Friss Velo

2008 júniusi szám

Diavetítéshez kattints a képreKedves olvasóink!

A velo.hu bringamagazin legfrissebb száma június 11-én jelenik meg. Az alábbiakban kis ízelítőt olvashattok.

 A lap ára 2008-ban: 565 Ft.
Júniusi számunkhoz kellemes időtöltést kívánunk és köszönjük olvasóinknak, hogy 2008-ban is a Velo.hu bringamagazint választják.
 Üdvözlettel: A szerkesztőség

 A Tartalomból:

CÍMLAPSZTORI / GIRO d!ITALIA 2oo8     


Giro 2008 - Spanyol győzelem Itáliában:

Utoljára tizenkét éve, Pavel Tonkovnak sikerült külföldiként hazavinni a rózsaszínű trikót az olaszok nemzeti körversenyéről. Ezt a „hőstettet” most Alberto Contadornak sikerült véghezvinni. Lebilincselő történet…

Diavetítéshez kattints a képre

A fiatal szupertehetség megnyeri a világ leghíresebb kerékpárversenyét, a Tour de France-t, majd a következő év elején kiderül: nem védheti meg a címét, sőt, csapata nem lehet ott a második legrangosabb bringás eseményen. Aztán egyszer csak fordul a kocka. A 25 éves spanyol sztár éppen a tengerparton piheni ki a megnyert Castilla-León és Baszk Körversenyt, amikor csapatfőnöke telefonál: Alberto, csomagolj, egy hét múlva indulunk a Girón! Contador óvatosan nyilatkozik, nincs tisztában a formájával, úgy tervezi, hogy napról-napra, kivárásra játszik majd a világ egyik legnehezebb háromhetes körversenyén.



KRONPLATZ – avagy a koronázások színhelye:

Bizonyos, a Kronplatz-ra vezető hegyi egyenkénti az idei Giro legbámulatosabb szakasza volt, még akkor is, ha mindössze 13 km-t kellett ezen a napon teljesíteni a mezőnynek. De micsoda 13 km volt ez? Vannak, akik szerint MTB kerékpár kellett volna a feljutáshoz, a 24%-os makadám út pedig nem országúti kerékpárversenyre való. Ezen lehet vitatkozni, akik ott voltak, azok viszont fantasztikus szenvedő show-t láthattak. A helyszínen jártunk…

Diavetítéshez kattints a képre

Az ötlet:
Az ember szereti a lehetetlennek tűnő kihívásokat, így a szervezők korábban már többször is eljátszottak a gondolattal, fel kell vinni a Giro d’Italia-t a Kronplatzra. Ami korábban csak álomnak tűnt, az 2005-ben új lökést kapott, amikor is St. Vigil város polgármestere meghívta a Giro főszervezőjét, Angelo Zomegmant a misztikus hegyre. A Giro-chef le volt nyűgözve, így a Kronplatz már a 2006-os évben bekerült a háromhetes verseny útvonalába. Bár korábban már többször volt a hegy „környékén” befutó, ez volt az első alkalom, hogy a koronázások színhelyéig próbálták meg felvinni a szakaszt. Akkor sikertelenül… Cikkünkből kiderül mi történt idén, mi a véleményük a résztvevőknek a kegyetlen hegyről, hogyan oldották meg a szervezők a szállítási nehézségeket ésatöbbi...

GIRO biciklik / Álombringák és bevált megoldások


Diavetítéshez kattints a képre

Ami mindig kiapadhatatlan vadászterület a nagy körversenyeken, az a profi technikai háttér felderítése. A szerelők általában reggel, jóval a rajt előtt kipakolják a kamionokat, ha szerencsések vagyunk valódi csemegékkel találkozhatunk, na ja, a világ legjobbjai használják ezeket a bringákat. Shimano fronton már megvannak a bevált csapatok, akiknél mindig feltűnnek a legújabb titkos fejlesztések, például: Gerolsteiner, Rabobank, FDJ. A Shimano elektromos szettjének prototípusát például már a tavalyi Touron megcsodálhattuk. Most, a Girón inkább az olaszokra vadásztunk, mert érdekes hírek és fotók keringenek a neten a Campa elektromos fejlesztéseiről és egy másik bombasztikus hírről, amit még le sem merek írni… Ezúttal sajnos a nagy rohanásban nem sikerült precízen a végére járni a dolognak, de már kiderítettük, hogy melyik csapatnál kell majd egész délelőtt alkalmatlankodni a Touron. Természetesen azért bőven hoztunk csemegéket, melyek között nem csak az űrtechnikáé a főszerep, hanem kiderül, hogy a profik is csak emberek, előveszik néha a szigszalagot.


Interjúk:

Interjú Hasenfratz Péterrel- Bicóztam mindig is:

Diavetítéshez kattints a képreNem egy hangoskodó típus, versenyeken sincs körülötte felhajtás. Solymár mellett, a Mátyás hegyen találkozunk a Szarkavárnál. Remek, nyugodt kis hely friss levegőt szívni, elgondolkozni és persze beszélgetni a bringázásról. Ahogy elkezdjük az interjút, rögtön megjelenik egy általános iskolás osztály, hogy alapjaiban változtassa meg a hangulatot. Én már nem bírom tovább, megpróbálom elzavarni a tőlünk két méterre ricsajozó klikket, mire Péter azonnal megvédi őket: „Hagyjad, gyerekek”. Türelmesen várunk…

Hasenfratz Péter másfél évtizede része a hazai bringás vérkeringésnek. Az egyik legjobb hegyi menőként tartjuk számon, a montis társadalom elitje retteg Házi rángatásaitól a meredek emelkedőkön. Ha szóba kerül a neve, eltérőek a vélemények, de abban szinte mindenki egyetért, hogy okos versenyző, aki nem bízza magát a véletlenre, alaposan felkészül a pályákból és gondosan megtervezi taktikáját. Az utóbbi pár évben főleg a maratonokra specializálódott, tavaly bajnokságot nyert és a T-Mobile Top Maraton valamint az MX Magyar Kupa sorozatokban is az élen végzett. Idén csapatot váltott, a Gepida-Velo.hu gárdáját erősíti és a maratonokon kívül készül a Tour de Hongrie országúti versenyre is.

Run The Game! - Interjú Szabó „Bro” Andrással:

Diavetítéshez kattints a képreSzabó András 22 éves, a hazai dirt keménymagjába tartozik, akit nem csak a bringás trükkjeiről ismernek. Az extrém szakágakhoz legalább annyira hozzátartoznak a brutál videók, fotók, körí-tés, mint a pályák és a pálya szélén álló arcok. „Bro” nem csak műveli a szakmát, de közvetít is, hangulatot, pillanatokat, szóval ami lényeges ebben az egészben. A bicózáson kívül honlapot szerkeszt, fotózik és általában a „nagy filmen” dolgozik.


Túrák:


A DOLOMITOK legendás csúcsainál:

Diavetítéshez kattints a képreVéget nem érő hegyi utak, csodálatos hágók, vízesések, tekerés nyáron a hófalak között. Ezúttal az országúti kerékpárosoknak való túrára invitálunk benneteket a versenyekről megismert legendás hágókra. A Giro d’Italia nyomában a Dolomitokban jártunk. Megmásztuk a Passo Pordoi, a Passo Fedaia és a Passo Giau hegyeket, mind 2.000 m fölötti csúcsokkal

Túránk során Arabba városában táboroztunk le, mely tengerszint felett 1600 m magasan fekszik és ideális kerékpáros kiindulópontnak bizonyult több szempontból is. Egyrészt itt volt a Giro egyik etapjának rajtja, ahol közelről is megnézhettük a karavánt és a sztárok rajt előtti készülődését, másrészt a környék tele volt nagyobbnál nagyobb hegyekkel. Tulajdonképpen bármerre is indultunk mindenütt csodálatos tájakon és tökéletes aszfalton tekerhettünk. Az autósoktól itt egyáltalán nem kell tartani, teljesen megszokott „állat” a kerékpáros az utakon. A rengeteg motoros is jó cimborának bizonyult, ugyanis ők is ugyanezért jönnek ide, mint mi biciklisek, gyönyörködni. Bármerre is tervezzük a túrát Arabbából, mindenképpen számoljunk vele, hogy le kell küzdenünk egy vagy több igen komoly emelkedőt. A cikkben a környék leghíresebb hegyeit mutatjuk be, melyet a Giro-ról már biztosan jól ismertek.

CSÁRDA TÚRA:


Diavetítéshez kattints a képreA címben szereplő metafora megmaradt irodalmi túlzásnak, ugyanis egyik fenti étekhez sem volt szerencsénk. Mármint a túrán nem, csak utána. Viszont autentikusnak autentikus, így mégiscsak lehet tudni, hogy a Csárda túra Szlovákiában van. És lesz is, reméljük még sokáig.Mikor először rápillantottam a térképre, kicsit megijedtem, hogy a sok gát és sík szakasz kicsit egyhangúvá teszi túránkat. Szerencsére csalódnom kellett ítélőképességemben. Miután még Komáromban, nyitáskor megrohamoztunk egy ABC-t és némi szlovák koronára is szert tettünk egy pénzváltónál (azt nem árulom el hogyan), tele hassal és kellemes nyugodtsággal gördültünk be a Csárda Túra rajtjául szolgáló lakótelep közepére


Technika


Premier: Shimano Dura Ace 2009!

Diavetítéshez kattints a képreA hosszú évek hallgatásaiból érezhető volt, hogy valami nagy durranás várható a Shimano országúti csúcs szettjével a Dura Ace-szel kapcsolatban. A konkurencia már az utóbbi egy-két évben bemutatta a ráncfelvarrott, vagy megújult alkatrészcsaládjait. A Shimano mérnökei kitettek magukért, hiszen egy bowdenes és egy elektronikus Dura Ace szett is debütál az ősszel. Ebből először a bowdenest mutatjuk be nektek.



Összteló-Shock 2. rész - Újabb 3 fully tesztje:


Folytatjuk májusi számunkban megkezdett kirándulásunkat az XC össztelósok világában. Három fullyt nyúztunk, versenykörülmények között is. Remáljük sikerült megkönnyíteni a választást azok számára, akik idén tervezték hasonló bringa beszerzését.

Diavetítéshez kattints a képre

  • Giant Antheim 1: A májusi számunkban bemutatott bringákat is beleértve a legdrágább gép, de nem véletlenül. A tesztből kiderül, miért.
  • Specialized FSR XC Comp: Elegáns, minőségi kerékpár, presztízsmárka nem csak Magyarországon. Bár a Comp változat kicsit túlsúlyos, a váz etalon a maga kategóriájában.
  • Merida Mission 2000 D: A Meridákra jellemző remek ár/érték arány a Mission esetében is igaz. A hosszú évek óta használt és tökéletesített LRS felfüggesztés végső változata az XC kategóriában!

Ezenkívül:


  • Gepida Asgard Team - full karbon monti teszt
  • Gepida Alboin CRS 700 - trekking kerékpár teszt
  • Mongoose Teocali- össztelós enduro bringa teszt
  • Annyira Más Bringateszt: Azub Mini fekvőkerékpár teszt
  • Benkó Barbi exkluzív naplója
  • Szervíz: No Flats- hogy ne legyen többé defekted
  • Hírek a nagyvilágból
  • Hogyan válassz kerékpárt tanácsadó sorozat 3. rész
  • Szilvásvárad Maraton 2008 - Beszámoló egy kezdő szemszögéből
  • Maribor DH világkupa futam
  • Retro: A leggyorsabbak, 4. rész
  • Bringabutik - a legújabb termékekkel a nyárra




2008 júniusi szám
Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések