Országútis hírek külföldről: Szalontay Sándor a 18. helyen végzett Keirinben a pályakerékpáros világkupa berlini állomásán, Nairo Quintana nem támogatja a Movistar három kapitányos Tour indulását

E-mail  Nyomtatás
2018. december 02.
  |   Szerző: m.norbi

Szalontay Sándor a 18. helyen végzett Keirinben a berlini pályakerékpáros világkupán

 

Diavetítéshez kattints a képre


A férfiak Keirin számában Szalontay Sándornak szoríthattunk a berlini pályakerékpáros világkupa-forduló második versenynapján. Sprinterünk az első körben a negyedik futamban szerepelt, melyet a francia Sebastien Vigier nyert meg, Sándor a negyedik helyen zárt. A reményfutamában mondhatni a legerősebb ellenfeleket kapva harmadikként eset ki, így végül a 18. helyen végzett. A Keirint a holland Matthijs Buchli nyerte az ausztrál Matthew Glaetzer és a maláj Azizulhasani Awang előtt.


Az egy kilométeres egyenkénti időfutamban hazai sikernek tapsolhatott a nagyérdemű Joachim Eilers 1:00.645-ös idővel diadalmaskodott, míg a dobogó másik két fokára a francia Quentin Lafargue és a holland Theo Bos állhattak fel.


Madisonban a papírforma érvényesült a dán kettős, Lasse Norman Hansen és Casper von Folsach körelőnnyel szerezte meg az aranyérmet a brit és a német duót maga mögé utasítva.


A hölgyek sprint számában ausztrál győzelem született Stephanie Morton révén, aki a döntőben az orosz Anastasiia Voinovát győzte le, miközben a bronzcsatát az ukrán Olena Starikova nyerte.


Nagyon szoros versenyt hozott a női Omnium, ahol végül a brit Katie Archibald diadalmaskodott az olasz Letizia Paternoster és az amerikai Jennifer Valente előtt.


A világkupa záró napján Szalontay Sándor a sprintben, míg Lovassy Krisztián az Omnium számban lesz érdekelt.
 

Nairo Quintana: nem igazán szeretem ezt a három kapitányos felállást

 

Diavetítéshez kattints a képre


A Movistar kolumbiai kiválósága Nairo Quintana egy a minap adott interjújában megerősítette, hogy nem igazán szívleli ezt a három kapitányos felállást, mellyel például az idei Tour de France során próbálkoztak. Egyben azt is megerősítette, hogy a 2019-es szezonja a Francia Körverseny köré épül.


„Egyelőre nem igazán működőképes a három kapitányos felállás, bár Eusebio Unzue csapatvezető meg van arról győződve, hogy idővel ez lehet a csapat sikerének kulcsa – mondta Quintana egy Gran Fondo előtt adott interjújában. – A Tourra jó formában érkeztem, sajnos azonban már a verseny legelején időt vesztettem, végül pedig nem éppen úgy alakult a szituáció, ahogy előzetesen terveztem. Nagyon tetszik a 2019-es útvonal, a magas hegyek kedveznek nekem. A szezont Argentínában kezdem, majd a kolumbiai verseny következik, a program további része még nem teljesen ismert, ezt csak az edzőtábor során fogjuk véglegesíteni.”


Új igazolvány megszerzéséhez kötik Belgiumban a kísérőautók vezetését

 

Diavetítéshez kattints a képre


Belgiumban a minap hozta nyilvánosságra, hogy eltörlik azt a szabályt miszerint hetven év feletti személy nem vezethet kísérőautót a karavánban. Helyette bevezetnek egy új igazolványt, melynek kötelező a megszerzése ahhoz, hogy versenyeken volán mögé ülhessen az érintett sportvezető.


„A belga kerékpársport egyik legfontosabb célkitűzése, hogy a versenyek minél biztonságosabbá váljanak – szól a szövetség sajtóközleménye. – Eltöröljük a hetven éves korhatárt, de bevezetjük a vezetési alkalmassági bizonyítványt, melynek hiányában nem ülhet egyik sportvezető sem a volán mögé. Az intézkedés 2019. január 1-től lép hatályba, az UCI csapatok és a regionális klubcsapatok minden egyes stábtagjára vonatkozik. Az érintettekre egy elméleti és egy gyakorlati vizsga vár a dokumentum megszerzéséhez.”


Francia sportigazgatóval erősít a Rally Cycling

 

Diavetítéshez kattints a képre


A pro-kontinentális Rally Cycling sora hivatalosan is bejelentett, hogy szerződtette sportigazgatónak az egykori profi Stephane Heulot-ot, aki elsősorban a csapat európai versenyeiért lesz felelős. Heulot 1996-ban három napig viselhette a Tour de Franc sárga trikóját, később a Sojasun majd a Cannondale csapatainál dolgozott.


„Örülök, hogy újra egy profi csapatnál dolgozhatok – így Heulot a Rally Cycling sajtóközleményében. – Bízom benne, hogy hasznára lehetek a csapatnak, megoszthatom a tudásom és a tapasztalatom a versenyzőkkel és a segítségemmel eredményesek lehetünk Európában is. Minden kerékpáros álma, hogy egy napon a Tour de France-on szerepelhessen. Olyan versenynaptárat kell kialakítanunk, amely biztosítja azt, hogy lépésről-lépésre haladhassunk a céljaink eléréséhez.”

 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:





Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések