Magyar hírek

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »
2018.11.11. - 2019. június 22-23.-án ismét várja a kerékpározás rajongóit a MAPEI Tour de Zalakaros, ahol a tavaly megújult maratoni táv (137 km), a 60 km-es országúti középtáv és a 33 km-es Karos-Spa Kis-Balaton kerülő családi túra útvonala sem változik meg és az sem, hogy utóbbin a 14 éven aluliaknak ingyenes az indulás. Mindhárom útvonalon a június 23.-i vasárnapon lehet majd tekerni. FOTÓGALÉRIÁK kedvcsinálónak a 2018-as eseményről ITT Szombaton, azaz június 22-én a négy vagy öt fős céges csapatokat 2019-ban is a Szabadics Ride Company Challenge várja, szintén 33 km-es távon, erre a versenyre decembertől lehet majd nevezni. A gyerekeknek a 2018-ban debütált teljesen új, a termál tó körül kijelölt pályán szerveznek több korcsoportban versenyt, a nevezés minden gyerek korcsoportnak INGYENES. Az összes futam rajtcsomagjának közös pontja, hogy a nevezők INGYENESEN látogathatják meg a zalakarosi élményfürdőt. A MAPEI Tour de Zalakaros futamaira (kivéve a Szabadics Ride csapatversenyt) az internetes előnevezés elindult, melyet közvetlenül megtehetsz a www.tourdezalakaros.hu honlapon, ahol útvonal térképek, rajtcsomag információk várják az érdeklődőket. Nevezésnél javasoljuk mindenkinek a leggyorsabb és legyegszerűbb módot, a bankkártyás online fizetést. További elérhetőségek: - E-mail: info@tourdezalakaros.hu - Facebook: www.facebook.com/tourdekaros

2018.11.10. - Révész Máriusz Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos kezdeményezésére a héten 200000 példányban kiosztásra kerül az általános iskolákban a Közlekedő Kisokos munkafüzet és tanári kézikönyv a KELLO Könytárellátó Nonprofit Kft. jóvoltából. A munkafüzetet minden 4 és 5. osztályos tanuló kézhez kapja. A Kolonics György Általános Iskola és Köznevelési Sportiskola tanulói a sajtó előtt vehették át a hiánypótló kiadványt. Az eseményen a szerzők, Berta Tamás, valamint Abelovszky Tamás hangsúlyozták, mindannyian közlekedünk: gyalogosan, vagy kerékpárral, autóval vagy közösségi közlekedési eszközökön, de a tudatosság, a szabályok ismerete és betartása minden esetben elengedhetetlen fontosságú. A közlekedési ismeretek átadását minél fiatalabb korban érdemes elkezdeni, ezáltal hosszútávon javulhat a közlekedési kultúra hazánkban. A gyermekeknek szóló füzet összefoglalja és gyakoroltatja a gyalogos, illetve a kerékpáros közlekedés alapvető szabályait, valamint szemléletformáló módon segíti hozzá a gyermekeket ahhoz, hogy tudatos közlekedőkké váljanak. Az átadáson dr. Bató András 22. kerületi rendőrkapitány elmondta, hogy a kiadvány hiánypótló szerepet tölthet be az oktatásban, mivel nagy szükség van arra, hogy a gyermekek az iskolában is halljanak a közlekedés alapvető szabályairól, és ezáltal biztonságosabban közlekedjenek az utakon. A rendőrség az iskolarendőrök, illetve számos prevenciós program keretében igyekszik segíteni ennek a célnak az elérésében. Az egyébként technika és életvitel tantárgy keretében tanítandó közlekedési ismereteket a tanároknak évente átlagosan három tanóra alatt kell átvenni a gyerekekkel, többek között ehhez is felhasználható lesz a kiadvány, de természetesen előkerülhet délutáni foglalkozásokon, beépíthető a mindennapos testnevelésbe, vagy éppen az osztályfőnöki órákba. Hosszú távú terv, hogy a Nemzeti Alaptanterv magasabb kötelező óraszámmal támogatja a gyermekek biztonságos közlekedésének oktatását, illetve a következő tanévtől kezdve minden 4. osztályos gyermek megkapja a kiadványt.

2018.11.09. - A Kőbánya Cycling Team 2018-ban kontinentális besorolással szerepelt, így lehetőséget biztosítva a fiatal magyar kerékpárosok számára, hogy bekerüljenek a nemzetközi kerékpársport körforgásába. Nem volt egyszerű idény, sérülések és formahanyatlások jellemezték az idő közben jócskán átalakuló keretet. Szerencsére az eredmények sem maradtak el, többek között a Tour de Hongrie-n sikerült egy dobogós helyezést is elcsípni. A klub 2019-ben visszatér az eredetileg kitűzött célhoz, az utánpótlás-neveléshez. Eisenkrammer Károllyal, a Kőbányai Torna Club elnökével beszélgettünk.

2018.11.05. - Júniusban lesz a jövő évi Tour de Hongrie Bekerült a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) versenynaptárába a 2019-es Tour de Hongrie időpontja: jövőre június 11. és 16. között kerül sor a nemzeti körversenyre, amely ismét 2.1-es kategóriájú viadal lesz. Eisenkrammer Károly, a körverseny főszervezője elmondta, elsősorban a nyaralási főszezon elkerülése miatt döntöttek úgy, hogy szakítanak az augusztusi időponttal (2018-ban augusztus közepén rendezték a Tourt). A szervezőbizottság olyan időpontot keresett, amely jól illeszkedik a régió hasonló erősségű versenyei közé, és több lehetőséget ad a legmagasabb szintű, World Tour-csapatok részvételére is. A szervezők a napokban egyeztetnek a 2019-es Tour de Hongrie leendő rajt- és célvárosainak képviselőivel, hogy mihamarabb bemutathassák a jövő évi verseny útvonalát" Érdekesség, hogy a 2019-es dátum hétfőn, a reggeli órákban került fel az UCI honlapjára, de máris érkeztek jelentkezések a csapatok részéről. A 2018-as Tour de Hongrie során hat nap alatt 865 kilométert teljesített a mezőny, az összetett győzelmet az olasz Manuel Belletti szerezte meg. A versenyről Magyarországon minden nap élő közvetítéssel jelentkezett az M4Sport, a televízió nézők a világ 195 országában láthattak napi összefoglalókat a Magyar Körversenyről.

2018.10.25. - Együttműködési megbeszélés Párizsban Csütörtökön Párizsban bemutatták a jövő évi Tour de France országúti kerékpáros körverseny útvonalát. Az ünnepélyes eseményre az új Kongresszusi Központban került sor, s részt vett rajta egy magyar küldöttség is, amelynek tagja volt Révész Máriusz Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, Dr. Princzinger Péter, a Magyar Kerékpáros Szövetség elnöke, Eisenkrammer Károly, a Tour de Hongrie főszervezője és Szilasi László, a Tour de Hongrie versenyigazgatója. Dr. Princzinger Péter (balról), Cedric Rampelberg, Pierre Yves Thouault, Révész Máriusz, Cyrelle Tricart, Eisenkrammer Károly és Szilasi László a párizsi bemutatón Küldöttségünk lehetőséget kapott arra, hogy találkozzon az A.S.O. (Amaury Sport Organisation) képviselői közül azokkal, akik a Tour de France útvonalkijelöléséért felelősek. A megbeszélésen részt vett az A.S.O. részéről, Pierre Yves Thouault, a kerékpársport divízió igazgató-helyettes, Cyrelle Tricart, külkapcsolati igazgató és Cedric Rampelberg, a médiajogok értékesítéséért felelős menedzsere is, utóbbi ebben az évben többször is járt hazánkban, oroszlánrészt vállalt abból, hogy a Tour de Hongrie-t, a Magyar Kerékpáros Körversenyt a világ 195 országában láthatták a televíziónézők. A találkozó témái között volt egy esetleges magyarországi Tour de France Grand Depart (2019-ben Brüsszelből rajtol majd a Francia Körverseny, amelynek első szakasza is Belgiumból indul majd), illetve természetesen szóba került a 2019-es Tour de Hongrie–A.S.O. együttműködés is.

2018.10.23. - A Kisvárda és Környéke Bringások Kerékpáros Sportegyesület megrendezte a hetedik versenyét, a várba és környékére harmadik alkalommal hoztak össze cyclocross versenyt. Közel 100 induló volt a mai három futamon. 10:15-kor rajtoltak el a gyerekek. Nagyjából 25 percet mentek a két körön. Ezt követően a hobbi futam indult 11:00-kor a legnépesebb mezőnnyel. 5 kört kellett teljesíteniük, enyhén szemerkélő esőben. A nemzetközi mezőnyben az élen hatalmas csata zajlott a KKB külön díjáért, az abszolút első helyért felajánlott kupáért. Ez jelentette az extra motivációt sokak számára, melynek a végén egy pár harcban dőlt el a kupa sorsa Thomas Velichko és Cizma Zsolt között. Délben az elit CX és MTB mezőnye rajtolt el a nyolc körére. Az egyórás futam alatt érintették a vár melletti tavat is, a várat is több alkalommal. A vár feltárás árkait sem kellett kerülgetni csupán színesítették a pályát. Az abszolút első Hrenkó Norbert (NYKSE) mtb-vel teljesítette a távot. Alábbiakban a kategóriák első három helyezettjei, teljes eredménylista a letölthető fájlok között.

2018.10.22. - A regnáló országúti magyar bajnok, Peák Barnabás 2019-re a holland SEG Racing Academy csapatához szerződött. Ez a gárda az egyik legerősebb kontinentális besorolású UCI csapat (idén 2. helyen végeztek a kontinentális rangsorban) és kifejezett 23 év alatti versenyzőkkel dolgoznak. Peák idén másodéves U23-as versenyzőként a DKSI színeiben kezdte az évet, majd az UCI központ csapatában folytatta. Nyert szakaszt a baszk Vuelta al Bidasoa körversenyen, 31. lett a világbajnokság mezőnyversenyén, majd a HC kategóriás Gran Piemonte viadalon kilencedikként végzett néhány hete. Ő lesz az első magyar bringás a SEG csapatában! Barnabás augusztus 1 óta a Quick-Step WordlTour csapat gyakornokaként versenyzett, ahol minden megméretettésen tisztesen helyt állt, így még az is benne volt a pakliban, hogy jövőre már elmehet ehhez a WT csapathoz. A mostani átigazolással még egy évet fejlődhet, nagyrészt U23-as versenyeken indul a SEG és ha minden jól alakul, 2020-tól már WorldTour sorban folytathatja. A Quick-Step vezetősége a Magyar Kerékpáros Szövetségnek megerősítette, hogy tudnak a SEG-hez való szerződésről és nagyon jó kapcsolatot is ápolnak ezzel a csapattal. Az idei évre például a SEG-től kerüt a QS-hez a holland Fabio Jakobsen is. A szerződés kapcsán a csapat oldalán Banabás elmondta, nem csak azért választotta a SEG-et, mert innen az utóbbi időben sokan elkerülnek a WorldTour-ba, hanem mert ott megtanítják őket arra is, hogy amire oda jutnak már az első évtől sikereik legyenek. Peáknak az új klubban már ismerőse is akad, a holland Ide Schelling, akit nyilatkozatában külön kiemelt, miszerint "sok jót mondott neki a csapatról, ami segített a döntésben."

2018.10.19. - Mint arról már tegnap hírt adtunk, Lovassy Krisztián az idei szezonban megszerzett tartalék kvótája a pályakerékpáros vlágkupák omnium versenyszámára, már az első két fordulóban tényleges kvótává "változott". A BVSC versenyzője lehetőséget kapott az UCI-tól, hogy tartalék listáról bekerüljön a párizsi és kanadai (aztán remélhetőleg utána még egyéb) világkupák omnium versenyszámába, mely négy futamból áll. A VK-n megszerezhető pontok elegedhetetlenek az esetleges világbajnoki kvalifikáció szempontjából. A rajtlistát böngészve azt is gondolhattuk, Lovassy azért indul csak (tőle szokatlan módon) csak omniumban, hogy rápihenjen, de kiderült, hogy más is áll az ügy hátterében. A magyar versenyző múlt hétvégén a GP Vienna pályaversenyen került bukásba. Akkor egy honfitársa, Molnár Gábor esett nagyobbat, neki a tüdeje is kilyukadt és úgy tűnt Lovassy könnyebb sérülésekkel megússza. Mint utólag kiderült, eltört az egyik ujja és testéből, a bőr alól a bécsi fapálya méretes szálkáit kellett kioperálni, majd kapott néhány csinos varrást is. Nem a legmegnyugtatóbb előjelek a párizsi VK előtt, de korábbi EB ezüstérmesünk már hozzászokott a kemény életmódhoz.

2018.10.19. - Október 18-án a BKV kelenföldi autóbuszgarázsában megrendezett sajtótájékoztatón jelentette be Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, hogy az augusztusban elindított másfél méteres előzési oldaltávolság kampányhoz idén ősszel a BKK, a BKV, valamint a VT-ARRIVA, jövő tavasszal pedig a MOL is csatlakozni fog. A kormánybiztos kiemelte, hogy a fő feladata minél több embert aktív életmódra bírni, azonban a kerékpározást visszatartó erő legtöbbször a félelem. Ezért szükséges a szemléletváltás, és a 1,5 m KRESZ-ben való előírása is. Utóbbihoz hozzátette, hogy a KRESZ módosító csomag javaslatai között szerepel a megfelelő előzési oldaltávolság számszerűsítése is. Közölte még, hogy október közepétől egy hónapon keresztül a fővárosi buszokon, illetve plakátokon is lehet majd találkozni a kampány üzenetével.

2018.10.18. - Október 13-17. között zajlottak a kerékpáros versenyszámok a Buenos Aires-ben zajló Ifjúsági Olimpián (YOG), ahol kiváló magyar eredmények születtek: a női páros bronzérmet szerzett, míg a fiúk duója ötödik helyen zárt. A YOG kerékpárversenyének különlegessége, hogy párosok indulnak és csak az összes versenyszám végén az úgynevezett kombinációban osztanak érmet. A lányoknál Buzsáki Virág és Vas Blanka, a fiúknál Fetter Erik és Fülöp Ádám képviselték hazánkat, a válogatott kapitánya Dér Zsolt volt.

2018.10.18. - Mint arról nemrégiben hírt adtunk, Lovassy Krisztián a BVSC-Zugló kerekese a hármas számú tartalék lett a most hétvégén rajtoló 2018-19-es pályakerékpáros világkupa szezon olimpiai számára az Omniumra. A szabály szerint amennyiben a kvótaszerzők közül nem nevez mindenki az adott világkupa futamra, akkor a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség a tartalékok közül hív meg versenyzőt. A tartalék kvóta hallatán sokan megvonták a vállukat, "na ebből úgysem lesz semmi", de néhány héten belül kiderült, hogy a tartalék hely már most rengeteget ér! Lovassy meghívást kapott az október 19-21. közt zajló párizsi és az október 26-28. közti miltoni omnium versenyekre is. A siker hátterében a Magyar Kerékpársport Szövetség és a pályaválogatott vezetőjének hosszú ideje tartó, áldozatos "lobbytevékenysége" is szerepel, erről kérdeztük a szövetség főtitkárát Vizer Barnabást: "Ez a mostani két "szabadkártya" egy minimum egy éves munka eredménye. A pályaválogatott vezetője, Pataki IBolya évek óta élenjárója annak a sportágon belül, hogy a kisebb kerékpáros nemzetek is több lehetőséget kapjanak a kvóták tekintetében. Természetesen nagy a sorban állás, de a környező országokkal összefogva próbáltunk érdekeket érvényesíteni és az MKSZ mindent megtett, hogy kihasználhassuk a tartalék kvótában rejlő lehetőségeket. Az UCI-val rengeteg email váltáson vagyunk túl és büszkén mondhatom, igazi csapatmunka az, hogy Krisztián most a férfi állóképességi mezőnyszámok közül pont a legfontosabban (hiszen az Olimpián csak omnium van, sem pontverseny, sem scratch) jutott szabadkártyához az első két világkupára. Amennyiben ezeken jól szerepel, úgy a sorozat további futamaira is könnyebben fogunk tudni indulási jogért fordulni, illetve az itt megszerzett pontok nélkül lehetetlen lenne a világbajnoki részvétel. A pálya válogatott többi tagját is meg kelle említenünk, akik egész szezonban dolgoztak a nemzet pontjaiért, nélkülük nem sikerülhetett volna a tartalék kvóta sem. " A magyar válogatottat Párizsban scratch és pontverseny számokban Filutás Viktor, omniumban Lovassy Krisztián, sprinten és keirinben Szalontay Sándor képviseli. Miltonba már csak Lovassy utazik tovább, ahol scratchen és omniumon bizonyíthat. A pályakerékpáros világkupa futamainak eredményeiről részletesen beszámolunk a VELOhu-n.

2018.10.12. - A bécsi Dusika velodromban rendezték október 11-13-án az UCI Cl1-es kategóriájú Grand Prix Vienna pályaversenyt, ahol jó néhány magyar bringás is részt vett.

2018.10.11. - Az augusztus eleje óta a Quick-Step csapatában újonc státuszban versenyző Peák Barnabás fantasztikus eredménnyel zárta a mai, 191 km-es, kiemelt kategóriás Gran Piemonte versenyt Olaszországban és (remélhetőleg) feltette az I-re a pontot további szerződését illetően is. A végig szakadó esőben a mezőny az utolsó 15 km-re érve fogta meg a szökevényeket, innen a Bardiani csapata vette kézbe az irányítást. A csúszós utakon sok bukás történt, rendesen fogyatkozott a mezőny a fináléhoz közeledve. Barnát először 3-4 km-rel a vége előtt láthattuk feltűnni a mezőny elején, amikor csapattársát, a francia Florian Senechalt próbálta előrehozni már a sprintre készülve. 3 km-en belül jártak, amikor egy körforgalomnál Barna balra ment el, míg a mezőny jobbról "támadt", de a mezőny elején elesett egy Bardianis, így a körforgalomból kiérve Peák került a mezőny legelejére. Innen tovább is vitte a tempót és várta, hogy Senechal felzárkózzon mögé. Keukeleire (Lotto-Soudal) támadása következett, Barna tempózott utána tovább. Az utolsó kilóméterre érve szétszakadt a mezőny, utolérték Keukeleirét és csak tizen maradtak az élcsoportban. A sprintben az olasz Colbrelli (Bahrain-Merida) volt a leggyorsabb, Senechal második lett, Peák pedig kilencedikként gurult át a célvonalon! Utoljára Dér Zsolt ért el top 10-es eredményt HC kategóriás országúti versenyen, de a Tour of Hainan akkori mezőny közel sem volt ilyen erős, mint a WorldTour csapatokkal teletűzdelt mai, egyébként már 106. Gran Piemonte. Innen nézve azt is mondhatjuk, a magyar országúti kerékpársport legerősebb eredménye ez a mai Bodrogi László óta! Barnának valószínűleg ez volt az utolsó versenyen a próbaidő alatt és a hó végéig kiderülhet, hogy kap e végleges szerződést a Quick-Step alakulatában. Ami biztos, hogy a fináléban mutatott mai szerepvállalása biztosan tetszett a csapatvezetésnek és ahogyan segíteni próbálta a csapat sprinterét a hajrában, az valószínűleg többet jelentett nekik, mint maga a kilencedik hely. A mai eredmény egyébként 40 UCI pont, ezzel összesen 114 UCI pontnál tart idén a 43 UCI versenynap és az ez alatt megtett 5883 km versenykilóméter alatt!

2018.10.11. - Sikeresen zárult a DKSI Debreceni Kerékpáros Sport és Szabadidős Ifjúsági Egyesület kollektívája által lebonyolított László Sándor Emlékverseny, melyre kiváló, napsütéses időben került sor a Nagyhegyes – Balmazújváros – Látókép körön, 15, 35, 65 és 95 km-es távokon. Az immár 5. alkalommal megrendezett versennyel a szervezők méltó emléket kívánnak állítani az egykori kiváló debreceni ifjúsági versenyzőnek, aki 40 éve szenvedett tragikus balesetet, így e szomorú apropó kapcsán tulajdonképpen jubileumi alkalom volt a 2018. október 7-ei verseny. A legkisebbek ilyen-olyan okok miatt sajnos legtöbben távol maradtak, így a 15 km-t mindössze hárman teljesítették: U13: 1. CSÁKI Szabolcs (KONTENT-DKSI), 2. DRUCKER Péter (BVSC-Zugló) WU15: 1. SÁRY Boglárka (KSI SE) Az U15-ös fiúk és a WU17-es lányok versenye 35 km volt, itt a KSI és a KONTENT-DKSI versenyzői voltak számbeli fölényben, a helyezések nagy részét így be is gyűjtötték; az élen végzők 36-os átlaggal teljesítették a távot. U15: 1. PÁLL Zsombor (KONTENT-DKSI), 2. SZEGEDI Marcell (KSI SE), 3. VAS András (KONTENT-DKSI) WU17: 1. TIRCSI Andrea (KSI SE), 2. HÉRINCS Diána (BVSC-Zugló), 3. SÁGI Fanni Lili (KONTENT-DKSI) 65 km-en az U17, WU19, Felnőtt nők és a Master 2 ill. 3-as korcsoport versengett. A szegedi Pető Tibor ismét egy szóló akcióval biztosította be elsőségét, a többi helyezést mezőnyhajrá döntötte el a U17 és a többi kategória legjobbjai között. A sprinten a KONTENT-DKSI U17 sora dominált, de igen előkelő pozícióban, szorosan a kerekükön érkezett a Master 3-as Korhán László (KONTENT-DKSI), és a Belgiumban profiskodó, volt DKSI-s Szabó Zsófi is. Csíkszeredai, nyíregyházi, balmazújvárosi és budapesti versenyzők is több kategória dobogós helyezésnek örülhettek. 38 feletti átlag jellemezte a futamot, melynek végén volt egy kisebb bukás, ahonnan szerencsére mindenki felkelt és célbaért. U17: 1. SÁNTA Ármin (KONTENT-DKSI), 2. SZIJÁRTÓ Zétény (KONTENT-DKSI), 3. ÁRVAI Kristóf (KONTENT-DKSI) WU19: 1. NAGY Gréta (KONTENT-DKSI), 2. KOVÁCS Petra (KONTENT-DKSI), 3. KOVÁCS Vivien (KSI SE) Felnőtt nők: 1. SZABÓ Zsófia (Health-Mate Cyclelive), 2. SZABÓ Adrienn (Team FaTe Budapest), 3. KAPOTT Szonja (Tipográfia Ladies Cycling) Master2: 1. PETŐ Tibor (Szeged), 2. SZABÓ Ferenc (Balmazújváros), 3. PINTÉR Attila (ViniBike KSE) Master3: 1. KORHÁN László (KONTENT-DKSI), 2. BAGOLY Botond (Csíkszereda), 3. BABOS Tibor (Velocitta Budapest) 95 km-en az ifik, U23 és az elit mellett az amatőr férfi mezőny indult. A helyezések nagy részét a szökésből hazaérő Epronex-es és KONTENT-DKSI-s versenyzők aratták le, a főmezőny 6 percen felüli hátrányban, szűk 40-es átlaggal ért célba. Az abszolút elsőségért Gönczy Gergő (KONTENT-DKSI) és Solymosi Márton ()Epronex csatáztak, mely küzdelem végül a betyáros bajuszáról is jól ismert Gönczy Gergő javára dőlt el. Az amatőr felnőtt kategória a nyíregyháziak sikerét hozta, az NYKSE és a ViniBike versenyzői állhattak dobogóra. Amatőr férfi (19-39): 1. HORVÁTH Zsolt (ViniBike KSE), 2. KNOPF Balázs (NYKSE), 3. VINNAI Zsolt (ViniBike KSE) U19: 1. MÉSZÁROS Ábel (KONTENT-DKSI), 2. BAGI László (Dr. Bátorfi-Agria KTK), 3. HRENKÓ Norbert (NYKSE) U23: 1. GÖNCZY Gergő (KONTENT-DKSI), 2. MINKÓ Roland (Epronex Bike-Hungary), 3. FEGYVERES Máté (KONTENT-DKSI) Elit: 1. SOLYMOSI Márton (Epronex Bike-Hungary), 2. PÁLYI Csaba (Epronex Bike-Hungary), 3. SZENTPÉTERI András (KONTENT-DKSI) Abszolút dobogó (95 km): 1. GÖNCZY Gergő (KONTENT-DKSI) 2. SOLYMOSI Márton (Epronex Bike-Hungary) 3. MINKÓ Roland (Epronex Bike-Hungary) A verseny eredményhirdetése előtt Andó János, a debreceni kerékpárosok több generációját kinevelő szakvezető, edző szólt röviden az egybegyűltekhez, röviden megemlékezve az egykori kiváló versenyző László Sándorról. A dobogósok érem díjazás mellett pénz és tárgyjutalomban is részesültek, a Kontent Kft és a Regina Kerékpárbolt jóvoltából, melyeket Nagy Zoltán a rendezvény versenyigazgatója, a DKSI elnöke adott át. Gönczy Gergőnek, a hosszútáv abszolút győztesének a László Sándor Vándorserleget végül Jenei Károlyné, László Sándor keresztanyja nyújtotta át. Teljes eredménylista FOTÓK (Eperjesi Bence) .o0o. FOTÓK2 (Vígh Attila, Facebook) .o0o. TOVÁBBI FOTÓK (DKSI) Ezzel a versennyel, mint országos évadzáróval az idei országúti szezon lezárult. A DKSI Egyesülete ezúton is kíván minden tisztelt sporttársnak jó pihenést és eredményes felkészülést a 2019-es évadra. A verseny szervezői nevében: Pataki Péter, DKSI

2018.10.09. - Közel száz bringás érkezett a Veszprémi Óváros térre 2018. október 6-án, hogy a tavalyi év után idén is az ország legszebb díszletének használja a veszprémi várat. A Szent-Mihály Bazilika, a frissen renovált Érseki Palota, a Hősök Kapuja és a tavaly felavatott Szent Mihály szobor mellett számos csodálatos látnivaló előtt tekertek el a versenyzők. A versenyt hagyományosan Nagy Károly plébános nyitotta meg, majd megáldotta a versenyt. A korábbi vízilabdázó plébános beszédében kihangsúlyozta a sport fontosságát és a tiszta játékot. 2018-ban már Suli futamon mérhették össze tudásukat azok, akik nem rendszeresen kerékpároznak vagy versenyeznek, így még több gyermeket vonzott a Szent Mihály Kupa. „Kétségtelen, hogy 2017 után 2018-ban is ez lett a „legszebb” kerékpáros esemény, amivel idén is az volt a célunk, hogy minél több embernek mutassuk meg Veszprémet, hogy később turistaként meglátogassák a várost.” – foglalta össze Zoboki Attila a verseny egyik szervezője. Zalaegerszegtől Debrecenig vitték a hírét a városnak a bringások, de még délalföldről is érkeztek versenyzők, hogy a különleges kialakítású épített akadályokkal tűzdelt pályán megküzdjenek egymással. „A turizmus mellett a különböző klubokban versenyző fiatalokat is össze akartuk hozni, hiszen a válogatottban is csak akkor tudnak egymással igazán csapatot alkotni, ha legyőzik az egész éves rivalizálást. Ez már most is jól sikerült, hiszen a fő versenyszámban a 3 fős csapatváltóban is egy, a Kiss Kata (VKE-NELSON Pepperl+Fuchs Team), Monostori Noel (BringAjka KSE) és Gerely Attila (Crosskovácsi SKE) összetételű vegyes csapat állhatott a dobogó legfelső fokára.” – értékelt Toldi Tamás a rendező Veszprémi Kerékpáros Egyesület csapatvezetője. „Nagyon nehéz egy ilyen helyen versenyt rendezni, hiszen most pont a turista forgalmat is korlátoztuk azzal a céllal, hogy később minél többen érkezzenek ide, de a tavalyi verseny után is megnőttek a social mediákban a kerékpárosok veszprémi posztjai, így ide passzol az idézet: „A foglalkozás elérte célját!” – folytatta Toldi Tamás, majd hozzátette, hogy jó volt látni, ahogy a pálya széléről buzdították a versenyző gyerekeket, az idelátogató városnézők is. A veszprémi bringásokon kívül, a Bike Zone Gödöllő és a Zalaegerszegi KSE versenyzői csípték el a dobogós helyek nagy részét. A következő versenyt 2019. október 5. szombatra tervezi a szervezők.

2018.10.09. - Október 4. és 6. között a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség pályáján rendezték a 3 Jours d’Aigle CL1-es pályaversenyt, ahol Szalontay Sándor remek eredményekkel zárt.

2018.10.07. - Benkó Barbara és Anna Terpstra megőrizte vezető pozícióját, így megnyerte a háromnapos Epic Israel hegyikerékpáros versenyt, míg a férfiaknál Dina Márton és Valter Attila kettőse harmadikként zárt.

2018.10.06. - Október 6-án elkezdődött a 2018-19-es cyclo-cross Magyar Kupa szezon, a Superior csapata szervezte az első fordulót. A budapesti Kamaraerdőben a szakág elit bajnoka, Búr Zsolt által jelölt nem könnyű nyomvonalon versenghettek a résztvevők a cross szakágnál szokatlan, nyáriasan meleg időben ezen a kiváló heyszínen. A korai időpont miatt a mezőnyök a vártnál talán kicsit foghíjasabbak lettek, hiányzott több országútis résztvevő és a női magyar bajnok is. Teljes eredménylista a letölthető fájlok között.

2018.10.05. - Október 4. és 6. között zajlik az Epic Israel S1-es hegyikerékpáros XCS S1-es viadal, ahol több magyar kerékpárosnak is szoríthatunk. Benkó Barbara holland társával két nap után vezeti a hölgyek versenyét, Dina Márton és Valter Attila a harmadik helyről várja a férfi verseny utolsó szakaszát.

2018.10.04. - Hiánypótló munkafüzet kerül az általános iskolák 4-5. osztályos tanulói kezébe várhatóan október végén, 200 000 példányban. A közlekedési fejlesztő füzethez a pedagógusok is kapnak tanári kézikönyvet. A gyermekeknek szóló füzet összefoglalja és gyakoroltatja a gyalogos, illetve a kerékpáros közlekedés alapvető szabályait, valamint szemléletformáló módon segíti hozzá a gyermekeket ahhoz, hogy tudatos közlekedőkké váljanak, javuljon a közlekedési kultúra hazánkban, valamint kevesebb legyen a baleset. Az egyébként technika és életvitel tantárgy keretében tanítandó közlekedési ismereteket a tanároknak évente átlagosan három tanóra alatt kell átvenni a gyerekekkel, többek között ehhez is felhasználható lesz a kiadvány, de természetesen előkerülhet délutáni foglalkozásokon, beépíthető a mindennapos testnevelésbe, vagy éppen az osztályfőnöki órákba. Hosszú távú terv, hogy a Nemzeti Alaptanterv magasabb kötelező óraszámmal támogatja a gyermekek biztonságos közlekedésének oktatását. A Közlekedő kisokos munkafüzetet ma délelőtt sajtótájékoztatón mutatta be Révész Máriusz, Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, a szerzők, Abelovszky Tamás (BringaAkadémia) és Berta Tamás (Közlekedéstudományi Intézet), továbbá a közreműködő partnerszervezetek képviselői, Berzai Zsolt (ORFK-OBB), illetve Kürti Gábor (Magyar Kerékpárosklub) társaságában. Révész Máriusz elmondta, hogy a munkafüzet hoszzú távú célja, hogy hozzájáruljon a közlekedési kultúra javításához, a balesetek számának csökkenéséhez. Magyarországon ilyen színvonalú kiadvány még ebben a témában nem készült, több más országban, Németországban, Ausztriában, Franciaországban már használnak hasonlókat az oktatásban. „Ha csak néhány balesettel kevesebb lesz az utakon, már megérte a kiadvány”- hangsúlyozta a kormánybiztos. A tervek szerint 2019-ben digitális anyagot is fejlesztenek a kiadványhoz. Abelovszky Tamás, szerző, a BringaAkadémia program vezetője kiemelte, már jó egy évtizede azon dolgoznak, hogy a tanárok kezében megfelelő segédeszközök legyenek a közlekedési ismeretek átadásához. A kiadvánnyal azt igyekeznek elérni, hogy a gyermekek ne csupán játéknak éljék meg a kerékpározást, hanem már kisiskolás korban is tudatosan közlekedjenek az utakon. Ebben természetesen nagy felelősségük van a szülőknek és a pedagógusoknak is; ha ezt a könyvet forgatják a gyerekekkel, akkor már sokat tettek a cél érdekében. Berta Tamás, szerző, a Közlekedéstudományi Intézet szakértője hangsúlyozta, hogy a munkafüzet nem csupán kerékpáros, hanem gyalogos ismereteket is tartalmaz. Korábbi felmérések alapján kimutatható, hogy a közlekedési szabályok terén a 11-12 éves korosztály tudásszintje elmarad az elvárttól, ami későbbi, felnőttkori balesetek előszobája is lehet. Ezért nagyon fontos, hogy ezt a korosztályt célozzuk meg. Berzai Zsolt, az Országos Rendőr-főkapitányság Országos Balesetmegelőzési Bizottságának főtitkár kiemelte, a kiadvány mérföldkő a magyar társadalom és a civil szervezetek életében. Régi álmuk, hogy egy ilyen kiadvány napvilágot lásson. Az iskolarendőrök mindent meg fognak tenni annak érdekében, hogy a munkafüzetet beépítsék az iskolai foglalkozásuk keretébe, így nem csupán a pedagógusok, hanem a rendőrök is tudnak foglalkozásokat tartani a füzet segítségével. A kiadványhoz szükségesek az elhivatott pedagógusok, a felelős szülők és a rendőri szakértelem, valójában így tud célba érni az üzenet. Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke kiemelte, hogy régi álmuk vált valóra azzal, hogy ez a füzet elkészült, és hamarosan az iskolákba kerül. Háromgyermekes apaként, és kerékpáros civilként is fontosnak tartja az oktatást ezen a téren. Kiemelte, hogy sokan félelemből nem ülnek kerékpárra. A kerékpárosbarát fejlesztések az infrastruktúrában, valamint ez a kiadvány együtt sokat tehetnek a félelem eloszlatása érdekében. A Kerékpárosklub is dolgozott a füzeten, ők a szemléletformálás szemszögéből közelítették meg a témát. A tanári kézikönyvben egy egész fejezet szól az intermodális közlekedésről, a közlekedési módok variálhatóságáról. Hangsúlyozta, hogy ha időben elkezdünk foglalkozni a gyermekek közlekedésre nevelésével, akkor idővel felnő egy olyan generáció, akik kulturáltabban tudnak együtt közlekedni.

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések