Giro d’Italia: Elia Viviani hozta a kötelezőt, Rohan Dennis az új rózsaszín trikós

E-mail  Nyomtatás
2018. május 05. szombat
  |   Szerző: m.norbi

Elia Viviani (Quick-Step Floors) nyerte a Giro d’Italia első mezőnyszakaszát, miközben Rohan Dennis (BMC) a nap második részhajrájának megnyerését követően átvette összetettben a vezetést.

Egy nagyrészt sík, 167 kilométeres penzummal folytatódott az Olasz Körverseny Haifa és Tel Aviv között. Mindössze egyetlen rövid emelkedő, a negyedik kategóriás Zikron Ya’aqov hivatott eldönteni, hogy ki viselheti az első mezőnyszakaszt követően a hegyi összetett éllovasának járó kék trikót.

 

Diavetítéshez kattints a képre


A rajtot követően azonnal megindultak a próbálkozások, természetesen a hazai Israel Cycling Academy csapata volt a legaktívabb, ám végül Lars Ytting Bak (Lotto-FixAll) és Davide Ballerini (Androni Giocattoli-Sidermac) kettőse került elmenésbe. Az első részhajrát Ballerini nyerte az Israel Cycling Academy sora ellenben nem engedhette meg magának azt a luxust, hogy ne legyen emberük a szökésben, így Guillaume Boivin (Israel Cycling Academy) iramodott a kettős után, akikre fel is ért.


Az elmenés legnagyobb előnye három és fél perc környékén tetőzött, ellenben a hegyi hajrához közeledve a főmezőny élén a BMC vette át a kezdeményezést, Rohan Dennis (BMC) szemlátomást szeretett volna rámenni az emelkedőt követő második részhajrájára, hisz ezzel a rózsaszín trikót is megszerezhette.

 

Diavetítéshez kattints a képre


Az emelkedő megkezdésekkor már csak tíz másodperc volt a szökevények előnye, ezt kihasználva Enrico Barbin (Bardiani-CSF) ugrott fel a szökésre, majd nyerte meg a hegyi hajrát, ezzel megkaparintva a hegyi összetett éllovasának járó kék trikót. Érdekes módon így bő hetven kilométerre a céltól megfogták a nap elmenését.

 

Diavetítéshez kattints a képre


A BMC hatalmas munkát végzett a második részhajrá előtt, melyet Rohan Dennis (BMC) meg is nyert, ezzel virtuálisan átvéve a rózsaszín trikót. Miután megnyugodtak a kedélyek ismét Guillaume Boivin (Israel Cycling Academy) menekült előre, aki egy-másfél perces előnnyel tempózott a főmezőny előtt.


Bő tizenöt kilométerre a céltól fogták meg, innentől a sprinterek vonatai vették át az irányítást.

 

Diavetítéshez kattints a képre


Az öt kilométeres kaput elhagyva először Tony Martin (Katusha-Alpecin) majd Tosh Van der Sande (Lotto-FixAll) akciózott, ám ekkor már esélytelen volt ellépniük. A hajrát Jakub Mareczko (Wilier Triestina-Selle Italia) nyitotta meg, a leggyorsabb azonban a papírformának megfelelőn Elia Viviani (Quick-Step Floors) volt, aki magabiztosan győzött Mareczko és Sam Bennett (Bora-hansgrohe) előtt.


Eredmények:


1. Elia Viviani (Ita) Quick-Step Floors 03:51:20
2. Jakub Mareczko (Ita) Wilier Triestina-Selle Italia
3. Sam Bennett (Irl) Bora-Hansgrohe
4. Niccolo Bonifazio (Ita) Bahrain-Merida
5. Sacha Modolo (Ita) EF Education First-Drapac p/b Cannondale
6. Clement Venturini (Fra) AG2R La Mondiale
7. Ryan Gibbons (RSA) Dimension Data
8. Manuel Belletti (Ita) Androni Giocattoli-Sidermec
9. Baptiste Planckaert (Bel) Katusha-Alpecin
10. Jean-Pierre Drucker (Lux) BMC Racing Team


Összetettben a nap második részhajrájának megnyerésével Rohan Dennis (BMC) vette át a rózsaszín trikót, előnye mindössze egyetlen másodperc Tom Dumoulin (Team Sunweb) ellenében. A pontversenyben Viviani, a hegyi összetettben Enrico Barbin (Bardiani-CSF), míg a fiatalok összevetésében Maximilian Schachmann (Quick-Step Floors) áll az élen.


Összetett:


1. Rohan Dennis (Aus) BMC Racing Team 04:03:21
2. Tom Dumoulin (Ned) Team Sunweb + 1 mp
3. Victor Campenaerts (Bel) Lotto Soudal + 3 mp
4. José Gonçalves (Por) Katusha-Alpecin + 13 mp
5. Alex Dowsett (GBr) Katusha-Alpecin + 17 mp
6. Pello Bilbao (Spa) Astana Pro Team + 19 mp
7. Simon Yates (GBr) Mitchelton-Scott + 21 mp
8. Maximilian Schachmann (Ger) Quick-Step Floors + 22 mp
9. Tony Martin (Ger) Katusha-Alpecin + 28 mp
10. Domenico Pozzovivo (Ita) Bahrain-Merida + 28 mp


A Giro, Be’er Sheva és Eilat között egy 229 kilométeres szakasszal folytatódik, mely penzum előzetesen ugyancsak a sprinterek kedvez, de a sivatagi körülmények megtréfálhatják a résztvevőket.
 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:



Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések