Bezár

Bejelentkezés

Hirlevél feliratkozás
Bejelentkezés / Regisztráció
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • Velo magazin
  • Tour de Hongrie
  • Giro d'Italia
  • Tour de France
  • Vuelta a Espagna
  • Technikai hírek
  • Országúti
  • Mountain bike
  • Cyclo-cross
  • Pálya
  • Triatlon
  • Pedelec
  • Enduro
  • Triál

Bringaexpo 2014-Érdekességek a kiállításról-Superior

2013. március 19. kedd
Szerző: Kázmér Viktor
Cimkék: bringaexpo superior

Idén is csúcsot döntött a kiállítás látogatószáma, azonban biztosan vannak sokan akik nem tudtak kijönni és megcsodálni a legfrissebb újdonságokat. Nekik próbálunk most több részen keresztül ízelítőt adni a standok kínálatából. Jöjjön hát a BikeLogistics stand és a Superior kerékpárok.

Az ostravai központú Észak-Morvaország és Szilézia Csehország egyik legiparosodottabb térsége, de ez egy pillanatig se riasszon el senkit, hiszen az ideutazó nem csupán az ipartelepek látványában részesülhet – amelyek között megtalálhatja a Superior gyárat - sőt! A terület déli részén, a szlovák határ mentén magasodik a csodálatos természeti értékekkel bíró Beszkidek, ahol a SUP prototípusokat tesztelik és tökéletesítik, mielőtt azok a gyártósorra kerülnének. A fejlesztések vezérlő elve a „Riding Smart” jelmondat, amelynek lényege, hogy a fejlesztések ugyan a technikai újításokkal szinkronban, de meghatározó részben felhasználói tapasztalatokon és igényeken alapuljanak.

 

A top karbon prototípusokat – mind az országúti, mind az MTB modelleket – a labortesztek után megkapja a világ legelső mountain bike olimpiai bajnokának nevével fémjelzett Superior Brentjens MTB Racing Team. A protókat minden egyes edzést, vagy éles bevetést követően ellenőrzik, míg a versenyzőkkel folyamatosan véleményeztetik az éppen használt konstrukciót.

 

Superior XP 949

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Az XP949 az XC Race paletta felső harmadában foglalja el helyét. Noha a váz Ultralite X6 alu és nem karbon, mégis zsúfoltak bele jócskán annyi technológiát, hogy még a leginkább házsártos igényeknek is megfeleljen. Először is a kasztni a Superior 29er OXC verseny geóját kapta. A szögeken és a csőhosszokon túl ez egy 142x12 milliméteres hátsó tengely megoldást jelent, továbbá extra rövid támvillát, ami a csiki-csukikban kompenzálja a kerékméret miatt megnövekedett tengelytáv okozta lomha manőverezhetőséget.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

A hátsó tárcsafék PM rögzítése a hátsó háromszögön belül kapott helyett, így a terhelést a hátsó tengely és a masszív láncvilla veszi fel, mentesítve a támvillát, ami így rugalmasabb csöveket kaphatott a fartáji rezgések elnyelése végett. A vázat úgy tervezték, hogy a Direct Mount első váltő rögzítést hordozó nyeregvázcsőből a 400-as nyeregrudat amennyire csak lehet, ki kelljen húzni. Hogy miért? Nos, minél hosszabb a bilincs felett kihúzott csőhossz, annál rugalmasabb a konstrukció, amire a Fizik Ardea Mg pálcás nyereg még rátesz egy evőkanállal.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

A tapered homlokcső egy levegős Rock Shox Reba RL villát fogad, 15 milliméteres tengelykapcsolattal. Az bringát uraló alkatrészcsalád a 2x10 fokozatú Shimano Deore Xt, ám a hatásó traktusban egy XTR Shadow növeli a váltás élményét és az XP presztízsét.

