Országútis hírek külföldről: Esteban Chaves a Vuelta a Espanán sem lehet ott, bemutatták a 2020-as tokiói olimpia mezőnyversenyeinek pályáit, Rohan Dennis is a Bahrain-Merida csapatában folytatja

E-mail  Nyomtatás
2018. augusztus 10. péntek
  |   Szerző: m.norbi

Vírus és allergia hátráltatja Esteban Chaves-t, a kolumbiai kiválóság a Vueltán sem lesz ott

 

Diavetítéshez kattints a képre


A Mitchelton-Scott csapata megerősítette, hogy kolumbiai kerékpárosuk Esteban Chaves nem véletlenül teljesített az elvártaktól gyengébben a Giro d’Italián, s bár nyert egy szakaszt végül csak az összetett hetvenkettedik helyén zárt, ráadásul azóta egyetlen versenyen sem indult, sőt az ausztrál csapat szakmai stábja megerősítette, hogy a közeljövőben nem is fog. Esteban mononukleózisban szenved, amit számos egyéb allergiás reakció kísér, így vélhetően idén már nem is láthatjuk a mezőnyben. A probléma olyan komoly, hogy Chaves sokáig nem is ült kerékpáron, alig egy hete kezdte meg újra az edzéseket.


„Örülök, hogy végre visszaülhettem a kerékpárra – mondta Chaves, aki így a közelgő Vuelta a Espanát is kihagyja. – Még mindig vannak problémáim, de már messze nem olyan rossz a helyzet, mint korábban. Jó úton járok, de türelemmel kell lennem saját magammal szemben.”
 

Bemutatták a 2020-as tokiói olimpia országúti mezőnyversenyeinek pályáit

 

Diavetítéshez kattints a képre

Diavetítéshez kattints a képre


A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség hivatalosan is bemutatta a 2020-os tokiói olimpia mezőnyversenyeinek pályáit. A férfiakra a Musashinonomori Park és a Fuji nemzetközi autóversenypálya között pontosan 234 kilométer vár, öt kategorizált emelkedővel, közte az utolsó harminc kilométeren belül a Mikuni Pass és a Kagosaka Pass kaptatóival. Előbbi átlag 10,6 %-os, de meredeksége helyenként meghaladja a 20 %-ot is. Ellenben a hölgyek 137 kilométeres penzumába csak két kategorizált hegy került bele, a nehezebbik fajtából is csak a Kagosaka Pass. Az egyik nagy kerékpáros szakportál talán nem véletlenül fogalmazott úgy, mintha valami hiányozna a hölgyek útvonalából.


Rohan Dennis is a Bahrain-Merida csapatát választotta, Carlos Verona a Movistar sorához írt alá

 

Diavetítéshez kattints a képre


Dylan Teuns és Damiano Caruso után Rohan Dennis is bejelentette, hogy a BMC sorából a Bahrain-Merida csapatába igazol, amely rendesen beleerősít a 2019-es idény előtt, hisz már Phil Bauhaus és Marcel Sieberg is aláírt hozzájuk.


Pierre Rolland az EF Education First-Drapac szerelését cseréli a pro-kontinentális Vital Concept mezére, amely sor lassan már teljesen készen áll a 2019-es idényre.


Carlos Verona a Mitchelton-Scott csapatától a Movistarhoz szerződik, ahol hasonló szerepkörben folytatja, mint az ausztrál sornál. Spanyolországba visszatérve Nairo Quintana és Mikel Landa egyik elsőszámú hegyi segítőjeként tündökölhet.


Stefan Küng sem marad a megújuló BMC (CCC) kötelékében, a svájci kiválóság a francia Groupama-FDJ vezetőségével egyezett meg.


Jens Debusschere a Lotto-Soudal csapatát elhagyva vált, és várhatóan két évre a Katusha-Alpecin sorához szerződik, ahol leginkább a tavaszi klasszikusokra fókuszálhat. A pletykák szerint sportigazgatóként Dirk Demol is a svájci-orosz alakulat stábjában folytatja.


George Preidler nyerte a Lengyel Körverseny őrült szakaszát, Miguel Angel Lopez győzött a Burgosi Kör első hegyi befutóján

 

Diavetítéshez kattints a képre


Zakopane és Bukovina Tatranska között egy mindössze 129 kilométeres szakasszal folyatódott a Lengyel Körverseny, mely penzum tizenkét kategorizált emelkedőt tartogatott. Az etap vége ellenben lejtmenetben zárult. Természetesen az emelkedők megrostálták a mezőnyt, a szakaszt kisebb meglepetésre az osztrák George Preidler (Groupama-FDJ) nyerte, aki pályafutása első WorldTour sikerét ünnepelhette. A második Emanuel Buchmann (Bora-hansgrohe), míg a harmadik a sárga trikós Michal Kwiatkowski (Sky) lett. Összetettben Kwiatkowski az utolsó szakasz előtt tizenhat másodperc előnnyel vezet a címvédő Dylan Teuns (BMC) előtt.


Az első komolyabb hegyi befutós szakaszra került sor a kiemelt kategóriás Burgosi Körversenyen. A Picon Blanco tetejére Miguel Angel Lopez (Astana) és Ivan Ramiro Sosa (Androni Giocattoli-Sidermac) kettőse ért fel elsőként, a szakaszgyőzelmet „Superman” Lopez szerezte meg, Sosa mögött David De La Cruz (Sky) ért célba harmadikként. Természetesen összetettben is Lopez ugrott az élre.


A szintén kiemelt kategóriás Tour of Utah harmadik szakasza a sprintereknek kedvezett, Travis McCabe (UnitedHealthcare) pedig élt is a lehetőséggel és már a második etapgyőzelmét ünnepelhette az idei versenyen. A mezőnyhajrá során Jasper Philipsen (Hagens Berman-Axeon) lett a második, míg Edwin Avila (Israel Cycling Academy) a harmadik. Összetettben továbbra is az első hegyi szakasz győztese Sepp Kuss (LottoNL-Jumbo) vezet.


A 2.1-es Portugál Körverseny hetedik etapján Enrique Sanz (Euskadi-Murias) volt a leggyorsabb, összetettben Raul Alarcon (W52-FC Porto) tanyázik az élen, míg a szintén 2.1-es Cseh Körverseny első csapatidőfutamát a Bora-hansgrohe nyerte, Christoph Pfingsten ölthette magára a szakaszt követően a sárga trikót.
 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Eddig hozzáfűzött kommentek:

2018.08.10. 12:05
Az a környék, amin a Lengyel körverseny most ment fantasztikusan jó bringás terep! Csodaszép és nehéz falakkal, meg húzós középhosszú hegyekkel van tele. Érdemes egy életben egyszer legalább kipróbálni a Tatra Road Race versenyt. Keress rá, menj el, de csakis erőedzések után, kompakt hajtóművel és hátul minimum 28-assal, mert több domb is van, ahol az eldőlés fenyeget és vizes úton állva nem teljesíthető, mert elforog a hátsó, ülve meg ajaj van! :-)
Egyébként a cikkben írt, befutó hegy/település neve pontosan: "Bukowina Tatrzańska"



Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések