A világítás hiánya, avagy a Sötét bringás


Időpont: 2010. január 06. csütörtök 23:06
Szakág: Országúti

Igazság szerint ezt az írást Perillustrisnak kéne elkövetnie. Néhány éve ő találta ki a "Sötét vagy, vegyél lámpát! Világos?" című kampányt. Csinált jópár ötletes szórólapot, amiket lehetett látni a boltokban: sárga alapon fekete betűkkel az első mondat, és fordított színvilággal a Világos szó. Nagyon figyelemfelkeltő volt, sajnos elsikkadt, gondolom azért, mert saját pénzből finanszírozta.

Ha olvassa ezt - vagy valamelyikőtök ismeri, szóljon neki - akkor talán lehetne újra kezdeni a dolgot, esetleg még pénzt is lehetne keríteni hozzá. Szóval hiányában megpróbálom én körbejárni a témát. Meg mert jólesik a bíztatás:)

 

Sajnos sokan úgy vannak a lámpával, mint a sisakkal: nem kell, mert ők vigyáznak. Ők igen, de vajon akik nem látják őket, azok is vigyáznak rájuk?

(Én láttam már töksötétből előtűnő bringást hídon, ahol nem sok hely volt kerülni. Mert éppen nem égett a közvilágítás, neki éppen nem volt semmilyen lámpája, csak sebessége. Ha a gyalogos nem ugrik be a pillérek közé, akkor Sötét barátunk rommá töri őt is, meg magát is.) Azt most nem értékelném, milyen állapotban vannak szép hazánk útjai:((( Az országban bárhol még nappal is bele lehet esni egy gödörbe, vagy felütni a kereket, nemhogy éjszaka, a ragyogó közvilágításnál... Tehát régi klasszikus mondást idézve: "látni és látszani" kell. Szerencsére a gyártók már ezerfajta világítóeszközzel kényeztetnek minket, hiszen ha nem vagyunk Sötétek, akkor tovább bringáznuk, és ez jó nekik is. Mert ugye minél tovább teker valaki, annál több kütyüt, láncot, gumit, stb. lehet neki eladni.

 

Szóval előre nem hülyeség egy lámpa, amivel lehet látni az utat. Arra, hogy minket észleljenek, a kis villogó is jó (főleg országútira, mert azon bután néz ki egy lámpa), ami legalább láttatja az embert. Pontosabban nem jó, de a semminél több. Én este nem nagyon szoktam már országútival tekerni. Ha meg mégiscsak besötétedik, akkor a picike villogó városban elég ahhoz, hogy észleljenek a többiek. Súlya szinte nincs is, de 150-200 méterről látni.

Sokan kérdezhetik, hogy előre minek fény, hiszen nem jön szembe senki? Ideális esetben nem, de velem jött már szembe kivilágítatlan bringás, gyalogos, kutya, stb. akit csak az utolsó pillanatban tudtam kikerülni. Múlt ősszel a csepeli gyorsforgalmin mentem haza este 9 után a CM napján. Szembe jött a túloldalon két barom, egymás mellett, én csak amiatt figyeltem fel rájuk, mert egy 7,5 tonnás autó dudálva kerülte ki őket. Utánuk néztem, hátul sem volt villogó, mert hiszen minek esélyt adni maguknak? (Itt talán ki lehetne térni a CM veszélyeire, de majd gyártok arról egy külön írást.) Vagy ott van az a lehetőség, hogy az autós kinyitja az ajtót, mert ő vagy az utasa kiszáll. Jó esetben ilyenkor a cselekvés előtt belenéz a tükörbe. Ha azt látja, hogy valami villogó/világító fényforrás van mögötte, talán nem nyitja elénk az ajtót...

 

Ha szabad ajánlanom lámpát, akkor a Blackburn 3.3 4000-ért városba tökéletes. (Tudom, vannak olyan lámpaépítők, akik millió kandela erősségű, 500 wattos, 1000 lumenes Cree ledekkel dolgoznak, de az átlagnak erre nincs szüksége. Brutálisan erősek, december elején jött mögöttem valaki a Margit-hídtól az Árpád-hídig, akinek ilyen több állású reflektora volt. Mikor felrakta fullra, olyan volt, mintha egy kamion jönne mögöttem.) A Blackburnt november óta használom, állatul világít, látszik oldalról is. Mert ugye az sem baj, ha onnan is látják a bringást...

 

Hátulra elég a piros villogó. Ez hívja fel a doboztulaj figyelmét arra, hogy előtte van az élő szövet a fém(karbon)vázon, és ki kellene kerülni. Ebből én kettőt használok, egy pici, villára rakható gumisat, és egy nagyobb, nyeregcsőre, nyeregtáskára, hátizsákra, stb. csatolható másikat. Azért kettőt, mert ha az egyik kiégne, még mindig van világításom, de főleg mert eltérő ütemben villognak, így aztán jobban észrevesznek. Legalábbis ezt gondolom:) Egy ilyen egyledes kis gumis kütyü 500-3000 forint között van, a komolyabb, 4-10 leddel rendelkezők 2-12000 között. A nagyobbak 5-6 éves ovális Cateye villogók, az egyledes kicsi Hauser. Ezeknél a villogóknál érdemes odafigyelni az elemre. Ha kezd fáradni az elem, akkor sokkal halványabban/lassabban pislog a lámpa.

 

Létezik egy "passzív világítási rendszer" a fényvisszaverő. Természetesen nem a kukásmellényre gondolok, hanem a bringára ragasztható matricákra, vagy a bokára, karra, bringára tekerhető pántokra. Ezek igen jó hatásfokkal verik vissza a rájuk vetődő fényt, és nem "csúfítják" el a bringát lámpákkal. Ez kissé félmegoldás, de a semminél jobb. Esetleg ha valaki látta a Cseya nicknéven ismert srác Magellán bringáját, akkor ott az ilyen fényvisszaverőből láthat olyan 23000 darabot. Különféle formára vágott matricák vannak mindenhol a gépen, garantáltan látja még a vakond is:) Persze van ott rendes lámpa is, de nem lehet nem észrevenni a millió matricát. Ezekből az öntapadós fóliákból pár száz forint egy 10 centis csík, tehát az a kifogás sem merülhet fel, hogy drága... Az élet mindig drága, de talán ennyit megér, ha már lámpára nem költ az illető. Sőt, itt a művészi vénáit is kiélheti, mert olyan formát vág ki, amilyet akar. Én vettem olyat, ami foszforeszkál. A téli bringámon van belőle pár csík. Érdekesen néz ki, de nem olyan jó, mint a fényvisszaverő. Mivel többtucat színben gyártják, ezért föl lehet úgy is tenni, hogy majdnem észrevehetetlen, pl. kék vázra kék fólia. Ha megvilágítja valami, akkor viszont vakít a villa, vagy a teleszkóp. Én a nyeregcsőre tettem körbe, a kormányra, villára, kulacstartóra, kormányszarvakra, támvillára, tehát gyakorlatilag minden irányból visszaverődik a fény.

Csak jótanácsként mondom, hogy a küllőkre ne tegyetek! Rohadt melós leszedni... és nem is látszik annyira, mint amit küszködnétek vele. Akkor már inkább a világítós szelepsapka, ami mozgás hatására elkezd villogni. Ebből is van több szín, hogy válogathassunk, olyan 1600 körül van darabja.

A mellényről még annyit, hogy akiken látom, azok általában teszkóbringával nyomják, és a mellényük is hasonló hatásfokú. Olvastam, hogy elvileg 300 méterről látszik, de mi van, ha hátizsák van rajtam? Tudom, ráadom a mellényt. Láttam már ilyet is, felejthetetlen volt.

 

Egy kerékpárboltos ismerősöm azt mondta erről a lámpa témáról, hogy 100 kerékpárt vásárlóból 2-3 vesz lámpát. Egyszerűen eszükbe sem jut, hogy szükségük lenne rá. "Én estére otthon leszek" "drága" "van otthon" "majd ha jön a tél" és ilyesmi kifogások hangzottak el.

Mi van, ha nem ér haza sötétedésre? Ottmarad a tájban ahol a lenyugvó nap érte, és reggel továbbmegy? Életszerű...

Ha a legolcsóbb variációt veszem, akkor 4 hamburger árából meg lehet oldani, hogy lásson a többi közlekedő.

Van otthon, persze, de milyen? Nekem is van egy ősrégi Cateye HL 500/TL 550 lámpaszettem, ami 1991-ben a legmodernebbek közé számított. Kár lenne küzdeni velük, mert a mostaniak fele annyi elemmel 50-100x annyit világítanak, sokkal messzebbre.

Csak télen van sötét? Persze, hiszen nyáron egész nap süt a Nap...

A legjobb duma amit hallottam kifogásként, az a "környezetbarát vagyok, az elem is szennyező" alulmúlhatatlan ostobaság volt. Mondtam neki a boltban, hogy tavaly feltalálták az akkumulátort, illetve már létezik a napelem is.

 

Szóval kedves Sötét, ez is olyan dolog, amire számtalan érvet ki lehet találni, hogy miért NE költs rá. Aztán majd ha valami hozzátartozód olvassa, hogy "elgázoltak egy kivilágítatlan kerékpárost" majd megcsörren a telefon, hogy be kéne jönni azonosítani téged, akkor vajon megérte az a 2-12000 forint, amit nem erre költöttél? Tudom, tudom. Balesetek mindig a másikkal történnek. A gond ott van, hogy egyfelől a mások is ezt gondolják, másrészt mindenki valaki, aki általában hiányzik egy másik valakinek. Véleményem szerint nem jó Sötétnek lenni.

 

Most persze a sisaktalan-lámpátlan egyedek azt mondják, hogy minek teker az ilyen, aki fél a bukástól, sötéttől? Mert szeretek bringázni, és azért használok sisakot meg lámpát, mert engem hazavárnak.

 

Aki nem hord sisakot az keményfejű. Vagy csak annak gondolja magát?

Aki meg nem használ lámpát, sötét. És tényleg Sötét.

 

Végezetül a saját esetem az előző évezredből. 17 évesen az ember halhatatlan, fáradhatatlan, nem jutnak eszébe ilyen hülyeségek, mint baleset, lámpa. Igaz, akkor még a profikon is csak szivacssisak volt, lámpaként meg a dinamó szolgált... Szóval legurultam egy osztálytársamhoz Táborfalvára. Este mg mentünk volna tovább valami szomszéd faluba, mikor az országúton jött szembe két autó, és az egyik előzte a másikat. Mivel láttam (ő meg engem nem, illetve már csak későn) hogy nem tud ő kikerülni, ezért én húztam félre a kormányt, és bele az árokba. Autók megállás nélkül tovább, én meg kulcscsonttörtem. Valahogy eljutottam egy gyűjtőfuvaros mentővel Kecskemétre, ahol elengedtek éjjel kettőkor, kezemben a pólómmal. Hiába ismételtem többször, hogy pesti vagyok, nem zavarta őket. Stoppal haza, majd gyógyulás után levonatoztam Táborfalvára az osztálytárshoz a bringáért. Délután indulás vissza az autópályán, hiszen lefelé is ott mentem, végig a leállósávban. Csakhogy visszafelé utolért egy rendőr valahol Alsónémedi előtt, és leparancsolt a susnyásba, hogy toljam ott bringát. Hiába mondtam neki, hogy jöjjön mögöttem, és 15 perc alatt elérünk az elágazásig, ahol át tudok menni egy másik útra, ő közölte, nem felvezetőkocsi. Ebben persze igaza volt, de megtehette volna. Ugyanis utána lépésben kísért 45 percen keresztül amíg a lehajtóhoz értem. Addigra persze besötétedett, de én boldog voltam, hogy végre visszaülhetek. Aztán szerencsére nem volt holdfény sem, csak némi csillag, így olyan sötét lett, hogy egyáltalán nem láttam semmit, csak a felezővonalat. Így azon mentem, és mikor hallottam egy közeledő autót, akkor leugrottam, és kihúzódtam jobbra. Olyan este kilencre értem be valahogyan a Soroksári útra, ahol örömmel láttam meg a lámpákat, és hullafáradtan hazaértem tízre, hét helyett. Anyám persze szétaggódta magát, mert ugye mikor legutóbb bringáztam, akkor is elütöttek, most meg három órát késtem, szóval hol lehetek. (Sosem kések otthonról, ha azt mondtam, hogy hazamegyek hétre, akkor hazamentem hétre.) Telefon ugye akkor nem volt, így maradt a bizonytalanság. Sosem felejtem, el, ahogy akkor rám nézett, mikor hazaértem...




Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név: Szöveg:
Jelszó:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Eddig hozzáfűzött kommentek:

2010.06.24. 02:11
Nekem van lámpám, a fentebb említett kamionfény típusú, bár az autósok viselkedéséből és reakcióiból ítélve talán olyannak nézhetek ki vele mint a szúrófénnyel közlekedő sportmotorosok. Szerintem egy kis első villogó még kevés (van olyanom is , bár amit én kicsinek tartok azzal lehet más éjszaka indulna túrázni) , annyi neonreklám és egyéb extra fényforrást szokott már meg a szemünk (az autósok szeme is) , hogy egy gyenge fényerejű lámpára már kevésbé figyelnek.
Viszont azér túlzásba nem kell esni, ha 100%-os biztonsággal kijelenthető , hogy világosban hazaérünk akkor fölösleges a lámpát is cipelnünk , véletlen esés alkalmával rommá törnünk - lehet ez egy villogó esetén nem nagy költség , de drágább lámpáknál azért megjelenik a családi költségvetésben.
Lényeg a lényeg , lámpa kell! A gyenge lámpa több mint a semmi , de tökéletes biztonságot csak olyan lámpával érhet el az ember ahol a "látni vagy látszani" kérdésnél mindkettő a szempont.

2010.02.17. 09:06
bocs, "higgyétek"

2010.02.16. 16:33
Sziasztok! Bevallom én is sötét bringás vagyok: már vagy 20 éve járok a városban lámpa nélkül. És elmondom nektek, az én kiváló "kifogásomat". Azért nem használok lámpát, mert tapasztalatom szerint egy csomó autós még úgy sem vesz észre, én meg azt hiszem, hogy lát. Ha viszont nincs lámpám, akkor TUDOM, hogy nem lát, és ennek megfelelően közlekedek. Tehát mindig úgy mozgok, mintha láthatatlan lennék, és még ha akarna, se tudjon elütni. Ez eddig be is jött, mert eddig 4x ütött el autó, de az mind fényes nappal volt :-). Szóval én nem mondom, hogy ne használjatok lámpát, csak hogy ne higyjétek, hoyg ettől biztosan látnak is.

2010.01.23. 15:50
:-)



2010.01.21. 09:58
Bocs! Igazad van, mentségemre legyen, hogy soha nem voltam egy nagy rajongó.
Akkor meg minek példálózók vele?


2010.01.20. 19:19
az első villogó legalább olyan fontos, mint a hátsó, főleg amiatt, amit írtál: a bringautak többsége nincs kivilágítva...

a Jedi lovagok meg nem a sötét oldalon élnek, az Darth Vader

2010.01.20. 10:58
"A másik hal meg, más bolondul meg, mi meg sosem" (Kispál és a Borz)
Első gondolatom ez volt, amikor elolvastam a Lajos blogját.
Ne legyünk naivak, az emberek többsége azért így gondolkodik. Nem akarok különböző ezoterikus, és buddhista elméletekbe belemenni, de a nyugati "kultúra" sikeresen irtotta ki az emberek gondolkodásából a halál fogalmát. Gyakorlatilag soha nem foglalkozunk vele, hogy meg fogunk halni. Ez természetesen azzal jár, hogy a halál fogalmát eleve elutasítóan kezeljük, és kitöröltük a mindennapi életünkből. A buddhisták minden reggel úgy kelnek fel, hogy nem élnek örökké. Így talán felelősségteljesebben gondolkodnak.
Itt jön képbe, az idézett dalszöveg.
Persze nem minden filozófia.

Amúgy teljes mértékben egyetértek az írással, főleg mert nagyon sokáig én is Jedi lovagként, a sötét oldalon éltem az életemet. Azután volt egy-két halál közeli élményem, és így "megtértem" Luke Skywalker csapatához. Ami persze jó. És, én is jó ötletnek tartom, hogy a kerékpárokat legalább hátsó villogóval árulják az üzletek, és főleg a szaküzletek, annak ellenére, hogy megboldogult magyartanárnőm most biztos csalódott bennem, hiszen mondatot sohasem kezdünk "és"-el.
Visszatérve a lámpa gondolat menenethez, én egy nagyon egyszerű olcsó villogót szerelnék a kereskedők helyében, minden nyeregcsőre, és így árulnám a kerékpárokat. Mint említettem, ezt főleg a szaküzletek részére kötelezőnek tartom.
A kerékpár árát nem emeli lényegesen, és akár akciók keretében is lehetne így felhívni, az emberek figyelmét a biztonságos kerékpározásra. Már az is nagy dolog lenne, ha legalább hátul lenne világítás, minden kerékpáron.
Az első lámpa fontosságára, én is csak akkor jöttem rá, amikor a budai rakparton, a kerékpárúton haladva este, egy szemben közlekedő sporttárs kishiján elütött, mert nem volt villogóm. Másnap vettem.
Persze a legfontosabb lenne, a gyerekeket megtanítani már nagyon pici korukban a biztonságos biciklizésre. A három éves keresztfiamnak biciklit vettünk a születésnapjára, és természetesen lámpával, villogóval, sisakkal kapta meg.
Az Ő részére, teljesen természetessé vált, hogy ha kerékpározni akar, mindezeket a kiegészítőket használnia kell.
Így fog felnőni, és talán az Ő nemzedéküknél már nem lesz szükség az ilyen bogbejegyzésekre.
Amúgy köszönöm Lajos, remélem a tavaszi Bianchi tesztnapon találkozunk!
Viva Derosa!


2010.01.17. 19:36
ebben egyetértek, h másképp viselkednek a kivilágított bringással, ezért bevallom én még világosban is világítok...

hogy milyen lámpával adjátok el? megmondom: a legolcsobb, természetesen nem dinamóssal. aztán, ha az nem tetszik a vevőnek, akkor vagy otthon ráteszi a sajátját, vagy ráfizet és kicseréli, vagy leveszi, ez már az ő döntése. lehet persze ellenérveket hozni, hogyá ezt így nem lehet, de ha holnaptól előírná egy jogszabály, h csak lámpával lehet eladni új biciklit, akkor egyből megoldaná az összes boltos...

Lajos!

amit írtál, döbbenet... én ezt sajnos nem úgy fogalmaznám, hogy "más az értékítélete", hanem hogy mások az agyi kapacitásai...

egyébként friss élmény: majdnem elcsaptam egy forgalommal /szabálytalanul/ szemben, fekete ruhában, sötétben kivilágítatlanul bringázót, aki aztán az öklét rázta felém... ha ezek a dolgok nem változnak, a fehér bringák szaporodni fognak az út mentén...

2010.01.15. 17:51
Helló Levente!Én egy bringás boltban dolgozom./a lámpaválasztékot
már előbb leírtam./A felvetés,hogy lámpával együtt adjuk el a bringát,érdekes.A kérdés:milyen lámpával?Dinamós,agydinamós,elemes
változat?Látni,vagy,látszani?Olcsó,vagy drága?"Dizájn"avagy nem?
Inkább nem sorolom fel,hogy milyen színű,alakú,égős,ledes,1-2-3...ledes,hatvanötmillió funkciós lámpát keresnek.Tehát az ötlet,nem rossz,de sajna kivitelezhe-
tetlen.Így is örülünk, ha lámpát vesznek a bringához.Sokan azzal
érvelnek, hogy lelopják,hiába lehet zsebre tenni fél perc alatt,
inkább fent hagyják a vázon.Sok mindent lehetne írni erről a
témáról,de általában akkor keresik pl.a lakatot,amikor ellopták
a bringát,vagy a lámpát, amikor fellökték a kereszteződésben
az állampolgárt,nem sorolom.De egy valamit le lehet szögezni,
az autósok sokkal kultúráltabban viselkednek a kivilágított bringással, mint a Sötéttel.Arról nem beszélve, hogy mi még egy
kicsit odébb vagyunk az igazi közlekedési kultúrától.De ez már
egy másik téma...


2010.01.15. 13:27
Levente, bár igazad van, de ebben a dübörgő gazdaságban szerintem örül a boltos, ha el tud adni egy bringát. Most éppen BKV sztrájk van, és az átlagnál több kerékpárost látok. Se lámpa, se villogó. Néhányat megkérdeztem, és csodálkoztak, hogy minek az, hiszen ŐK látnak mindent.
Rájöttem, hogy sok embernek egyszerűen más az értékítélete, mint nekem. Nem költ 1000 forintot egy villogóra, de gondolkozás nélkül megveszi a kólát, hamburgert, mert "csak 800, és ha nagyobbat veszek, akkor spóroltam is." Először talán ezt kéne rendbe tenni.

2010.01.14. 23:23
hjajj... ezt én nagyon komoly problémának érzem... ugrásszerűen nő a bringások száma, ami jó. Döbbenetes, hogy mennyi Sötét bringás van... Ők mit gondolnak magukban? Valóban ilyen idióta érveket mondogatnak?? Teljesen biztos vagyok benne, hogy sűrüsödni fognak a balesetek, amikor bringást ütnek el, mert szabálytalan, és még nem is látszik... villogó: az a baj, hogy még ezzel együtt is nehezen látható a bringás... az autós hozzá van szokva, h nagy fényszórók világítanak, ezért az agya lassabban fogadja be ezeknek a mütyűröknek a fényét, de akkor is muszáj feltenni. "Egy kerékpárboltos ismerősöm azt mondta erről a lámpa témáról, hogy 100 kerékpárt vásárlóból 2-3 vesz lámpát." hát igen, ezek súlyos mondatok... Én viszont azt gondolom, hogy nem vall felelős gondolkodásra... ha a boltosok tényleg elkötelezettek, akkor alkalmazkodjanak az élethez! Az pedig az, hogy ha nem muszáj, az emberek nem veszik meg. Megoldás: szereljék fel az összes új bringát lámpával, és úgy adják el! Az árát meg bele kell építeni a bringa árába. Ne legyenek illuzióink, ha pl. az autókat lámpa nélkül, vagy biztonsági őv nélkül árulnák, elég kevesen vennék meg utólag...

2010.01.12. 14:25
Ez nem lámpa téma de ez is érdekes.
Többször jöttünk a megyeri híf felöl délután mikor jönnek haza a munkából. ugye az auchanig telitett a sáv. Belülről elöztünk mivel az autósoknak mindig az volt a kifogásuk. hogy nem látnak bennünket.Azt vettem észre, hogy az autósok míg gurultak látván minket és kifelé kormányoztak, hogy el férjünk. Nagyon jól esett.

2010.01.07. 20:06
Köszi Lajos a nyitányt.Jól belenyúltál,de igazad van teljesen.Leírom én is a tapasztalataimat,abban bízva, hogy tanulnak belőle a Sötétek.Győrben dolgozom egy kerékpárszak-
üzletben,mint eladó.Kb.8 féle hátsó,és ugyanennyi féle első
lámpát tartunk.800-14000 ft között.Most a téli időszakban egy kicsit többet vittek, de nem eleget.A látni vagy látszani kérdést mindig feltesszük,általában a komoly bringások a látni
dolgot kérik.A kevésbé komoly csak hátra kér, mert előre ő is
lát lámpa nélkül.Amikor a gyereknek kérik a lámpát, az külön
öröm, mert így már idejében hozzászokik a használatához.Lehetne
sztorizni,mi alapján választanak lámpát a vevők, de ez hosszú lenne.Inkább a tények.
Tihanyi Árpád úton este hat körül tekerek a kerékpárúton,ami kétirányú.A közvilágítás viszonylag erős,de egy kicsit ködös,
stb. a levegő.Kb.800m-es szakaszon találkoztam 15 keróssal/számoltam!/,és néztem kinek van lámpája.KETTŐ bringán
volt:Egyiken elől-hátul,a másikon csak hátul.TIZENHÁROM kerékpárosnak semmilyen!!!A kamaszoktól a nyugdíjasig bezárólag.
No comment.Természetesen közben szidják az autósokat,másik bringást,stb.Én viszont tapasztaltam,hogy az autósok,ha látják
a bringást,mert van működő lámpája,sokkal kultúráltabban visel-
kednek,mint a semmiből előtűnő Sötéttel.De az is igaz,ha valaki
nem vesz lámpát,nem visel sisakot,vállalja a következményeket.
Csak gondoljon arra,hogy ártatatlan embereket sodor veszélybe.
...első-hátsó világítás 2000-ért,elemmel együtt...Talán nem
sok,hogy ne legyél rokkant!


Blog

« 2010. szeptember »
H K Sz Cs P Sz V
0102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Friss blogbejegyzések
Ironman szurkolói szemmel
A KorszakVáltó túra kapcsán
kérés
Pegoretti váz
Érd Körbe 2010. szeptember 19.

Legtöbb hozzászólás
Pegoretti váz (11)
Érd Körbe 2010. szeptember 19. (8)
kérés (6)
Szolnok (5)
Biciklik túrázáshoz (5)
Leadville 100 - Colorado (4)
I.Apát Hotel Kupa (2)
A KorszakVáltó túra kapcsán (2)
90 km túra (1)

Legaktívabb bloggerek
KA79 - Az utóbbi egy hónapban 5db blog bejegyzés.
Magyar Lajos - Az utóbbi egy hónapban 2db blog bejegyzés.
polythlon - Az utóbbi egy hónapban 1db blog bejegyzés.
Menyhért Ferenc - Az utóbbi egy hónapban 1db blog bejegyzés.
Silhouette - Az utóbbi egy hónapban 1db blog bejegyzés.
karesz3 - Az utóbbi egy hónapban 1db blog bejegyzés.
bedeco11 - Az utóbbi egy hónapban 1db blog bejegyzés.
matyassyz - Az utóbbi egy hónapban 1db blog bejegyzés.


weboldal tervezés: IRQ