Külföldi hírek

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »
2019.03.23. - Milánó-San Remo avagy háromszáz kilométernyi kín Március 23-án, szombaton immáron a 110. Milánó-San Remo kerül megrendezésre. Akárhogy is alakul a táv,– ami a leghosszabb a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség WorldTour naptárában- a maga 291 kilométerével szedni fogja az áldozatait. A mezőny, ahogy kiér Milánóból különösebb emelkedők nélkül kanyaroghat 118 kilométeren keresztül, egészen Ovada településéig. A legbátrabbak és az igazán elszántak természetesen már itt is szökésben lesznek, de egy ilyen hosszú és rangos versenyen a korai elmenés rendkívül kiszolgáltatja magát az időjárási tényezőknek, és a mezőny kollektív erejének. Ovadat követően aztán lágyan, alig észrevehetően emelkedni kezd az út egészen a Turchino hágó tetejéig. A Milánó-San Remo legmagasabb pontja után még mindig több mint 100 kilométer van hátra a versenyből. Olyannak is tűnhet ez a táv, mint két egymás utáni rövidebb szakasz egy nagy körversenyen. Az első „capik” (dombocskák) a verseny vége előtt körülbelül ötven kilométerrel kezdődnek, ekkora a mezőny már szeretné látótávolságban tudni a szökevényeket. Az esélyesek küzdelme, a papírforma szerint az utolsó negyven kilométeren ölt majd formát. Rengeteget fog számítani, hogy kinek a csapata tudta megőrizni létszámát és erejét. Ahogy nő a tempó a rajtvonaltól 265 kilométerre fekvő Cipressa felé úgy fognak lemaradozni a segítők és azok, akik elmérték a formaidőzítést. Itt már egy-egy műszaki hiba, kisebb bukás is végzetes lehet a győzelem szempontjából, hiszen a felzárkózás sok erőt vesz ki a versenyzőből, ami hiányozni fog, legkorábban már a Poggio emelkedőjén, legkésőbb pedig a célban. A Poggio lábát elérve, 287 kilométernél, már a verseny állása szerint is lépnie kell az esélyeseknek. Amennyiben egy erős sprinter is ott van a mezőnyben ez az utolsó lehetőség leszakítani, amellett, hogy innentől akár már egyedül is befejezhető a viadal egy sikeres támadással. A sprintereknek és megmaradt csapattársaiknak pedig létkérdés, hogy a megfogyatkozott mezőny elején kezdjék meg az utolsó emelkedőt, hogy egy esetleges kisebb hátrányt még le tudjanak dolgozni az utolsó kilométereken. A lejtmenet után még három, és akárhogy is alakul a verseny a legkeményebb három kilométer várja a túlélőket. Hiába sík már a Poggio lejmenetétől a pálya, az állóképesség, az erő és a taktikai érzék szinte triplán számít a megtett táv ismeretében. Megpróbálni elmenni a csoporttól, vagy várni a sprintre, esetleg olyan tempót diktálni, amivel már nem érnek utol? A jó választás itt az örökkévalóságba és a történelemkönyvek lapjaira vezet a kerékpársport nagyjai és a Milánó-San Remo halhatatlanjai között. Ami az esélyeket illeti a szakértők egybehangzó véleménye szerint ezúttal szinte biztos, hogy nem fognak hagyni egy Vincenzo Nibali féle támadást, így Elia Viviani (Deceuninck-Quick-Step), Sam Bennett (Bora-hansgrohe) és Fernando Gaviria (UAE Team Emirates) hármasát emlegetik. A viadalon a tizennyolc WorldTour csapat mellett az Androni Giocattoli-Sidermec, a Bardiani-CSF, a Cofidis, a Direct Energie, az Israel Cycling Academy, a Neri Sottoli-Selle Italia KTM és a Novo Nordisk – soraiban Kusztor Péterrel – csapatai lehetnek ott.

2019.03.22. - Mark Cavendish nem lesz ott a Milánó-Sanremón, Giacomo Nizzolo köré épül a Dimension Data csapata A szörnyű, betegségekkel és bukásokkal teletűzdelt 2018-as szezonját követően Mark Cavendish bízott benne, hogy a 2019-es idénye másképp alakul. A Dimension Data csapatának sprintere az argentin San Juani Körversenyen kezdte az évet, amit az UAE Tour követett, ám a Párizs-Nizza második oldalszeles etapját már feladta. A Milánó-Sanremo 2009-es győztese az elmúlt tíz évben rendre ott volt a La Primaverán, ám nagyon úgy tűnik, hogy egyelőre nincs olyan formában, hogy rajthoz állhasson, így kimaradt a keretből, a dél-afrikai sor Giacomo Nizzolo köré épül. „Egyelőre Cavendish nincs olyan formában, hogy rá építsük a keretünket a Milánó-Sanremón, bár ez a tavalyi idénye ismeretében érthető is – mondta Rolf Aldag a csapat szakmai stábjából. – Folytatjuk a megkezdett munkát, hogy mielőbb formába lendülhessen. A La Primavera egy különleges verseny, hisz a végén általában már csak negyven-ötven kerekes küzdhet a győzelemért. Nem egy nehéz karakterisztikájú viadal, de nagyon hosszú, a táv pedig szedi az áldozatait. Giacomo Nizzolo köré építjük a csapatot, bízunk egy esetleges jó eredmény elérésében.”

2019.03.21. - Tizenkét év után lehet újra magyar induló a Milánó-Sanremo klasszikusán 2007. március 24-én Bodrogi László a francia Credit Agricole csapatának színeiben lehetett ott a legendás olasz klasszikuson, a Milánó-Sanremo viadalán. Abban az évben a spanyol Oscar Freire Gomez (Rabobank) nyerte a La Primaverát, míg Bodrogi a 94. helyen zárt mindössze bő négy perces hátránnyal. A szezon első igazán nagy klasszikusa ezúttal is az olasz Milánó-Sanremo, ahol a táv szokás szerint a háromszáz kilométert közelíti. A penzum első fele teljesen sík, aztán féltávnál a Passo Turchino emelkedője, majd a három Capi - Capo Mele, Capo Cervo és Capo Berta - a fináléban pedig a Cipressa (5,6 km, átlagban 4,1%) és a Poggio (3,7 km, átlagban 3,7%) hivatott megnehezíteni a kerekesek dolgát. Az előzetes rajtlistán tizenkét év elteltével ismét találunk egy magyar kerekest Kusztor Péter személyében, aki a pro-kontinentális Novo Nordisk színeiben állhat rajthoz a kőkemény egynaposon. A minap Vassili Davidenok fogalmazta meg a csapat céljait. „Immáron ötödik alkalommal lehetünk ott a Milánó-Sanremo rajtjánál, amely az egyik legtradicionálisabb egynapos kerékpáros verseny a sportág történetében – így Davidenok. – A felkészülés során igyekeztük figyelembe venni a közel háromszáz kilométeres távot. Célunk, hogy legyen emberünk az elmenésben és minél többen értékelhető eredménnyel zárják a La Primaverát.” Az előzetes hírek szerint Kusztor Péter mellett a brit Sam Brand, az ausztrál Fabio Calabria, a spanyol David Lozano, az olasz Andrea Peron és Umberto Poli valamint a francia Charles Planet képviselheti a Novo Nordisk csapatát, bár a hivatalos megerősítés csak péntek estére várható.

2019.03.20. - Május 1-től Team Ineos néven folytatja a Sky csapata Bombahírként robbant 2018 végén, hogy a 2019-es idény végén a sort tíz éve szponzoráló brit médiavállalat a Sky távozik Dave Brailsford csapata mögül, sőt a 21st Century Fox sem marad. A helyzet már csak azért is volt felettébb érdekes, mivel jó néhány kerekesnek van szerződése a 2019-es szezont követően is, többek között Chris Froome, Geraint Thomas, Egan Bernal, Luke Rowe és Michal Kwiatkowski kontraktusa is hosszabb távra szól. A Sky a legmerészebb becslések szerint, éves szinten közel harmincöt millió euró körüli összeget fektet a csapatba. Az évek során Chris Froome négy Tour de France-t nyert, de Bradley Wiggins és Geraint Thomas is ünnepelhetett a Champs-Elysees-n, mindemellett nyertek Girót és Vueltát is, sőt fennállásuk óta már közel 350 sikert arattak. Dave Braislford csapatvezető előbb Kolumbiában tárgyalt, majd március elején Matteo Tosatto sportigazgató kotyogta el, hogy egy tőkeerős európai szponzor állhat mögéjük, akit hamarosan be is jelentenek. Néhány napja kapott szájra a pletyka, hogy Nagy-Britannia egyik leggazdagabb embere a műanyagiparban érdekelt Jim Ratcliff mentheti meg a sort, aki maga is hatalmas kerékpárrajongó, sőt rengeteget bringázik is. A bejelentés sem váratott sokáig magára, immáron hivatalos, hogy május 1-től Team Ineos néven folytatják Froome-ék. Ratcliff olyannyira komolyan gondolja, hogy a csapat éves költségvetését mintegy tíz millió euróval megtoldja, így vélhetően éves szinten körülbelül 45 millióból gazdálkodhatnak majd. „Ez a mai bejelentés egy nagyon fontos hír a csapatunk és maga a kerékpársport számára is – mondta Dave Brailsford – Köszönettel tartozunk Jeremy Darrochnak, aki jó tíz évvel ezelőtt meglátta a lehetőséget a terveinkben. Sir Jim Ratcliff személyében megtaláltuk azt a partnert, aki előreviheti ezt a projektet. Egy új fejezetet nyitunk, melynek címe: Team Ineos.”

2019.03.19. - Nizzából rajtol a 2020-as Tour de France A Párizs-Nizza szakaszversenyének lezárását követő nap délelőttjén az ASO bejelentette, hogy a 2020-as Tour de France rajtjának Nizza adhat otthont, mégpedig két mezőnyszakasszal, melyek rendhagyó módon városból rajtolnak és ott is érnek véget. Az első etap a sprinterek számára nyújt lehetőséget, vélhetően hatalmas csatát kreálva a sárga trikóért, míg a második szakasz az Alpok felé veszi az irányt érintve a Col de la Colmiane, a Col de Turini, a Col d'Èze és a Col des Quatre Chemins emelkedőit. Az első nap távja 170 kilométer lesz, két nagy kört leírva a város körül, míg a második 190 kilométetres etap lényegében az idei Párizs-Nizza utolsó két szakaszának összeolvasztása. „Azok a természeti adottságok, melyek körülveszik Nizza városát, tökéletes lehetőséget biztosítanak egy szenzációs kerékpárverseny megrendezéséhez – szól az ASO sajtóközleménye. – Már most hatalmas a felhajtás a 2020-as Grand Depart körül, az első két szakasz minden idők egyik legizgalmasabb Tour rajtját hozhatja.” Nizza 1981 után második ízben adhat otthont a Francia Körverseny rajtjának, akkor prológgal kezdődött a Tour, amit Bernard Hinault nyert.

2019.03.18. - Egan Bernal nyerte a Párizs-Nizza összetettjét A szokásos nizzai körözéssel zárult az idei Párizs-Nizza szakaszversenye, melynek keretében mindössze 110 kilométer várt a mezőnyre, ellenben a hat kategorizált emelkedő biztosította, hogy ne legyen unalmas a záró etap. Thomas De Gendt (Lotto-Soudal) vezetésével, idővel egy igencsak népes szökevénycsoport alakult, benne olyan nevekkel, mint Ilnur Zakarin (Katusha-Alpecin), Daniel Martínez (EF Education First), Bob Jungels (Deceuninck-QuickStep), Lilian Calmejane (Direct Énergie) Matteo Trentin (Mitchelton-Scott), Ion Izagirre (Astana), Luis León Sánchez (Astana) vagy éppen Miguel Ángel Lopez (Astana). Mivel az összetettben minimális különbségek voltak, így eléggé nyílt lett a végjáték. Nairo Quintana (Movistar) mintegy ötven kilométerrel a vége előtt próbálkozott, majd az utolsó huszonöt kilométerre fordulván ismét lószolt, s bár virtuálisan megszerezte a sárga trikót a főmezőny élén a Sky sora szinte teljes létszámban forgott. A tíz kilométeres kapunál Ion Izagirre (Astana) gondolt egy merészet, támadott, s végül hazaért, ezzel megnyerve a szakaszt Oliver Naesen (AG2R La Mondiale) és Wilco Keldermann (Team Sunweb) előtt. Mivel Egan Bernal (Team Sky) csoportja a végén majdnem utolérte a szökevényeket, így a fiatal kolumbiai eddigi karrierje legnagyobb sikerét aratva nyerte az összetettet. A dobogó másik két fokára Nairo Quintana (Movistar) és Michal Kwiatkowski (Team Sky) állhatott fel. A pontversenyben szintén Kwiatkowski, a hegyi összetettben Thomas De Gendt (Lotto-Soudal), a fiatalok fehér trikójáért folytatott harcában Bernal, míg a csapatversenyben a brit Sky diadalmaskodott. [[https://www.youtube.com/v/3D0IvTAXXx0?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „El sem hiszem, hogy megnyertem egy olyan kaliberű versenyt, mint a Párizs-Nizza – hitetlenkedett Bernal a díjátadóra várva. – Amikor az összetettben is jól álló versenyzők az élre kerültek, úgy gondoltam, hogy menni kellene velük, de olyan erős csapat állt mögöttem, hogy közösen kontrollálni tudtuk őket. Nem is igazán magamban bíztam, mint inkább a csapatban.”

2019.03.17. - Daniel Felipe Martinez nyerte a Párizs-Nizza királyszakaszát, Egan Bernal vette át a sárga trikót Nizza és a Col de Turini csúcsa között egy 181 és fél kilométeres etappal folytatódott az idei Párizs-Nizza. A viadal királyszakaszán a hegyi befutót megelőzően még további öt kategorizált hegy várt a kerekesekre. A nap elején kisebb meglepetésre egy bombaerős szökevénycsoport lépett el, benne olyan nevekkel, mint Simon Yates (Mitchelton-Scott), Miguel Ángel Lopez (Astana), Philippe Gilbert (Deceuninck-Quick Step), Sergio Henao (UAE Team Emirates), Nicolas Edet (Cofidis), Giulio Ciccone (Trek-Segafredo), Daniel Felipe Martinez (EF Education First) vagy éppen Alessandro De Marchi (CCC Team). A verseny legnehezebb szakasza szedte az áldozatait, előbb a zöld trikós kétszeres szakaszgyőztes Sam Bennett (Bora-hansgrohe) szállt be a kísérőautóba, majd Mathias Frank (Groupama-FDJ) bukott hatalmasat, így számára is véget ért a viadal. [[https://www.youtube.com/v/x58FlKAFCpE?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] A mindent eldöntő hegy lábánál már csak Daniel Felipe Martinez (EF Education First), Miguel Angel Lopez (Astana), Simon Yates (Mitchelon-Scott) és Nicolas Edet (Cofidis) kvartettje tempózott az élen. Kissé hátrébb Philippe Gilbert (Deceuninck-Quick-Step) a sárga trikó esetleges átvételéért küzdött, míg a főmezőny élén Egan Bernal (Team Sky) és Ivan Ramiro Sosa (Team Sky) próbálta vinni az összetett éllovasát Michal Kwiatkowskit (Team Sky). Az élen tekerő négyes az utolsó kilométereken végig egymást lószolgatta, végül Daniel Felipe Martinez (EF Education First) nyerte a szakaszt Miguel Angel Lopez (Astana) és Nicolas Edet (Cofidis) előtt. Összetettben Kwiatkowski elvesztette vezető pozícióját az új sárga trikós Egan Bernal (Team Sky) lett, aki az utolsó napot megelőzően negyvenöt másodperccel vezet a második helyre felkapaszkodó Philippe Gilbert (Deceuninck-Quick-Step) ellenében. A Párizs-Nizza a szokásos Nizza körüli 110 kilométeres körözéssel zárul.

2019.03.16. - Sam Bennett duplázott, már a második szakaszgyőzelmét ünnepelhette az idei Párizs-Nizzán Peynier és Brignoles között egy 176 és fél kilométeres penzum várta a kerekeseket a Párizs-Nizza hatodik szakaszán. A mindent eldöntő két, hegyekkel teletűzdelt etap előtt, talán az utolsó nyílt versenynapra volt kilátás, előzetesen nehéz lett volna megmondani, hogy a sprinterek, a szökevények vagy esetlegesen a klasszikus menők számára kedvez a domborzat. A nap szökését Lilian Calmejane (Direct Energie), Ivan Garcia (Bahrain-Merida), Alex Kirsch (Trek-Segafredo), Laurent Pichon (Arkea-Samsic) és Mauro Finetto (Delko-Marseille-Provence) alkották, Calmejane és Garcia azonban viszonylag hamar meggondolta magát és visszacsorgott a főmezőnyhöz. Az utolsó ötven kilométerre fordulván megfogták az elmenést, a három kategorizált emelkedő előtt a Sky és a Mitchelton-Scott sorai vették át a kezdeményezést. Időközben befújt a verseny első szakaszaira jellemző oldalszél is, ám a legnagyobb rostálódást leginkább az emelkedők okozták. A részhajrákra Luis Leon Sanchez (Astana) igyekezett rámenni, csökkentve ezzel összetettbeli hátrányát. Sajnos a befutóhoz közeledve több bukás is történt, az utolsóba Christophe Laporte (Cofidis) és Caleb Ewan (Lotto-Soudal) is belekeveredett, így ők lemaradtak a mezőnyhajráról. A sprintet a Groupama-FDJ csapata próbálta felvezetni, a szakaszgyőzelmet ellenben Sam Bennett (Bora-hansgrohe) szerezte meg Arnaud Demare (Groupama-FDJ) és Matteo Trentin (Mitchelton-Scott) előtt. Összetettben továbbra is Michal Kwiatkowski (Team Sky) vezet. [[https://www.youtube.com/v/qP0xsL8gQ7k?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „A végén nem voltunk valami jó pozícióban, de nem pánikoltunk, a srácok fantasztikus munkát végezve helyzetbe hoztak a sprintre – mondta a duplázó Bennett a célba érkezést követően. – Hektikus napon vagyunk túl, számos támadással, ráadásul a szél ezúttal is megnehezítette a dolgunkat. Csak ismételni tudom önmagam, köszönöm a csapattársaimnak ezt a győzelmet.” A Párizs-Nizza hetedik szakasza a Col de Turini csúcsára vezet, a királyetap távja 181 és fél kilométer.

2019.03.15. - Simon Yates pályafutása első egyenkénti időfutam-győzelmét szerezte a Párizs-Nizza kronóján Barbentane környékén egy mindössze huszonöt és fél kilométeres egyenkénti időfutammal folytatódott a Párizs-Nizza. A penzum nagyrészt sík útvonalon vezetett, azonban egy, egy kilométer hosszú átlag 4,2%-os meredek hivatott felkavarni az állóvizet, ezzel esélyt adva a hegyeket jobban kedvelő versenyzőknek is. Az első komolyabb időt az új-zélandi Tom Scully (EF Education First) repesztette, aki mindössze 30 perc 53 másodperc alatt abszolválta a távot, ám a szakaszgyőzelmet kisebb meglepetésre az összetettben az oldalszélben korábban már elszálló Simon Yates (Mitchelton-Scott) szerezte meg 30 perc 26 másodperces idővel. A második Nils Politt (Katusha-Alpecin), míg a harmadik Michal Kwiatkowski (Sky) lett. Összetettben Kwiatkowski előnye immáron tizenöt másodperc a második helyre felkapaszkodó Egan Bernal (Sky) ellenében. [[https://www.youtube.com/v/bzSCDkT751w?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Az elmúlt időszakban rengeteget dolgoztam azon, hogy végre az időfutamokon is tényező lehessek, de azt nem gondoltam volna, hogy nyerhetek – így Yates a szakaszt követő interjújában. – Jó formában érzem magam, sajnos az oldalszélben korábban már elszálltak az összetettbeli esélyeim.” A Párizs-Nizza Peynier és Brignoles között egy 176 és fél kilométeres dimbes-dombos etappal folytatódik.

2019.03.14. - Egy felelőtlen járókelő okozott bukást a Tirreno-Adriatico nyitányán Lido di Camaiore környékén egy huszonegy és fél kilométeres csapatidőfutammal rajtolt el az idei Tirreno-Adriatico. Sajnos az első nap nem a Mitchelton-Scott sikeréről marad emlékezetese, hanem egy felelőtlen járókelőről. Hűvös, esős időjárási körülmények fogadták a kerekeseket, így rendesen csúszott a városban kijelölt pálya. A Bora-hansgrohe csapata közel hatvan kilométer/órás sebességgel tekert, amikor egy úriember mit sem törődve a versennyel, átsétált előttük. A bringások próbálták kikerülni az illetőt, ám Oscar Gatto és Rafal Majka kettőse telibe találta. Gatto megúszta karcolásokkal, ám Majka sérülései komolyabbnak tűntek. A felelőtlen járókelőt kórházba szállították. A dolog pikantériája, hogy egy szervező és két a biztosításért felelős rendőr az út mellett éppen jót beszélgettek, amikor az eset történt. „Láttam az úriembert, ahogyan teljesen nyugodtan sétál át előttünk – mondta a célba érkezést követően Daniel Oss. – Próbáltam kitalálni, hogy miként kerülhetnénk el az ütközést. Nekem sikerült, de a csapattársaim hátul nem is láthatták a veszélyt. Sajnálom a történteket, remélem, komolyabb sérülések nélkül úsztuk meg a bukást.” Sajnos nem ez volt az egyetlen veszélyes szituáció a kronó során, a Mitchelton-Scott csapata is csak centiméterekkel került el egy hasonló bukást, egy a kutyáját sétáltató hölgy ugyanis a versenyzők elé merészkedett, szerencsére észlelve a veszélyt még idejében hátralépett. [[https://www.youtube.com/v/w-ZkoQQCViU?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Megnéztem az esetet, nagyon rémisztő – nyilatkozta a Sky kapitánya Geraint Thomas a Bora-hansgrohe bukásáról. – Ahol szervező és rendőr is áll, ott hogyan történhet meg ilyesmi? Emberi mulasztás történt, mit csináltak a pálya biztonságáért felelősök az út mentén? Remélem, hogy mindenki jól van, az elütött ember is, akit szemlátomást rendesen kiütöttek a bringások.”

2019.03.13. - Megtört Dylan Groenewegen dominanciája, Sam Bennett nyerte a Párizs-Nizza harmadik szakaszát Az első két az oldalszél miatt kaotikusra sikerült etapot követően egy sokkal nyugodtabb szakasszal folytatódott a Párizs-Nizza. A harmadik nap során Cepoy és Moulins között 200 kilométer várt a kerekesekre. Az első komolyabb szökés kialakulására azért mintegy negyven kilométert várni kellett, ám a nyolc fős elmenésben ott volt Anthony Turgis (Direct Energie) is, aki összetettben mindössze huszonöt másodpercre volt a sárga trikós Dylan Groenewegen (Jumbo-Visma) mögött, így ezt a sort sem engedték el. Később Ramunas Navardauskas (Delko Marseille Provence) és Alessandro Fedeli (Delko Marseille Provence) kettőse menekült előre. A duó legnagyobb előnye öt és fél perc környékén tetőzött, miközben a főmezőnyt a Jumbo-Visma és a Lotto-Soudal csapatai vezették. Negyven kilométerre a céltól meg is fogták az elől tempózókat. Nem sokkal később egy összeszűkülő résznél egy nagyobb bukás hátráltatta a kerekeseket. Az utolsó részhajrát Michal Kwiatkowski (Sky) nyerte csökkentve ezzel összetettbeli hátrányát. A mezőnyhajra előtt ismét a szél került főszerepbe, a Sky kerekesei próbálkoztak is, ám végül Sam Bennett (Bora-hansgrohe) nyerte a sprintet Caleb Ewan (Lotto-Soudal) és Fabio Jakobsen (Deceuninck-Quick-Step) előtt. Groenewegen a kilencedik helyen zárt, ezzel megőrizve összetettbeli vezetését, ám Kwiatkowski már csak hat másodpercre van tőle. [[https://www.youtube.com/v/3AcGMdGMTVk?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Nagyon büszke vagyok magamra és a csapatomra is – így Bennett a célba érkezést követően. – Ebben az idényben minden szakaszversenyen nyertem legalább egy etapot, így San Juanban és az UAE Touron is. A Párizs-Nizza egy nagyon nehéz verseny, tele erős riválisokkal. A csapat rengeteget dolgozott azért, hogy egyáltalán esélyem lehessen sprintelni. Groenewegen legyőzhetetlennek tűnt az elmúlt két napban, nekem viszont folyamatosan problémáim voltak, nagy valószínűséggel a miatt, hogy az UAE Tour forróságát követően kicsit mellbevágott az európai időjárás. Most azért jóval könnyebb dolgunk volt, s szerencsére kijött számomra a lépés.” A Párizs-Nizza Vichy és Pélussin között egy 212 kilométeres dimbes-dombos szakasszal folytatódik.

2019.03.12. - Az oldalszél volt a főszereplő a Párizs-Nizza második szakaszán is Egy az első etaphoz kísértetiesen hasonlító szakasszal folytatódott az idei Párizs-Nizza. A verseny második napján Les Bréviaires és Bellegarde között 163 és fél kilométer várta a karavánt. Damien Gaudin (Direct Energie), Nicolas Edet (Cofidis) és Alessandro De Marchi (CCC Team) triója próbálkozott a nap elején, ám ahogy fordult a szélirány, azonnal megváltoztak a körülmények, pillanatok alatt apró darabjaira hullott a főmezőny, káosz és bukások egész sora alakította a helyzetet. Szűk negyven kilométerrel a cél előtt már csak egy alig húsz fős sor tekert az élen, benne a sárga trikós Dylan Groenewegen (Jumbo-Visma), Nairo Quintana (Movistar) és Romain Bardet (AG2R La Mondiale) hármasával. A befutóhoz közeledve az első két csoport összezárt, ám Dylan Groenewegen (Jumbo-Visma) győzelmét ezúttal sem veszélyeztette semmi, mondhatni simán nyerte a szakaszt ötven kilométer/órás átlag feletti összteljesítménnyel. A második Ivan Garcia Cortina (Bahrain-Merida), míg a harmadik Philippe Gilbert (Deceuninck-Quick-Step) lett. A nap vesztese Rigoberto Uran (EF Education First) és Warren Barguil (Arkea-Samsic) kettőse volt, akik egy bukás következtében adták fel a versenyt. Összetettben továbbra is Groenewegen vezet, előnye tizenkét másodperc Michal Kwiatkowski (Sky) előtt. „A csapattársaim ezúttal is fantasztikus munkát végeztek – mondta Groenewegen, aki idén tizenhárom versenynap alatt már a negyedik győzelmét ünnepelhette. – Az utolsó métereken tökéletes helyzetbe hoztak. Vártam, ameddig csak lehetett, mire Trentin megindította a sprintet. Az ilyen szeles szakaszokon sokszor csak a szerencsén múlik, hogy melyik csoportban maradsz. Két győzelmet szereztem, vezetek összetettben, de holnap egy új kihívás vár ránk.” A Párizs-Nizza Cepoy és Moulines között egy 200 kilométeres, ugyancsak síknak mondható etappal folytatódik.

2019.03.11. - Dylan Groenewegen nyerte a Párizs-Nizza nyitányát Saint Germain en Laye környékén egy dimbes-dombos 138 és fél kilométeres etappal vette kezdetét a Párizs-Nizza WorldTour versenye. A nyolc etapos viadal a Tirreno-Adriatico mellett a kora tavasz egyik fontos állomása. Az időjárás nem volt túl kegyes a résztvevőkhöz, az Európára jellemző heves szél itt is főszerepet játszott, ám a belga és holland kisebb egynaposokkal ellentétben itt legalább rajthoz tudtak állni a kerekesek. A nap szökését Damien Gaudin (Direct Energie), Amael Moinard (Team Arkea-Samsic) és Romain Combaud (Delko Marseille Provence) triója alkotta. Mintegy hatvan kilométerre a céltól, amikor az elmenés fórja két perc alá csökkent Michael Matthews (Team Sunweb) került bukásba, aki sérülései miatt sajnos kénytelen volt feladni a viadalt. Mintegy bő tíz kilométer múlva befújt az oldalszél, pillanatok alatt darabjaira szedve a főmezőnyt. A különböző sorok próbáltak összezárni a kissé kaotikussá váló helyzetben. Az első néhány csoport összezárását követően a mezőnyhajrát a Jumbo-Visma csapata vezette fel a lehető legtökéletesebben, a munkát pedig sprinterük Dylan Groenewegen (Jumbo-Visma) be is fejezte milliméterekkel legyőzve Caleb Ewant (Lotto-Soudal). A harmadik Fabio Jakobsen (Deceuninck-Quick-Step) lett. Természetesen az első napot követően összetettben is ugyanez a sorrend. Az oldalszél vesztesei között van a címvédő Marc Soler (Movistar), aki Miguel Angel Lopez (Astana) társaságában egy perces hátránnyal ért célba, Domenico Pozzovivo (Bahrain-Merida), Louis Meintjes (Dimension Data) és Tejay Van Garderen (EF Education First) triója ellenben közel három percet kapott. [[https://www.youtube.com/v/hArEMvE4WKQ?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Rövid volt ugyan a szakasz, de a szeles időjárás borzasztóan nehézzé változtatta a körülményeket – mondta Groenewegen röviddel a célba érkezést követően. – Remek sprinterek vannak a mezőnyben, nagy csatát vívtunk Caleb Ewannel, végül egyetlen milliméterrel, de nyertem, így enyém lett a sárga trikó is.” A Párizs-Nizza Les Bréviaires és Bellegarde között egy 163 és fél kilométeres etappal folytatódik, amely ugyancsak a sprinterek csatáját vetíti elő.

2019.03.10. - Julian Alaphilippe nyerte a Strade Bianche klasszikusát Ezúttal az időjárás megkímélte a kerekeseket, napos, száraz körülmények között vághattak neki a Siena környéki 184 kilométeres távnak, amely összesen 63 kilométernyi poros részt tartogatott, tizenegy szektorra elosztva. A nap szökését Alexandre Geniez (AG2R La Mondiale), Nico Denz (AG2R La Mondiale), Diego Rosa (Team Sky) és Leo Vincent (Groupama-FDJ) kvartettje alkotta. Az elmenés legnagyobb előnye négy percnél tetőzött. Diego Rosa (Team Sky) bírta legtovább az élen, ám mintegy ötven kilométerre a céltól őt is utolérték. A főmezőny élén egyre inkább fokozódott a tempó, az utolsó huszonöt kilométerre fordulván már csak alig tíz-tizenöt kerekes tekert az élen. Huszonhárom kilométerrel a vége előtt Jakob Fuglsang (Astana) akciózott, minek következtében hárman maradtak a spiccen Fuglsang, Julian Alaphilippe (Deceuninck-Quick-Step) és Wout van Aert (Jumbo-Visma). Utóbbi néhány kilométer múlva elvesztette a kontaktot Alaphilippe és Fuglsang kettősével, ekkor úgy tűnt két esélyessé válik a küzdelem, ám van Aert nem adta fel, hatalmasat küzdve, közel fél perces hátrányból ért vissza az utolsó kilométereken. [[https://www.youtube.com/v/AB-p4_OYSFY?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] A Piazza del Campo meredekén Fuglsang indított elsőként, de Alaphilippe visszakontrázta, így 2019-ben Julian Alaphilippe (Deceuninck-Quick-Step) nyerte a Strade Bianche egynaposát Jakob Fuglsang (Astana) és Wout van Aert (Jumbo-Visma) előtt, ezzel az idei év negyedik tavaszi klasszikusán is a belga csapat ünnepelhetett. „Nagyon boldog vagyok, célként tűztem ki ennek a versenynek a megnyerését magam elé ebben az évben – mondta Alaphilippe a díjátadóra várva. – Tudtam, hogy az útvonal kedvez nekem, szerettem volna az ardenneki egynaposok és a Tour de France mellé valami mást is betervezni. A lehető legjobb pillanatban kontráztam vissza Jakob támadását, nem követtem el hibákat, így elsőként értem célba.”

2019.03.09. - Elrajtolt az International Tour of Rhodes szakaszversenye, Móricz Dániel harmadik lett a kritériumon Március 8. és 10. között immáron tizenkettedik alkalommal kerül lebonyolításra az International Tour of Rhodes szakaszverseny a görögországi Rodosz szigetén. A három etapos 2.2-es besorolású viadalon a Pannon Cycling Team is rajthoz állt. A magyar sor a Dina Dániel, Dina Márton, Forray András, Móricz Dániel, Orosz Gergő, Pelikán János és Szatmáry András alkotta hetessel érkezett. Az első szakaszt megelőző este egy kritériumversenyre került sor, ahol Forray András, Móricz Dániel, Orosz Gergő és Pelikán János képviseltette magát. Az egyórás háztömb körüli viadalon végig hatalmas tempót diktált a mezőny, a Pannonos srácok többször is próbálkoztak szökéssel, végül Móricz Dániel az előkelő harmadik helyen zárt. Az UCI kategóriás verseny első szakasza Rodosz és Maritsa között vezetett 148,2 kilométeren. Az etap végén mezőnyhajrá döntött, amit a szerb Dusan Rajovic (Adria Mobil) nyert meg a norvég Herman Dahl (Joker-Fuel of Norway) és a belga Yves Coolen (Beat Cycling Club) előtt. Dina Márton és Dina Dániel a főmezőnyben zárva a 40. és a 48. helyen haladt át a célvonalon.

2019.03.08. - Jön a Strade Bianche, a fehér utak pokla A nagy, tradicionális, több mint száz éves múltra visszatekintő klasszikus versenyek árnyékába kezd feltörni egy mindössze a tizenharmadik kiadását megélő viadal. A hétvégén - március 9-én, szombaton - megrendezésre kerülő Strade Bianche – azaz fehér utak – egy igazi sikertörténet. A fehér utak versenyének első kiírására 2007-ben került sor. Akkor még Monte Paschi Eroica néven hozták tető alá, a Monte Paschi nevű bank ugyanis szeretett volna nagyobb népszerűségre szert tenni, így a kerékpárverseny szponzorálása mellett döntöttek, ami nagyobb nyilvánosságot biztosított a pénzintézetnek. A verseny első két évében Monte Paschi Eroica, majd a következő három esztendőben már Monte Paschi Strade Bianche néven szerepelt a versenynaptárban. Időközben a banknak pénzügyi nehézségei támadtak így mára már csak Strade Bianche a megmérettetés neve. A verseny fő jellegzetessége, hogy aszfalt nélküli, fehér, finom murvás utak tarkítják és nehezítik a csodaszép toszkán tájon keresztül haladó penzumot. Ezek az utak adják a viadal nevét, fehér utak azaz Strade Bianche. Az első években a mezőny nem volt rangosnak mondható, a klasszikusokra készülő versenyzők elkerülték a még hírnév nélküli versenyt. Az induló csapatok száma sem volt annyi, mint ma, a WorldTour besorolású és a kisebb sorok között is túlnyomóan csak olaszok voltak. A versenyt szervező RCS látván a Strade Bianche-ben rejlő potenciált, mind a táj szépségét, mind a leaszfaltozatlan utak versenyre való hatását, 2010-ben betette a Giro d’ Italia útvonalába. Ez hozta meg az igazi áttörést, egy nagyon emlékezetes etapon, amelyen Cadel Evans nyert. Azon a májusi szakaszon az eső áztatta toszkán táj és a salakos, sáros utak nagyban hozzájárultak a verseny rangjának és ismeretségének növeléséhez. Természetesen a siker titka nem az az egyetlen Giro szakasz volt. A verseny naptárban elfoglalt helye is kivalló. Az idei, tizenharmadik Strade Bianche remek mezőnyt vonultat fel. A kezdeti évekhez képest, tizenhárom csapat helyett, a ma már a WorldTour naptárban helyet kapó viadal, huszonegy sornak biztosít lehetőséget. A csapatok összetétele sem akármilyen, alig van olyan sor, ahol nincs esélyesnek mondható versenyző. Az útvonal jellege miatt, a felfelé rövid, de nagyon meredek néhol 16%-os részeken még nem jelentős az aszfalt hiánya, ám lefelé a salakos, murvás úton nélkülözhetetlen a verseny megnyeréshez a kimagasló technikai tudás és a kitűnő kerékpárkezelés. A címvédő Tiesj Benott (Lotto-Soudal) mellett ott lesz a mezőnyben többek között Vincenzo Nibali (Bahrain-Merida), Rafal Majka (Bora-hansgrohe), Greg van Avermaet (CCC Team), Julian Alaphilippe (Deceuninck-Quick-Step), Wout van Aert (Jumbo-Visma), Geraint Thomas (Sky) és Rui Costa (UAE Team Emirates) is. A Siena környéki 181 kilométeres penzum összesen 63 kilométernyi poros részt tartogat tizenegy szektorra elosztva.

2019.03.07. - A címvédő Tiesj Benoot is ott lesz a Strade Bianche egynaposán A Strade Bianche címvédője a belga Tiesj Benoot az Omloop Het Nieuwsblad során bukott hatalmasat, melynek következtében megsérült a bal térde, így sokáig úgy tűnt, hogy a Lotto-Soudal kerékpárosa kihagyja a hétvégi olasz egynapost. Ez persze hatalmas érvágás lehetett volna a sor számára, akik jó néhány tavaszi versenyen számolnak kapitányként Benoot-val. A belga csapat közösségi oldalain tudatta, hogy mindent megtettek a huszonnégy esztendős kerekes összedrótozásáért, amely sikerült, így ott lehet a március 9-i verseny rajtjánál. „Természetes, hogy a verseny címvédője ott akar lenni a rajtvonalnál, ennek érdekében Benoot mindent megtett, hogy stabilizálódjon az állapota – mondta Marc Sergeant csapatvezető. – Szerencsére sikerrel járt, így ott lehet a hétvégi versenyen.”

2019.03.06. - Ha szeretnél a hazai mountain-bike szezon előtt formába lendülni, vagy nem itthon először versenybe szállni, akkor remek lehetőséget kínál a hazánktól nem messze (sőt a déli országrészhez megehetősen közel) 2019. április 27-én megrendezésre kerülő Helter Skelter maraton, mely a Husqvarna Adria Tour idei első állomása. Ez egy vadonatúj maraton a horvát kalendárban és a Husqvarna sorozatban, melynek egy csodálatos kis tengerparti település, Rabac ad otthont. A régióban mi is jártunk kerékpározni tavaly nyáron, beszámolónkat ITT olvashatod. A terep igen változatos, sziklás részek és fenyőerdők váltják egymást, az általában meredeken kanyargó erdei utakon gyakran ámulatba ejthet az erdőből kiérve egy-egy csodálatos látkép, ahogyan a szárazföld szinte beleomlik az Adriai-tengerbe. Nem véltelenül adták a szervezők az esemény nevének a Beatles együttes legvadabb számának címét. A maraton során három különböző táv (Epic, Classis és Easy) közül választhattok, a résztvevők száma limitált, így nem árt gyorsan jelentkezni! Távok és szintrajzok megtaláhatóak ITT A sorozat további állomásairól infót és nevezési oldalt a Helter Skelterhez ITT találtok. Rabacban szállásként a Valamar hotelek egyikét ajánljuk, első osztályú minőség mind a szobák és az étkezés területén, most még szezon előtti árakon és kedvezményekkel! Rabacban 3, 4 és 5 csillagos hoteljeik is vannak, ráadásul nekik van a legnagyobb és legfelszereltebb kerékpáros kölcsönző és szervíz központjuk (Bike Center Rabac) a környéken, valamint a Sanfior Resort közvetlen szomszédságában található az ingyenes bike park, mely a családok és gyerekek számára is élvezetes bringázási lehetőséget kínál, amíg apu maratonozik :) Rabaci Valamar szállások ITT

2019.03.06. - A Deceuninc-Quick-Step nem lassít, Florian Sénéchal révén a harmadik belga egynapost is megnyerték Az Omloop Het Nieuwsblad és a Kuurne-Brussels-Kuurne egynaposait követően a Le Samyn viadalával folytatódott a belga klasszikusok sora. Quaregnon és Dour között 200 kilométer várt a mezőnyre, a célvárosban négy kört is teljesítve. Szeles, esős időjárási körülmények között vágtak neki a távnak. Az első szökést Alexis Gougeard (AG2R La Mondiale), Tom Dernies (Roubaix Lille Métropole) és Gianni Marchand (Cibel-Cebon) triója alkotta, ám a Deceuninck-Quick-Step csapata végig rövid pórázon tartotta az elmenést, így mintegy hetven kilométerre a céltól utol is érték őket. Ezt követően akció-akciót követett, Aimé De Gendt (Wanty-Groupe Gobert) és Pieter Serry (Deceuninck-QuickStep) duója menekült előre, akikhez az utolsó körben Elmar Reinders (Roompot-Charles), Jesper Asselman (Roompot-Charles), Stijn Vandenbergh (AG2R La Mondiale), Rémy Mertz (Lotto-Soudal), Lars Boom (Roompot-Charles) és Tim Declercq (Deceuninck-Quick Step) csatlakozott. Hozzájuk ugrott fel nem sokkal később a címvédő Niki Terpstra (Direct Energie) és Florian Sénéchal (Deceuninck-Quick-Step). Hamar világossá vált, hogy ebből a sorból kerül ki a viadal győztese. 1300 méterre a céltól Tim Declercq (Decuinick-Quick-Step) indult el, ám hamar elkészült az erejével. A sprintet végül Lars Boom (Roompot-Charles) nyitotta, talán egy picit túl korán, a győzelmet így Florian Sénéchal (Deceuninck-QuickStep) szerezte meg Aime De Gendt (Wanty-Groupe Gobert) és Niki Terpstra (Direct Energie) előtt. A Deceuninck-Quick-Step csapata az Omloop Het Nieuwsblad és a Kuurne-Brussles-Kuurne egynaposait követően ezt a versenyt is megnyerte. „Az elmúlt években sem voltam rossz ezen a versenyen, azonban szinte mindig elrontottam valamit, korán indultam, nem figyeltem a támadásokra és a többi – mondta Sénéchal a célba érkezést követően. – A csapat végig kiválóan dolgozott, én pedig addig vártam, ameddig csak lehetett. Lars Boom nagyon erősnek tűnt, de túl hamar indított, ezt pedig szerencsére ki tudtam használni.”

2019.03.05. - Tovább dagad az osztrák doppingbotrány, George Preidler is érintett Február 27-én, szerdán összehangolt akció keretében, összesen kilenc embert vettek őrizetbe a németországi északi-sí világbajnokság helyszínén, köztük két-két osztrák és észt valamint egy kazah sífutót. A vérdoppingban érintettek személye azonban ennél jóval nagyobb lehet, hisz a szálak Mark Schmidthez vezetnek, aki korábban a Gerolsteiner csapatának orvosaként is praktizált, sőt kezei alatt bukott meg anno Bernard Kohl. A doppingbotrányban a hírek szerint labdarúgók, úszók, kézilabdázók és atléták is részt vehettek. Az osztrák Stefan Denifl 2018 decemberének végén magánéleti okokra hivatkozva kérte szerződése felbontását a CCC Team soránál. Helyére honfitársa Riccardo Zoidl került. Denifl a Vorarlberg színeiben kezdett, majd megfordult a Leopard-Trek, a Vacansoleil, az IAM Cycling és az Aqua Blue Sport csapataiban. Karrierje legnagyobb győzelmét a 2017-es Vuelta a Espanán aratta, amikor megnyerte a Los Machucos hegyi befutóját. A távozás okait személyiségi jogokra hivatkozva nem hozták nyilvánosságra. Sajnos a minap kiderült, hogy egy rendőrségi kihallgatáson elismerte, hogy vérdoppinggal élt. Már akkor is nyomoztak utána, amikor kilépett a szerződésből, de csak most került napvilágra a hír, mégpedig a sífutók razziája nyomán. Sajnos nem ő az egyetlen kerékpáros, aki érintett a történetben. Alig egy nappal a Denifl féle hírt követően a Groupama-FDJ kerekese a szintén osztrák George Preidler is beismerte a vérdoppingot. Elmondása szerint azért állt a nyilvánosság elé, mert nem tudott elszámolni a lelkiismeretével. 2018-ban két alkalommal is vettek le tőle vért, ám az a későbbiekben nem került vissza a szervezetébe. A francia csapat azonnali hatállyal felbontotta szerződését, Marc Madiot csapatvezető hatalmas csalódásként élte meg a történteket, szerinte Preidler veszélyeztette a csapat jövőjét. A huszonnyolc esztendős, háromszoros osztrák időfutambajnok, abban reménykedik, hogy folytathatja pályafutását, mondván, hogy azzal, hogy a tárolt vér nem került vissza a szervezetébe, konkrétan nem doppingolt. Az ügynek vélhetően még lesz folytatása.

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések