Magyar hírek

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »
2018.07.15. - Peák Barnabás pénteki időfutam 11. helye után, a hétvégén a mieink számára két top 10-es eredménnyel zárult a junior és U23-as korcsoportnak rendezett országúti Európa-bajnokság. A csehországi Brno környékén az U23-as fiúkra 140 km várt, 10 km-es körpálya (ahogyan a többi korcsoportnak is), melynek első fele egy kb. 5 km hosszú emelkedő volt. A brutálisan nehéz terepen a 159 indulóból mindössze 54-en értek célba értékelhetően, köztük a három magyar is! A svájci győztes, Marc Hirschihez képest (aki 35.36 km/h-ás átlaggal nyert) mindössze tizenegyen értek be 1 percen belül, köztük a nyolcaik helyen Dina Márton (9 mp hátrányban,) és Valter Attila (14 mp hátránnnyal), mindkettőjüké kiemelkedő teljesítmény. Peák a 47. lett, negyedóra hátránnyal. Junior lányoknál a nemrégiben országúton is bajnoki címet szerző (de egyébként inkább mountain-bike versenyeken induló) Buzsáki Virág révén voltunk érdekeltek. A 75 km-es távon az orosz Galeeva 6 perces előnnyel ért egyedül célba, Virág a 40. lett 20 perc hátrányban a 60 célba érkező közül. A nők U23-as futamában 108 km várt a 73 rajtolóra, melyből 36-an értek csak be, a cseh Noskova 30.6 km/h-ás átlaggal győzött, közel 4 percet adott a második helyezett holland Aafkének, aki pénteken nyerte az időfutamot. A futam egyetlen magyarja, Szabó Zsófi nem tudta befejezni a futamot. Junior fiúknál az "új Eddy Merckx", a belga Evenepoel az időfutam sikere után a mezőnyversenyen is alázott. Egész napos szökése végén 9 perccel ért haza szólóban! A 167 indulóból 53-an értek célba, a magyarok közül ez sajnos senkinek sem sikerült (Mészáros Ábel, Forray András, Schneider Sebestyén, Tomka Boáz). Teljes eredménylisták lent, a letölthető fájlok között.

2018.07.15. - Benkó Barbara (Ghost Factory Racing) a short track versenyszám harmadik helyét követően, az előkelő 15. pozícióban zárta az XCO versenyt az andorrai hegyikerékpáros világkupán.

2018.07.14. - 2018. július 14-én rendezték a Parakerékpáros Magyar Bajnokságot, amely kiváló helyszínen, a Hungaroringen, a Ring24 rendezvény keretében került lebonyolításra.

2018.07.14. - Huszonhárom csapat mintegy 140 versenyzője áll rajthoz július 22-én Debrecenben, harcba szállva a világbajnoki kvalifikációs pontokért az Ibrányig kijelölt 156,5 kilométeres, teljesen sík útvonalon.

2018.07.13. - Benkó Barbara (Ghost Factory Racing Team) a fantasztikusnak számító harmadik helyet szerezte meg az andorrai mountain-bike világkupa futam péntek délutáni short race (XCC) futamán. Korábban magyar versenyző még sosem állt dobogón az elit kategóriában montis világkupán! Az UCI által az idei évben bevezett short race egy, az XCO-nál jóval rövidebb (általában 20 perces) technikás és rövid körpályán zajló versenyszám, melyért az XCO világkupa pontjainak felét adják, így Barbi ma megint szép számú világranglista ponttal gazdagította nemzetünk. A vasárnapi XCO futamon, a beszólítás is a short race alapján van, emiatt is különösen fontos volt ez a jó helyezés. A futamot a svájci Kellner nyerte a dán Langvad előtt, Barbi pedig olyan neveket utasított maga mögé, mint Gunn-Rita, Neff és Betty. A sokszoros magyar bajnok bajnok szenzációsan versenyzett, az utolsó körben megelőzte a legmeredekebb részen a világbajnok Neff-t, majd a befutónál csak célfotó döntött, milliméterekkel maradt le Langvadtól! Mint edzőjétől, Lengyel Tamástól megtudhattuk, Barbi az elmúlt két hetet már magaslaton töltötte (mivel Andorra is magaslaton fekszik) és korábban még nem töltött a magaslati versenyek előtt soha ennyi időt ilyen körülmények között. A múlt vasárnapi Val di Sole-ban rendezett VK futamra is magaslatról érkezett meg. Az elmúlt szezonokban mindig a magaslati világkupák mentek a legnehezebben Barbinak, a mai jó eredmény miatt csapatuk még inkább bizakodó a vasárnapi XCO futamra, melyről természetesen beszámolunk a VELO.hu-n.

2018.07.13. - A csehországi Brno-ban és környékén rendezik az U23-as és junior Európa-Bajnokságot országúton, ahol az első két nap az időfutamokról szólt. Juniorban nem volt magyar induló, a lányoknál az olasz Virginia Guazzini, a fiúknál a belga Remco Evenepoel volt a leggyorsabb. Az U23-as korcsoportban Peák Barnabás képviselte a nemzetet, mint regnáló magyar időfutam bajnok. A 23 km-es pályán a győztes olasz Affini 47 km/h-ás átlagot repesztett, Barnabás a kiváló 11. helyen végzett, 1.17 hátrányban. A nőknél a holland Aafke Soe győzött. Az U23-as férfi eredménylista a letölthető fájlok közt is elérhető. Az EB hétvégén a mezőnyversenyekkel folytatódik, ezek eredményeiről is beszámolunk a VELO.hu-n.

2018.07.12. - A 2018-as Tour de Hongrie egyik legerősebb csapata lesz az Androni Giocattoli-Sidermec: az olasz prokontinentális klub olyan versenyzőkre épít a Magyar Körversenyen, akik az idei Giro d’Italián is remekeltek.

2018.07.08. - Úgy tűnik, valóban jól alakult Szalontay Sándor "újraélesztett" pályafutása. Mint arról nemrégiben már hírt adtunk, hazánk legjobb pályasprintere a tél során a Veloclass Velence csapatnál talált új otthonra és egyre jobb eredményeket ér el a szezonban új edzője, Pavel Buran és sportmenedzsere, Steiner György segítségével. A mostani eredmény ezek közül is különösen jelentős. Szalontay jelenleg a lengyelországi Pruszkowban versenyez UCI C1-es kategóriájú viadalon, a helyszín amiatt nagyon fontos, hogy itt rendezik majd jövő év elején a világbajnokságot, így borzasztó erős mezőny gyűlt össze a "főpróbára". Sanyi az időmérőn 10 mp alatt ment megint 200 méteren, 9.97-et borított és a 11. legjobb idővel jutott tovább. A selejtező futamokban aztán kikapott a szám egyik legjobbjától, a német Büttichertől (bár 9.85-ös utlsó kétszázat ment!), de a reményfutamban olyat produkált, amit talán senki nem hitt volna. A legjobb nyolcba kerülésért a többszörös olimpiai bajnok, angol Jason Kenny és a sokszoros világbajnok, francia Francois Pervis volt az ellenfele. A reményfutamban, a többi futamtól eltérően nem ketten, hanem hárman indulnak. Szalontay magabiztos versenyzéssel nyerte a futamot, maga mögé utasítva a sportág két világsztárját, így bejutott a nyolc közé. Két körrel a vége előtt Kenny indult meg, Sanyi pedig az utolsó körre gyújtotta be a rakétákat, simán lekerülte őket, ahogyan az alábbi videón is látszik. A legjobb nyolc között aztán az angol Jack Carlinnal került össze, aki kiejtette a magyart, de az időeremények alapján így is a 8. helyen végzett. Gratulálunk!

2018.07.08. - Az olaszországi Val de Sole-ban rendezték az XCO mountain-bike világkupa soron következő állomását, ahol a 4 km-es pályában körönként 160 méter szintet is másztak a versenyzők. Női elit kategóriában a pénteki napon elért short track 9. helyezése után, Benkó Barbi a legjobbak között rajtolhatott. Az első kör végén még a top 10-ben tekert, aztán folyamatosan kicsit hátrébb csúszott, a futamot végül a 15. helyen fejezte be a győzteshez képest 3.56 hátrányban. A versenyt a lengyel Wloszczowska nyerte, a kanadai Betty előtt. Információink szerint a magyar válogatott vezetői valamilyen okból lekésték a nevezést, így a szervezők az utolsó rajthelyekre tudták csak besorolni a magyarokat (mely az eredmények szempontjából kritikus pont), nem a normál beszólítási sorrendjükben állhattak a rajthoz. Férfi elitben Parti András a 89., férfi U23-ban Dina Márton a 43., Valter Attila az 50., Palumby Zsombor 70. lett. A világkupa sorozat jövő hétvégén, magaslaton, Andorrában folytatódik.

2018.07.01. - Egy Komló környéki, 15.7 km hosszú, emelkedőkkel tűzdelt, izgalmas pályán rendezték a 2018. évi hosszútávú Országúti Országos Bajnokságot. A nyomvonal választása igazán jó versenyeket hozott ezen a napon, de a rendezés minősége nem OB-hoz méltó volt. Elsősorban az útvonalbiztosítás lett hanyagul kezelve, attól már tekintsünk is el, hogy sem normális rajt és célterület, sem nívós eredményhirdetés helyszín nem volt. Ettől függetlenül, az ingyenes indulásoknak (is) köszönhetően rekordszámú résztvevő érkezett. A női elit futamban, némi meglepetésre Benkó Barbara (Ghost Factory Team) győzött, miután az utolsó körben faképnél hagyta Király Mónikát (Team Michele Fanini). A duó már a verseny első körében elszökött a 20 fős női mezőnyből és edzéstempóban is rengeteget vertek a mezőnyre. A mezőnyhajrát Temela Eszter nyerte a harmadik helyért. Barbi, így pályafutása során a harmadik szakágban (az MTB és a cyclo-cross után) is magyar bajnoki címet szerzett! A férfiak elit és U23-as futamának abszolút győztese Valter Attila (Pannon Cycling Team) lett, de őt U23-ba nevezte csapata, így az elit kategória bajnoki címét (a csütörtöki időfutam aranyérme után) Peák Barnabás (DKSI) vihette haza. Teljes eredménylista minden korcsoportról a letölthető fájlok között.

2018.06.28. - Debrecen mellett rendezték a 2018.évi Országos Időfutam Bajnokságot, ahová rekordszámú nevezés érkezett. A legnagyobb kérdés az volt, hogy az elit kategoriában Peák vissza tud e vágni Pelikánnak a tavalyi szoros eredmény után. A DKSI versenyzője vegül nagy fölénnyel, 46:26-os idővel nyerte az elit kategória 38 kilométeres távját. Második helyre Fejes Gábor állhatott közel két perc hátránnyal, a nemrégiben a Szlovén Körversenyen kiváló cronót teljesítő Pelikán lett a harmadik. U23-as férfiaknál Valter Attila diadalmaskodott ugyan ezen a távon, az ő ideje 50:36 lett. Második helyen, fél perc hátránnyal Vince András végzett. Harmadik Dina Dániel lett. U13 1, PAKOT András Gusztáv (Kőbányai Torna Club SE) 2, HANCZ Tamás (SZENYOR KERÉKPÁROS SZABADIDŐ SE) 3, LERNYEI Samu (Hungaro Fondo) WU15 1, KŐSZEGI Bianka (KSI SE) 2, FISCHER Fanni (Hungaro Fondo) 3, SÁRY Boglárka (KSI SE) U15 1, MAGYAR Gergő (Győri Atlétikai Club) 2, BÁN Benedek (Szekszárdi Szabadidős Kerékpáros Egyesület) 3, SZEGEDI Marcell (KSI SE) WU17 1, KOVÁCS Judit (KONTENT-DKSI) 2, TIRCSI Andrea (KSI SE) 3, NEUBAUER Eliza (SZINGO-Fehérvár) U17 1, SZIJÁRTÓ Zétény (KONTENT-DKSI) 2, MÉSZÁROS Bence (KSI SE) 3, HÁJOS Dániel (BVSC-Zugló / Budapest) WU19 1, HIDEG Nóra (SZINGO-Fehérvár) 2, BUZSÁKI Virág (Pavé Cycling Academy / Budapest) 3, HONOS Csenge (KSI SE) Amatőr női 1, KÁRPÁTI Andrea (Budapest) 2, ŐSI Eszter Aliz (Vác) 3, JÓZSÁNÉ ROMÁN Szilvia (Csepel-szigeti Kerékpáros Triatlon SE) Amatőr master 3 1, BALÁS Attila (ZENGŐ SE Hosszúhetény) 2, BALOGH Lajos (Sólyom Team SE) 3, RÉVÉSZ Gábor (Szeged) Amatőr master 2 1, RÁKÓCZI Viktor (SZINGO-Fehérvár) 2, HORVÁTH Ákos (Sólyom Team SE) 3, SZABÓ Ferenc (Balmazújváros) Amatőr férfi (19-39) 1, JÁNOKI Ádám (Polythlon ETK / Vác) 2, TÓTH Norbert (SAXUM KSC) 3, HRENKÓ Norbert (NYKSE / Nyíregyháza) Felnőtt női 1, HAJNAL Adrienn (FTC/Budapest) 2, KIRÁLY Mónika (SC. MICHELA FANINI) 3, ARANY Gitta (KONTENT-DKSI) U19 1, FORRAY András (KSI SE) 2, GENZLER Tamás (Szekszárdi Szabadidős Kerékpáros Egyesület) 3, MÉSZÁROS Ábel (KONTENT-DKSI) U23 1, VALTER Attila (Pannon Cycling Team) 2, ANDRÁS Vince (Dr. Bátorfi-Agria KTK/Eger) 3, DINA Dániel (Pannon Cycling Team) Felnőtt férfi 1, PEÁK Barnabás (KONTENT-DKSI) 2, FEJES Gábor (Cyklisticky Klub Spartak Tlmace) 3, PELIKÁN János Zsombor (MyBike-Stevens) A teljes eredménylista a letölthető dokumentumok közt.

2018.06.28. - Európában az egyik legnépszerűbb sportág a kerékpározás, hazánkban is egyre nagyobb népszerűségnek örvend. A magyar kerékpársportról ma elmondható, hogy erősödő, nemzetközi szinten már jegyzett sportolókkal rendelkezik, azonban ahhoz, hogy megfelelően betöltse társadalmi-gazdasági rendeltetését, elengedhetetlenek a felkészülést biztosító, korszerű, fedett létesítmények. A kerékpársport a laikus szemlélő számára nem igényel különösebb infrastruktúrát, az általános vélekedés szerint a versenyeket közúton vagy erdőben kijelölt útvonalakon rendezik. A valóságban az egyes szakágak dinamikusan fejlődnek és ugyanolyan létesítmény igényük van, mint a többi sportágnak. A Magyar Kerékpáros Szövetség sportágfejlesztési stratégiája (2017-2024) kiemelt figyelmet szentelt az infrastrukturális feltételeknek, így – miután a kerékpár is bekerült a kiemelt sportágak körébe – a rendelkezésre álló forrásokból kisebb volumenű fejlesztések már megvalósultak vagy folyamatban vannak. A Magyar Kerékpáros Szövetség célul tűzte ki a Kerékpár Edzőcsarnok-fejlesztési Program megvalósítását, amelynek keretén belül edzések és versenyek lebonyolítására is alkalmas velodromok megépítésére kerül sor az ország három, egymástól távol eső helyszínén (Budapest, Kelet-Magyarország, Nyugat-Magyarország). A Kelet-magyarországi velodrom helyszíne Debrecen. Az edző velodromok célja nem a „nagy világversenyek” megrendezése, s emiatt a költségigényük és a fenntartásuk is a töredéke az olimpiai velodromnak. A Magyar Kerékpáros Szövetség elsődleges szempontja, hogy a pályák minél hamarabb a magyar kerékpárosok rendelkezésére álljanak. A létesítmények elsősorban utánpótlás-nevelést szolgáló edzőkomplexumok lennének, kisebb nézőtérrel, melyek az utánpótlás-korú versenyzők mellett az amatőr és hobbi sportolók számára is látogathatók lesznek. A létesítmények – más sportágak befogadása esetén, hatékony hasznosítási koncepcióval – önfenntartóan tudnak működni. A kelet-magyarországi és a nyugat-magyarországi létesítmények jó helyszínválasztás esetén regionális szerepet játszhatnak, azokat a szomszédos országokból érkező sportolók is használni fogják, ahol nincs pálya, ezért a regionális központokként is funkcionáló Debrecen sok szempontból indokolt választás. Megfelelő helyszínek esetén a létesítmények a mindennapos testnevelés infrastrukturális igényeit is kiszolgálhatják. A velodrom egy speciális sportcsarnok, melynek központi eleme az ovális alakú, fából épített, két egyenesből és két erősen döntött visszafordító kanyarból álló, gyorsasági kerékpáros versenyek lebonyolítására szolgáló pálya (track). A kerékpáros pályatest által határolt belső terület – ami lesüllyesztve a pályatest alatt helyezkedik el – kerékpáros versenyek alkalmával technikai zónaként funkcionál, itt helyezkednek el a versenyzőket kiszolgáló csapatok. Amikor nincsen kerékpáros verseny, akkor ez a belső tér használható más kerékpáros szakág vagy más sportág helyszíneként (pl.: tollaslabda, röplabda, torna, ritmikus gimnasztika). Ennek bevételei is hozzájárulnak a fenntartható működéshez. A velodrom nem csak profi vagy utánpótlás versenyzők által használható, hanem a szabadidősport igényeit is ki tudja elégíteni. Nyugat-Európában jellemző példa, hogy cégek vásárolnak pályahasználatot adott időszakra, és a dolgozók ez időben korlátlanul igénybe vehetik a pályát (maximum 20-25 főig általában). Az épületnek megfelelő szellőzéssel, fűtéssel és hűtéssel kell rendelkeznie, valamint elengedhetetlen a megfelelő öltözők, vizes helyiségek, technikai kiszolgáló helyiségek, tároló kapacitás, szociális terek, épületen kívüli gépkocsi parkoló és kerékpár tárolók telepítése. A velodrom lehetővé teszi, hogy Magyarországon is 12 hónapon át adott legyen a pálya-sport versenyek lebonyolítása (12 olimpiai versenyszám), a professzionális kerékpáros edzésmunka és a kerékpársport utánpótlás-nevelési bázisa szélesítéséhez szükséges infrastrukturális feltételek biztosítása. Továbbá más kerékpáros szakágak, más sportágak, illetve akár kulturális események befogadására is alkalmas. Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos a sajtótájékoztatón kiemelte, hogy a Kormány az elmúlt években óriási hangsúlyt fektetett az aktív Magyarország megteremtésére, mely sportág-fejlesztést, infrastruktúra-fejlesztést és az utánpótlás-nevelés fejlesztését is tartalmazta. Kiemelten fontos a kerékpársport, amelyhez a kerékpárutak építése, kerékpáros pihenők kialakítása, illetve a hasonló létesítmények építése kapcsolódik szorosan. A most épülő létesítmény jelentőségét tovább növeli, hogy 500 km-es körzeten belül első és egyetlen lesz, mely garancia lehet a kihasználtságra, illetve a széles látogatottságra. Papp László, Debrecen MJV polgármestere hangsúlyozta, hogy 2010 óta Debrecen igazi regionális központtá fejlődött, mind gazdasági, mind kulturális, mind pedig sportszempontból. A debreceni velodrom építését újabb elismerésként és egyben fontos lehetőségként értékelte, melynek funkcionalitása illeszkedik a város sport és közösségi életébe. Bács Zoltán, a Debreceni Egyetem kancellárja szerint a fiatalok közösségi aktivitásaihoz is hozzájárulhat majd a létesítmény, melyhez az Egyetem a sport és turisztikai képzési hátteret, valamint a sportdiagnosztikai rendszert biztosítja. Princzinger Péter, a Magyar Kerékpáros Szövetségnek elnöke kiemelte, hogy a magyar kerékpársport 12 szakág együttes versenyeztetését és infrastrukturális hátterét kell biztosítania. A magyar kerékpársport felemelkedőben van, a további sikerek eléréséhez az utánpótlás-nevelés erősítésére, a hasonló infrastrukturális fejlesztésekre, valamint a most megszületett sportágfejlesztési stratégia megvalósítására van szükség. A velodrom nem csupán a kerékpársport, hanem adottságinak köszönhetően más kiegészítő sportolási lehetőségek együttes székhelye lehet.

2018.06.28. - Látványos, 127 kilométeres Kazincbarcika–Kazincbarcika szakasszal zárul az idei Tour de Hongrie. A nemzetközi mezőny így két napot tölt Borsod-Abaúj-Zemplén megyében, a Bükkben, a Bükk lábánál. Ezzel is szeretnénk minél több amatőr bringást csábítani ebbe a régióba. Amint erről korábban tájékoztattuk a kerékpársport barátait, idén nyáron nem Budapesten lesz a Tour de Hongrie utolsó szakaszának befutója. A Főváros illetékes bizottságának döntését követően azonnal megkezdtük a munkát, hogy pótolni tudjuk ezt a szakaszt. Mivel a verseny negyedik szakasza szombaton Miskolcon ér véget, első körben olyan észak-magyarországi városokkal vettük fel a kapcsolatot, amelyek vagy idén, vagy 2019-ben Tour de Hongrie célvárosként szóba kerültek. Mivel a verseny fogadása egy város számára komoly előkészületekkel jár, így fel sem vetődött, hogy kevesebb mint két hónappal a Tour de Hongrie előtt a nulláról kezdjünk hozzá az egyeztetésekhez. Kazincbarcika 2019-re már leadta a célvárosi pályázatát, így felvettük a kapcsolatot a város vezetésével, és egy napon belül kaptunk egy határozott szóbeli „igent”. A következő napok a város és környezetének feltérképezésével teltek, keresve olyan utvonalakat, amelyeken a verseny megvalósítható. Sokak számára talán meglepetés lesz, de többnyire kiváló útminőséggel találkoztunk, és szebbnél szebb épített vagy természeti értékek mellett halad el a szakasz útvonala. A L’Huillier–Coburg-kastély vagy az Aggteleki Nemzeti Park önmagéban is turista csalogató helyszínek, de Kazincbarcika közelében található például a Lázbérci Tájvédelmi Körzet is. A Nemzet Sportvárosa rangot is elnyerő Kazincbarcika hatalmas belső parkjai, terei, és a színes város belső útjai kiváló hátteret biztosítanak a Tour de Hongrie 5. szakaszának rajtjához és befutójához. Emellett a Magyar Körverseny jól illeszthető a Kolorcity Fesztivál színes programjai közé is. A választásnál fontos szempont volt a verseny biztonsága is. 2017-ben a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Rendőr-főkapitányság és a Miskolci Rendőrkapitányság munkatársai kiváló munkát végetek, megnyugtató profizmussal biztosították az ebből a szempontból legtöbb kockázatot rejtő bükki, hegyi és miskolci útszakaszokat. A Borsod-megyei rendőröktől idén a kazincbarcikai szakaszon is ugyanezt a profizmust várhatjuk, a kerékpárosok bátran rájuk bízhatják magukat. A Magyar Televízió M4 sportcsatornájának műsorrendjéhez igazodva, 2018. augusztus 19-én vasárnap délután 12:40-kor lesz a rajt, és a Kazincbarcika–Edelény–Szendrő–Jósvafő–Aggtelek útvonalon hajtanak a sportolók a szlovák határ irányába. Az M4 televízió adásába 14:00 órától, a jósvafői emelkedő előtt kapcsolódhatnak be a nézők, és innen már élőben lehet szurkolni a magyaroknak. Aggtelektől Felsőnyárádon át dél felé vezet a szakasz útvonala. A cél előtti utolsó látványos, komoly emelkedő Sajókaza előtt lesz, innen már csak 15 kilométer Kazincbarcika, ahol öt darab, 6 kilométeres városi kör vár még a mezőnyre. A cél a Városháza és a nemrég átadott Don Bosco Sportközpont közötti területen lesz. A szervezők nevében köszönettel tartozom mindenkinek, akik az elmúlt napokban segítő szándékkal fordultak hozzánk, hogy megoldást találjunk egy nehezen kezelhető helyzetben! Külön köszönet Kazincbarcika város vezetésének és sportot szerető lakóinak, akik remélhetőleg nagy örömmel fogadják majd a legnagyobb hazai kerékpárverseny nemzetközi mezőnyét augusztus 19-én vasárnap. Eisenkrammer Károly Tour de Hongrie főszervező

2018.06.27. - A szervezőbizottság nevében tájékoztatom a budapesti szurkolókat, hogy a 2018. évi Tour de Hongrie útvonala nem érinti a Fővárost. Az elmúlt évekkel ellentétben a versenyt augusztusi időpontban rendezzük meg, és az augusztus 20-i ünnepi események miatt nem sikerült megállapodnunk a Fővárossal a közterületek használatáról. Többhónapos egyeztetések végén a múlt héten hozta meg ezt a számunkra nézve kedvezőtlen döntést az illetékes bizottság, amit tudomásul veszünk, és keressük a legjobb megoldást az augusztus 19-i szakasz lebonyolítására. Fontos azonban megjegyezni, hogy számunkra a jövőben is kiemelt fontosságú lesz az, hogy a versenyt a Fővárosba hozzuk, és Budapestet is megmutassuk médiapartnereinken keresztül a világnak. Ezért már az idei verseny után megkezdjük az egyeztetéseket az illetékesekkel, hogy elkerüljük az ideihez hasonló ütközéseket, problémákat. Így, a verseny előtt kevesebb mint ötven nappal, természetesen nagy erőket mozgósítunk, hogy sportszakmai és média szempontok alapján is megfelelő új helyszínt, új útvonalat találjunk a verseny befejező szakaszának. A megnyugtató megoldás már körvonalazódik, reményeink szerint néhány napon belül a nagyközönségnek is be tudjuk mutatni a 2018-as Tour de Hongrie módosított útvonalát. Eisenkrammer Károly Tour de Hongrie főszervező

2018.06.25. - Június 23-24-én rendezték a németországi Cottbusban az UCI cl1-es kategóriájú sprinthétvégét, melyen Szakontay Sándor is kepviseltette magát. A Veloclass-Velence csapat kerékpárosa a vasárnapi keirin futamban az előkelő harmadik helyet szerezte meg, igy a futamgyőztes és regnáló világbajnok, kolumbiai Zapata mellett állhatott a dobogón. A szombati sprint szám is jól alakult Sanyi számára. A 68 fős mezonyben a 11. legjobb időt érte el a 200 méteres időmérőn, 10.327-es ideje csak picivel több, mint két tizeddel maradt el a legjobbtól. A legjobb 24 között az egy-egy elleni futamokban először még győzött egy lengyel versenyző ellen, majd a nyolcaddöntőben kikapott a kvalifikacióból 6. legjobb idővel bejutó orosszal szemben. Így vegül 11. helyen zárta a sprintet. Hétvégi eredményeivel 160 világranglista pontot szerzett, ami nagyon fontos fegyvertény az augusztus közepéig tartó pályakerékpáros világkupa kvalifikáció szempontjából.

2018.06.18. - Június 16-17-én rendezték a GP Brno UCI CL1 kategóriájú pályaversenyét. Újra kiváló eredményeket ért el a magyar pálya válogatott. Filutás Viktor az U23-as korcsoportban a scratch versenyben 4.helyet szerezte meg. Az elit mezőnyben Szalontay Sándor a sprinten 6. lett, Lovassy Krisztián omniumban 9. helyen végzett. Mindannyian értékes világranglista pontokat szereztek. Gratulálunk!

2018.06.18. - Pelikán János kiváló idővel az előkelő huszadik helyen végzett a Szlovén kör időfutamán. Az alábbiakban olvasható a nyilatkozata: "Egyáltalán nem tudtam, mire számítsak. Az elmúlt négy nap - meg három elég sűrű hét - után semmi elvárásom nem volt, wattra sem. Elindultam, nem kezdtem be. Amikor először lenéztem, két perc környékén talán, 470 körül volt az átlag, ami tényleg nem sok. Mentem, figyeltem a pozíciómra, a felvezető motorosra - pályaismeret hiányában - és a rádióra, amiből folyamatosan tudtam, hogy az út melyik oldalán menjek, stb.. Az emelkedőket végig bekönyökölve, nem túltolva teljesítettem. Inkább a lejtőre átbillenésnél kezdtem el jobban nyomni. A wattokat nem is nagyon néztem, de amikor 10km környékén is 450 körül volt, és még mindig nem éreztem, hogy vágnának el, tudtam, hogy nem lesz rossz. A lejtőkön néha bizony kevés volt az 56/11. 30mp-re a max. átlagfordulatom 117 lett. Egy 58/11-gyel szerintem simán 90 fölött lehetett volna menni, ezzel értékes másodperceket javítva. A kanyarokat levágtam, ahol csak lehetett. Sokat számított ezen a pályán. Ott sokat nem veszíthettem, mert a fékhez konkrétan csak egyszer nyúltam. Nem éreztem közben, hogy igazán szenvedtem volna, de a végére kiadtam magamból mindent. Tegnap viccelődtem, hogy Alex Dowsett vajon megtartja-e velem szemben a tíz másodperc előnyét összetettben. Persze megtartotta, és növelte is, viszont "csak" 36mp-vel, azaz nem előzött meg (1 perccel utánam indult), aminek örülök. A CCC-s Jan Tratnik excsapattársamtól 1:04-et kaptam, ő lett ma a második. Roglic kicsit más dimenzió: 27mp-t adott Jannak. Elégedett vagyok ezzel a maival."

2018.06.17. - Több, mint 2000 résztvevővel, fantasztikus időben zajlott le a 2018. évi MAPEI Tour de Zalakaros, mely a rendezvény eddigi legnagyobb indulói létszámát hozta. A verseny alatt készült képek és videók az alábbi linken megtalálhatók, folyamatosan frissülnek: -FOTÓK -VIDEÓK Eredménylisták minden futamról a letölthető dokumentumok közt

2018.06.13. - VERSENYKIÍRÁS A felnőtt-férfi, a felnőtt-női, az utánpótlás férfi és az utánpótlás női korcsoportok számára kiírt országúti országos bajnokságot 2018. július 1-jén, vasárnap rendezi a Magyar Kerékpáros Szövetség (MKSZ), a Zengő SE és Komló városa. 1. A verseny védnökei Dr. Princzinger Péter, az MKSZ elnöke Polics József, Komló város polgármestere 2. A verseny rendezője Zengő Sportegyesület az MKSZ országúti szakága Társrendezői: Magyar Kerékpáros Szövetség Komló Város Önkormányzata Baranya Megyei Polgárőr Szövetség Fotoplus Versenyigazgató: Herke Szabolcs 3. A verseny célja A Magyar Köztársaság felnőtt és utánpótlás korú versenyzők részére kiírt egynapos egyéni országúti magyar bajnoki verseny helyezési sorrendjeinek eldöntése. A versenyen minden Magyarországon leigazolt versenyző indulhat, akit egyesülete szabályosan benevez, és 12 hónapnál (utánpótlás esetében 6 hónapnál) nem régebbi orvosi igazolással rendelkezik. A versenyen a versenyzők közül csak az vehet részt, aki a Szövetség által kiadott, 2018-as évre vonatkozó, Magyarországon rendezendő kerékpárversenyekre érvényes engedéllyel rendelkezik, és azt a helyszínen bemutatja. Licencszel nem rendelkező versenyzők nem indulhatnak! 4. A verseny központja Komló Sportcsarnok, 7300 Komló, Eszperantó tér 1. 5. A verseny időpontja 2018. július 1. (vasárnap) 6. Nevezés módja Előnevezés itt 7. Nevezési határidő 2018. június 10-től – június 24. vasárnap 24.00 óráig 8. Nevezési díj Nevezési díj nincs Az igazolt futamokon csak azon magyar versenyzők nevezhetnek, akiknek az egyesülete befizette az éves szövetségi tagdíjat. Helyszínen való nevezést nem fogadunk el! 9. Korcsoportok U13, WU15, U15, WU17, U17, WU19, U19, WElit, U23, Elit 10. Értékelés A verseny győztese az a versenyző, aki a szabályok betartásával a legrövidebb idő alatt teljesíti a távot. A versenyben minden korcsoport külön kerül értékelésre. 11. Díjazás A verseny 1-3. helyezettjei minden korcsoportban éremdíjazásban részesülnek, továbbá az Elit, az U23, az U19, a WElit és a WU19 korcsoportokban az első helyezettek magyar bajnoki mezt kapnak, amelyet az UCI előírásainak megfelelően a jövőben kötelesek viselni. Az Elit férfiak első helyezettje 30 000 Ft pénzdíjban és egy emlékkupában részesül, a nemrég elhunyt Rajnai György Hosszútávú Magyar Bajnok, Nemzetközi Mecsek Kupa Kerékpárverseny győztesének emlékére. A díjat a Fotoplus és baráti köre ajánlotta fel. 12. Program július 1. (vasárnap) 08:00 óra: rajtszám átvétele (utánpótlás) 08:30 óra: technikai értekezlet 09:00 óra: WU17, U15 rajt 09:05 óra: U13 rajt 09:10 óra WU15 rajt 10:45 óra U17 rajt 10:50 óra WU19 rajt 13:00 óra WElit, U19, Elit, U23 rajtszám átvétele 14:00 óra Elit, U23 rajt 14:05 óra U19 rajt 14:10 óra WElit rajt 14:30 óra utánpótlás eredményhirdetése 19:30 óra WElit, U19, Elit, U23 eredményhirdetése 12:00-14:00 a Komlói Önkormányzat ingyenes ebédet biztosít az indulók számára. A szervező a versenybírósággal egyetértésben fenntartja a jogot, hogy alacsony korcsoportonkénti indulói létszám esetén korcsoportokat vonjon össze. Erről a versenyt megelőzően tájékoztatják az érintetteket. Utánpótlás korcsoportok – maximális áttételek: Kezdő fiú U13 5,85 m Haladó lány WU15 6,14 m Haladó fiú U15 6,14 m Serdülő női WU17 7,01 m Serdülő fiú U17 6,94 m Ifi nő WU19 7,93 m Ifi férfi U19 7,93 m 13. Versenyszámok (1 kör=15,7 km) WU15, U13: 2 kör 31,4 km U15, WU17: 3 kör 47,1 km U17, WU19: 5 kör 78,5 km WElit: 7 kör 109,9 km U19: 8 kör 125,6 km Elit, U23: 10 kör 157 km 14. Eredményhirdetés A verseny befejezése után a program szerint. Az eredményhirdetésen a versenyző köteles tiszta, egyesületi ruhában megjelenni! Sportágunk népszerűsítése érdekében az eredményhirdetésen való részvétel MINDEN RÉSZTVEVŐNEK KÖTELEZŐ! 15. A versenybíróság A versenybíróságot a rendező szerv kéri fel, és az MKSZ VK hagyja jóvá. 16. Egyéb szabályok Rajtszámok: a versenyzők kötelesek a szervezők által kiadott rajtszámokat viselni, amelyeket a verseny előtt vehetnek át a versenyközpontban. Kísérő gépkocsik: a kísérő gépkocsik sorrendjét az előző évi befutási sorrend alapján határozza meg, és jelöli ki a versenybíróság. Kerék- és gépcsere megengedett az út menetirány szerinti jobb oldalán, az UCI szabályoknak megfelelően. Frissítés az első 50 km után és az utolsó 20 km előtt lehetséges a gépkocsiból a versenybíróság elnökének hívására. Zárt kemény héjú fejvédő használata kötelező. A versenyen mindenki saját felelősségére indul, balesetért és az abból adódó károkért a rendezőség nem vállal felelősséget! A helyszínen mentőt, orvosi kocsit biztosítunk. A versenyen az MKSZ, és az UCI ide vonatkozó szabályrendszere a mérvadó. Doppingvizsgálat, mintavétel helye: Komló Sportcsarnok Kórházak: Komlói Egészségcentrum, Bányászati Utókezelő és Éjjeli Szanatórium Egészségügyi Központ, 7300 Komló, Majális tér 1. Eredményes és sikeres versenyzést kívánunk! Zengő SE

2018.06.11. - Ezúton szeretnénk néhány hasznos és közérdekű információt megosztani veletek a 2018.06.16-17-én sorra kerülő MAPEI Tour de Zalakaros kerékpáros hétvégével és annak lebonyolításával kapcsolatosan. Kérjük, amennyiben részt vesztek az eseményen, olvassátok el végig, figyelmesen az alábbi leírást.

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések