Önálló tananyag lett a kerékpározás!

E-mail  Nyomtatás
2013. április 10. szerda

Diavetítéshez kattints a képre

 

Elfogadta a Nemzeti Erőforrás Minisztérium a BringaAkadémia tantervet, így a kerékpáros közlekedésbiztonsági oktatás önálló tantárgy lehet az általános iskolákban.

Több szabadon választható tantárggyal együtt az oktatásért felelős minisztérium önálló, általános iskolai tantárgyként elfogadta, és a Magyar Közlönyben megjelentette a BringaAkadémia kerettantervet.

 

A Bejárható Magyarország Programhoz kapcsolódó, de önállóan is oktatható közlekedésbiztonsági tantervet a Vuelta Sportiroda munkatársai készítették elő az Oktatási Hivatal segítségével. A munkát a Magyar Természetjáró Szövetség is támogatta, hiszen annak a KRESZ, valamint az elméleti és gyakorlati kerékpáros ismeretek mellett részét képezik praktikus túrázási ismeretek is.

 

 

Eisenkrammer Károly, a Vuelta Sportiroda vezetője szerint az új tantárgyat akár már idén ősztől is taníthatják az általános iskolák 3-4. illetve 5-6. évfolyamain, a szabadon választható órakeretben, heti 1-1 órában, két éven keresztül. A kétéves tanmenet célja, hogy a gyerekek a közlekedés tudatos és egyenrangú szereplőivé váljanak, és erre alapozva biztonsággal indulhassanak útra akár az otthonuk közelében, akár nagyobb túrára vállalkoznak.

 

 

Az oktatás során, az elmélet mellett jelentős teret kapnak a bringás gyakorlati feladatok, például forgalmi helyzetek, irányjelzés, kanyarodás témaköre. A túraismeretek, térképolvasás és az erdőben való viselkedés külön témakört képez. A BringaAkadémia tanterv megtalálható a Magyar Közlöny 2013. évi 53. számának 6. mellékletében, vagy online megtekinthető és letölthető innen.

 

 

A programmal kapcsolatos információk a www.bringaakademia.hu oldalon találhatók.

 

Vuelta Sportiroda sajtóközlemény

Az illusztrációs kép forrása: www.bringaakademia.hu





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:


Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Eddig hozzáfűzött kommentek:

2013.04.12. 00:48
A kezdeményezés nagyon jó, csak tartok tőle, hogy kishazánkban ez is rosszul fog elsülni. Nem akarok rosszmájú lenni, de ha a magyar kerékpáros KRESZ-t fogják tanítani, akkor jobb ha bele sem kezdenek, mert több kárt csinálnak, mint hasznot. A kerékpárosokra vonatkozó KRESZ - egy-két apró változtatást kivéve - ma is úgy képzeli el a kerékpárost és úgy kezeli, mintha az egy tejet a csarnokba vivő néni lenne a 60-as, 70-es években... Akik a legújabb módosításokat kidolgozták azok sem látnak ettől tovább (mert a fő "koncepción" nem változtattak), de ha igen, akkor a néni után maximum egy Tesco-s bicókkal kiránduló nagypapa és az unokája ugrik be nekik a kerékpározásról (ami persze támogatandó, de nem csak ilyen bringás létezik). Kerékpársportról nem is hallottak, országúti kerékpárt pedig még TV-ben sem láttak. És ha ezek és ilyen szellemben fogják tanítani a gyerekeket, akkor lelki szemeimmel már látom is az óra menetét: - Kislányom, ne feledd, hogyha Világkupa második leszel, akkor is minden edzésen főútról csak úgy kanyarodj be balra, hogy stoplis cipőben áttolod a biciklidet a zebrán. A rendőr bácsi pedig azért van, hogy megbüntessen mindenkit, aki képes kerékpárral balra fordulni kerékpározás közben. Jól jegyezd meg, mert ez bűn! Te pedig kisfiam mindig csak a kerékpárúton közlekedj, akkor is ha netán fél méter mély kátyúk vannak 5 méterenként és akkor is, ha babakocsik és kutyasétáltatók zárják el az utat. Ilyenkor csengess és ha trécselés közben mégsem hallanának meg, akkor inkább szállj le a biciklidről és menj te is gyalog, mert így nemcsak szabályosan közlekedsz, hanem gyorsabb is leszel! Így válsz majd a közlekedés tudatos és egyenrangú szereplőjévé - a gyalogosokkal... -De tanító bácsi, akkor mire való a bicikli? - Ne tegyél már fel ilyen kérdéseket, kisfiam! Én csak azt tudom, hogy nekem előírták, hogy ezeket mondjam el nektek, a többiről fogalmam sincs. - Ja, akkor ma délután is inkább facebook-ozok.

2013.04.10. 21:48
"kerékpáros közlekedésbiztonsági oktatás önálló tantárgy lehet"
"szabadon választható"

Szóval nem lett. Az a nagy büdös helyzet, hogy még tornaterem sincs egy csomó iskolában! Honnan lenne pénz különféle méretű kerékpárokra, amikből ráadásul több is kéne? Bukósisakokra? (A képen sisak nélkül vannak a gyerekek!) Azok a tanárok fognak bringázni tanítani, akik autóval járnak, bagóznak? És igen, a gyerekeket olvasni sem tudják megtanítani, akkor ez hogyan menne? Szavazatszerzési próbálkozás, semmi más.

2013.04.10. 18:15
Ez nagyszerű dolog! Tanítsák olyanok, akik aktívan bringáznak, nem muszály tanár legyen. Szerintem lehetne jól felkészült, kerékpáriparban dolgozó emberből jó tanár ebből a tantárgyból.

2013.04.10. 16:10
Kik fogják oktatni ? olyanok akik mélyen lenézik a bicósokat , vagy még sohasem ültek kerékpáron?
Állítólag írni és olvasni is megtanítják őket és mégsem megy egyik dolog sem. Az összeadásról nem is beszélve.
Akkor miért pont a bicó oktatás lenne jó?
Majd állandóan hozzák a felmentést.
Érdekes módon engem még sohasem oktattak így azt mégis megtanultam bicózni és közlekedni is.De szinte mindenki így van ezzel.Érdekes módon csak a legújabb generációnak kell mindent a szájába rágni. Egyedül a facebookozást nem kell.De ha már idáig eljutottak akkor miért egy idejétmúlt kerékpáros KRESZ-t tanulnak. Azt is meg kellene már csinálni normálisra.





Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések