Shimano 2014 napok a Velo.hu-n-Negyedik rész: Deore, és Altus
A Deore, és Altus család nem az aminek megjelenését remegve várják a bringások, viszont kerékpárok százezreit szerelik ezekkel az alkatrészekkel! A Deore szett most felnőtt a közép kategória fölé, és az Altus is komolyabb tudással vérteződött fel.
Annyi újdonsággal jelentkezik idén is a Shimano, hogy egy egész hetet szentelünk a híreknek! Minden nap más-más érdekességet mutatunk be nektek, melyek egy része már idéntől, mások pedig jövő évtől lesznek kaphatóak!
Shimano Deore
True Performance, azaz igazi teljesítmény. Ezzel a jelmondattal indítja útjára a Shimano az új Deore-családot, amely ismét lépett egy lépcsőfokot a használhatóság tekintetében. Eddig a Deore a megfizethető középkategóriás szett volt, amelyet főleg túrázásra lehetett használni. Most belépnek a hobbiszintű versenyzés és az all mountain bringák világába.
Az új Dyna Sys 10 sebességes rendszerhez való hajtómű dupla tányéros kivitelben is elérhető lesz, és erősen hasonlít felsőbb kategóriás testvéreire! Az áttételekből lesz a megszokott 42/32/24T, illetve az új 40/28T, 38/26T, 38/24T kiosztásokkal. Kép:5
A vadonatúj fejlesztésű hátsó váltó Shadow RD kivitelű, de all mountain felhasználásra erősített, kikapcsolható rugós Shadow RD+ ként is megvehető lesz. Sőt, mindkettőből gyártanak majd Direct Mount váltófülhöz valót, hiszen egyre több kerékpáron ezt használják az X12-es hátsó tengelyek helyszükséglete miatt.
Ahogy említettük, komolyabb bevetésekre lesz alkalmas a Deore, ez abból is látszik hogy az első váltó Top Swing, és Down Swing kivitelben is kapható lesz méghozzá nem csak bilincses, hanem Direct Mount rögzítéssel is! Ez utóbbi főleg a 29-es bringákon, és fullykon jellemző.
Az SL–M610-es váltókarok immáron átkapcsolhatók lesznek dupla és tripla 10-es szettek vezérlésére is, illetve I-spec kompatibilissé váltak. Leszivárgott a Deore szetthez is a Two Way Release, azaz mindkét irányban lehet váltani a kisebb tányér felé a karral.
Új az M615-ös fékrendszer is, mely leginkább az XT-re hasonlít. Nagyon rövid fékkarral rendelkezik, benne van a Servo Wave machanizmus, és akár hűtőbordás Ice Tech fékbetétekkel is elérhető lesz. A nyomáspont állítása szerszámmentesen megoldható, és ugyancsak a felső kategóriáktól jött a One Way Bleeding olajkör is, így nagyban leegyszerűsödik a légtelenítés, illetve olajcsere.
Az SM-RT68-as Ice Tech féktárcsa szintén szendvics szerkezetű (acél/alu/acél) akárcsak a Saint, XTR, vagy XT esetében, és a sarat is jobban tűri. 160, 180, és 203mm-es kivitelben lesz elérhető.
Az agyakat is a komolyabb bevetések körülményeihez tervezték, így fordulhatott elő, hogy a Deore család életében először kapott elől 15mm-es, hátul pedig X12-es tengelyeket! Természetesen hagyományos gyorszárakkal is meg lehet majd vásárolni, de a lehetőségeket nagyban szélesítették. A csapágyazás megmaradt állítható kónuszosnak, de ezen nem is csodálkozunk hiszen a Shimano nem gyárt zárt csapágyas agyakat.
Shimano Altus
Itt is léptek egy fokozatot, így már a belépő szintű Altus családnál is elérhető a Mega Drive Train, azaz a 9 fokozat. A kinézete is sokkal komolyabb lett, felzárkózva a felsőbb kategóriás montis alkatrészekhez. A hátsó váltó váltási ereje kisebb lett mint az előd esetében, és a nagyobb tesóktól örökölte az alacsony profilú Double Servo Panta mechanikát. Ennek szélesebb kapcsolódási felületei nagyobb tartósságot, merevséget, és pontosságot biztosítanak. Feketében, és ezüstben is kapható lesz.
Az első váltó is szélesebb mechanikát kapott, és 44, illetve 48 fogas lánctányérokkal is kompatibilis. Alsó, és felső bilincses kivitelben is elérhető lesz.
A váltókarokat is frissítették, és Light Action váltást biztosít, az aktuális fokozatot pedig OGD kijelzőről nézheted meg. Lesz belőle fékváltókar, és csak külön váltókar is.
A Shimano termékek forgalmazója a Paul-Lange Hungary Kft.
Elérhetőség: www.paul-lange.hu
Hétfői hírünket az XTR újdonságokról ITT találod!
Keddi hírünket az új Ultegra szettről ITT találod!
Szerdai hírünket a montis kerékszettekről ITT találod!
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.