TÚRA FELTÖLTÉSE ITT

Velence 10x teljesítménytúra

TT | 2008.04.07 15:04 | túra ajánlása

Dátum: 2008.04.07.
Jellemző tájegység: Nyugat Magyarország
Távolság: 28 Km
Magasságkülönbség:0 m
Időtartam:0 óra
A túra rövid leírása:Lássuk csak: Velence, Velence, Velence… Nagyon jó, tovább! Velence, Velence, Velence… Segítek egy kicsit: Velence, Velen…ce… Mi ez kérem, tessék mindent beleadni! Velen-ce, Vel@n©e... Számoljuk csak meg! OK, megvan!
A túra pontról pontra:

Idén tizenegyedszer rendezték meg a nagy népszerűségnek örvendő Velence 10x kerékpáros tt-t, s bár Gyömrő iszonyú közel van, Tour de Gyömrő ide, Tour de Gyömrő oda, most kicsit többre vágytunk: irány Velence!

Egy csomagtartó sikeres tesztelése után vidáman pattantunk ki a kocsiból, hogy megrohamozzuk a nevezési asztalt. Kilenc óra körül érkeztünk, így már többen rótták a köröket.

- Helló! Most jöttetek?

- Aha. Hanyadik köröd volt?

- Második.

A szervezésnek van két olyan pontja, amelyek mellett nem mehetünk el szó nélkül. Az egyik, hogy nevezéskor egyfajta bátorságpróba zajlik. A „mondj egy számot” játék komoly verziója, hiszen a 28 km-es körből bármennyi bevállalható (ez nem vicc, van akinek a 10 sem elég és magánszorgalomból még „levezet” egy kicsit). Mindez azonban semmire sem kötelezi a résztvevőt, ennél kevesebb és több kör is teljesíthető, a nevezési díjat utólag a körök alapján kell fizetni. Ez tényleg klassz dolog.

A másik, hogy bár körönként 80 perc szintidő van meghatározva az 5 körnél többre vállalkozóknak, mégsem kell olyan komolyan venni a dolgot. Ha akarunk, nyugodtan kifeküdhetünk az árokpartra néhány percre, megállhatunk nyugodtan enni, frissíteni. A lényeg a teljesítésen van, nem a perceken...



Kis csapatunkban mindhárman tisztában voltunk képességeinkkel és saját korlátainkkal, úgyhogy óvatosan öt kört tűztünk ki magunk elé célként. Speti mindjárt az elején belehúzott, gondoltuk erőt demonstrál, később azonban rá kellett ébrednünk, hogy a „szétzúzom magam már az első körben” taktikát választotta.



A tó déli részén települések alsóbbrendű útjain kerekeztünk. Velence és Gárdony után nádas, csónakházak, kész madárparadicsom foglalta el a partot. A túloldalon feltűnt a Velencei-hegység vonulata, és gyönyörködhettünk a fölé tornyosuló fekete felhőkben…

Egyszer csak a jobb oldalon megjelent egy kerékpárút és néhány kilométer múlva a 7-es főút mellett találtuk magunkat (a bátrabbak a 7-es úton). Az aszfalt minősége a Pákozdra vezető úton a nap mélypontját produkálta, amely ráadásul erős szembeszéllel társult, az enyhe emelkedésről nem is beszélve. Pákozd közkútjainál ezen a napon hihetetlenül megnőtt a vízfogyasztás. Az első kút minden körben kis kerékpáros találkozó helyszíne volt. Az elején csupán a „kék vasdarab” megrohanása jelentette a fő célt, később már a bicaj „elhajítása”, egy kis nyújtás, egy kis tréfálkozás, egy kis jövendölés – tekintettel a hátralévő körökre – és főként lábpihentetés.



A tó északi része már emelkedőkkel tarkított és bár egyik sem hosszabb fél kilométernél, mégis megfogja a bringást egy pillanatra, hogy aztán hatalmas lendülettel engedje útjára. Száguldás: előttem Provance, jobbra tengeröböl, vagy valami hasonló… Hiába is akarnám leírni, ezt az élményt csak ott lehet átélni. Meseszép.



A nap más sportágakról is szólt egy kicsit. Berzsó például futóedzést tartott a tó körül. Mivel 2 óra előnnyel indult hozzánk képest, csak Sukoró előtt értük utol, és sikerült is sétálásra késztetnünk. Körbekerekeztük néhányszor és próbáltuk aznapi sportteljesítményét megkérdőjelezni: azért mi mégiscsak 5 kört megyünk, ő meg képes egy kör után aznapi penzumát letudottnak nyilvánítani, mi több kifeküdni a tópartra napozni, miközben mi izzadó homlokkal, görcstől rángó lábakkal pedálozunk?! Nem szép dolog!



A második körben Speti kerékcsere miatt kimaradt – úgy döntött itt az ideje egy slick garnitúra felszerelésének. Semmi gond, addig Gethével nyomtunk egy laza kört, csak a dombokat húztuk meg egy kicsit, nehogy elzsibbadjunk. A déli parton még egy sort is sikerült elcsípnünk néhány kilométer erejéig. Osztálykirándulásokkal is találkoztunk, ráadásul bicajos osztálykirándulásokkal! Csoportokban tűntek fel az iskolások szemben velünk. Jó fejek voltak. Egy srác köszönt, mire mi intettünk nekik, erre ők hatalmas hangzavarral és integetéssel köszöntöttek. Igazi tifosik! Biztosan tetszett nekik a rajtszámunk.

Apropó rajtszám… ezen a túrán ilyen is van. Egy bringáshoz sokkal közelebb áll ez a megoldás, hiszen így nem kell megállni pecsételgetni. Egyszerűen minden körben leolvassák a számunkat, még megállni sem kötelező. A rajtszám műanyag-borítású, így az eső sem tehet kárt benne, meg ugyebár jól néz ki a dicsőségfalon…



A harmadik körben Speti visszaállt, Gethe leszakadt, csak hogy teljes legyen a káosz. Ismét egy gyorsabb kör sikerült, a negyedik azonban még ezt is felülmúlta. Nem tudom hova rohantunk olyan nagyon, mindenesetre az emelkedőn csak úgy száguldottunk felfelé. A hegyihajrát begyűjtöttük, ismét ismerősök – a változatosság kedvéért gyalogtúrázók a Velence 30-ról – köszöntek ránk. Jól esett a bíztatás, mindig jól esik. Az ötödik kört már egyéni időfutamban kellett teljesítenem, mégsem éreztem, hogy mindjárt leesek a bicajról. Jól esett, de a frissítő még jobban a kör végén.



Nem mindenkinek ment jól ezen a napon, sokan megelégedtek kevesebb körrel is. De jé, egy Giant-Gyömrős, ja hogy ő már végzett a 10 körrel… No comment. Van, aki nem lazsált. Mi viszont úgy döntöttünk, hogy ha már itt vagyunk, kötelező programként betérünk a szabadstrandra egy kis „vízminőség vizsgálatra” és egy kis hattyúkergetésre. A víz kellemesen hűs volt, mi pedig csupán kicsit néztünk ki idétlenül kerékpáros szerelésünkben a tó közepén…



Egy kérdés maradt hátra: valóban jó körözgetni mindig ugyanazon az útvonalon? Igen, a negyedik körben már ismerősként köszönnek vissza a kanyarok, épületek, rétek. De ez akkor már vajmi keveset számít. Minél több kört tekersz, annál inkább a teljesítmény kerül előtérbe. Talpalsz, hogy beállj valaki mögé, ha csak egy rövid ideig is; megpróbálsz a társaiddal maradni, mert tudod, hogy ha leszakadsz, akkor véged…

A körözgetésnek nem csak szervezői szempontból vannak előnyei. Óránként visszaérsz a cuccodhoz: ha elkezd esni, beöltözhetsz, előveheted a szendvicsedet, táskádban rálelhetsz a három héttel korábbi tt-n kapott csokidra (aminek ilyenkor nagyon tudsz örülni). Ja igen, majdnem elfelejtettem, a rendezők ingyenes frissítő italt biztosítottak: korlátlanul lehetett fogyasztani a piros és sárga színű „teljesítményfokozókból”.



Mit is mondhatnék, nem bántuk meg, hogy ezen a napon csupán fél órát töltöttünk a strandon…



Túrainfo:

Megközelítés Budapestről: bringával a Tési-fennsík felől, autóval az M7-esen Velencéig, vonattal a Déli-pályaudvarról Velence vmh.-ig.

Táv: 28 km/kör

Útvonal: Velence – Gárdony – Pákozd – Sukoró – Velence

Nehézség: a Velencei-tó déli partja sík, a szél viszont gyakran erős. Az út lakott területen halad, sok a strandoló, ezért a gyalogosokra bármikor számítani kell. Pákozd felé az út enyhén emelkedik és eléggé rossz minőségű. Az északi part dombos, de nem túl kemények a kaptatók. Akár gyerkőcökkel is jól kerekezhető.

Mit vigyünk magunkkal: az északi part közkutakkal jól ellátott, a déli parton a büfék megfelelő kínálatot nyújtanak. Így csak azt tudom javasolni, hogy a fürdőnadrágot senki ne hagyja otthon!

Időjárás függőség: hasonló az időjárás a Balatonhoz. Északon felsorjáznak a fellegek és lezúdulnak a túloldalon. Bármikor meglephet egy vihar.


A környék látnivalói:Gárdony – Madártani Kutatóállomás (bejelentkezéssel látogatható), Gárdonyi Géza Emlékház; Pákozd – 1848-as Emlékmúzeum (Mészeg-hegy); Sukoró – népi lakóházak (Szilvás sor)



Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:

Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Eddig hozzáfűzött kommentek:

2008.05.12. 20:49
akkor most mikor lesz vagy lemaradtam rola..valaki segitsen sos.

2008.05.09. 16:02
sziasztok!
bocsi de legjobb tudomásom szerint nem 2008. 04 07-én lesz hanem 06. 07-én.
vagy az első sorban az a cikk feltöltésének a dátuma?
Mihály

Görög-szigettúra 2016. Görög-szigettúra 2016.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 10200 m
Nehézségi fok: 7
Célpont: SVÁJC 2015. Célpont: SVÁJC 2015.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 13500 m
Nehézségi fok: 9
Déli-Kárpátok 2015. Déli-Kárpátok 2015.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8










Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések