Remekelt a magyar csapat a Giro-E első felében
2018. május 8-án az Olasz Körverseny első itáliai szakaszán debütált a Giro-E sorozat, melynek keretében öt két-fős csapat versenyezte végig a Giro tizennyolc olaszországi etapját közvetlenül a WorldTour viadal mezőnyét megelőzően. Mind a tíz versenyző Pinarello Nytro elektromos kerékpárral vágott neki az eseménynek.
A sikereken felbuzdulva 2019-ben is útjára indult a viadal, ugyancsak tizennyolc olaszországi szakasszal, de már tíz, hat fős sor részvételével, ráadásul most már trikókat is osztva. Továbbra is csapatversenyről van szó, így szakaszonként csak öt versenyzőnek kell rajthoz állnia, lehetőség van a keret rotálására. A másik nagy változás, hogy már nem csak a Pinarello képviselteti magát, többek között a De Rosa, az Epowers, az Olmo, a Trek és a Fusionis márkák is jelen vannak.
A Giro d’Italia szervezőinek hivatalos megfogalmazása szerint a Giro-E nem verseny, hanem inkább egyfajta teszt. A szervezők próbálják kideríteni, hogy mit lehet kihozni az elektromos rásegítéses kerékpárokból, amelyek bizonyítottan, napról-napra egyre nagyobb szeletet követelnek az értékesített kerékpárok piacából. Ennek megfelelően sokszor nem is a sebesség számít, hisz olyan feladatok is vannak az etapokon, mint adott sebesség tartása egy tíz kilométeres távon, mindennemű kerékpáros komputer használata nélkül.
A nap végi sprintben csak a csapatkapitányok vesznek részt, a többi versenyző az egy kilométeres kapunál megáll. A mezőnyben egy magyar csapat is ott van az Epowers Factory Team, amely a verseny első felében három szakaszt is nyert.
Az Epowers alapmodellje 240 Watt teljesítményt képes leadni. Súlyban valahol nyolc és fél és tíz kiló között mozog, ezzel pedig a magyar fejlesztésű kerékpár messze a legkönnyebb.
„A cél az, hogy összemérjük az Epowers tudását a Giro-E versenyen szereplő többi gyártó termékével, és reméljük, hogy győztesen kerülünk ki ebből a küzdelemből” – mondta Varjas István a csapat szakmai tanácsadója.
„A Giro-E során tíz gyári csapat indít versenyzőket – folytatta Filutás Viktor. - Az adott szakasz célja mindig ugyanaz, mint a WorldTour mezőnyé, viszont a rajt közelebb van a befutóhoz, tehát nem a teljes szakaszokat teljesítjük. Az elektromos rásegítés körülbelül egy órát bír, amit úgy kell beosztanunk, hogy kihozzuk magunkból a legjobbat. A csapat két tagja cserélhető, tehát nem kötelező minden nap ugyanazokkal a versenyzőkkel rajthoz állni. A szabály nagyjából annyi, hogy 25 kilométer/órás sebesség alatt kapcsol be a motor, tehát akkor, ha a versenyző már nem tud megfelelő tempót diktálni. Hárman vagyunk magyarok Istlstekker Zsolt, Nagy Bendegúz és jómagam, mellettünk az olasz Andrea Tafi, valamint a szerb Vladimir Vulisevic alkotja stabilan a sort, a hatodik ember személye változó.”
A verseny első felében az Epowers Factory Team Andrea Tafi és Filutás Viktor révén szakaszokat is nyert, így féltávnál az összetettben és a pontversenyben is az élen állnak.
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.