Országútis hírek külföldről: a Mortirolo lesz Scarponi hegye a Girón, sokan ellenzik a legjobb lejtőző különdíját, újabb sorok az Olasz Körre, bejelentették a Hammer Series csapatait

E-mail  Nyomtatás
2017. május 03. szerda
  |   Szerző: velo.hu

A Mortirolo lesz Michele Scarponi hegye a 2017-es Girón

 

Diavetítéshez kattints a képre


A Giro d’Italia szervezősége számos újítást próbál eszközölni a jubileumi, századik kiírás kapcsán. Michele Scarponi tragikus halála megrázta a sportágat, emléke előtt pedig az Olasz Kör versenyzői is tisztelegnek. 2011-ben épp a Mortirolo emelkedőjén remekelt a talján kiválóság, aki idén az Astana csapatának kapitányaként állt volna rajthoz hazája Körversenyén. A szervezők ezért úgy döntöttek, hogy a kerekes emlékének szentelik az emelkedőt, melyet május 23-án mászik majd meg a mezőny. Az emelkedő külön pontokat ér, azt a versenyzőt, aki pedig megnyeri, Milánóban is felszólítják a dobogóra.


„Május 4-én, csütörtökön a csapatbemutatón is külön tisztelgünk majd az Astana csapata és Michele Scarponi emléke előtt – szól a Giro sajtóközleménye. – Igyekszünk adózni elhunyt bajnokunk nagyságának.”
 

Sokak elvetik a legjobb lejtőző különdíját

 

Diavetítéshez kattints a képre


Egy másik újításként vezetik be a „legjobb lejtőző” különdíját, ami nagyban megosztja a közvéleményt. A kiírás szerint tíz hegyen figyelik majd, ki ér le leghamarabb, melyért külön pénzdíj jár, és a verseny végén is díjazzák az első helyezettet. A rendszer bevezetésének legfőbb oka, hogy a Pirelli cég hosszú időt követően ismét támogatja a versenyt, és ki kellett találni valamit a számukra. A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség a különverseny bejelentését követően, bukásoktól tartva felkérte a szervezőket, hogy töröljék azt.


„A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség elnöke Brian Cookson aggodalmát fejezte ki a legjobb lejtőző különdíjának ügyében – nyilatkozta Tom Van Damme az UCI országúti biztosa. – Már egyeztettünk a Giro szervezőivel, akik felülvizsgálják az új különversenyt. A legfőbb ok, amiért szeretnénk a törlést az a versenyzők biztonsága. Attól tartunk ugyanis, hogy számos bukáshoz vezethet a különdíj iránti harc. Amennyiben megnézzük a bejelentést követő első reakciókat, sajnos nem csak mi gondoljuk ezt így.”


A Cannondale-Drapac, a Quick-Step Floors és a FDJ csapatai is keretet hirdettek a Giróra

 

Diavetítéshez kattints a képre


Az amerikai Cannondale-Drapac csapata igazi összetett menő nélkül vág neki az idei Olasz Körversenynek, legfőképpen a szakaszgyőzelmekre fektetve a hangsúlyt. Persze hegyimenőkből szép számmal lesz a sorban, hisz Davide Formolo, Joe Dombrowski, Pierre Rolland és Hugh Carthy is képes lehet meglepetést okozni.


A Cannondale-Drapac sora: Davide Formolo (olasz), Joe Dombrowski (amerikai), Pierre Rolland (francia), Davide Villella (olasz), Michael Woods (kanadai), Tom-Jelte Slagter (holland), Kristijan Koren (szlovén), Alex Howes (amerikai) és Hugh Carthy (brit)


A Quick-Step Floors csapatánál nagyon bíznak a sprintekben, elsősorban Fernando Gaviria miatt, de Bob Jungels is komoly elvárások elé nézhet miután az elmúlt évben hatvan év nélkülözést követően luxemburgiként viselhette a rózsaszín trikót.


„Egy viszonylag fiatal csapattal vágunk neki a jubileumi Olasz Körnek – így Davide Bramati sportigazgató. – Három újonccal a keretben sem ijedünk meg, célunk, hogy szakaszgyőzelmeket szerezzünk, és hozzásegítsük Jungelst egy remek összetettbeli eredményhez.”


A Quick-Step Floors sora: Eros Capecchi (olasz), Laurens De Plus (belga), Dries Devenyns (belga), Fernando Gaviria (kolumbiai), Bob Jungels (luxemburgi), Iljo Keisse (belga), Davide Martinelli (olasz), Maximiliano Richeze (argentin) és Pieter Serry (belga)


A Thibaut Pinot köré épülő FDJ csapata is megnevezte versenyzőit. A dobogóról álmodó Pinot erős segítőket kap, hisz Sebastien Reichenbach és Steve Morabito kettőse is az ő sikereiért harcol majd.


A FDJ sora: Thibaut Pinot (francia), Tobias Ludvigsson (svéd), Rudy Molard (francia), William Bonnet (francia), Sebastian Reichenbach (svájci), Steve Morabito (svájci), Matthieu Ladagnous (francia), Jeremy Roy (francia) és Benoit Vaugrenard (francia)


Bejelentették az első Hammer Series viadal csapatait

 

Diavetítéshez kattints a képre


Március elején látott napvilágot a hír, hogy a tíz World Tour csapatot tömörítő Velon csoport média partnere az Infront segítségével új versenysorozatot szervez Hammer Series néven. A formátum érdekessége, hogy egyéni díjakat nem osztanak, a sorok a csapatuk sikeréért versenyeznek. A három napos megmérettetés formátuma is különleges, leginkább a közönség a sportág mellé állítását tűzte ki maga elé célként. Az első nap folyamán sprintversenyre, a második napon hegyi viadalra, míg a záró napon egyfajta csapatüldözéses versenyre kerül sor relatív rövid, hét és tizenöt kilométer közötti körpályákon. Minden verseny két óránál rövidebb lesz, így a televíziók számára is vonzó lehet. Az első két nap során a helyezési számok alapján sorolják be az öt fős csapatokat, akik aztán az utolsó versenyszámnak, az időhátrányaiknak megfelelően vághatnak neki. Nyer az a sor, aki először ér célba. Az első viadalra július 1. és 4. között a hollandiai Limburgban kerül sor.


A Velon csoport tíz csapata - BMC, Cannondale-Drapac, Orica-Scott, Lotto Soudal, Quick-Step Floors, LottoNL-Jumbo, Sky, Sunweb, Trek-Segafredo, UAE Team Emirates – mellett a Movistar és a Bahrain-Merida lesz ott a viadalon a World Tour sorozat klubjai közül, míg a pro-kontinentális sort a Roompot, a Caja Rural-Seguros RGA, az Israel Cycling Academy és a Nippo-Vini Fantini képviseli majd. A verseny szervezősége bízik benne, hogy 2018-ban már nyolc-tíz versenyt rendezhetnek a sorozat keretein belül.
 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:





Görög-szigettúra 2016. Görög-szigettúra 2016.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 10200 m
Nehézségi fok: 7
Célpont: SVÁJC 2015. Célpont: SVÁJC 2015.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 13500 m
Nehézségi fok: 9
Déli-Kárpátok 2015. Déli-Kárpátok 2015.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések