Országútis hírek külföldről: kilövésre készen áll a 2017-es Vallon Nyíl, visszatér a Giro ciklámen trikója, Dennis nyerte az Alpok Körversenyének második szakaszát, Modolo sikere Horvátországban

E-mail  Nyomtatás
2017. április 19. szerda
  |   Szerző: velo.hu

Kilövésre készen áll a 2017-es Vallon Nyíl

 

Diavetítéshez kattints a képre


A Fleche Wallone viadalát a belga Les Sport nevezetű lap indította útjára az 1930-as évek derekán. A verseny első kiírására hosszú tervezgetést követően 1936-ban került sor. A mai nap már, mint az Ardennek második klasszikusa tekintünk rá, amely érdekességképpen mindig szerdán kerül megrendezésre. Hasonlóan kollégáihoz a Vallon Nyíl útvonala is rengeteget változott az évek folyamán. A kezdeti esztendőkben Tounai és Liege között 236 és 300 kilométer közötti távok vártak a kerekesekre, majd 1938-tól Mons, a II. Világháborút követően pedig Charleroi városai lettek a kiinduló állomások. 1974 és 1978 között Verviers szolgált rajtként illetőleg célként is. 1983-tól a befutó Huy települése. Az 1990-es évektől a viadal távja sohasem lépte át a 210 kilométeres álomhatárt.


2017-ben Binche és Huy között 200 és fél kilométer boldogítja a karavánt, amelynek végén a Muur du Huy gyilkos kaptatója tornyosul a maga 15 %-os, helyenként 26 %-os meredekségével.


A legelső kiírást 1936-ban a belga Philemon Demeersman nyerte. Az évek során mindössze négy versenyző volt arra képes, hogy triplázzon; Marcel Kint (1943, 1944, 1945), Eddy Merckx (1967, 1970, 1972), Moreno Argentin (1990, 1991, 1994) és Davide Rebellin (2004, 2007, 2009). Alejandro Valverde (2006, 2014, 2015, 2016) ellenben tavalyi sikerével az egyetlen négyszeres bajnoknak mondhatja magát.


Természetesen ezúttal is Valverde (Movistar) a toronymagas esélyes, de a Movistar kinyilatkozta, hogy nem kívánnak nyomást helyezni kerekesük vállaira, így nem elvárás az ötödik, zsinórban pedig a negyedik győzelem megszerzése, bár értelemszerűen szeretnék eredményesen zárni a versenyt. Valverde legfőbb kihívói Daniel Martin (Quick-Step Floors), Michal Kwiatkowski (Sky) és Rigoberto Uran (Cannondale-Drapac) lehetnek.
 

Visszatér a Giro ikonikus ciklámen trikója

 

Diavetítéshez kattints a képre


A jubileumi, századik Giro d’Italia megkülönböztető mezeit már korábban bemutatták kivéve a pontverseny trikóját. A minap lehullt a lepel az eddig pirosban ragyogó szerelésről, mely 2009 után újra ciklámenben tündököl. 1970 és 2009 között ugyanis ezt a színt használták, amit 2010-ben váltott fel a piros. A mez új szponzora a Trek-Segafredo csapatát is támogató Segafredo Zanetti kávéipari vállalat. A pontversenyt 1958-ban vezették be, de trikó először csak mintegy tíz évvel később 1967-ben járt az összevetés éllovasának. A legnagyobb harc leginkább a hetvenes-nyolcvanas évek fordulóján dúlt a mezért. Akkortájt Francesco Moser és Giuseppe Saronni kettőse viaskodott érte. Mindketten négy alkalommal nyerték el a Maglia Ciclaminót, melyet Mario Cipollininek mindössze háromszor sikerült.


Rohan Dennis nyerte az Alpok Körversenyének havazás miatt lerövidített második szakaszát

 

Diavetítéshez kattints a képre


Vipiteno és Innervillgraten között végül csak bő 140 kilométert teljesített az Alpok Körversenyének mezőnye, mivel a Brenner csúcs környéki havazás miatt a szervezők negyven kilométert leszabtak a kiemelt kategóriás viadal második penzumából. A nap szökését Pascal Ackermann (Bora - Hansgrohe), Patrick Gamper (Tirol Cycling Team), Niccolò Salvietti (Sangemini - MG.Kvis) és Simone Velasco (Bardiani - CSF) alkották. A kvartett legnagyobb előnye bő két percnél nem nőtt nagyobbra, így a St. Julia emelkedőjén mintegy harminc kilométerre a céltól utol is érték őket. A hegyen aztán az orosz Alexander Foliforov (Gazprom Rusvelo) indított elsőként, akit többen is követtek, ám a lejtmenetben egy nagyobb, körülbelül hatvan fős sor összezárt.


Az emelkedős hajrát Rohan Dennis (BMC) nyerte Thibaut Pinot (FDJ) és Davide Ballerini (Androni Giocattoli-Sidermac) előtt. Összetettben a helyezési számoknak köszönhetően Pinot vette át a vezetést az első szakasz győztesétől Michele Scarponitól (Astana). A két kerekes továbbra is azonos idővel áll.


Sacha Modolo győzött a Horvát Kör nyitányán

 

Diavetítéshez kattints a képre


Osijek és Koprinvica között egy 227 kilométeres koránt sem rövid szakasszal rajtolt el a 2.1-es besorolású Horvát Körverseny. A szakasz nagy része teljesen sík volt, bár nem sokkal a cél előtt egy harmadik kategóriás emelkedő nehezítette a kerekesek dolgát. A kaptató ellenben nem bizonyult döntő jelentőségűnek, így együtt érkeztek a kerekesek a mezőnyhajrára. Az utolsó kilométereken az ukrán kontinentális Kolls csapata dolgozott erőn felül, végül azonban a lassan már szokásosnak mondható szűk befutón az olasz Sacha Modolo (UAE Team Emirates) bizonyult a legjobbnak megelőzve Eduard Grosu (Nippo-Vini Fantini) és Nicolas Marini (Nippo-Vini Fantini) kettősét. Természetesen az első szakaszt követően összetettben is ugyanez a sorrend.

 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:





Görög-szigettúra 2016. Görög-szigettúra 2016.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 10200 m
Nehézségi fok: 7
Célpont: SVÁJC 2015. Célpont: SVÁJC 2015.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 13500 m
Nehézségi fok: 9
Déli-Kárpátok 2015. Déli-Kárpátok 2015.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések