Giro d’Italia hírek: Quintana nem bízik a rózsaszín trikó megtartásában, Tom Dumoulin az időfutam legnagyobb esélyese, Mikel Landa folytatja, Mauro Vegni megvédte a rendőrmotorosokat

E-mail  Nyomtatás
2017. május 16. kedd
  |   Szerző: velo.hu

Nairo Quintana: nehéz lesz megtartanom a rózsaszín trikót az időfutam során

 

Diavetítéshez kattints a képre


A Movistar első számú embere, a Blockhous hegyi befutóját nyerő Nairo Quintana elismerte, hogy vélhetően a verseny ezen szakaszában csak rövid ideig viselheti a rózsaszín trikót. A Giro második pihenőnapján adott nyilatkozatában reálisan tekintett a 39,8 kilométeres egyenkénti időfutam elé.


„Nyilvánvaló, hogy az első időfutam során elveszítem majd a rózsaszín trikót – mondta Quintana a Movistar hivatalos sajtótájékoztatóján. – Tom Dumoulin és Thibaut Pinot is sokkal jobbak ebben a műfajban mint én, a célom, hogy minimalizáljam az időveszteségem. Természetesen szeretném megtartani a Maglia Rosát, de erre vajmi kevés lesz az esélyem. Nem merek olyat mondani, hogy mi lenne az az idő, ami belefér a veszteségeinkbe, meglátjuk, hogy mire is lehetek képes. Az időfutamot követően döntünk a verseny további stratégiáiról, megnézzük azokat a szakaszokat, ahol előnyre tehetek szert a riválisaimmal szemben. Továbbra is keményen fogunk dolgozni, a célunk, hogy megnyerjük a Girót.”
 

Egyértelműen Tom Dumoulin az időfutam favoritja

 

Diavetítéshez kattints a képre


A jubileumi, századik Giro d’Italia összetettjének harmadik helyéről várja a folytatást a Team Sunweb első számú embere Tom Dumoulin. A kiváló időfutammenő hátránya mindössze harminc másodperc az éllovas Nairo Quintana mögött, így a holland kerékpáros nagy eséllyel vág neki a közel negyven kilométeres egyenkéntinek.


„Egy kiváló lehetőség áll előttem, nagyon tetszik az időfutam útvonala, mely kedvez nekem – így Dumoulin a második pihenőnap során. – Persze rajtam kívül is lesznek még olyanok, akik profitálhatnak az útvonalból. A legideálisabb persze az lenne, ha legalább tízpercnyi előnyt szerezhetnék, de ez nem az a szakasz lesz, ahol eldől a verseny végkimenetele. Nairo megmutatta, hogy nagyon erős, ráadásul a harmadik hét igencsak nehéznek ígérkezik. A 2015-ös Vueltán már megtapasztaltam, hogy milyen is az, ha csak egyetlen rossz napod van, elmehet rajta az egész verseny. Addig fogok küzdeni, amíg esélyt látok arra, hogy megnyerhessem a Girót.


Közel huszonhét perces hátránya ellenére is folytatja a versenyt Mikel Landa

 

Diavetítéshez kattints a képre


Az út szélén, rossz helyen megálló rendőrmotoros hibájából szinte a komplett Sky csapata a földre került a Giro d’Italia kilencedik szakaszán. Adam Yates (Orica-Scott) is bukott, Wilco Kelderman (Team Sunweb) pedig a verseny feladására kényszerült. Mikel Nieve végül közel huszonhét perces hátránnyal ért célba. Az orvosi vizsgálatokat követően a verseny folytatása mellett döntött.


„Reggel felkeltem, majd káromkodtam egy nagyot – nyilatkozta Landa az egyik spanyol lap hasábjain. – Ezt leszámítva azonban rendben vagyok, nem adom fel a versenyt, igyekszem megmutatni magam, szeretnék a szakaszgyőzelemért harcolni az utolsó hét folyamán.”


A Giro versenyigazgatója Mauro Vegni közben megvédte a motorosokat. Hangsúlyozta, hogy évek óta kiemelt köszönettel tartoznak a rendőrmotorosoknak, akik a versenyzők biztonságáért felelnek. „Hiba történt, ami bukást okozott, ennek ellenére kérem, hogy ne általánosítsunk” – szólította fel a közvéleményt Vegni.


Az időfutam-specialisták napja következik

 

Diavetítéshez kattints a képre


Foligno ás Montefalco között egy 39,8 kilométeres egyenkénti időfutammal folytatódik a Giro d’Italia. A penzum nagy része sík lesz, mindössze négyszáz méternyi szintet tartogat. Az útvonal változatos, Folignót elhagyva egy tizenkét kilométeres szinte teljesen egyenes szakasz várja a versenyzőket, majd a Madonna delle Grazie négy-öt százalékos emelkedője következik. Innen leérve fordulnak Montefalco irányába, ahol lesz egy két kisebb hupli, de sem a felfelé sem a lefelé vezető részek sem nevezhetőek meredeknek.



 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:





Görög-szigettúra 2016. Görög-szigettúra 2016.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 10200 m
Nehézségi fok: 7
Célpont: SVÁJC 2015. Célpont: SVÁJC 2015.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 13500 m
Nehézségi fok: 9
Déli-Kárpátok 2015. Déli-Kárpátok 2015.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések