Drasztikus távcsökkentéssel rendezik meg 2019-től az országúti Európa-bajnokságot

E-mail  Nyomtatás
2018. február 05. hétfő
  |   Szerző: m.norbi

A cyclo-cross világbajnokságot megelőzően az Európai Kerékpáros Szövetség számos jelentős újítást fogadott el a kerékpársport jövőjével kapcsolatosan.

A közgyűlés elején a szövetség nemrégiben megválasztott olasz elnöke Rocco Cattaneo beszámolt az elmúlt hónapok történéseiről, majd ismertette a 2018 és 2021 közötti időszakra megfogalmazott célokat. Ezek közül a leginnovatívabb javaslat, amelyet az igazgatótanács egyhangúlag megszavazott, a 2019-es országúti Európa-bajnokság reformjairól szólt.

 

Diavetítéshez kattints a képre


Annak érdekében, hogy a versenyeket a nézők számára még az eddigieknél is látványosabbá és izgalmasabbá tegyék, drasztikusan csökkentik azok távját. Az általában körpályákon rendezett viadalokat igyekeznek közönségcsalogatóbbá tenni. Az egyenkénti időfutamok tekintetében elfogadták, hogy minden korcsoport ugyanazt a pályát és távot teljesítse.


Számszerűsítve a junior lányok és fiúk valamint az U23-as és az elit versenyzők is ugyanazt a húsz-harminc kilométer közötti kronót abszolválják majd a 2019-es Európa-bajnokságon. Mindemellett elfogadásra került, hogy az elit női mezőnyverseny távja nem lehet hosszabb 120, míg a férfiaké 180 kilométernél, de a szervezők az erősebbik nem tekintetében akár még egy 150 kilométeres körpályás penzumot is kiírhatnak.

 

Diavetítéshez kattints a képre


„Az igazgatótanács számos újítást fogadott el, melyek egytől-egyig a sportág előrelépését szolgálják – mondta a közgyűlést követően Cattaneo. – Szeretnénk, ha a sportágban részt vevő valamennyi fél, legyen az sportoló, sajtós, szurkoló vagy szponzor előnyre tehetne szert ezekből a reformokból. Tisztában vagyunk azzal, hogy a kerékpársport radikális változásokon megy keresztül. A legfőbb célunk, hogy a média segítségével minél több szurkolót a sportág mellé állítsunk. A jóváhagyott, 2019-től életbe lépő változások újjá fogják éleszteni az európai kerékpározást, de anélkül, hogy befolyásolnák a hagyományt és a tradicionális vonzerőt. Bízunk benne, hogy ezek a változtatások minden egyes nemzeti szövetség számára előnnyel bírnak majd.”

 

Továbbá döntés született arról is, hogy e-bike versenypályákat alakítanak ki országúton és terepen, ezzel kapcsolatosan pedig már fel is vették kapcsolatot a vezető gyártókkal a szabályok kialakítása érdekében.

 

Ami az idei évet illeti, augusztus 2. és 12. között rendezik az első “multisport” Európa-bajnokságot a skóciai Glasgow-ban. Ennek keretein belül kerül sor az elit hölgyek és férfiak egyenkénti valamint mezőnyszámaira. A junior és az U23-as korosztály sportolói pedig július 12. és 15. között Csehországban mérik össze erejüket.
 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Eddig hozzáfűzött kommentek:

2018.02.05. 20:27
E-bike versenypálya? Lesz konstruktőri VB, vagy mi?





Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések