Merida Teszttábor a Kétkerék Vendégházban

E-mail  Nyomtatás
2008. október 27. hétfő

Remek kétnapos programmal kedveskedett a Bikefun Kft. a hazai kerékpáros és outdoor sajtó képviselőinek. Mátraszentlászlón, a Kétkerék Vendégházban láttak minket vendégül egy kétnapos teszt-tábor keretében.
Több szempontból is kuriózum ez Magyarországon, nem nagyon emlékszem hasonló tesztelésre hazánkban, amikor a márka szponzorált versenyzőivel közösen nyúzhattuk volna legjobb bringákat. Másrészről mindehhez a hátteret egy kimondottan bringásokra specializálódott, frissen megnyílt vendégház biztosította.
Diavetítéshez kattints a képre
A helyszínről

A mátraszentlászlói Kétkerék Vendégházban minden feltétel adott, hogy a bringázáson kívül semmi másra ne legyen gondunk. Hegyikerékpáros és országútis szempontból is az ország egyik legjobb térsége, a Mátra szívében található, millió lehetőséget kínálva túrák vagy edzések tervezésére. A tulajdonos, Móczár Zsolt maga is kipróbálta a kerékpározás minden formáját, a fél Európát átszelő országúti túráktól kezdve az MTB versenyzésig, így jól tudja, mire van szüksége a bringásoknak.
Diavetítéshez kattints a képre

Diavetítéshez kattints a képreNyugodt, csendes szállás, nem csak a ridernek, de a paripának is, külön garázzsal a kétkerekűeknek. A tekerés végén gőzborotva áll rendelkezésre, hogy másnap újra tiszta bringára ülhessünk fel. A házban hat két- és háromágyas szoba bérelhető, saját zuhanyzóval, wc-vel. Az alsó szinten egy többcélú terem található, amely bármire használható: ebédlőnek, kisebb bulik rendezésére is alkalmas, de egy edzőtábor keretében még a görgőket is be lehet állítani.

Természetesen a remekül felszerelt konyha sem hiányozhat, ahol bármi megfőzhető, nem csak a sablon tésztafélék. Összefoglalva a tesztelés nem lett volna ugyanaz, ha nem a Kétkerék Vendégház ad otthont az eseménynek, külön köszönet a vendéglátásért Orsinak és Mucinak.

Információ: www.ketkerekvendeghaz.hu


Teszten az össztelósok

A Merida 2009-es palettájának felső szegmensén volt a hangsúly a két nap során, konkrétabban az össztelósokról. Elsősorban azokat a bringákat nyúztuk, melyeket a Merida tesztprogramja keretében a vásárlók is kipróbálhatnak majd a kiemelt márkakereskedőknél.
Konkrétan a Freddy-nek kersztelt UMF Freeride szörnyet az Elm utcából, a 160/150-et mozgó One-five-O-ról, a 140/130-as rugóutat kínáló Trans Mission-t, a mindenes túrafully-t, a Mission-t és az össztelós versenygépet, a Ninety-Six-et.

Diavetítéshez kattints a képre


A Freddy

A Freddy már egy kiforrott freeride gép, a hátsó papucsot tervezték át 2009-re. Amennyire én országútis-maratonos képzettséggel (TT) meg tudtam ítélni, kimondottan magas építésű bringa, ez a kanyarokban nem biztos, hogy előny, viszont cserébe átmegy mindenen, tolerálva még a nem szakavatott rider bringakezelését is.

Diavetítéshez kattints a képre

Nagy élmény volt lezúdulni a Mátra köves lejtőin, felfelé már nem annyira, de összességében aranyos kis játékszer. Bővebben talán majd Jakesztől valamikor, aki fáradhatatlanul röpködött vele, majd tolta vissza újból és újból a meredekeken.

Diavetítéshez kattints a képre


1-5-0

One-Five-O vagyis hátul 150mm rugóút elöl egy 160-as, leültethető Fox Talas villával, 15mm-es új átütőszabvány tengellyel és új gyorszár megoldással, XT szettel, valódi adrenalinbomba. A Talast 100 mm-es állásba ültetve tulajdonképpen bárhol felmászik, aztán a csúcson átbillenve teló ki, és semmi nem állítja meg. Kivéve persze a 203/180-as tárcsákat, hátul az új Floating-Disc független fékhíddal, amely fékezés közben is hagyja szabadon mozogni a felfüggesztést. Átlagos montisok számára tulajdonképpen egy DH bringa érzetét kelti a lejtőkön.

Diavetítéshez kattints a képre

A "pénztárcakímélő" változat liba... - bocsánat - katonaizöld színben, olcsóbb szettel:

Diavetítéshez kattints a képre


Trans Mission

Személyes kedvencem a tesztelt fullyk közül, leginkább "mindenre jó" élménybringa. Utolsó tekerésünk alkalmával még egy olyan "objektív" megállapítást is sikerült tennünk Zsolesszal, hogy a Merida nagyobb rugóutas fullyjai a legjobb mászógépek a montis palettán, lévén nem csak a lejtők alján kellett mindig várni a többiekre. Félretéve a tréfát tényleg egyfolytában azon járt az eszünk, hogyan tudnánk lőni otthonra egy hasonló bringát, veszélyeztetve kicsit Zsolesz cross-country-s karrierjét...

Diavetítéshez kattints a képre

Picit kisebb rugóúttal 140/130 ugyanazt tudja, mint a 1-5-1, szintén Floating Disc fékhíddal. Jobban mondva geometriája alapján talán többre is képes, ugyanis az alacsony átlépési magasságú, könnyebb vázat nagyobb élmény tenni-venni szűkebb kanyarokban is, az a plusz 20mm rugóút pedig nekem nem hiányzott. A 140/130 mm pont elég volt ahhoz, hogy eszembe se jusson, mi lehet a sűrű avar alatt... Felfelé pedig ha bevadul kicsit az ember, nem akasztja meg semmilyen gyökér vagy kavics, például a Galyatető előtti meredek sífutópályák leküzdése is sima ügy volt vele.

Diavetítéshez kattints a képre


Mission

Bevált LRS felfüggesztés, 2009-re megnövelt 120/115mm rugóúttal, kézenfekvő megoldás egész napos, kemény terepen megtett túrákhoz. Sajnos mindent nem volt idő kipróbálni...

Diavetítéshez kattints a képre


Ninety Six

Hmmm... Igazi gyógyír a rombolók után fellépő fáradtság kipihenése közben egy maratonista lélek számára. A szentlászlói teszttáborból a full XT-s karbonváltozatot hoztam haza és azóta nem bírok leszállni róla... A  teszt a velo november-decemberi lapszámában olvasható majd. Ahogy Zerge velősen összefoglalta: "belokkolva merevfarú, kinyitva DH gép, kihasználva a teljes rugóutat (100/96mm)". Ralph Naefnek bejött és Mikusznak is!

Diavetítéshez kattints a képre


A "brainstorming"

A tesztelések után természetesen sor került a tapsztalatok megvitatására is, hogyan érezte magát versenyző, újságíró, edző, forgalmazó az új gépeken. A Meridás arcok ahogy a képekből is kiderül, még vacsora közben is keményen űzték az ipart, hozzátéve építő gondolataikat a márka fejlődéséhez.

Diavetítéshez kattints a képreDiavetítéshez kattints a képre














Élmény volt, reméljük, minél előbb, ugyanott!


Információ az új bringákról és a tesztprogramról:
www.bikefun.hu




Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések