Országútis hírek külföldről: Niki Terpstra sikere az E3 Harelbeke klasszikusán, Jarlinson Pantano nyerte a Katalán Kör ötödik szakaszát, minden eddiginél zöldebb lesz az idei Giro d’Italia
Quick-Step Floors fölény Niki Terpstra sikerével az E3 Harelbeke klasszikusán
Az E3 Harelbeke klasszikusával folytatódott a 2018-as WorldTour sorozat, melynek keretében 206,5 kilométer várta a mezőnyt. A penzum könnyűnek semmiféleképpen sem volt nevezhető, tizenöt fal nehezítette az előrehaladást. A rajtot követően szinte azonnal kialakult a nap szökése, melybe Truls Korsaeth (Astana), Nelson Oliveira (Movistar), Simone Consonni (UAE Team Emirates), Lukas Spengler (WB Aqua Protect Veranclassic), Damien Gaudin (Direct Energie), Pim Ligthart (Roompot-Nederlandse Loterij), Jeremy Lecroq (Vital Concept) és Kevin Van Melsen (Wanty-Groupe Gobert) keveredett bele. A legtovább Gaudin és Ligthart bírta elől, azonban a Quick-Step Floors által vezetett főmezőny idővel utolérte őket. Ahogyan tavaly úgy ebben az évben is a Taainberg emelkedője döntött. Mintegy hetvenöt kilométerre a céltól Yves Lampaert (Quick-Step Floors) és Niki Terpstra (Quick-Step Floors) kettőse iramodott meg.
Lampaert huszonöt kilométerrel a vége előtt adta meg magát innentől Terpstra egyedül próbált hazaérni. Közben a főmezőny több részre szakadt, érdekességképpen Peter Sagan (Bora-hansgrohe) is egy hátsóbb csoportban ragadt. Terpstra előnye a célhoz közeledve folyamatosan csökkent, azonban húsz másodperc előnnyel hazaérve megnyerte a versenyt csapattársa Philipp Gilbert (Quick-Step Floors) és Greg Van Avermaet (BMC) előtt.
Jarlinson Panatano győzelme a Katalán Körverseny ötödik szakaszán
A Llívia és Vielha Val d’Aran közötti 212,9 kilométeres szakasz az utolsó komolyabb hegyi etapja volt a 2018-as Katalán Körversenynek. A penzum három komolyabb emelkedőt tartogatott, de nem hegyi befutóval zárult. A nap elején egy viszonylag nagy létszámú szökevénysor alakult benne olyan nevekkel, mint Danilo Wyss (BMC), Jarlinson Pantano (Trek-Segafredo), Vegard Stake Laengen (UAE Team Emirates) vagy éppen Giovanni Visconti (Bahrain-Merida). Annak ellenére, hogy az elmenés előnye csak három perc környékén mozgolódott végül hazaért a szökés egy része. A Vielha emelkedőjén Pantano és Laengen kettőse ment tovább az utolsó métereken pedig a kolumbiai kerekes lerázta norvég riválisát, így a 2016-os Francia Körversenyen aratott szakaszgyőzelmét követően az első komolyabb nemzetközi sikerét könyvelhette el. Laengen bejött másodiknak, míg a harmadik a főmezőnyből meginduló Matej Mohoric (Bahrain-Merida) lett. A verseny éllovasa Alejandro Valverde (Movistar) az esélyesek csoportjával érkezett ezzel megőrizve vezető pozícióját. Előnye két szakasszal a vége előtt tizenhat másodperc Egan Bernallal (Sky) szemben. A Katalán Kör kiérve a hegyek közül Torrefarrerába érkezik mintegy 195 kilométert teljesítve.
„Egy nagyon gyors szakaszt abszolváltunk – mondta Pantano a célba érkezést követően. – Boldog vagyok, hogy 2016 után végre újra sikerült győznöm. Vegard nagyon jó szökevénytárs volt, remekül dolgoztunk össze. A végén sikerült leszakítanom, így megnyertem a szakaszt.”
Luca Pacioni sikere a Langkawi Kör hatodik szakaszán, Bauke Mollema győzött a Coppi e Bartali második etapján, a Kőbánya Cycling Team olasz légiósa Alberto Marengo tizenhatodik helye a Tour of Cartier második napján
Egy rövid mindössze 108 kilométeres etappal folytatódott a kiemelt kategóriás Langkawi Körverseny. A sprintereknek kedvező szakasz végén az olasz Luca Pacioni (Wilier Triestina-Selle Italia) bizonyult a leggyorsabbnak. A második honfitársa Riccardo Minali (Astana) a harmadik pedig a maláj Mohd Hariff Saleh (Terengganu) lett. Összetettben továbbra is a királyszakaszt nyerő orosz Artem Ovechkin (Terengganu) vezet.
A 2.1-es besorolású Coppi e Bartali egy könnyűnek nem nevezhető dimbes-dombos etappal folytatódott Riccione és Sogliano al Rubicone között. A mezőny a nap folyamán apró darabjaira hullott a győzelmet Bauke Mollema (Trek-Segafredo) kaparintott meg Diego Rosa (Sky) és Giulio Ciccone (Bardiani-CSF) kettősét legyőzve. Összetettben Rosa vette át az első helyet.
Egy hegyi befutós szakasz következett a törökországi Tour of Cartier viadalán. A Kőbánya Cycling Team legjobbja az olasz Alberto Marengo volt tizenhatodik helyével harminchárom másodperc hátránnyal a győztes moldáv Cristian Raileanu (Torku Sekerspor) mögött. Bjornar Overland a 29., Matteo Pascazi a 49., Lovassy Krisztián az 55. lett, egy és két perc közötti hátránnyal beérve. Bernárd Bendegúz, Móricz Dániel és Lóki Bence együtt érkeztek tizenkét percet kapva. Összetettben szintén a moldáv fiú vette át a vezetést.
Minden eddiginél zöldebb lesz a 2018-as Giro d’Italia
A kiváló 2017-es kampányt követően – amikor is az önkéntesek nem kevesebb, mint 84.877 kilogrammnyi szemetet gyűjtöttek az Olasz Körverseny során - a Giro szervezői igyekeznek még zöldebbé varázsolni a 2018-as viadalt.
A Giro d’Italia főszervezője az RCS Sport együttműködve az E.R.I.C.A néven futó, leginkább kooperatív szakértők által alkotott, környezetvédelmi tanácsadással foglalkozó csoporttal, 2016-ban létrehozta az úgynevezett „Ride Green” projektet, melynek a célja a környezettudatosság. A 2016-os Olasz Körverseny tizennyolc Itáliában zajló szakasza során a rajt és célterületen kijelölésre került egy-egy terület, ahol a papír, karton, műanyag, fém, üveg és szerves hulladékokat gyűjtöttek és szelektáltak abból a célból, hogy minél kevesebb szemét keletkezzen a verseny folyamán.
Természetesen egy évvel később a jubileumi századik Olasz Körverseny során is igyekeztek még inkább előtérbe helyezni a környezettudatosságot. A hatalmas sikerre való tekintettel 2018-ban még magasabbra helyezik az elvárásokat. A Giro d’Italia évek óta fontosnak tartja a különböző közösségi projektek támogatását.
„A környezettudatosság már a kezdetektől fogva sikerre volt ítélve – mondta Roberto Salamini a versenyt rendező RCS Sport marketing igazgatója. – Az elmúlt évek eredményei önmagukért beszélnek, a Giro karavánja, a csapatok és a szurkolók is arra törekedtek, hogy minél szelektáltabban dobják el a hulladékaikat, így az önkéntesek munkáját is nagyban megkönnyítve. A Giro számára nagyon fontos a közösségi szerepvállalás, így mind a Ride Green projekt, mind pedig a Biciscuola – vagyis az iskolai kresz-oktatás – előtérbe kerül. Biztosak lehetünk abban, hogy a 2018-as Olasz Körverseny, minden eddiginél zöldebb lesz.”
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.