Eddig hozzáfűzött kommentek:

12
magott_aj
2011.06.04. 13:49
masodperc:
Igazad van egy-két dologban a hozzászólássommal kapcsolatban, de Te sem érted meg hogy én mire céloztam vele pontosan. De legyen ez a végszó, fölösleges százfelé csavarni a dolgot.

masodperc
2011.06.04. 12:37
magott aj

Úgy tűnik, hogy sok embernek más jön le az ilyen esetekből, mint nekem. Ez nem baj.
De!
Tanácsot nem kértem sem tőled, sem mástól, főleg nem arról, hogy hol, és hogyan éljek?
A blogban jeleztem, hogy építő szándékkal írtam, nem lejáratás volt a cél.
Ismertettem egy lehetőséget, amivel megelőzhetőek lennének ezek az esetek.
A magadban való fortyogást, átengedem neked. Én, ezentúl is jelezni fogom az elégedetlenségemet, ilyen, vagy olyan formában, mert én továbbra is hiszek benne, hogy egy jó kereskedő tud tanulni ezekből az esetekből, és akár előnyére is tudja fordítani. Azt meg nem hiszem, hogy miattam, illetve egy cikk miatt, elpártolnak az emberek a bolttól. Kicsit lesarkítottad a dolgot, ez így marhaság, te is tudod.
A tanácsadásnak meg van értelme.
Annak nincs értelme, ha mindent elhallgatunk, elfogadunk, beletörődünk, hogy hát, igen, mi egy ilyen országba születtünk. Jobbá tudnánk tenni, de nem a te mentalitásoddal, hogy aki nem tetszik nekem, azt inkább elküldöm melegebb éghajlatra. Valóban jobban szeretnék egy élhetőbb országban élni, de arra nem gondoltál, hogy ezt itthon is megvalósítanánk?

Befejezem a további reagálásokat, aki megértette miről írtam, az úgy is tudja mit akartam mondani, a többieknek pedig továbbra is a sokat emlegetett szövegértelmezést, tudom ajánlani.
kipage
2011.06.03. 14:56
A blog margójára:

"..nem könnyű az élet ITTHON, sem a kerékpáros vásárlóknak, sem a kerékpárboltosoknak, sem a péknek..."


Nálunk a pék Lexus terepjáróval jár, a cukrásznak meg a8as Audija van :) A pékeknek igen jól megy. Már bánom hogy nem az lettem.
magott_aj
2011.05.23. 22:48
Magyar Lajos:
Én nem a webshopokra gondoltam és nem is megvédeni akartam bármit hanem arra, hogy bemegy valaki egy boltba és ott rendel magának valamit. Megérkezik két nap alatt aztán lesz, ami lesz...bár túlnyomórészt elviszik a kért alkatrészeket.
Magyar Lajos
2011.05.23. 19:59
magott_aj:
Életemben először rendeltem egy magyar netes bolttól, hétfőn. 1-2 nap volt a szállítási határidő, telefonon is megkérdezem, hogy megérkezik-e ennyi idő alatt? Természetesen - hangzott a megnyugtató válasz. Még szombaton sem volt itt a kívánt termék, pedig szerdán és pénteken is rákérdeztem, sőt, azt is felajánlottam, hogy személyesen elmegyek a termékért. Nem jött meg.
Első rendelés, hazai cég és sikertelenség. Nekem 100% a "megelégedetlenségi" rátám...
magott_aj
2011.05.23. 13:32
Isten ments meg minket a magyaroktól!

Lehetne ez is a címe ennek az egésznek. Én egy boltban dolgozom több éve és elhiheti másodperc is és mindenki, hogy ha a boltosok vezetnének blogot arról, hogy mennyi vásárló volt nem korrekt, mennyi személyesen rendelt, két nap alatt megérkező cucc, alkatrész maradt ott a polcokon, mennyi vásárló hiszi azt hogy neki mindent lehet mert van az "a vevőnek mindig igaza van" mondás akkor 500 weboldal sem lenne elég ahhoz, hogy ezt kifejtsék. A boltok eladni akarnak, a vevő venni. Ebben teljesen és vitathatatlanul igazad van nem is erre akarok kitérni. De nem is megyek bele mert helyettem ezt megvitatják majd mások. Amire rá akarok mutatni az az, hogy ez is egy magyar szokás amitől sem Te, sem a kereskedő sem pedig az ország nem fog megváltozni.
Neked nem lesz jobb mert nem tudod odaadni a piros nadrágot ajándékba az adott dátumig. Talán jobban érzed magad mert sikerül egy kicsit kínos helyzetbe hozni az adott bringaboltot, de -szerintem- ez ilyen formában nem korrekt. Miért nem írtál be a panaszkönyvbe? Köteles rá válaszolni a bolt tulajdonosa így az ügy nem merül feledésbe, csak maximum nem vágsz alá a boltnak az X-ezer olvasó előtt. De tudom, te csak másoknak akartál jót, hogy ők ne essenek abba a hibába, amibe állítólag te egy ideje nem esel már, mert nem itthon vásárolsz.
A kereskedőnek sem lesz jobb mert Te megpróbálod lejáratni, Ő szenved azon, hogy most miként oldja meg a helyzetet...
Egyébként Te még örülhetsz is, hogy ez a legnagyobb problémád sok más embernek a rezsi okozza a gondot csak azt nem bolgolják! Senkinek nem könnyű az élet ITTHON, sem a kerékpáros vásárlóknak, sem a kerékpárboltosoknak, sem a péknek, sem a tanárnak........... De amíg a "tisztelt" politikusaink, üzletembereink mentik a "nehezen" megszerzett százmillióikat külföldre és plusszban mindenki kihasználja az internet adta lehetőségeket addig nem is fog változni SEMMI.

Én a helyedben két dolgot gondolnék át: 1. ha van egy ilyen problémád akkor vagy intézd azzal akivel a gondod van vagy fortyogj magadban rajta, de a lejáratásnak, bocsánat nem lejáratás hanem tanácsadás másoknak nincs értelme. 2. ha ennyire szar neked itt akkor miért nem szeded a családot meg a szobabútort és költözöl olyan országba ahol van százszoros forgalom még a cipőfűző boltban is és találsz polcon mindent ami kell? Én lehet az utóbbit javasolnám és akkor lehet hogy jobb lenne neked is, a Bringalandnak is és az országnak is.


OFF UI: Velo: nem lehetne ezt a négy soros szövegmezőt akárcsak nyolc sorossá tenni?
syncros
2011.05.20. 13:04
http://www.youtube.com/watch?v=sujSTntcfG0
masodperc
2011.05.11. 09:14
ave
Nem ruhákra értettem, elsősorban.
De akkor mondok egy példát, alkatrészre.
Jelenleg itthon, egy jó nevű üzletben a karbon Athena szett, tehát nem is a csúcskategória 240 700Ft-ba kerül.
Ugyanezt, egy német üzletben 599 euróért tudom megvásárolni. Ez a jelenlegi árfolyamon kb. 160 000Ft.
Tehát, 80 ezer forintot tudok fogni, egy középkategóriás szett árán.
Az SR szett esetében a különbség, már 140 ezer forint.

Szóval, nem kötekedésképpen, de ezek jelentős árkülönbségek, és azért mert a cikkben éppen egy ruhadarabról volt szó, az nem jelenti azt, hogy itt sincsenek jelentős különbségek. Ausztriában vettünk egy Nalini felsőt a feleségemnek 25 euróért. Miről beszélünk?
És, még mielőtt belekötnél, lehet, hogy Angebot volt, de akkor is annyit fizettem érte.
A magyar pénztárcák viszonylatában pedig, ez a lényeg.

Egyébként, tegnap kb. 6 kerékpáros üzletben voltam Budapesten, kerestem egy középkategóriás alkatrészt, nem írom meg a boltok nevét, sem azt, hogy mit kerestem, a lényeg, hogy nem lehet kapni sehol, csak rendelésre, és ismét kiderült, hogy ami az interneten szerepel a kínálatban, annak a fele sem igaz.
Erről szólt a blog.
ave@timeslip.hu
2011.05.11. 01:40
Te mp,
Linkeljel mar 30-40%-os arkulonbsegeket, plz. RUHAZAT temakorben.

pl. Mavic Helium bib.
CRC: 118 Eur ~31140 HUF
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=32404

Bringaland: 31410 HUF
http://bringaland.hu/rovid-nadrag/mavic-helium-bibshort-nadrag.html

Ez egy jo 1%
Stuh
2011.05.10. 11:06
Isten mentsen meg minden kereskedőt hogy a Velo.hu-n hirdessen, ha az előbb említett Web oldal nem áll ki azokért a a hirdetőkért akik náluk hirdetnek. Én továbbra is bízom a Bringaland kerékpárüzlet szaktudásában.
Elégedetlen vevők pedig mindig lesznek, ami talán jó is lehet mert a jó boltokat arra sarkalhatja, hogy még jobbak legyenek.
masodperc
2011.05.09. 12:14
Tisztelt Bringaland!

Csak most tudtam elolvasni a reagálásukat, és a tisztesség kedvéért, szeretnék néhány dolgot tisztázni, nem elsősorban a magam védelmében, hanem a tényszerűség miatt.
A levelet, amiben a bizonyos termékről érdeklődtem, valóban szombaton írtam, ám, állításukkal szemben, nem hétfőn, hanem kedden 11 óra magasságában jártam az üzletben.
Biztos még akkor is tartott a visszapakolás, ezt elfogadom, viszont a habzó szájjal való reklamálást nem!
Azt aláírom, hogy kissé durcás lettem, de ez már csak akkor következett be, amikor azt a bizonyos választ megkaptam az elárusító hölgytől. A kérdésem szerintem teljesen higgadt volt, csak valóban kicsit unom, most már nyugodtan mondhatom, hogy évtizedek óta, hogy csak kifogásokat hallok a magyar kereskedőktől.
Ugyanezt a kifogást megkaptam tavasszal, ugye a téli cipő kapcsán, és akkor is már elmondtam, higgyék el, ez a vásárlókat egyáltalán nem érdekli.
Miért is érdekelné, hogyan működik a nagyker., milyenek a piaci viszonyok, milyenek az olaszok, stb?
Én venni akarok, Önök pedig eladni.
Szóval, megint csak az jutott eszembe, hogy megmagyarázom a bizonyítványomat.
Még egy dolog, azzal a bizonyos 10%-os árkülönbséggel kapcsolatban, ahol most kivételesen vicces1-nek tudok
igazat adni, legyen akár, Sonderangebot, akár nem.
Higgyék el, és minden magyar kereskedő higgye el, ha csak 10% lenne az árkülönbség, mindenki itthon vásárolna, hiszen az utalási költségekkel, plusz a posta költséggel, ugyanott tartanánk.
De, aki szokta nézegetni a kinti webshopokat, tudja jól, hogy nem 10%, hanem sokszor 30-40%-os árkülönbség is van a külföldi, és hazai árak között. Így pedig, még a felmerülő költségekkel együtt is megéri kintről rendelni, főleg, ha több ember összedobja.
Alapvetően Tony reagálását tudom elfogadni, sajnos nagyon jól látja a hazai helyzetet.
Amíg pedig ez nem változik alapvetően a vevők számára pozitív irányban, maradunk a posványban.
Amúgy a kritikát, építő jelleggel írtam, bárki okulhat, és tanulhat belőle.
Tony
2011.05.09. 08:24
Ez a magyar vevő-kereskedő viszony egy örökzöld téma. Tökéletesen érthető a kereskedő oldala is, de ettől függetlenül úgy gondolom hogy a vevőt nem kell hogy ez érdeklje. Neki pénze van és a pénzéért valamit meg szeretne kapni. Ha nem kapja meg az egyik kereskedőnél és az nem tud neki olyat ajánlani ami helyette tetszene neki, akkor elmegy egy másikhoz ahol ezt megkapja, akár külföldre is (az más kérdés hogy előtte duzzog-e egy sort, esetleg ezt nyilvánosan teszi vagy csak magában).
Ebből a szempontból már jó ideje nincsenek határok, és hát nem akarok nagy szavakkal dobálózni, de a szabadversenyes kapitalizmus erről is szól (még ilyen kicsi méretekben is mint egy kiskereskedő és egy vevő kapcsolat), bár ezt talán néhány kereskedő magyarországon még nehezen emészti meg.
Magyarországon néha az ember egyenesen rá kényszerül arra hogy külföldre forduljon segítségért ahhoz hogy megkaphassa ami neki kell. Én is jártam már így, egy kereskedő úgy kezelt és úgy beszélt velem hogy szinte még én éreztem magam rosszul emiatt, pedig nem én voltam az aki mulasztottam. A részéről felmerült egy forgalamzott termékkel kapcsolatos szerződésszegés, amit a termék hivatalos európai képviselete is megerősített. Én ezt is elfogadtam, és levontam a konzekvenciát. Azóta azokat a termékaket amit az a forgalmazó forgalmaz, mindent külföldről szerzek be. Megvenném én itt is, félreértés ne essék, de a bizalmam elveszett. Az pedig egy olyan dolog amit nagyon nehéz megszerezni és egy pillanat alatt el lehet veszíteni.
Nehéz ügy ez, a fenti példában érthető a kereskedő álláspontja is, de a vevő rendelkezésére állnak más utak is, ha neki csak az a termék jó amit kinézett.
Thommey
2011.05.08. 13:46
vicces1:
Azt ugye látod, hogy sonderangebot?
Az eredeti ára forintosítva, akár csak a chainreaction-ön 9000 Ft.Az itthoni ajánlott fogy, meg 9900Ft. Miről van szó?
Bárki bármilyen termékre tud találni extrém akciós árat a guglival. Ez nem jelent semmit. És szerintem egy kicsit intelligensebb stílusban is hozzá lehet szólni a témához.
vicces1
2011.05.08. 11:09
10%??? haha!
Pl: Schwalbe durano gumi a bike24.de: 16euro , tehát kb. 4ezer ft!
http://www.bike24.net/1.php?content=8;navigation=1;menu=1000, 4, 22, 35;product=20452
Nálunk itt láttam a legolcsóbban:
http://www.bringabutik.hu/vasarlas/kereses?q=durano
(7690 Ft!) mert a paul-lange mint hivatalos importőr 10ezer ft fölötti fogy áron ajánlja.
Ennyit a 10%-okról meg a baromira legyünk lojálisak a magyar kereskedőkhöz dumáról!
Bringaland
2011.05.07. 20:14
Most, hogy másodszor vagyunk érintve ebben a témában, sőt ha jól látom, már csak rólunk szól, így gondoltam illő lenne nekünk is reagálni néhány mondatban.
Először is köszönet azoknak, akik a védelmünkre keltek, a többieknek pedig az építő kritikát.
Nem szeretnék mentegetőzni, de az igazsághoz hozzá tartozik néhány gondolat.
Való igaz, hogy a bejegyzéseket író Úr nem kapott választ a kérdésére.
Azt ugyan elfelejtette megjegyezni, hogy a pénteki érdeklődését követően szombaton írt nekünk emailt, majd hétfőn délelőtt habzó szájjal jött reklamálni, hogy nem reagáltunk a kérdésére. Ez igaz!
Ugyan nem kell tudnia azt, hogy amíg Ő a hétvégén kerékpározott, vagy ült a gépe előtt és esetleg ezen hergelte magát, hogy nem jön a válasz, addig mi a Vasúttörténeti Parkban a Bringavásáron dolgoztunk. Bár ha hétfőn reggel látott volna a pipától, biztos észrevette volna, hogy egy kiállításról való visszapakolás és egy irdatlan kupleráj kellős közepén, valóban nem az Ő kérdésének a megválaszolásával foglalkoztunk. Mellesleg május 1. vasárnap ünnepnap volt, így zárva voltunk.
Tőle ezúton is elnézést kérek, kapacitás és idő hiányában hibáztunk.
Azt nem teljesen értem, hogy Neki ebben mi a jó, hogy ilyen bejegyzéseket írogat a boltokról, mi minden esetre igyekszünk ebből levonni a tanulságot. Bár nem tudom, hogy a hétvégén mit várt volna tőlünk.
Az egy kicsit rosszul esik, hogy azt írja nincs készlet nálunk, csak a weboldalunkon. Nem tudom, hány bolt tart raktáron 1837db-os ruhakészletet. Lehúztam egy készletet, darabra ennyi!
Sajnálom, hogy olyanba nyúltunk, ami nincs.
Mi alapvetően üzletként működünk, a weboldal tájékoztató jellegű, segítség ahhoz, hogy lássátok, hogy mik a lehetőségek, másrészről, hogy mi lássuk, mire van, vagy egyáltalán mire lenne igény.
A Web shoppal kapcsolatban részben igaza van, meg lehet azt oldani, hogy látható legyen mi van az üzletben. De azt nem tudom megoldani, hogy mi rendszerünk rálásson a nagykerek készleteire és valós információt lásson mindenki, hogy mi a rendelhető, vagy mi nincs egyáltalán. De majd igyekszünk megoldást találni arra, hogy senki ne érezze úgy, hogy félrevezetjük.
Ennek elkerülése érdekében a webshop infó menüpont alá leírtuk, hogy nem online a készlet, hanem tájékoztatás céljából vannak fent a termékek.
Egy pár gondolatot, ha megengedtek, a másik oldalról is, talán segít egy kis betekintést nyerni ebbe az üzletágba.
Nem tudom, ki mennyire lát bele az itthoni helyzetbe, de valóban nem egyszerű kis hazánkban igazán jól csinálni valamit, ráadásul valami olyat, ami szezonális.
Ennek számtalan oka van:
Elsődleges probléma, hogy a gyártók, nem igazán, vagy nagyon korlátozott mértékben termelnek készletre. Amit gyártanak, azt is ütemezve 80-90%-ban az előrendelések alapján.
Folyamatosan abba az irányba tolják az importőröket, hogy rendelje meg előre a jövő évben eladásra szánt mennyiségeket.
Ez annyit jelent számunkra, hogy nem lehet mindent akármelyik pillanatban elérni. Ez a kerékpártól a ruházaton át, a kiegészítőkig szinte mindenre igaz, vagy évről-évre egyre inkább az lesz.
Aki kereskedik, az tudja, hogy pontosan meghatározni a jövő évi eladásokat lehetetlen, maximum megtippelni lehet a trendek és az előző évek tapasztalatai alapján.
A másik nagy probléma, az a gyártás és a végfelhasználók által szezonnak tekintett időbeli elcsúszás.
Márciusban rendeljük a téli ruhát, Októberben a nyárit. Ha nem rendeltünk valamit, annak nehézkes a beszerzése, mondhatnám úgy is, hogy általában nem a Magyar Disztribútorok a gyártók kiemelt partnerei.
Ha nem csak néhány olyan üzlet lenne az Országban, aki valóban próbál ruhából is készletet tartani, akkor talán más lenne a helyzet. Lehetne normális viszonteladói hálózatot építeni a ruhamárkákra, tudnánk forgalmat produkálni a gyártók felé, lenne belőle készlet, komolyabban vennének a gyártók és válaszolnának azonnal a kérdésünkre.
Talán ha mindenki értené, hogy miért jó bringás ruhát hordani, azt meg is tudnák fizetni az emberek és lenne bennük annyi hazafiasság, hogy 10% árkülönbözetért nem külföldről rendelnek, hanem tudatosan inkább Magyar kiskereskedőknél költenék el a pénzüket akkor sok minden más lenne itthon is.

vhk30
2011.05.07. 00:22
A Riff Raff-ot kihagytátok, úgyhogy beduzzogtam!!!

Még most közlöm, hogy:

Mindenkinél okosabb vagyok!
Mindenkinél jobban értek mindenhez!
Mindenkinél jobban megyek hegyre!
Mindenkinél gyorsabban eszek meg egy Túró Rudit!
Tony
2011.05.06. 21:04
Thommey:
Nyert, az OF3 1996-97-ben volt... a Nike és Campagnolo pedig 2008-ban. Szóval azért nekem is van némi fogalmam arról mennyit változtak a cuccok több mint 10 év alatt. Telente rengeteget edzettünk 5-8 órákat országúton -3 fokban, vagy még hidegebben. Volt hogy kilómétereken keresztül a hátunkon cipeltük a bringákat mert az út tekerhetetlen volt hóátfúvások miatt :). Ha valami, hát akkor az jó próbája volt annak hogy a cuccok tényleg tudják-e amit róluk írnak vagy csak üres marketing duma az egész.
A LIDL-ben a polár kabátot csupán kíváncsiságból vettem (gondotam 4K HUF-ot megér még akkor is ha végül nem bizonyul valami fényesnek) de kellemesen csalódtam.
Alá egy Sandstone Capilen C&D-t vagy egy RP Polárt (attól függően hogy mennyire van hideg) szoktam felvenni futáshoz és bizton állíthatom, hogy nem érzékeltem lényeges különbséget közte és a 19.000 Ft-os Sherpa Windproof Polar kabátom között. De ey már tényleg nagyon off...
Thommey
2011.05.06. 18:45
Tony:
Pont ezért írtam, hogy pár év alatt durván változnak a cuccok. Ha írtad az OF3-t, akkor gondolom ez valamikor 1995-2000 közötti időszak lehetett. Akkoriban ment a Sach bowdenes tárcsafék. Most hol jár ehhez képest egy fék? Akkor meg az volt az álom.
Persze lehet, hogy te kifogtál egy különleges darabot, de egy komoly cucchoz SOHA nem fog felzárkózni egy LIDL termék. Ott már persze más a leányzó fekvése, ha egy alap bringás cuccal vetjük össze, de itt nem erről volt szó. Én csak az alapján írtam amit írtam, amit tapasztaltam. Egy 5 évvel ezelőtti Shimano Performance XTR mez, és egy mostani között fényévek vannak. Főleg ha nem a sima mezt nézzük.
Én persze kívánom, hogy legyen olcsón jó, de ahogy az élet más területein ez itt sem nagyon működik:(
Tony
2011.05.06. 15:09
Kedves Thommey! Kicsit off lesz amit írok de nézd el nekem... Úgy tűnik te is beleesel abba a hibába hogy hiányos információkból levonsz -rossz- következtetéseket. A LIDL-ben én vettem szélálló polár kabátot, na nem 2000, hanem 4000 HUF-ért és én voltam az aki ezt ide be is írta (elrejtve egy kis poénban). Az a megállapításod, miszerint "ha az nekem tetszett akkor tuti nem hordtam előtte mást" egyáltalán nem igaz!
15 évig versenyszerűen montiztam, a '90-es évek elején még cross countryban (egy nagyon közeli barátommal, aki rontó-bontó tag volt még cikkeket is írtunk anno a MBAH-ban) majd később maratonokon és néha országúton is. Top maraton hosszútávon voltam első 10-ben is egyszer. Nem menőzés képpen írom, csak azért hogy lásd, komolyan készülve és nagyon sokat bringáztam. Ez alatt az idő alatt rengeteg cuccot kipróbáltam. Voltak Santini, Nike, OF3, Nalini, Bikeline, Saucony, Asics, Trek, Shimano, RP, Campagnolo, stb... aláöltözeteim, mezeim, téli cuccaim. A LIDL-ben a kabátot most télen vettem. Többször is futottam benne mínusz fokokban -a versenyszerű bringázást gyerekem születése óta abbahagytam- és teljesen rendben volt. Mondom mindezt annak ellenére hogy kipróbáltam már egy csomó márkás cuccot -is- az elmúlt sok-sok év alatt.
Thommey
2011.05.06. 13:28
racer2: De van:)
12
Blog

H K Sz Cs P Sz V
01
02 03 04 05 06 07 08
09 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
Legaktívabb bloggerek
  • cobranco - Az utóbbi egy hónapban 1db blog bejegyzés.