Giro d’Italia hírek: az első hét történései, Simon Yates nem adja fel, Vincnezo Nibali szerint még túl korai győztesekről és vesztesekről beszélni
Így állunk az első hét után
A szlovén Primoz Roglic (Jumbo-Visma) a 2019-es Olasz Körverseny legfőbb esélyese, aki az első hét mindkét egyenkénti időfutamát megnyerte, ezzel szignifikáns előnyt felépítve riválisaival szemben. A tizedik szakaszt megelőzően Vincenzo Nibali (Bahrain-Merida) áll a legközelebb hozzá 1 perc 44 másodperc hátránnyal. A 2017-es Giro összetett győztese Tom Dumoulin (Team Sunweb) bukását követően feladta a versenyt, míg Simon Yates (Mitchelton-Scott) és Miguel Angel Lopez (Astana) duója a san marinói időfutamon szállt el. Mindkettőjüknek nagyon komolyan kell támadnia a hegyekben, hogy faraghassanak hátrányukból.
A Maglia Rosa jelen pillanatban Valerio Conti (UAE Team Emirates) vállain feszül. A fiatal olasz kerekes a hatodik etap során ért haza szökésből, s bár a szakaszt honfitársa Fausto Masnada (Androni Giocattoli-Sidermec) nyerte, Conti azóta is őrzi a trikót. Masnada mellett Pello Bilbao (Astana) és Richard Carapaz (Movistar) mondhatja még magát szakaszgyőztesnek, egy-egy hazaérést bemutatva.
A sprinterek közül egyértelműen az új generációs dugattyúlábúak ikonja Pascal Ackermann (Bora-hansgrohe) viszi a prímet két sikerével, mellesleg magabiztosan őrizve a ciklámenszínű trikót. A regnáló német bajnok mellett Caleb Ewan (Lotto-Soudal) is nyert egy sprintet, de az azóta a versenyt már feladó Fernando Gaviria (UAE Team Emirates) is ünnepelhetett, bár csak Elia Viviani (Deceuninck-Quick-Step) hátrasorolását követően.
A hegyi összetettben a pontjait szorgosan gyűjtögető Giulio Ciccone (Trek-Segafredo), míg a fiatalok különversenyében kisebb meglepetésre Nans Peters (AG2R La Mondiale ) vezet.
A második hét első két etapja újfent a sprintereknek kedvez, majd végre valahára elérkezünk a hegyekhez. A tizenkettedik szakasz ugyan még nem hegyi befutóval zárul, de Pinerolóba érkezve Fausto Coppira emlékezik a karaván. Az első igazi hegyi befutó a tizenharmadik szakaszon következik a Colle del Nivolet személyében, amely emelkedő 2247 méteres magasságával rémisztget. A következő szakasz több mint négyezer méternyi szintet tartogat, melynek során öt hegyet kell megmászni, mindössze 131 kilométer alatt. Befutó a francia határ közelében a Courmayeur tetején. A hetet Ivrea és Como között egy viszonylag nehéz, a Lombard Körversenyre hajazó etap zárja.
Simon Yates: nem azért készültem annyit a Giróra, hogy feladjam
Primoz Roglic mögött lényegében a Giro összes favoritja jelentős hátránnyal bír, amit csak úgy fognak tudni minimalizálni, ha a kulcsszakaszokon folyamatosan támadják szlovén riválisuk. Simon Yates (Mitchelton-Scott) sokáig remekül tartotta magát az első hét folyamán, aztán a san marinói időfutamon egyszerűen elfogyott az emelkedőn, ezzel pedig nagy hátrányt szedett össze. Egyes szakértők szerint innen már szinte lehetetlen visszajönni, de a tavalyi agresszív Yates-re emlékezve talán még nincs lefutva a történet.
„Csalódást keltő volt számomra a san marinói egyenkénti – nyilatkozta a pihenőnap során Yates. – Igazából még most sem tudom, hogy mi történt, ennyi volt bennem. A verseny fele azonban még hátra van, és tavaly Chris Froome is megmutatta, hogy az utolsó pillanatig van esély a győzelemre. Nem azért készültem annyit a Giróra, hogy feladjam. Meglátjuk, hogy miként alakul, de Primoz eddig nagyon impresszív.”
Vincenzo Nibali: túl korai még győztesekről és vesztesekről beszélni
Kilenc szakaszt követően egyértelműen Primoz Roglic (Jumbo-Visma) az idei Olasz Körverseny legfőbb favoritja, akivel szemben talán csak Vincenzo Nibalinak (Bahrain-Merida) lehet esélye.
„Túl korai még győztesekről és vesztesekről beszélni – így Nibali az első pihenőnap során. – nagyon sok olyan összetettbeli esélyes van, aki még nem játszotta ki a kártyáit. Sőt lényegében még senki sem mutatta meg a valódi arcát. Sok van még az idei versenyből, a sorsdöntő hegyi szakaszok előttünk tornyosulnak. Biztos vagyok benne, hogy Yates, Landa és Lopez triója folyamatosan támadni fog, ami izgalmassá és érdekessé teheti az idei versenyt.”
Giro d’Italia 10. szakasz: Ravenna-Modena, 145 kilométer
Egy teljesen sík szakasszal folytatódik a verseny, amely a Pó-völgyben tekereg. A 145 kilométeres penzum egyértelműen a sprintereknek kedvez.
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.