Márkánként felkerültek az Eurobike kiállításon látott újdonságok a VELO.hu oldalra. Szeretnénk azzal segíteni a tájékozódást a 2015-ös termékek között, hogy termékcsoportok szerint is feldolgozzuk a látottakat. Jöjjenek most a pedelec újdonságok.
Cube Elite Hybrid SLT 29
A leesett állunkat kellett keresgélni, amikor ezt a pedelec montit megláttuk. Rögtön be is gyűjtött egy Eurobike Gold Award díjat. Nem véletlenül. Gyakorlatilag egy karbon vázas Reaction GTC SLT benne a Bosch hajtással melyhez a legnagyobb 400Ah-s akkut társították. A HPC TwinMold monocoque váz Zeroblack kivitel, azaz a grammok lefaragása érdekében még festés sincsen rajta. Így lehetett a szenzációs 16,9kg-os súlyt elérniük a 29” kerekű ebikenál. A SRAM XX1 szett és az új RS-1 teleszkóp garantálja, hogy nem „párszázas” ajánlat lesz! Csak azt sajnáljuk, hogy nem S-pedelec azaz nem 45km/h-s tempóig hajt.
Cube Access WLS Hybrid
A nők sem maradnak elektromos rásegítésű monti nélkül, hiszen az eladások azt mutatják, legtöbben a párjuknak vásárolnak pedelecet. A WLS geometriás Access komoly felszereltséggel készül, így a komoly terepezéstől egyáltalán nem kell visszarettenni. A 250W-os Bosch Performance elektromos meghajtást 400Ah-s akku látja el árammal, ami 50-100km-es hatótávot biztosít attól függően, milyen a terep és milyen rásegítési fokozatot használsz. A bringa súlya 20kg alatt maradt még mindig (18,9kg), amit a kiváló kategóriába sorolunk. Ehhez persze hozzájárult a Shimano XT szett és a DT CSW MA 1.7 kerékszett is.
Cube Stereo Hybrid 140 HPA SL 27.5
Feltűnő festést kapott a Cube össztelós pedelec bringája. Az Alpokban, de akár itthon is sokaknak jól jöhet az erős Bosch hajtás ahhoz, hogy feljuss a kedvenc lejtőd tetejére ezzel a 140mm-t mozgó 650B-s kerekű trail bringával. Felszereltségét nem aprózták el, teljes Shimano XTR-t kapott DT kerékszettel, RS Reverb dropper post nyeregcsővel és 21,5kg-os súllyal.
Cube SUV Hybrid
Legyen bármennyire feltűnő, vagy high-end a pedelec, nekünk mégis ez tetszett a legjobban. Az elektromos tank. A városi taxisbüntető. A SUV Hybrid Superlight alumínium vázra épül mely duplán húzott csövekből készül. A villa drabális alunak tűnik, de könnyű HPC monocoque karbonból készül! Felszereltsége is maximalista. Performance Bosch hajtás, 400Wh-s akku, Gates CarbonDrive szíjhajtás, és fokozatmentes NuVinci agyváltó. Kell ennél többet mondani?
Cube Elly Cruise Hybrid
Azért a Cube szerencsére nem csak rombolókat gyárt, hanem kifinomult trekkingeket is pedelec hajtással. Az Elly egy stílusos női gép a váz részét képező erős csomagtartóval és az akkumulátort is abba építették bele. Ideális választás gyerekszállításhoz, csomagos túrákhoz, vagy munkába ingázásra. A sokkal szofisztikáltabb Bosch Cruise szett került beépítésre, de a 400Wh-s akkut nem spórolták ki, így városban elegendő lehet hetente egyszer tölteni. 7 sebességes Shimano Nexus agyváltóval látták el, ami bőven elég lehet még a meredek Budai hegyoldalon is, hiszen a 40Nm-es nyomatékot adó hajtás feltolt bárhol.
Cube Touring Hybrid SL
Elegáns városi/túra gép Superlight alumínium vázon, teljes Shimano XT váltórendszerrel, az akkumulátorról üzemelő Busch & Müller világítással és Cube illetve Syntace kiegészítőkkel. Sokkal praktikusabb és gyorsabb ezzel ingázni a belvárosi munkahelyre, mint egy Opel Corsával. És persze olcsóbb is. A 400Ah-s akku több mint 100km-es hatótávot biztosít, ha nem mindig „fullgázon” közlekedsz vele.
Ghost Teru FS LT 10
Kifejezetten szép – és széles – volt a felhozatal a pedelec-vonalon, ahogy az a jó németeknél már kezd megszokottá válni. A kedvenc kétség kívül az elektromos rásegítéssel, terepre szánt Teru sorozat volt, csúcsán a Teru FS LT 10-essel. A canga gyakorlatilag egy alu-vázas, 27,5”-os fully, 150/140 milliméteres úttal, FOX CTD rugózással, 11 sebességes Shimano XTR szettel, a BOSCH jól bevált 250 wattos teljesítményű középmeghajtású motorjával és 400 Wh-s akksijával. A full-telós sorozatnak még további 2 tagja lesz elérhető a jövő évi kínálatból, azonos típusú rásegítéssel, 130/120 milliméteres úttal, Shimano XT és XT-Deore mix felszereltséggel.
Kalkhoff Endeavor Impulse S11
A paletta csúcsán az Endeavor Impulse S11 Premium paripa foglal helyet, Impulse 2.0 Speed – S-pedelec rásegítéssel, ami 350 wattot tud és egy 612 Wh-s akkuból meríti az energiát. A rásegítés vége az EU-normáknak megfelelően 45 km/h és egy töltéssel mintegy 80 kilométerig terjed a hatótávolsága. A 11 sebességes Shimano Alfine agyváltó örök életű darabnak igérkezik benne, akárcsak a máér korábban említett Gates Cqarbon szíjhajtás. A megállásról a Magura MT5 Speed tárcsafékjei gondoskodnak, míg az aszfalt egyenetlenségeit az RST Pulse Air telója simítja ki.
Kalkhoff Agattu Premium Impulse 11
„Hagyományos” pedelec fronton például ott az Agattu Premium Impulse 11 modell, ami az Impulse 2.0 elektromos egységet kapja, így a rásegítés maximális mértéke 25 km/h sebességig gyorsít. Természetesen ez is középmotoros megoldás, a saját motorfékkel. A felszereltség nagyjából megegyezik a top Endeavor-ral, ám itt a redukált teljesítmény végett megfelelőnek ítélték a németek a hidraulikus Magura felnifékek alkalmazását. A nagy durranást viszont a végére hagytuk, ami nem más mint a gép hatótávolsága, az ugyanis a 612 Wh-s akksinak hála, mintegy 205(!) kilométerig terjed!
Kalkhoff Ergo XXL
A bivalyerős Impulse Ergo XXL elektromos rásegítéses rendszert az Impulse Ergo XXL – NuVinci Harmony cangában fedeztük fel először. Letiusztult kis masina, testesebb – 170 kilogramm teherbírású vázkonstrukció – felhasználók is örömüket lelik benne, ráadásul a váz 190 centiméteres testmagasságig érhető el. Az agyváltó ellenére itt azonban – az eredeti koncepciótól eltérően – nem szíj-, hanem hagyományos lánchajtást alkalmaznak.
Kalkhoff Sahel Impulse 8R
Nagy kedvenc volt az urbánus Sahel vonal, ahol gyakorlatilag szembetalálkoztam a saját városi igényeim elektronizált megoldásaival. A Sahel Impulse 8R 250 wattos Impulse 2.0 rásegítő egységgel érkezik, 8 sebességes Shimano Nexus agyváltóval, 20”-os huligán kerekeken, míg a nagytesó, a Sahel Impulse 9 értelemszerűen 9 sebességes Shimano láncváltással érkezik, 26”-os kerekeken – rásegítés Impulse 2.0 - és egy saját fejlesztésű HeadShock teleszkóp egyengeti simára a városi kátyúkat és padkákat. Tipikus német jellemző, hogy mindkét gép Magura hidraulikus felniféket kapott.
KTM Macina Freeze
Nem is a KTM lenne a pedelec vihar egyik kiváltója, ha nem mutatott volna be rögtön a Fat Rat-ből egy Macina Freeze névre keresztelt elektromos rásegítésű kivitelt. Nehéz lenne ugyan pontosan megfogalmaznunk, ki is a célközönsége egy e-fatbikenak, de ha az osztrák cég így döntött, akkor a vevők is jönni fognak! 400Wh-s akkumulátorral és 250W-os Bosch rendszerrel készül. XT váltórendszere okés, de bármilyen jók is a Deore tárcsafékek azért lehet, erre nem ártott volna egy XT. Főleg 700.000 forintért.
Superior EU400
Pedelec vonalon is szépen csendben fejlesztenek a háttérben. Az EU400 City esetében például marad a városiasan ejtett alu váz, a komfortos, telós nyeregrúd, sőt a középmotoros elektromos rásegítés is, a PowerFlex motort és a Panasonic akksit azonban váltja a Shimano STEPS-et, vagyis a Shimano Total Electric Power Systemet (LINK) már bemutattuk idén márciusban. Kétségkívül, a pedelec piac egyik legjobb elektromos középmotoros rásegítéses fejlesztése került így az EU 400-ba, ami az EU-s pedelec szabványnak megfelelően 250 wattos teljesítményt nyújt, 25 km/h sebességig biztosítja a hajtásrásegítést, de rövid ideig – pl. emelkedőkön való elinduláskor – képes 500 wattos teljesítményre is! Három üzemmód közül választhatunk és ennek függvényében változik a hatótávolság is 120 és 80 kilométer között.
Specialized Turbo
Megújult a Specialized elektromos bringája a Turbo is. Sokáig húzták a pedelec piacra belépést, mert nem akartak tucatárut előállítani. És ehhez már az elődmodell is tartotta magát. Nagyon stílusos, akár 45km/h-s tempóig tud hajtani (a pedelec szabványú 25km/h-ig). Az akkumulátor csomag az alsóvázcsőben kapott helyet, az agymotor pedig hátul található. Három kivitel lesz belőle 2015-re. A gyors Turbo S SRAM X0 rendszerrel, a kedvezőbb árú Turbo, amin X7 cuccokat találhatsz és a cross trekking kivitel, amibe egy 50mm-t mozgó teleszkópot is beleraktak.
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.