Interjú Szuromi Gyurival - A Spori

E-mail  Nyomtatás
2008. október 16. csütörtök

Szuromi Gyurit, Sporit, legfiatalabbaknak Gyuri Bá’t nem hiszem, hogy bárkinek be kellene mutatni bringás körökben. Aki a kilencvenes években, vagy korábban kezdte az országúti sportot, tudja, hogy a magyar kerékpársport egyik olyan figurájáról van szó, akire mindannyian felnézünk, tiszteljük eredményeiért, szeretjük ízes stílusáért. Az utóbbi években – mint Gyuri Bá – a mountainbike maratonokon találkozhatunk vele. Azzal kezdtük a beszélgetést, vajon a népes montis mezőnyben hányan tudják, hogy egy olimpikonnal tekernek együtt? Nos, kedves olvasó?

Diavetítéshez kattints a képre

Jómagam kicsit féltem a beszélgetéstől olyan értelemben, hogy Szuromi Gyuri kifogyhatatlan a lebilincselő történetekből és be is jött a számításom, már másfél óránál járt a diktafon, amikor először rápillantottam… Két részre bontottam ezért az interjút, következzen most a történeti rész, amelyből a fiatalabbak megtudhatnak pár dolgot Szuromi Gyuri múltjáról. Következő számunkban pedig a bringázás mindig aktuális kérdései kerülnek terítékre versenyzésről, hozzáállásról, technikáról, kerékpárokról, és mindezekről olyasvalaki véleményét hallhatjuk, aki még hármas racsnival kezdte az ipart, ma pedig egy full karbon Trekkel nyomja hegyen-völgyön, porban és sárban.

Az interjú teljes terjedelemben, a Velo.hu magazin október 18.-án megjelenő lapszámában olvasható.
Diavetítéshez kattints a képreKedves olvasóink!

A velo.hu bringamagazin legfrissebb száma október 18-án jelenik meg. A lap ára 2008-ban: 565 Ft.

Októberi  számunkhoz kellemes időtöltést kívánunk és köszönjük olvasóinknak, hogy 2008-ban is a Velo.hu bringamagazint választják. Az alábbiakban rövid ízelítőt és beharangozót olvashattok a legfrisebb számból.

Üdvözlettel: Velo.hu szerkesztőség

Tartalomjegyzék:

EUROBIKE 2008 - 2. rész:

Októberi számunkban folytatódik a friedricshafeni EUROBIKE kerékpáros szakkiállításon látottak beszámolója a 2009-es év újdonságairól. Ezúttal az alábbi márkákról ovlashattok nyálcsorgató képes összeállításokat:

• Cannondale kerékpárok
  • Fixi kerékpárok
Interjú Szuromi Gyuri bácsival:

Diavetítéshez kattints a képre

Téli ruha körkép és egyéb hasznos tanácsok vásárláshoz:

Pont egy éve jelentkeztünk téli ruházattal kapcsolatos cikkel, amikor is kiveséztük a különböző anyagokat, technológiákat. Mostani számunkban kicsit a bemutatni kívánt ruhadarabok irányából közelítjük meg a témát, hiszen a 2007/9-es számhoz képest érdemben nem történtek nagy csodák, azonban sokan lesznek, akik idén fogják első telüket taposni. Mi a Berguson Kerékpár idén megnyílt ruházattal és kiegészítőkkel foglalkozó üzletében válogattunk.

Diavetítéshez kattints a képre

Remélem idén sem lesz hideg, nyálkás, sóleves tél, bár az évszakok ritkán alkalmazkodnak a bringások igényeihez, ezért érdemes jó előre felkészülni a legrosszabbra, aztán, ha szerencsénk van, a legdurvább ruhák a ruhásszekrényben fognak lapulni a következő szezonig. Aránylag sokat gondolkoztunk azon, hogy márkánként, vagy típusonként mutassuk be a termékeket, hiszen majd mindegyik gyártó teljes palettával rendelkezik. Az adott márkákból csak csemegéztünk, természetesen sokkal több modellt kínálnak, így nyugodtan nézelődj a bolt, vagy cég honlapján.

Eurobike "bringák" - A Velo.hu díjazottjai:

Túl unalmasnak találtuk a szeptemberi Eurobike díjazott termékeit, ezért kitaláltunk egy külön kategóriát a Velo Kedvenc Bringája Nagydíjáért. Továbbá szeretnénk ezzel tisztelegni a kiállításokon dolgozó hostessek munkája előtt, akik egész nap, fáradhatatlanul mosolyognak és próbálnak segíteni a vendégeknek.

Szóval a zsűrizés végére három német és három olasz leányzó maradt bent a versenyben. A zsűri értékelte az alakot és összképet, az ötletes öltözéket, az újságírók felé tanúsított kedvességet és a kerékpárok iránti elkötelezettséget.

Vuelta 2008 - Képekben:

A szeptemberben lezajlott Vuelta a Espagna országúti kerékpáros körversenyről amit lehetett, már leírtunk honlapunkon. A fotókat azonban mindig jó visszanézni, ezért októberi számunkban a háromhetes Spanyol Körverseny legjobb képeiből találtok egy bővebb öszeállítást.

Grand Rade Crtistalp maraton - 2. rész:

Folytatódik a svájci Grand Raid Cristalp maratonról szóló beszámoló, íme egy kis kedvcsináló:

"Vasárnap hajnali 5.30-kor indultam el a 9 km-re fekvő Sionba, hogy elérjem a 6 órás szállítóbuszt. Magányos utamon a hihetetlenül erős fényű csillagokban gyönyörködtem, és erősen reméltem, hogy nem igaz az a hír, miszerint a startban +2 fok van! A buszba kb.30-an kászálódtunk fel. Legtöbbünk nyugtalanul fészkelődött, bosszankodva a percekkel előtte átélt igencsak kellemetlen élmény miatt. Szemünk fényeit ugyanis egy bringatartók nélküli marhavagonba pakolták be a lehető legelőnytelenebb módon: egy bringa alulra, egy bringa felülre.

Diavetítéshez kattints a képre

A felső sorban levő bringákat úgy kellett tiszta erőből bepréselni az alsó bringákra, előbbiek kereke általában az alsók kormányán és nyergén nyugodott. A buszos fickók úgy gyömöszölték a félmillás-millás gépeket, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga, mi pedig elborzadva figyeltük az eseményeket. Természetesen sejtettük, hogy a rázkódás majd szépen átrendez mindent! Így is lett, mert mikor fél óra múlva megérkeztünk Evolene-ba, sok bringa be volt csúszva az alsók közé és úgy kellett kirángatni őket onnan. Szívszaggató látvány volt, sose gondoltam volna, hogy éppen Svájcban ér majd ilyen élmény. Megfogadtam, hogy hiába van buszjegyem, a célból haza fogok tekerni, mert még egyszer ilyen gyalázatot nem viselek el!"

Buppa naplója: Mg több bringát a buliba!:

…2004.09.22-, ott tartottam, hogy az első komoly - 4000 fős - Critical Masson túl vagyunk. Dagad minden résztvevőnek a melle rendesen. Bár a visszhangok néha erős ellentétekről árulkodnak. Gyengén kommunikáltuk le az egyéb, autós-, tömegközlekedőknek a dolgot. Bár TV-ben, rádióban, újságban többször is beharangoztuk, sokan mégis azt mondták az esemény után, hogy nem tudtak róla. Tönkrevágta a nagy dugó az esti programjukat. Ráadásul eléggé fegyelmezetlenül hömpölygött a massza, voltak hepciáskodások, bunkózások. Nem ez volt a leges-,leges-, legkorrektebb vonulás a világ kerekén. Igyekeztünk - úgy értem, hogy tényleg szinte minden résztvevő -, ám sokat tanulhattunk a hibákból. Főleg szervezőileg...

A Critical Mass sztori folytatása, humoros hangnemben, kronológiai sorrendben Buppa futár tollából.

Fekszem a bájkon ...(és épp olyan messze vágyom hová csak a szél visz el)!:

Diavetítéshez kattints a képre

"Szóval fekszem a bájkon és hasítom a szelet magam előtt, eddig számomra elképzelhetetlen sebességgel. Az aszfalt melegét szinte érzem, ahogy suhan az út alattam. Gyermeki örömmel arcomon élvezem, ahogy a kilométeróra kijelzője átlépi a 40-et. Mellettem több autó halad el, egészen lassan. Mindenki engem bámul. Mi olyan érdekes rajtam? Leesik hogy nem én, hanem a kerékpár, amin suhanok. Végre egy igazi (nem sufniban gyártott) fekvőkerékpár vagy rekumbens van alattam. Közben egy kicsit erősebben nyomom a pedált és máris a mutató az 50-et is eléri talán. Na-na… eléri. Ezt nem hiszem el, sehol egy lejtő vagy busz, amire rá kellett volna kapaszkodnom (kedves kerékpáros társaim: a busz után kapaszkodás nem szép dolog ám és veszélyes, csak szemléltetni szerettem volna a helyzetet). Arcomon olyan mosoly izmok mozdulnak meg, melyek már régen nem aktivizálódtak."
Cikk a fekvőbringás feelingről.

Ezenkívül:

• Világbajnoki ezüstérmesünk, Benkó Barbi exkluzív naplója a 24 órás versenyről
  • Lengyel Tamás exkluzív naplója: Budapest akkor és most, kerékpáros szemmel
  • Lámpatesztek
  • Rafting túra Ausztriában
  • Krimi a varesei VB-n
  • A magyarok szereplése az országúti világbajnokságon
  • Offlinse Sport Games a Westend tetőn
  • Komló Downhill verseny
  • Gepida Karaton, Merida merevfarú karbon és Haro 2009-es bringák tesztje
  • WTB üléskörkép
  • Túra a Balaton déli partján

Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:

Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.

Felhasználó név:
Jelszó:

Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Eddig hozzáfűzött kommentek:

2008.10.16. 21:36
Isten éltessen nagyon sokáig Gyuribá!!!

2008.10.16. 21:03
Gyuri papa a király.Jó egészséget az öreg barátomnak!!!!

2008.10.16. 20:12
hát igen a90-es évek közepén úgy nyert hosszú t. ob-t hogy a vége felé mikor már csak hárman maradtak elől 1 szolnoki cukros, steig meg ő :lerakta53/12-re és viszlát az utolsó kilin, szép volt de nagyon.

2008.10.16. 17:32
Nekem is sokat segített szezon közbe.
Köszönet neki és az egész Nellánek!:)

2008.10.16. 16:49
Csak egyszer indultam vele egy mezőnyben éles versenyen, egy hegyi OB-n, meg talán a Mátra körön. Nagy érzés volt, a hazai legnagyobbal menni pár km-t. A képeket is érdekes izgalom nézni, ahol Bodrogi segítője: Együtt a két nagy bajnok, aki Békeversenyt járt, és aki Tourt. Ha a kisfiam kicsit nagyobb lesz, s megérti már kiről van szó, elviszem a Nellába, kérjen egy autogramot.

2008.10.16. 14:17
még én is bringáztam vele hosszútávú ob-n. '98-'99 környékén.

2008.10.16. 12:45
sziasztok én ismerem a sporit a 80as években versenyztem vele és ha jol tudom az első gemenc kupát a spori nyerte szerintem sokat lehet tanulni tőle ha találkoztok vele szerintem bátran kérdezetek a verseny sportrol talán ugy 20 évesen kezdet bringázni és ha jól tudom siel és korcsolyázik is igazi sport ember hajrá spori

Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m

Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések