Eddig hozzáfűzött kommentek:

OKdoki
2014.07.17. 11:49
Múlt héten a Velencei-tónál nyaraltunk. Sokat bicikliztem egyedül és a gyerekeimmel is. A velencei szörfpályától Agárd végéig sűrűsödnek a problémák. A gyerekeimmel biciklizve és a reggeli (7 óra után) tekeréseknél azért élveztem még ezt az útvonalat is. Szóval a szörftől sajnos szűk az út, de itt meg is szűnik a kerékpár út jelzés. Napközben kikerültem ezt a szakaszt, egészen az ifjúsági szállónál található körforgalomig, a főúton biciklizve, és ugyan így tettem Gárdonyban is. Ott csak foltokban használtam a vasúti pálya mellett. Itt is a belső, tópart felé eső utat használtam értelem szerint, hiszen azon nem nagy a forgalom. Egyszer azért a hetest is használtam Agárdtól a Gárdonyi Sparig. Ott is vezet bicikliút a járdán, de én a még látható úttest széli felfestésen tekertem. Igaz, tiltó tábla van a bicikliseknek néhol kirakva. Azaz, hogy menjenek a járdán található szakaszon. Mivel épp nem volt nagy a forgalom, rá-rá hajtottam, de ha vacaknak tűnt lementem az útra. A lényeg a belső szakasz. Gyerekekkel nagyon jó, hiszen lassú nézelődős tempóban haladunk (6 éves és 10 éves). Igaz, még így is előfordulnak kockázatos szituációk. A szörfpálya után meglehetősen szűk a járda is, egy peremmel a véd mű a tó és a nádas felé. Napközben sok gyalogos van (gondolom nyáron) akik nem figyelnek a biciklisekre. Nem is rovom fel nekik, hiszen nincs jelezve bicikli út, de tiltva sincs. Hogy is lehetne, hiszen ide vezet bele északról és délről is. Jó lenne ez bicikli-gyalogos járdának, ha szélesebb lenne és a biciklisek mennének a tótól távolabb. Van is hely, igaz kisebb szállodák kerítése szorítja ezt a járdát a parthoz, de épületek flal nélkül. Megoldható lenne bő egy méter megvásárlása az adott tulajdonostól úgy, hogy Ők sem éreznék ennek kárát (sőt hasznát, ha a betérő biciklisekre gondolnak, vagy a biciklis szállóvendégeikre). Legrosszabb az egyik szálloda saját kis kikötője, ahol egy U alakú keskeny járdaszakasz van, nagyobb (bamba) gyalogos forgalommal. Az új Plázsnál is a tömeg össze-vissza mozog, nem gondolva a körültekintésre. Lassan hajtva ez alacsonyabb kockázat. Ha lenne egy bő egyméteres festett sáv, ami nem jogosítaná fel a bicikliseket nagyobb mint 15 km/h-ra, így is segítve a (továbbra is meglévő) figyelmetlenségből bekövetkező balesetek elkerülését, azért az segítene egy picit. Az út szépsége és biztonsága a családoknak előny lenne. Meg lehet állni az éttermeknél, játszótereknél, fagyizónál. mindenki jól jár, csak körültekintően, előzékenyen kellene közlekedni. A Gárdonyi szakasz cselleng a kis utcák, a móló és a vasút melleit út között. Gyerekekkel ez sem rossz. De a szűk utcácskákban némelyik autós vehemensen kanyarodik, ami veszélyes lehet. Egyértelműbb jelzések szükségesek az autósok felé. Cselben itt szélesebb az úttest, még ha sok is a gyalogos. A gárdonyi-agárdi strand-móló területen vezetés, megint csak problémás, akár a velencei. Ez is elviselhető, sőt javítható, kevés ráfordítással. Mindezekkel együtt nem olyan rossz a helyzet, sőt még bizonyos szempontból élvezhető is. Fontos, hogy a vasút melletti út szabadon használható maradjon a nagyobb sebességű biciklistáknak. Ahogy említettem, én használtam is, sőt a 7-es belső szakaszát is. Ötször-hatszor találkoztam járőröző rendőrökkel, sőt igazoltattak egy autóst a vasút mellett, miközben én és még más biciklista is ott tekert, amikor a bicikliút egy-két utcával beljebb tekereg Gárdonyban. Hozzám se(máshoz) szóltak. A velencei strandon sem, a gyalog járőrözők, hogy felnőttként, egyedül mit keresek a Plázs járdáján. Ha ez így marad, esetleg le is írják, akkor teljesen elfogadható a helyzet, sőt biciklis hétvégi kiránduláshoz is csak ajánlani tudom.
Magyar Lajos
2014.07.04. 19:55
Tegnap voltam Velencén, és bemerészkedtem a kerékpárútra a szabadstrand területén. Amit vélelmeztem, hogy idióta, veszélyes vonalvezetés az még kevés is! A kerékpárút a strand területén 90 fokos kanyarokkal, helyenként a csónak/hajókikötő mólóin! 100-120 centi szélességben lett megalkotva. Kiváló:(((
OKdoki
2014.05.19. 15:08
Azt kell hogy mondjam, az eredeti hír írója nem állt a helyzet magaslatán. ettől függetlenül elképzelhető, hogy pont úgy van ahogy Magyar Lajos értelmezte. Még csak meg sem lepne.
De ha figyelmesen elolvassuk a szöveget, annak több értelmezése is lehetséges. Ami biztos, a jelenlegi szakasz ami a bicikliutat is tartalmazza 800 millió forintból készült el. Maglehetősen nagy összeg, bár nálunk 1 km autópálya 2 milliárd forint. :-) Szóval, nem mondja a cikk, hogy ez a bicikliút maga, értelmezhető a későbbi mondatokból úgy is, hogy a parti véd művel együtt. A következő mondat még érdekesebb, de logikailag, csak ezt látom helyesnek. A 800 millió forintos pályázat, az elnyerni kívánt összegre utal. Ennyi a véd mű és a bicikli út folytatása. No, az sem a tó körül csak a következő tíz-egynéhány kilométerre. A tó teljes körbeépítése vagy megerősítése véd művel és bicikliúttal 15 milliárd forint lehet. Próbálom ezt kiolvasni a cikkből. Komolyabb bírálathoz utána kellene nézni az adatoknak. Enélkül ez csak morgolódás.
vau
2014.04.09. 21:32
Kedves frontember,

Kívánok Neked ilyen vonalvezetésű kerékpáros utakat országútival. Mivel ez szerinted jó, még rosszindulattal sem vádolhatsz meg. De egyenesebb utat NEM kívánok, még ha esetleg gyorsan akarsz haladni, akkor sem.

Gárdonyban ma már ott figyelt pár FEKVŐRENDŐR a bicikliúton. Gondolom rájöttek, hogy a játszótér mellett életveszély a bringázás. Plusz a térkövezés ellenére a szép aszfalton végig ott a gyalogos piktogram is.

Ha nem tiltják meg a normál parti úton a bringázást (aminek a megfelelője érdekes módon a Balaton déli partján bringaútnak van kijelölve!), még azt is mondhatnám, hogy nincs ezzel a bringaúttal semmi baj. Andalogni megfelelő. Bár a Velencei tónál ez már a második szabadstrand, amit tönkrevágnak az önkormányzatok. Az első a Velencei tó kapuja volt (ami még mindig sehol sem áll), a második most a gárdonyi szabadstrand.
frontember
2014.04.06. 23:22
Kedves vakon (d) okoskodók! Szuper a kerékpár út, jó a vonalvezetése is. Nem a versenyzőknek csinálták ez tény, de olyan meg nincs is. Örüljünk neki együtt! Gyakran edzettem arra az építés közben, és nem tűnt úgy hogy spórolnának az anyaggal. Szép és jól használható lett az út, jól lehet rajta haladni!

Ha valaki ismeri az "alsó utat" az tudja hogy katasztrofális a minősége, szóval amíg nincs itt a strandszezon, addig inkább a bringautat használom az országútival is. Agárd után pedig nem is kérdés, hogy mostantól ott megyek. Pláne a Velence 10x utolsó 2 körében...

Remélem rendesen takarítják majd, és vigyáznak rá!
dzsonaj
2014.04.05. 09:40
Igen, sajnos a tapasztalat azt mutatja, hogy az éberek nem szolgálnak, nem védenek, hanem adót szednek. Azoktól akiket védeniük és szolgálniuk kellene. De ettől függetlenül a cíkk inkább a bicikliút létrejöttéről szólt, ami dícséretes. Ha tiltó táblák lesznek, akkor másfele fogunk menni, vagy kockáztatunk. Nekem azzal van problémám, hogy kicsit elkanyarodtunk a témától és egyből továbbgondoljuk (egyébként jogosan), hogy milyen buktatói lesznek egy országútis, vagy bármilyen kerékpárosnak, aki kicsit is gyorsabban halad, mert ez a hobbija. A bicikliút megvalósításáért max respect! Hogy ez mit hoz magával, ez a jövő zenéje...
Magyar Lajos
2014.04.03. 21:03
A csekély értelműeknek: mivel az éberek nem a közrendre vigyáznak, hanem elsőszámú feladatuk a bírságolás, ezért talán jogos a félelem, hogy a normális útra kiteszik a tiltó táblát. Ezért vagy nem arra megyünk - mert ugye szabad a választás - vagy bringautazunk, vagy bírságot kockáztatunk. Utóbbira van pár példa, elég csak Vörös Csaba esetére gondolni, amiből kinőtt a szentendrei tiltakozás.
Családosként én is örülök neki, de talán feltűnt, hogy volt már arra tapasztalat, nekem is, és másnak is...
dzsonaj
2014.04.03. 16:53
Végre elkészült egy kerékpár út! Miért nem lehet örülni? Voltam rajta, kirándulni tökéletes, családosként üdvözlöm a lehetőséget. Amúgy kellően széles, Dinnyés és Agárd között a 7-es út mellett még védőkorlátot is állítottak, eddig még az sem volt, és borzalmas volt a bicikliútnak nevezett valami. Tessék már egy kicsit örülni, én is azt teszem... Országútival nem arra megyek úgysem...
lassan
2014.04.03. 09:43
Az előttem szóló ott fog meglepődni amikor a nagyívű beruházás mellett a közutat tele rakják "merci táblával" és ezt még be is tartatják és beszedik adó formájába. Persze kellett mint falat kenyér ez a beruházás főleg azoknak akik láttak belőle valamit (a zsebükbe) és ebből mennyi közutat lehetett volna minőségi szinten rendbe rakni. Szerintem amikor minden közút tükörsíma, akkor kell bicikli utat építeni közvilágítással és majd mindenki eldönti melyik nyújt neki több előnyt és azon fog közlekedni
ave@timeslip.hu
2014.04.03. 00:53
Ez most mire volt jo?
Mondjuk, ugy elsore, miert nem nezed meg MIELOTT velemenyt mondasz rola? Elkepeszto vagy.
En orulok neki. Orszagutival nem erdekel, de mint csalados ember annal inkabb.
vau
2014.04.02. 16:02
Gondolkodtam, hogy csak ezért elindítok itt egy blogbejegyzést. Köszönöm hogy nem kell. Teljes mértékben egyetértek veled, ez a kerékpárút hülyeség. Sőt, szerintem ha mélyebben megkapargatnánk a dolgokat, egyéb csúfságok is kiderülnének.

Az út minőségéről:
Le a kalappal, ahol megcsinálták, a kivitelezés kiválónak tűnik. Tüköraszfalt, szerintem relatív széles, a térkövezett sétány mellette szintben is elválasztott, tényleg igényes.

Viszont sajnos pont ennyi az, amit pozitívumként el lehet mondani az egészről.
A vonalvezetés katasztrófa. Nagyon szépen hozza a mindenhol tapasztalt sablonos kerékpárút vezetést. Egyenes szakasz gyakorlatilag nincs, az út összevissza kanyarog. Ha mondjuk 12 km hosszú, ebből a hasznos távolság a google maps szerint 10, 9 km. A szerencsétlen tekergőnek 1, 1 km-el többet kell mennie, ha A-ból B-be el akar jutni.
Autóból nézve, igaz 2 héttel ezelőtt, néha eltűnik a kerékpárút a semmibe (láthatóan murván keresztül), néha meg előjön a semmiből. Azóta máshol is olvastam kommenteket, hogy a szépen megcsinált szakaszok között biza murva, földút, keresztutcák, parkolókeresztezések vannak.

"Kedvenc" szakaszom a gárdonyi szabadstrand. Nyáron az durván tömve van. 2 héttel ezelőtt, szép napos hétvégén, márciusban!! már komoly torlódásokat, veszélyhelyzeteket lehetett ott látni. A legjobb, hogy azon az 50-100 méteres szakaszon még beleterveztek egy kerékpáros/gyalogos kereszteződést is, csak hogy még nagyobb legyen a káosz és a balesetveszély.

Magam részéről az egészet bojkottálni fogom. Velence és Agárd között egyébként nem nehéz bojkottálni, nagyrészt az úttól távol, a partközelben barangol ez a gyönyörmény. Agárd és Dinnyés között már könnyen lehetnek problémák a rendőrökkel, ott párhuzamosan fut a kettő. Legalább jó előre ki lehet szúrni a rend éber őreit, és könnyedén rá lehet csatlakozni a kerékpáros tömegcsíkra.

Őszintén szólva (nem!)várom az első komolyabb balesetet ezen a tókerülő kerékpárúton. Mert az előre látható, hogy lesz, gyakran, és szerintem komoly, esetleg halálos balesetek is simán előfordulhatnak. Csak egy lehetséges példa, mint strandoló kisgyerek a kerékpárút mellett közvetlenül elhelyezett játszótérről könnyedén kifuthat a bringázó elé.

Sajnos a mi hangunk nem érdekli a politikát. Ők csak komoly botrányokból, balesetekből tanulnak.
Ha egyáltalán...
masodperc
2014.04.02. 15:29
Lajos!
Fürödni a Garamra kell járni!
Nem találkozol libasorban közlekedő nyaralókkal, kutyát sétáltató, babakocsit toló elmeháborodott szülőkkel, akikkel éppen a napokban futottam össze a Gyáli úti kerékpárúton a Metro előtt, ahol a kerékpárút mellett normális járda is található. Ennek ellenére ott tolja a gyerekkocsit, a másik gyereket meg kézen fogva sétáltatja két szülő. Mert ott kell! Ha szólsz paraszt vagy.
Nem utolsó sorban, a frissítés is lényegesen közelebb van, és lényegesen igényesebb italokból áll!
Blog

H K Sz Cs P Sz V
01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31