Országútis hírek külföldről: Nizzából rajtolhat a 2020-as Tour de France, Julian Alaphilippe ellopta a showt a Tirreno vérbeli sprinterei elől, már a Párizs-Roubaix előtt új nevet kaphat a Direct Energie csapata
Nizzából rajtol a 2020-as Tour de France
A Párizs-Nizza szakaszversenyének lezárását követő nap délelőttjén az ASO bejelentette, hogy a 2020-as Tour de France rajtjának Nizza adhat otthont, mégpedig két mezőnyszakasszal, melyek rendhagyó módon városból rajtolnak és ott is érnek véget. Az első etap a sprinterek számára nyújt lehetőséget, vélhetően hatalmas csatát kreálva a sárga trikóért, míg a második szakasz az Alpok felé veszi az irányt érintve a Col de la Colmiane, a Col de Turini, a Col d'Èze és a Col des Quatre Chemins emelkedőit. Az első nap távja 170 kilométer lesz, két nagy kört leírva a város körül, míg a második 190 kilométetres etap lényegében az idei Párizs-Nizza utolsó két szakaszának összeolvasztása.
„Azok a természeti adottságok, melyek körülveszik Nizza városát, tökéletes lehetőséget biztosítanak egy szenzációs kerékpárverseny megrendezéséhez – szól az ASO sajtóközleménye. – Már most hatalmas a felhajtás a 2020-as Grand Depart körül, az első két szakasz minden idők egyik legizgalmasabb Tour rajtját hozhatja.”
Nizza 1981 után második ízben adhat otthont a Francia Körverseny rajtjának, akkor prológgal kezdődött a Tour, amit Bernard Hinault nyert.
Tirreno-Adriatico 6. szakasz: Julian Alaphilippe ellopta a showt a vérbeli sprinterek elől
Matelica és Jesi között egy 195 kilométeres etappal folytatódott az idei Tirreno-Adriatico, mely szakasz a sprinterek utolsó lehetősége volt a záró egyenkénti időfutamot megelőzően. Bár tisztában lehettek azzal, hogy nem fognak hazaérni, de Davide Ballerini (Astana), Ben King (Dimension Data), Gijs Van Hoecke (CCC Team), Mirco Maestri (Bardiani-CSF), Igor Boev (Gazprom-Rusvelo), José Joaquin Rojas (Movistar) és Dayer Quintana (Neri Sottoli-Selle Italia-KTM) mégis vállalkozott a szökésre. A főmezőnyt a Deceuninck-Quick-Step és a Bora-hansgrohe csapatai kontrollálták.
Az elmenés nem adta könnyen magát Mirco Maestri (Bardiani-CSF) az összes részhajrát megnyerte, ezzel átvéve a ponttrikót, míg Davide Ballerini (Astana) és Jose Joaquin Rojas (Movistar) kettőse a végsőkig kitartott, őket csak négy kilométerrel a vége előtt fogták meg. A mezőnyhajrát a Deceuninck-Quick-Step csapata vezette fel, bár Elia Viviani egy kissé elkeveredett – mint később kiderült átadta a lehetőséget csapattársának -, így Julian Alaphilippe (Deceuninck-Quick-Step) sprintelt, aki meg is nyerte a szakaszt Davide Cimolai (Israel Cycling Academy) és Viviani előtt. Az összetett nem változott, továbbra is Simon Yates (Mitchelton-Scott) vezet.
„Természetesen ezúttal is Elia számára akartuk felvezetni a sprintet, de az utolsó kör előtt rám szólt, hogyha akarom próbáljam meg – mondta Alaphilippe röviddel a célba érkezést követően. – Max Richeze káprázatos felvezetését követően az utolsó kétszáz méteren mindent kiadtam magamból, amit csak tudtam. Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült nyernem, ez szinte hihetetlen.”
A Tirreno-Adriatico egy mindössze tíz kilométeres, teljesen sík egyenkénti időfutammal zárul San Benedetto del Tronto környékén.
Már a Párizs-Roubaix előtt új névre keresztelhetik a Direct Energie csapatát
Jean-Rene Bernaudeau pro-kontinentális sorának eddigi névadószponzorát a Direct Energie vállalatot a 2018-as év végén felvásárolta a Total, amely Franciaország egyik legnagyobb cége, manapság öt földrész több mint 130 országában rendelkeznek képviselettel, olaj- és gázipari világvállalatként. A L’Équipe információi szerint az április 14-i Párizs-Roubaix-t megelőzően bemutatják a csapat új nevét és mezét, ami vélhetően kék és piros színekben pompázhat. A körülbelül tíz millió eurós költségvetéssel működő sor pénzügyi jövője egyelőre ellentmondásos, bár egyes pletykák szerint a Total rendesen megemeli majd a csapat gázsiját, ezzel nyílt utat adva a WorldTour osztályba való esetleges visszakerüléshez.
Továbbra is Eddy Merckx a legeredményesebb egyhetes menő
Az egyik kerékpáros szakportál összegyűjtötte a legfontosabb egyhetes versenyeken valaha elért eredményeket. Hét viadalt vizsgáltak, nevezetesen Párizs-Nizza, Tirrenno-Adriatico, Katalán Kör, Baszk Kör, Romandiai Körverseny, Criterium du Dauphiné és Svájci Kör. A listában egy adott versenyen csak egy összetettbeli győzelem számít, azonos sikernél a minél több dobogós helyezés dönt.
A rangsor első helyezettje természetesen a legendás Eddy Merckx, aki a Baszk Kör és a Tirreno-Adriatico kivételével minden más említett versenyt megnyert legalább egyszer, de a Tirrenón is állt dobogón. A második Tony Rominger, aki négy nagy egyhetes trófeáját is az otthonában tudhatja, míg a harmadik egy ma is aktív kerekes Nairo Quintana, aki a Tirreno-Adriatico, a Katalán Kör, a Baszk Kör és a Romandiai Körverseny elsőségét is begyűjtötte.
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.