Eddig hozzáfűzött kommentek:

12
Magyar Lajos
2011.04.08. 18:58
Mai tapasztalás:
Igen komoly oldalszél, ez ugye a hidakon nagyon kellemes. Azért az autós megelőz 10 centire, mert bár senki nincs ott kettőnkön kívül, de hát nehogymáne... Én meg figyelem a kátyúkat, szelet, az idiótákat, akik nem tudják a kormányt mozgatni, csak kapaszkodnak bele. "örömbódottá"
Demeter Attila 77
2011.04.06. 05:55
na igen. ki véd meg minket a hülye intézkedéstől? a csengő is kötelező tartozéka a kerékpárnak. kinek csengessek? annak a busznak, teherautónak, személygépkocsinak amelyik éppen leszorít az útról? az a legnagyobb gond, h idehaza leginkább a bringásokra akarják a vizes lepedőt ráhúzni, ha belekeverednek 1 balesetbe. van benne igazság, h vegyék ki a részegeket, de ne mossák össze a sport célú kerékpározással.
vhk30
2011.04.05. 19:41
Igen Attila 77!
Én is törpölök ezen mostanában. Valakinek néha meg kellene védeni a hülye intézkedésektől a kerékpárost. De aki ott van, kussol. Mennyire fognak bennünk, országútisokat cseszegetni? Ugye lámpa. Tutira veszem, hogy közülünk mindenkinek van valamilyen villogója, és mivel nappal edzünk, ezt nem visszük magunkkal. Ha meg úgy van, elrakjuk. Jó! El lehet mindig rakni elvileg. Nem nehéz. De ilyenkor minek nekem a kerékpáromra?
Sok a kerékpáros baleset? Miért? Mert ellopták az utakra szánt pénzt! Tényleg nem foglalkoznak azzal, hogy ezeken a kátyús, elcseszett utakon életveszélyben van a bringás. Statisztikák szerint kb.50%-ban a bringás a hibás. Tuti ez? Baleset? Ráhúzzák a bringásra. Ha én elszállok egy kátyún, vagy hirtelen kell kivédenem, és átmegy rajtam egy autó, vagy elsodor, akkor az az én hibám lesz, nem az útfenntartóé. Az autós meg azt fogja mondani a tanúvallomásában, hogy imbolygott a pali.
Régen én is ált.sisak nélkül mentem, de mostanában felveszem.
Ez az ország, erkölcsileg, mentálisan a feje tetején áll. Az ésszerűtlenség, és bürokrácia uralja. A rendőrségével együtt. Egy teljesen nyugodt kisvárosban lakok. Itt arany életük van. Bűnözés a környéken szinte NULLA!
Járőrözés gyalog a városban? NULLA!
Autópark: 2db NISSAN PATROL, 2db Ford Mondeo, 2db Octavia, azt hiszem, hogy Lada Niva....
A városban a kerékpárost baszogatják kocsiból. Innen a fele áthelyezhető lenne problémás településekre. Ilyen városban kihúzni az egyenruhás nyugdíjig? Arany életük van!
Mehetnének kerékpárral is. Akkor nem ilyen sok eltunyult arc lenne köztük. Én évente kivinném őket Cooper-tesztre.
Kíváncsi lennék az állomány állóképességére. Most nem a bevetési osztályok kommandósaira gondolok. Ők edzenek, de az átlag járőr tápos. Járőr? Miért ez a nevük? Nem is járnak. Autókáznak.
Demeter Attila 77
2011.04.04. 07:01
ez most aktuális téma lett, miután a sünök most a bringásokra hajtanak. több helyen olvasom, h a kerékpárosok érdekében történnek a mostani ellenőrzések, de az igazság az, h csak kell a bevétel a zsernyákoknak. legalábbis szerintem. azt is olvastam, h több kerekes szervezet volt vlmi megbeszélésen az 1ik miniszterrel, de arról már nem olvasok, hallok híreket, h a kreszen vlmit változtatnának. pedig nagy szükség lenne rá. azon csodálkozok, h a sportág képviselője nem szólal meg, h ezekkel a szabályokkal lehetetlen a felkészülés. arról persze megy a duma, h kell a gátakra kerékpárút. minek???? kinek??? többrétegű ez a témakőr. nehéz is lenne kifejteni a dolgokat. én ugyan nem hordok sisakot, de ha belevennék a kreszbe, h aki hordja, az használhatja a közutakat, és nem kell a kerékpárútnak nevezett járdákon tekernie, akkor bizony megvenném a 20-30000-es sisakot is. tudom..... butaság tőlem, h nem hordom. ezért ne kövezzetek meg. sok minden van még a fejemben. le sem bírom írni. szomorú, h ilyenekkel foglalkozunk, és nem azzal, h kinek, h megy a felkészülés. milyen bringákkal tekerünk, stb
Magyar Lajos
2011.04.03. 17:42
Idenéz, ne aggódj:)
Sajnos igazad van. Az utak minősége nagyjából egy szóval jellemezhető: szar. Bővebben: nagyon szar. Pl. a Velencei-tó felé haladván - ami ugye kedvelt kerékpáros rész - a tárnoki elágazótól a 28-as km-kavicsig gyalázat az út. Persze végig szar, de ott különösen. És persze ha megyek a sáv közepén, akkor a doboztulaj pánikba esik, mert kormányozni ugye nem tud.
Az út átvétele úgy történhet, hogy az átvevő mérnököt meghívják egy flancos ebédre valami puccos helyre, és raknak az üvegzsebébe egy kellemesen vastag borítékot. Ennek folyományaként az átvétel megtörténik, esetleg úgy is, hogy az adott útszakasz megtekintésre sem került.
Évekkel ezelőtt dolgoztunk a Magyar Aszfaltnak. Az egyik irodában a falon egy hatalmas táblázat, az eladott anyagmennyiség millió tonnáiról. Kérdeztem, hogy ha ilyen iszonyat mennyiségű anyag megy ki, akkor hogyan lehet ennyi rossz út? Hát úgy, hogy van 1-10 között minőség. Mondjuk az egy az autópálya, a 10 a járda. Ők járdából adják el az éves termelés kb. 85%-át a többi 9 minőségi kategória adja az összes többi eladást. Az hogy a vevő mire használja fel az általuk gyártott anyagot, őket nem érdekli.
Ez mondjuk annak a fényében is érdekes, hogy mennyi km. autópálya, és autóút épül egy évben...
Persze ez nem tűnik fel senkinek, mert aki zavarogna, az vagy eleve benne van, vagy kap borítékot. Ha nagyon akaratos, akkor meg a pofájára.
vhk30
2011.04.03. 12:32
Már biztos nem néz ide nagyon senki.
Egy lényeges probléma, hogy katasztrofálisak az utak. Ez autósnak+bringásnak egyaránt rossz.
Nem tudom mennyire gondol bele egy autós, amikor elhúz mellettünk, hogy bármikor belemehetünk egy repedésbe, kátyúba, amiben ha mákunk van nem esünk elé. Szinte ismerni kell már az utakat. De tél után mindig megváltozik a helyzet. Újakat fedezünk fel.
A közútkezelő meg ha esetleg javít, olyan kopóréteget rak fel, amin nyirkos időben elszállnak az autósok is. A környékemen rengeteg baleset volt egy adott útszakaszon. Páran sajnos végleg elköltöztek az örök vadászmezőkre. Egy útépítési mérnök már fel is hívta a figyelmet a dolgokra. De leszarják. Azóta máshol is ezzel javították.
Javítás? Ez taknyolás. Mi a nevük? XY MegyeiKözútkezelő Kht? Szerintem meg Magyarországi Mekk Elek Közútkezelő Kht.
Ezeket a munkákat senki nem ellenőrzi? Át sem szabadna venni. Képtelenek szintbe kihozni egy normális úthengerrel. Csinálnak rá egy "dombot". Láttam kátyúzni úgy autójukat, hogy a fószer beleöntötte a kátyúba, majd egy helyben lábbal nyomkodta (szerencsére 100kg volt a pali), és végül a kocsijával tolatgatott rajta. Az első kamion kitépte.
Osztrák határ mellett élek. Komolyan mondom, hogy a határt ki sem kellett volna írni régen. De most is ugyanaz. Nézed az első kereked, és észreveszed, mikor mentél át. Döbbenet, hogy ilyen munkát megengednek. Nem ég senkinek a pofája?
Ja nincs pénz?
masodperc
2011.03.29. 20:56
Szerintem meg nem mindegy, hogy autós, vagy bringás.
Vannak bringás autósok, ők messze nem úgy közlekednek az utakon, mint az „átlag” gépkocsivezetők. Pont azért mert ismerik a másik oldalt is, ezért jobban figyelnek, és segítenek. Az „átlag” nem foglalkozik velünk, sokszor még közlekedési eszköznek sem tekintik a kerékpárt. Gondolok itt arra, hogy az elsőbbségünket sem adják meg számtalanszor, és még nekik áll feljebb, ha szólni merészelek. Szóval, egyáltalán nem mindegy, hogy ki ül a volán mögött.


Persze, hogy a negatív példákat emlegetjük, hiszen a pozitív esetek felemlegetésének nincs értelme, hiszen azoknak kellene általánosnak lenniük.
De, nem azok!
És ez a probléma! Valamint bármennyire hihetetlen, én ebben az országban nem nagyon találkozom udvarias, toleráns, türelmes autósokkal.
Biztos vannak, csak nem tudom hol?
Amint átlépem a határt, mondjuk Ausztria irányában, hirtelen minden megváltozik, nem félek a kamionok mellett, biztos vagyok benne, hogy mindig tiszteletben tartják az elsőbbségemet, és egyenrangú társnak tekintenek a közlekedésben.
Azzal sem értek egyet, hogy az autósok jobban utálják egymást, mint az előttük haladó kerékpárosokat. Én is vezetek, nem is keveset, de nem utálok egy autóst sem, sőt, másik embert sem, maximum néha türelmetlen vagyok, a bénázásukat látva. De, ez nem jelenti azt, hogy ellenségként kezelem őket, utálatról pedig végképp nincs szó. Szerintem, a többség is így van vele.

Sajnos, nálunk nyugodtan általánosíthatunk, hiszen a sok negatív tapasztalatom messze meghaladja azokat az eseteket, amikor kimondottan segített nekem a közlekedésben egy autós.
Ez tény!
A kivétel pedig erősíti a szabályt.
MaRabU
2011.03.29. 00:46
Ez az egész nem erről szól. Szerintem. Ennek az országnak a mentalitásában látom sokkal inkább a problémát. Mindegy hogy autós vagy bringás.

Az autósok egymást is éppúgy utálják, ha nem jobban. De én sem csípem a kerékpárúton az idétlen kiszámíthatatlan kocabringásokat. Egy átlag cangás a kocsmából mattrészegen világítás nélkül hazakacsázó jómunkásember, és nem a velo.hu olvasói tábora. A rendőrségi jelentések is ezt bizonyítják. Az átlag autós jóval szabályosabban, józanabban és igen, még a bringásokra is vigyázva közlekedik. Mert persze nem jegyezzük meg csak a rossz eseteket.

Az általánosítás sehová sem vezet, főleg mivel bringás és autós 90 valahány százalékban ugyanaz a halmaz. Más országokban is, csak épp jobb helyeken van az embereknek viselkedésük, és ott rögtön senkinek senkivel semmi baja az utakon.
Autós-kerékpáros konfliktus helyett említhetnénk a minket ért balhékat "hatkerekű találkozások bukósisakban, hazai utakon", vagy valami hasonló, speciálisabb elnevezés alatt, és akkor értelmet nyernek sérelmeink.

Hogy mást ne mondjak végezetül, a száz tagú cigányzenekarban biztos vagyok benne hogy több a becsületes ember mint a 4x akkora létszámmal bíró parlamentben...
SG
2011.03.28. 14:02
Üdv Mindenkinek!
Nagyjából '86 óta űzöm a budapesti közlekedés nevű extrém sportot. Amiket itt leírtatok ahhoz nem fűznék hozzá semmit, hisz mindez sajnos a napi rutin része. Viszont ez az állapot nem jó senkinek, se kerépárosnak, se autósnak. A Critical Mass meg a már bevezetett KRESZ-módösítás inkább árt, mint használ. mp-nek igaza van a szülői feladatokat illetően, csakhogy ezek a szülők zömmel az autósok. Amit én teszek, az az, hogy megpróbálok az autósokban tudatosan pozitív képet kialakítani a kerékpárosokról, főleg a "bohócruhába öltözött majmokról" (ou). Autóval is sokat közlekedem, ezért tudom, hogy mire "ugrik" az autós. Sok konfliktus elkerülhető csupán azzal, hogy jelzem a szándékom. Persze, erről az autósok is lassan teljesen leszoknak. Ha a forgalom megengedi vagy megkívánja, előzékeny vagyok még a csuklósbusszal is, meg is szokták köszönni, és szeretném remélni, hogy legközelebb eszébe jut, legalább tudat alatt. Aki belémköt, (anyádé nem mész a bicikliútra), azzal is, ha lehet és ha hajlandó megpróbálok értelmesen, higgadtan beszélni. Mondjuk ez elég ritkán működik. Ha meg nem működik, akkor is megpróbálok jópofa lenni, hátha sikerül mosolyt csalni az arcára, még ha az enyémen a vigyor inkább vicsor is. Mert ha annyi esze van, mint a Pavlov kutyájának, akkor úgy kell vele bánni: kerékpáros=mosoly.Talán legközelebb, ha szabálytalankodó bringást sokkal elnézőbb lesz. Hát igen, én is többet megyek át a piroson, mint állok meg. Megrögzött autós ismerőseimnek elmondom, hogy ilyenkor nagyon körültekintő vagyok, ismerem a lámpaváltásokat és sokkal nagyobb biztonságban vagyok, mint a határ úti felüljárón a zöldhullámban.Tudomásul veszik, (nincs is más választásuk), ezután másképp állnak hozzá.Tény, hogy a legtöbbször semmi sem működik, meg persze én sem vagyok egy szent, időnként elszakad a cérna, olyankor marad az anyázás meg a csula a kocsiba vs. anyázás, leszorítás. Egyébként ennek is megvan a jó oldala. Adrenalin, pulzus föl, és olyat lószolok, mint soha.
Nyilván ez egy nagyon lassú és hosszú út, de egyelőre nem nagyon kínálkozik más. És valakinek lépni kell és szerintem az autósok nem fognak. Tapasztalatból mondom, hogy működik a dolog, ezért szeretném javasolni mindenkinek a hasonló hozzáállást. Ez tényleg közös érdekünk, az autósóké is.
A munkához mindenkinek kitartást, türelmet és balesetmentes közlekedést, amúgy meg hátszelet kívánok!
Sikari Gábor
Ui.: 300+ Le-s BMW-m van, legyen az általános köcsög inkább mercis!
masodperc
2011.03.27. 13:01
Kedves Pöttyös!
Nem nagyon értem ezt a hozzáállás dolgot.
Hogy gondolod?
Hogyan tudok én toleránsabb lenni egy autóssal, amikor mint ahogy te is írtad, mi vagyunk a kiszolgáltatottak.
Mondjak le az elsőbbségemről, mert Ő az erősebb?
Legyek előzékeny a csuklós buszokkal?
Kérjem meg kedvesen az „úriembereket”, hogy ne a kerékpárúton parkoljanak?
Én pontosan az ellenkezőjét tapasztalom már nagyon sok éve, és egyet kell értenem Campafan-nal, hogy csak romlott a helyzet. Normális párbeszéd szóba sem jöhet a közutakon, hiszen egyrészt meg sem hallgatnak, hiszen arra nem sok esélyem van, hogy elmondjam a véleményem, ha meg sikerül, addigra már sikerült annyira felidegesíteni magamat, hogy én sem a kulturált párbeszédet részesítem előnyben.
Tudom, ez az én hibám, de miért is alakult ez így ki?
Amikor rászólok egy autósra, egy bizonyos közlekedési szabálytalanságért, amit elkövetett ellenem, a legkulturáltabb válasz: „Közöd?”
De, általában nem ez történik, inkább édesanyámat emlegetik, nem túl pozitív értelemben.
Azt hiszem, alapvetően nem bennünk van a hiba, mármint a kerékpárosokban. Sajnos az emberek úgy gondolkodnak ezen a tájegységen, hogy minél nagyobb az autóm, annál erősebb vagyok! Nyugat-Európában megtanulták, hogy minél nagyobb az autóm, annál jobban kell vigyáznom! Szóval, a fejekben kell rendet tennünk, ez pedig a szülők feladata, hogy az elkövetkező nemzedékek ne így gondolkozzanak. A mostani helyzeten sokat már nem tudunk változtatni, de a gyermekeink képesek lehetnek rá, ha így neveljük őket, és jó példákat mutatunk nekik. Azzal is tisztában vagyok, hogy a kerékpáros szülők, nagy valószínűséggel törekednek erre, de még mindig kevesen vagyunk.
Ezért, a kerékpározást kell népszerűsíteni, támogatni, és a közlekedésben minden eszközzel védeni, hogy minél több ilyen szülő legyen, hiszen csak akkor reménykedhetünk változásban.

Amúgy, örülök neki, hogy találkoztál pozitív példával is.
Kívánok minél több hasonló esetet, minden kerékpárosnak!
Pöttyös
2011.03.26. 08:17
Csak egy pozitív élményemet szeretném megosztani.
Tegnap úgy alakult, hogy munkából este már nem tudtam hazamenni, így kerékpáron intéztem el még az esti kört is. Mivel nem így készültem csak villogók és fényvisszaverők voltak nálam nagyrészt kerékpárúton haladtam. A turisták aránya még az Erzsébet és Margit híd között sem volt vészes, persze volt pár teljesen kivilágítatlan kacsázó bicós is de most nem erről írnék.
A kereszteződéseknél azonnal megálltak és átengedtek az autósok, köztük egy sötétített nagyobb BMW-is.

Mit akarok ezzel mondani, nekem is voltak "halálközeli" élményeim, de szerintem az emberi párbeszéd képes javítani a helyzetet! Szerintem igenis nekünk is toleránsabbaknak kell lennünk, mert akár tetszik, akár nem mi vagyunk a gyengébbek, és kiszolgáltatottak, elemi érdekünk, hogy javuljon a helyzet! Ha úgy állunk hozzájuk, hogy "köcsög lusta autósok" nem fog... :(
Demeter Attila 77
2011.03.26. 07:06
http://bikemag.hu/magazin/kozlemeny/fazekas-sandor-a-legnagyobb-hazai-kerekparos-szervezetekkel-egyeztetett/comment-page-1#comment-12549 ezt olvastátok? nevetséges.
imi60
2011.03.24. 22:54
a sárfelhordást itt is büntetik elméletben csak olyan snassz ezt betartatni úgy hogy nem foglalkoznak vele.dögöljön a hülye aki elszáll rajta, gondolják a szolgálgatunk és védekezünk féle csipet csapat
vhk30
2011.03.23. 22:44
Nagyon jól összefoglalták itt sokan a dolgokat.
Itt egy kis ízelítő az autósoknak.
Csak a krém, akinek szólna, nem jár a velo.hu-n.

http://www.nyugat.hu/tartalom/cikk/fejreallt_autok_koszeg_cak

Én szoktam erre tekerni. Szerencsére aznap, ebben az időben nem erre mentem, mert ledaráltak volna. Nyomják, mint az eszetlenek. Főleg az ilyen pár szabadnappal járó ünnepeken szaporodnak meg a kirándulók.
Egy BMW-vel nem tudta bevenni ezeket a kanyarokat? Szinte naponta járok erre autóval.
Azt aláírom, hogy hazánkban érdekesek esős, szitálós időszakokban az utak. Mezőgazdasági gépekkel szépen felviszik a sarat, aztán meg szépen el lehet szállni. +Ugye a burkolat. Foltozások, amit elfelejtenek szintbe hozni, kátyúk...
Made in Hungary.
Ha jók az infóim, Ausztriában simán megvágja a rendőr a mezőgazdasági gép vezetőjét, ha nem takarítja le az utat.

Leszorítás? Velem jött már szembe S-kanyarban úgy kamion, hogy árokba kellett mennem. Mivel tudtam, hova tart, utána eredtem. Elkaptam a határon, ahol csak lesett, hogy miért vonom kérdőre. Védte volna magát a szokott módon, de amikor odajött hozzám a vámos, és látta, hogy ismerősöm, akkor visszavett. Nem látott! Ez volt a válasz. Javasoltam neki, hogy pihenjen, mielőtt megöl valakit. A vámos cimbi meg. Majdnem megölt? Na majd akkor kicsit belassítom az ipsét. ;-)
De rúgtam már szét belém nyíló ajtót úgy, hogy mentővel vittek kórházba, és nézegettem a csillagokat fényes nappal. Szerencsére csak agyrázkódás+zúzódások. A nő elfelejtett belenézni a tükörbe. Többen látták, ahogy kerékpárral szaltózom át a barátomon, aki előttem ment, és mondogatták a városban, hogy 10 pontos volt. ;-)
Campafan
2011.03.23. 12:30
Aggódva kezdtem el olvasni a kommenteket, mikor megláttam a blog címét, de pozitívan csalódtam! Mi történhetett azokkal a megszállott autósokkal akik a hasonló autó-kerékpár című irományokban szedik cafatokra a kerékpárost?

Teljesen egyetértek az előttem szólókkal, megerősíteni ugyanúgy meg tudom a tőlünk nyugatabbra ismert közlekedési morált, már "csak" az a kérdés maradt hátra, hogy lehetne nálunk is hasonlóan megoldani ezt a nem túl rózsás helyzetet.

Lajos véleménye nekem is felvillan, főleg az a rész, ahol a Pelikán-elvtárs időszak hatását pedzegeti. Lehet nem lenne hülyeség egy szociológus-pszichológus véleményét is kikérni, persze az a beidegződéseken nem változtat. Nem véletlen az összefüggés a vasfüggöny mögötti és az attól nyugatra levő országok (nemzetek) morálja között. (Persze az is igaz, hogy nem ismerem a volt szoc. országok közlekedési hozzáállását, attól még elképzelhető, hogy van ebben a dologban valami.)

A bonyodalom ott kezdődik, mikor számot vetek, és összeszedem az ismeretségi körömben, rokonságban stb. azt a - velem együtt, a hasonlítási alapért - 10 embert, akiknek meglehetősen nagy vezetési rutinjuk van. Hozzáteszem, közülük a kilométerek számát is tekintve én vagyok a legzöldfülűbb 12 év balesetmentes vezetéssel. A többségük még a VAZ2101/2102 típusainak valamelyikével kezdte el "szaggatni" a főutakat, akkor, mikor még az M1/M7/M3 még csak tervben sem voltak. Gyűltek a km-ek, a rutin, mai napig kb. 2millió km-t hoztunk össze így egynéhányan. A balesetek számát ez idő alatt egy kezemen meg tudom számolni, ezekből talán egy volt, aminek nem csak résztvevője, de okozója is volt közülünk. Gyerekfejjel megismertem néhány nyugati országot - utasként - van ahová mai napig van szerencsém visszatérni. És így a végén belegondoltam, hogy mégiscsak baromság lenne a vasfüggönyre fogni a mai elszemtelenedett helyzetet, ugyanis az említettek közül valamennyiünknek szinte azonos nemcsak a vezetési stílusa, de a hozzáállás, a vezetési morál, az utakon való viselkedés, vagyis minden. Aki olvassa a sorokat, leszűrheti, hogy a km-ekre eső balesetek száma milyen hozzáállást tükrözhet. Annyit megjegyzek, nem "csak" a szerencsének köszönhető. És nem emlékszem, hogy mondjuk 20 évvel ezelőtt ennyire szélsőséges lett volna a helyzet. Ma már az autópályán közlekedve nem csak arra kell figyelni, amire tanítottak, hanem hibátlanul kell tudni tippelni, vajon a többi közlekedőnek mi lesz a következő lépése. Csak egy példa: az M7-es első szakaszának elkészülte után volt valakinek olyan tapasztalata, hogy 160-nal közlekedő autó levillogta és letolta a belső sávból? Hja, hogy nem voltak ilyen erős motorok. És ez most indok?
Azt hiszem, hogy a kommentelők közt akadnak páran akik még a 20. században kapták kezükhöz a jogsit - sőt, van egy olyan érzésem a kommentek alapján, hogy ez a többségre érvényes és értik miről próbálok állást foglalni.

Ha a fentiekben van igazság, akkor bezony ott van a kutya elásva, ahol a friss, még ropogó jogsis "kiscsávó" beül apuci bajor földön gyártott négykerekű, mp4-gyel és 8millió wattal, 46 légzsákkal, mindenhol radarral, dzsípiesszel, sávelhagyóval meg f***om tudja mivel felturbózott "sofőrhelyettgondolkodó" csodájába és szembetalálja magát a túlzsúfolt, rossz minőségű utakkal, az emberek rohanásával és a "megfojtlakbazmegegykanálvízbenhamegelőzöl" féle mentalitással. Kövezzetek meg, de én a fiatalabb korosztályra gyanakszom.

Megpróbálom feltenni az i-re a pontot: kerékpárosként gyerekkoromban főútvonalon fütyörészve közlekedtem kamionok mellett. Ma már ezt nem vállalnám be. Na nem azért, mert drágább gázolajgőzt szívok be, hanem mert "másodperc" sztorijához hasonlóból egyre többről hallani/olvasni. Sajnos. Persze, lehet hogy kerékpárosból (olyan bringásokról beszélek, akiket az ismert beöltözött majom jelzővel illetnek és virsligumikon suhannak) egyre több van, ez még nem lehet ok a blogban kifejtett incidensekre. Edzések alkalmával már nekem is "gyűlik a pohárban a víz".
Összegezve: az autót is vezető "veterán" kerékpárosok elég világosan látják a helyzetet ahhoz, hogy tudjanak megfelelő megoldásokat javasolni/ajánlani azoknak az úriembereknek a figyelmébe, akik a kerékpárosok mellett közpénzen kampányolva jutottak el a jóisten csillagfényes, rózsaszirommal kikövezett ánuszáig, azoknak, akik nem tudják megvédeni a kerékpárosok jogait...mondván nincs rá idő, mer' "alkotmányozunk" addig amíg nem jő a nyúl!
Amíg építik a védművet maguk köré és azt tervezgetik, ki melyik talicskát fogja és merre tolja hogy izzadásmentesen Ciprusra érjen, addig hány kerékpárost kell a ravatalozóba vinni???!! Critical mass....ugyan már!
synthetic
2011.03.21. 20:58
Ez szomorú. Az a baj, hogy az átlag embernek sehol sincs joga. Ha betör egy ork, akkor meg sem akadályozhatod, mert ha ott tartod, feljelent könnyű testi sértésért (!) Ezek szerint, a közlekedés hasonló. Ott is le van tojva az egyén. Az már más tészta, hogy a kiérkező rendőrök egy betörésnél persze látják, hogy többször is csúnyán elesett menekülés közben (hopsz...), de hivatalosan egy tolvajnak, rablónak, és börtönviselt embernek több joga van, mint a tisztességesnek.
Ez az ország sajnos finoman szólva "érdekes". Külföldön, a kerékpárosnak van mindig igaza, az autósoknak kell figyelniük rájuk, és baleset esetén az autós felel elsősorban. Igaz ott a kerékpáros morál is sokkal jobb. Külföldön a nyugati országokra gondolok természetesen.
Ez az autó kontra bringa parttalan vita lesz Magyarországon, amíg nem hoznak egy értelmes és ténylegesen használható közlekedési szabályzatot. Elnézve a mostani helyzetet, ez csak álom marad...
Talán a benzin drasztikus emelkedése hoz némi változást, bár nem sok reményt fűzök hozzá, a megrögzött autós akkor is kocsival megy a szomszéd utcába, ha nem eszik.
kipage
2011.03.21. 17:33
Synthetic: tanúként pártatlan ember kell aki látta az esetet. Múltkor együtt tekertem egy sráccal ő mesélte hogy egy buszos beletolta őket az árokba 3an voltak. Az egyikük még esés közben hozzávágta a buszhoz a teli kulacsát, szerencsétlenségére épp betörte az egyik ablakát. Rendőr hívás miegymás és hiába mutogatták hogy ez meg az történt a bringákkal 3an egyszerre, végül ki kellett fizetniük az ablakot és még a rendőr azt tanácsolta, hogy 3an vannak ruházzák meg a sofőrt, mást nem nagyon tudnak tenni.
Demeter Attila 77
2011.03.21. 16:22
busszal nekem is volt néhány napja kalandom. u.az a busz 2x oldalba nyomott vízzel(esőben tekertem), aztán 1 másik meg szemből előzött vlkit, úgy, h engem majdnem letúrt az útról. mindez 1 edzés alatt.
synthetic
2011.03.21. 15:59
Le kellett volna játszani.
Csak egy rendőrrel akit te hívtál volna oda.
Mivel a feleséged is ott volt, tanúként, nem lett volna esélye a buszosnak, ráadásul sokkal jobban meg tudtad volna szívatni, akár még a jogsi is bukott volna a kis majomnak.
A buszosokról én sem vagyok jó véleménnyel, ráadásul nem csak a bringásokat szívatják, hanem az autósokat is. Állítom direkt idegbeteg gyökér kell, hogy legyen a buszos, különben alkalmatlan.
Van buszos ismerősöm, mióta sofőrködik, meggárgyult.
masodperc
2011.03.21. 12:46
A buszról jutott az eszembe, hogy tavaly nyáron egy távolsági busz, úgy szorított le minket a feleségemmel, hogy gyakorlatilag az árokban kötöttünk ki. Leporoltam magam, és utána eredtem, mert tudtam, hogy 3 megálló, majd ott a végállomás. Még előtte utolértem, és lehet, hogy kissé indulatosan, de megkérdeztem tőle, hogy szokott-e kerékpározni? Nem, volt a válasz. Akkor elmondtam neki, hogy mit csináljon az anyukájával, meg még pár válogatott szóvirággal jutalmaztam ügyességét, aminek az lett a vége, hogy konkrétan felszólított a sofőr, hogy menjek be a végállomásra, és ott majd lejátsszuk. (!)
Feljelentettem a cégnél, ahol dolgozik. Volán.
Pár hónap múlva kaptam egy levelet, amiben közölték, hogy kivizsgálták az ügyet, a kollégát figyelmeztetésben részesítették, hogy fokozottan ügyeljen az úton haladó kerékpárosokra.
Elnézést kértek, és közölték, hogy minden sofőr rendszeres alkalmassági vizsgákon vesz részt, ahol pszichológus segítségével kiszűrik az agresszív sofőröket, és leveszik őket a járatokról.
Természetesen megnyugodtam!
Kettő nap múlva, egy másik társaság, másik busza, nekiszorította a nejem a padkának, ami az adott helyszínen 10-15cm magas volt. Szerencsére, nem törte össze magát, de egy biciklis, tudjátok kikre gondolok, nem biztos, hogy megúszta volna.
Szélmalomharc.
Újabb levél, újabb megnyugtatás.
Most már teljesen nyugodt vagyok.

Ha, nem ebben az országban tekerek!
12
Blog

H K Sz Cs P Sz V
01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Legaktívabb bloggerek
  • laszlopolonkai - Az utóbbi egy hónapban 1db blog bejegyzés.
  • cobranco - Az utóbbi egy hónapban 1db blog bejegyzés.