Garamszegi László: lapot húztunk 19-re, ebből született meg az Epronex-BSS Oil Team csapata

E-mail  Nyomtatás
2019. március 04. hétfő
  |   Szerző: m.norbi

2019. február 19-én impozáns keretek között mutatta be idei csapatát az Epronex-BSS Oil Team. A sor jelenleg a horvátországi Omnisban edzőtáborozik, itt értük utol Garamszegi László csapatvezetőt.

A 2019-es idényben a Pannon Cycling Team mellett talán az Epronex-BSS Oil Team lehet a legjelentősebb hazai országúti csapat. Milyen változásokon mentetek keresztül az elmúlt néhány hónapban?

 

- A legjelentősebb talán a színváltozás, de azért ez nem ilyen egyszerű. Nagyon sok munka van a háttérben. Viccesen úgy szoktam fogalmazni, hogy lapot húztunk 19-re, ebből született meg az Epronex-BSS Oil Team. Tavaly októberben még kérdéses volt a folytatás is, de hála a Kiss házaspár munkájának illetve Tóthfalussy Györgynek az Epronex tulajdonosának, valamint a további új szponzorainknak, újult erővel tudunk nekivágni 2019-es idénynek. Több támogatónkat elvesztettük ugyan, de helyükre újak érkeztek, többek között az egyik névadónk a BSS Oil Group is Vass István vezetésével, akit Kusztor Péter kiváló kerékpárosunk hozott a képbe. Nekik már működött egy amatőr csapatuk Utánpótlás Sportakadémia SE néven, most pedig az anyagi forrásainkat összerakva fuzionáltunk és működünk tovább.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Ne szaladjunk ennyire előre, hogyan értékeled a 2018-as szezont, melyek azok az eredmények, amikre a legbüszkébb vagy?

 

- Klubcsapat révén azt gondolom kihoztuk magunkból a maximumot. Kisebb hazai versenyeken győzelmeket is szereztünk, ezen felül versenyzőink derekasan helyt álltak a környező országbeli és hazai nemzetközi kategóriás viadalokon is. Nagy fegyvertényként könyveltük el, hogy meghívtak minket a Marokkói Körversenyre, ahol három szakaszon is sikerült a legjobb tízbe kerülnünk. Pályi Csaba révén az egyik nap során a szökésben is képviseltettük magunkat, sajnos ötven méterrel a cél előtt érte utol őt a hatvannal dübörgő főmezőny, de így is a kilencedik helyen tudott zárni. Nagy szívfájdalmunk volt, hogy a Tour de Hongrie-n a kategóriaváltás miatt nem tudtunk klubcsapatként részt venni, viszont a válogatottban három emberünk (Minkó Roland, Pályi Csaba és Solymosi Márton) is rajthoz állhatott, én pedig elkísérhettem őket segítőként. Nagyobb sikerként említeném még meg Kiss Gergely a Székely Körversenyen elért szakasz harmadik helyét, ami azt is jelentette, hogy összetettben a legjobb magyarnak járó mezt is elhozta, illetve, hogy a csapatversenyben is a harmadik helyen zártunk. Ebből a lendületből aztán a kritérium országos bajnokságon sikerült másodikként végeznie, a Pannonos Szatmári András mögött.

 

Kik alkotják a 2019-es keretet, kikkel erősítettetek?

 

- Az idei keretünket tizenkét férfi és egy hölgy versenyző alkotja. Név szerint az U23-asok: Szarka Gergely, Zathureczky Márk és Vas Balázs, aki a Mountain Bike és a cyclo-cross versenyeken továbbra is a Merida CST csapat színeiben szerepel. Új igazolásaink Durucz Miklós, Gönczy Gergő, Király Levente és Pápai Ádám, valamint egyetlen hölgy tagunk Buzsáki Virág, aki a Mountain Bike szakágban a Pavé Cycling Academy-t képviseli majd. Idei legnagyobb szerzeményünk azonban egyértelműen Lovassy Krisztián, aki nemrégiben a pályakerékpáros világbajnokságon vett részt, a tokiói olimpiai kvótáért hajt az Omnium versenyszámban a BVSC csapatában Pataki Ibolya irányításával. Számára a jó forma eléréséhez elengedhetetlenek az országúti versenyek, amiket a mi színeinkben fog abszolválni. A tavalyi csapat magja Cser Gábor, Kiss Gergely, Pályi Csaba és Solymosi Márton továbbra is minket erősít.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Milyen célokkal vágtok neki a 2019-es szezonnak, hogyan áll össze a versenyprogram?

 

- Célunk, mint tavaly is, minimálisan 50-60 versenynap abszolválása itthon és külföldön egyaránt. Egyik legnagyobb állomásunk természetesen idén is a tíz napos Marokkói Körverseny lehet, de emellett az országúti bajnokság is mindenképp kiemelt szerepet kap. Ezen felül a V4 egynaposai, az osztrák OberössterreichRundfart, a Székely Körverseny, a Szerb Kör és a környező országok több kisebb viadala alkotja a versenyprogramunk gerincét.

 

Mi az, amivel minimális szinten elégedettek lennétek?

 

- Tisztes helytállás a nemzetközi UCI kategóriás versenyeken, top tízes helyek, szökésekben való részvétel, ahol a közvetítések során minél többet látszik a mezünk, ezzel is meghálálva szponzorainknak a sok-sok támogatást. Dobogós hely az országúti bajnokságon.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Meddig juthat el ez a csapat?

 

- Az elvárás idehaza minél több győzelem megszerzése, emellett jó lenne, ha külföldön egy-egy dobogós helyezés azért összejönne. Hosszabb távon pedig mindenképp a csapatunk szintlépése lenne a cél, tehát a kontinentális bejegyzés elérése, amihez további anyagi források kellenek, viszont így akkor a saját országunk nemzeti körversenyén is lenne esélyünk elindulni, ami sajnos számunkra jelenleg csak egy álom.


 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:





Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések