Giro d’Italia hírek: Quintana fölényes győzelme a Blockhouson, Thibaut Pinot remekelt, Vincenzo Nibali ellenben kisebb krízisbe került, sajnos ismét egy motoros okozott balesetet

E-mail  Nyomtatás
2017. május 15. hétfő
  |   Szerző: velo.hu

Nairo Quintana fölényes győzelme a Blockhouson

Diavetítéshez kattints a képre

Nairo Quintana fölényesen nyerte a jubileumi, századik Giro d’Italia egyik legnehezebb hegyi befutóját. A Movistar kolumbiai kiválósága sikerével a rózsaszín trikót is megszerezte.

„Tisztában voltunk azzal, hogy ez a mi napunk lehet – nyilatkozta Quintana a díjátadót követően. – A csapat egész nap kemény munkát végzett, a végén pedig rajtam volt a sor, igyekeztem mindent kiadni magamból. Örülök, hogy megszereztem a rózsaszín trikót, de nagyon sok van még hátra.”

„Ez volt az első igazán nehéz szakasz, ahol lehetőségünk volt időkülönbségeket kialakítani – tette hozzá Jose Luis Arrieta a spanyol csapat sportigazgatója, akinek az interjú közben majdnem legurult a hegyről az autója. – Kiváló munkát végeztünk. A rendőrmotoros okozta balesetet követően is tartottuk magunkat a tervekhez, balszerencsés nap volt ez a Sky csapata számára.”

Thibaut Pinot kiválóan tartotta magát ellenben Vincenzo Nibali krízisbe került

Diavetítéshez kattints a képre

A franciák kiválósága Thibaut Pinot egészen kiváló teljesítménnyel rukkolt elő a Blockhous emelkedőjén, a második helyen végezve, ezzel pedig összetettben is remek pozícióba kerülve.

„Nagyon nehéz volt ez a hegy, ráadásul az sem könnyítette meg a dolgunkat, hogy viszonylag gyors tempóban mentünk fölfelé – így a FDJ kapitánya a célba érkezést követően. – Mindössze egyetlen komoly kaptatót tartogatott ez a nap, mégis kiosztásra kerültek a percek. Quintana nagyon erős volt, egy darabig próbáltunk Nibalival menni vele, de be kellett látnunk, hogy öngyilkosság lett volna tartani vele a tempót. Az időfutam rengeteg lehetőséget kínál, úgy vélem Tom Dumoulin lehet majd az, aki átveheti a rózsaszín trikót. Tom nagyon taktikusan versenyzett és ezt a maga javára fordíthatja.”

Vincenzo Nibali sokáig ülve forgatott, ám egy kis idő múlva problémái adódtak, így leszakadt Pinot-ról, sőt a Bauke Mollema és Tom Dumoulin alkotta holland duó is megelőzte.

„Quintana folyamatosan rángatott minket, s mivel a hegy második fele volt a nehezebb, sajnos egy kisebb krízisbe kerültem – mondta a Bahrain-Merida versenyzője a célban. – Innentől próbáltam a saját tempómban haladni, mondjuk úgy, mentettem a menthetőt. Nem éheztem el, hisz egész nap ettem. Volt egy két kilométeres rész, ahol Quintana sokkal robbanékonyabb volt, így előnyre tudott szert tenni. Természetesen bizakodó vagyok, az időfutam során talán valamennyit faraghatok a hátrányomból. A harmadik hét pedig úgyis tartogat még meglepetéseket.”

Sajnos ismét egy motoros írta át egy kerékpárverseny előzetes forgatókönyvét

Diavetítéshez kattints a képre

Az út szélén, rossz helyen megálló rendőrmotoros hibájából szinte a komplett Sky csapata a földre került. Adam Yates (Orica-Scott) is bukott, Wilco Kelderman (Team Sunweb) pedig a verseny feladására kényszerült.

„Ennek nem lett volna szabad megtörténnie – fakadt ki a csapatbusznál interjút adó Geraint Thomas. – Elképesztő. Végig remek erőben éreztem magam, aztán egyszer csak a földre kerültem és vége lett a versenyemnek. Nagyon dühös vagyok. Egyelőre nem tudok a továbbiakról nyilatkozni, le kell ülnünk és át kell beszélnünk, hogy innentől mit is akarunk.”

„Nem vagyok teljesen elégedett, mivel egy motoros hibájából elvesztettük Wilcót – mondta a kiváló szakaszt teljesítő Tom Dumoulin visszautalva a balesetre. – Kiváló formában érkezett a versenyre, számomra pedig nagyon fontos volt a jelenléte, hiányozni fog a harmadik héten. A történtek miatt nem tudok örülni az elért eredményemnek. Nem értem mit csinált ott az a hülye motoros? Éppen, hogy ki tudtam kerülni, körülbelül két centire mentem el mellette. Túlságosan is gyorsan haladtunk ahhoz, hogy mindenki észrevehesse. Csalódott vagyok.”

„Mindenki látta, hogy mi történt, a Movistar csapatának belátóbbnak kellett volna lennie – dühöngött Matt White az Orica-Scott sportigazgatója, aki Yates idővesztesége miatt volt érthető módon ideges. – Semmi sem indokolta azt, hogy ekkora tempót menjenek, stílusosabb lett volna, ha egy kicsit visszább vesznek, hogy mindenki felérhessen.”

Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:

Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.

Felhasználó név:
Jelszó:

Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Görög-szigettúra 2016. Görög-szigettúra 2016.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 10200 m
Nehézségi fok: 7
Célpont: SVÁJC 2015. Célpont: SVÁJC 2015.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 13500 m
Nehézségi fok: 9
Déli-Kárpátok 2015. Déli-Kárpátok 2015.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8

Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések