Országútis hírek külföldről: Thomas De Gendt újabb emlékezetes szökése, Elia Viviani nyerte a De Panne egynaposát, bemutatták a mechanikai dopping elleni küzdelem újításait
A szökések nagymestere Thomas De Gendt nyerte a Katalán Körverseny harmadik szakaszát
A hatalmas széllökések és a hó miatt a Katalán Körverseny szervezői végül úgy döntöttek, hogy nem viszik fel a mezőnyt a Valter 2000 csúcsára a WorldTour viadal harmadik etapján. A szakaszt Sant Cugat és Camprodón között rendezték meg mindössze 153 kilométeren. Ennek okán a penzum karakterisztikája nagyban hasonlított a második szakaszéra. A rajtot követően egy öt fős szökés alakult, melybe Thomas De Gendt (Lotto-Soudal), Clement Chevrier (AG2R La Mondiale), Lluis Mas (Caja Rural Seguros-RGA), Mikel Bizkarra (Euskadi Basque Country-Murias) és Pablo Torres (Burgos BH) keveredett bele. Az elmenés legnagyobb előnye három percnél nem nőtt nagyobbra. A Bracons emelkedőjén Bizkarra, De Gendt és Mas ment tovább, majd a szökések nagymestere De Gendt hagyta magára társait, miközben azokat utolérték. A végjátékhoz közeledve a főmezőnyben is megindultak a próbálkozások Simon Yates (Mitchelton-Scott), Nairo Quintana (Movistar), Mathias Frank (AG2R La Mondiale) és Thibaut Pinot (Groupama-FDJ) négyese iramodott De Gendt után, s bár egyre inkább megközelítették De Gendt végül hazaért megnyerve ezzel a szakaszt és átvéve az összetett első helyét is. A második Simon Yates (Mitchelton-Scott), míg a harmadik Thibaut Pinot (Groupama-FDJ) lett. A negyedik szakasz során a La Molina emelkedője vár a mezőnyre mintegy 170 kilométer megtételét követően.
„Amikor úgy döntöttem, hogy megpróbálom egyedül alig volt két perc az előnyöm – mondta De Gendt a célba érkezést követően. – Hatalmas szembeszél volt, nagyon nehéz dolgom volt. Az utolsó harminc kilométeren szinte mindent kiadtam magamból. Több olyan pillanat is volt, amikor azt vártam, hogy mikor fog már meg a főmezőny, de végül csak sikerült hazaérnem.”
Elia Viviani győzelme a De Panne viadalán, Riccardo Minali duplázott Malajziában
Első alaklommal rendezték egynaposként a korábban három szakaszból álló Driedaagse Brugge-De Panne viadalát. A 202 kilométeres kiemelt kategóriás verseny során elsősorban a szél játszotta a főszerepet. Ennek okán végül egy mindössze húsz fős csoport sprintelhetett a győzelemért, akik közül az igencsak hátulról indító Elia Viviani (Quick-Step Floors) bizonyult a legjobbnak megelőzve Pascal Ackermann (Bora-hansgrohe) és Jasper Philipsen (Hagens Berman-Axeon) kettősét.
Közben a szintén kiemelt kategóriás Langkawi Körverseny negyedik szakaszán 184 kilométer várt a mezőnyre. A penzum szinte teljesen sík volt, így a sprintereknek kedvezett. A győzelmet végül az olasz Riccardo Minali (Astana) szerezte meg, aki ezzel már a második részsikerét aratta a maláj versenyen. A második helyen Andrea Guardini (Bardiani-CSF), míg a harmadikon Mohd Hariff Saleh (Terengganu) gurult át a célvonalon.
Hivatalosan is bemutatták a mechanikai dopping elleni küzdelem új eszközeit
A svájci Genfben tartott sajtótájékoztatót a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség, ahol bemutatták a mechanikai dopping elleni küzdelem legújabb eszközeit. Mint ismeretes eddig egy speciális tablettel valamint hőkamerákkal ellenőrizték a kerékpárokat, amit ezentúl egy kamion vált fel, melyen egy röntgen és termálkamerával felszerelt átvilágításra alkalmas konténer lesz. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a három legnagyobb körversenyen valamint a kiemelt egynaposokon fogják elsődlegesen használni a szerkezetet.
„Elsődlegesen nem megtalálnunk kell a rejtett motorokat, hanem megfelelően bizonyítani azt, hogy nincsenek – így David Lappartient a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség regnáló elnöke. - Új eszközök és egy teljesen új technológia kerül bevezetésre. A három nagy körversenyen valamint több egynapos viadalon is bevetjük majd az új röntgenkamionunkat. Az UCI legfőbb feladata, hogy garantálja a versenyeken elért eredmények hitelességét. Ez egyben azt is jelenti, hogy megvédjük a kerékpárosokat a felmerülő pletykákkal szemben. Bizonyítanunk kell, hogy a versenyzők egyenlő feltételek mellett versengnek.”
Már most pénzügyi gondokkal küzd az egyetlen világbajnoki pályázat
Luca Zaia Veneto régió kormányzója levélben kért támogatást az olasz kormánytól a 2020-as vicenzai világbajnokság megrendezéséhez. Mint arról korábban már beszámoltunk az Olasz Kerékpáros Szövetség nagy gondban van, miután a könyvvizsgálók a 2,7 millió Eurós adósságállomány azonnali refinanszírozására kötelezték a szervezetet. Renato di Rocco regnáló elnök elmondása szerint végrehajtják az üzleti tervet, de elvárják, hogy az Olasz Olimpiai Bizottság is segítsen, ahogy azt más sportágaknál is megteszi. A szövetség 2017-es bevétele mindössze 16,2 millió Euró volt melyből mindössze 1,6 millió Euró a szponzortól kapott támogatás a többi állami finanszírozás és versenydíj. A probléma kihat a 2020-as vicenzai országúti világbajnokság pályázatára is, mivel az esemény állami támogatása is bizonytalan. A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség feje is főhet, mivel nincs más pályázó a vb-re. Az UCI ennek kapcsán megkereste a holland Groningen és Drenthe tartományokat, akik a 2023-as világbajnokságra szeretnének pályázni, hogy esetlegesen nem-e tudnák hamarabb megrendezni az eseményt. Erre válaszul a vicenzai szervezőség újra megerősítette, hogy eszük ágában sincs visszalépni.
Eddig hozzáfűzött kommentek:
Lappartient-nek meg sikerült találnia egy rém elegáns pedállal szerelt bringát a bemutatóhoz.
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.