere csapata készen áll a klasszikusokra, van Aert is ott lehet az olimpia időfutamán, Roglic a Párizs-Nizza legfőbb favoritja
  • Országútis hírek külföldről: Pidcock káprázatos hétvégét produkált, van der Poel volt a Kuurne sztárja, Bagioli sikere Franciaországban
  • Van der Poel 80 km-es szökése az utolsó kilóméterig tartott ki
  • Országútis hírek külföldről: Pogacar sikere az UAE Touron, Gaudu nyerte az Ardache egynaposát, Cav kisfia már most megőrül a kerékpározásért

Következő országúti események ajánlója

  • 2021.03.15: Tamási Hegyi Kupa 2021
  • 2021.03.21: II. 3G Kupa
  • 2021.03.28: 17. Sajó Péter Emlékverseny
  • 2021.04.04: Stop Cukrászda Időfutam
  • 2021.04.11: Egyetemi Időfutam OB
  • 2021.04.11: kerékvár-BÉKÁS Időfutam
  • 2021.04.18: Hegyi OB
  • 2021.04.24: V. Tour de Ajka
  • 2021.04.25: XX. Péti Nagydíj
  • 2021.05.01: Országúti Kerékpár Diákolimpia Országos Döntő 

VELO.hu felhasználók legújabb túrái

Francia Alpok 2017.

Francia Alpok 2017.

Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8

Albán-Anzix 2017.

Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8

Alpok kommandó 2016.

Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8

Legújabb blog bejegyzések

  • Kerékpártúra 19 megyeszékhelyre, 6 napra felfűzve
  • Film ajánló: Két keréken Szászföldön
  • Tengeri Alpok ostroma 3: "Kanyoning 2 keréken"
  • HUSZONHÉT
  • Tengeri Alpok ostroma 2 : "Gigászok arénája"

Félsziget-kupa 2019

Merida Concept Store Budapest - Megnyitó

Félsziget-kupa

Borsodcross 2017

Lampre-Merida edzőtábor 2018

Movistar csapatbemutató 2018

Polartec edzőtábor 2018 Contadorral

UAE edzőtábor 2018

Országúti kerékpáros világbajnokság 2014 - Promo

SuperCross sorozat 1. forduló-Kazincbarcika cyclocross

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

Harkány Tour 2013: 12 órás nemzetközi kerékpárverseny

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás (rövid videó)

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás

MERIDA Tour de Zalakaros 2013 (Teljes összefoglaló)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

Giro 2013 - 8. etap: Összefoglaló

  • Kerékpár
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Felszerelés
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • VELO magazin
  • Médiajaánlat
  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatvédelem
  • ÁSZF
  • Kapcsolat
Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések
weboldal tervezés: IRQ