 

Superior XP917

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

A 917 – a 919-hez hasonlóan, az alu 650B kategória csúcs gépe a kollekcióban, ám ennek ellenére felszereltségük között akad némi különbség. A 12 millis háétsó tengely megvan, de elöl a tapered Rock Shox 30 Gold TK villába normál gyorszárral rögzíthetjük a kereket. A hátsó fék és az első váltó rögzítése is azonos, akárcsak a nyeregrúd megoldás és a vázba rejtett kábelezés. Klappol a versenyspecifikus, rövid hátsó háromszög is. A fékek, a kezelőszervek és az első váltó mind Shimano Deore, de a pimpelés és a teljesítmény jegyében felugrott egy Hollowtech II.-es SLX hajtómű egy Deore XT Shadow hátsóváltó kitüntető társaságában. Az agyak és a kiegészítők – csakúgy, mint a nagytesónál – Sup házi ONE márkájának verseny kategóriás darabjai.


Superior XP929

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

A 929-es valahol a felső kategória közepén helyezkedik el és felszereltségét áttekintve lerí, hogy a „Karbon montit a népnek!” gyártói projekt terméke. Habár az alapanyag nem is, de a geometria megegyezik az alu 919-esével, a szokásos – karbonra jellemző - tulajdonságok kiaknázásával. Ennek megfelelően a láncvilla-közcsapágyház-alsóvázcső vonal felel merevségével a hatékony erőátvitelért, a felsőcső a laterális merevséget biztosítja, míg a támvillák és a nyeregvázcső a derék komfortzónáját hivatott megteremteni. A karbon gépen a Shimano Deore szettje dominál, szép összhangban az SLX Shadow hátsóváltóval.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

A villa a tapered nyakas Rock Shox 30 Gold TK, aminek légrugózása 100 milliméteres úttal bír és hagyományos gyorszáras agyat fogad. Ezzel szemben hátra már a Superior Racing kategóriában megszokott 142x12 mm-es tengely került, ami roppant hatással bír a hátsó traktus torziós merevségére. Komoly kis masina, ami igencsak megéri az árát.

 

Superior Road Issue

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Valahol az országúti középkategóriában foglal helyet a Road Issue. Váza az X6 Ultralite alu csöveiből készült, ami a 6061-es alumíniumhoz képest 10%-kal könnyebb és emellett 35%-kal erősebb. A gép tapered nyakas karbonvillát kapott, ami jól csillapítja a flaszter felől érkező rezgéseket és javít az irányíthatóságon is. Találunk még rajta egy 2x10 sebességes, jóféle 5700-as sorozatú Shimano 105-ös szettet, amihez jól passzolnak a Tektro R312-es Dual Pivot fékjei, megfelelő fékhatást produkálva a DT Swiss R24-es kerekeire. Megkapőó összhatású gép, nagyon egyben van, mind esztétikailag, mind technikailag bár az első alkatrész, amit új gazdája idejekorán cserélni fog rajta, az a kompakt áttételű, négyszögtengelyes FSA Vero országúti hajtómű.

 

Superior RX580 Lady

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

A CrossSport kategória tetejéről néz le az RX580. Ebben a kategóriában, általában azok lelnek megfelelő bringára, akik egyetlen, széles körben felhasználható használható bringát szeretnének. Gyorsan hasítanának vele az aszfalton, majd letérnének az útról egy lazább erdei ösvényre. Ha kell, lehessen rá szerelni sárvédőt és csomagtartót több napos, csomagos túrákhoz. A geometriája legyen sportos, mégis biztosítsa azt a komfortot, ami szükséges az egész napos tekeréshez. Könnyű legyen és gyors, könnyen irányítható és mindez lehetőleg kedvező árfekvésben. És ha lehet, egy még...legyen belőle női kiadásban is! Az RX580 mindennek maradéktalanul megfelel. Könnyű, hydroformált csövekből összeállított 6061-es alu vázra épül és egy 63 milliméteres, Suntour NEX HLO csillapítja benne rögös út nehézségeit. A kiegészítők egytől–egyig a házi ONE termékei, a váltórendszer és a meghajtás pedig 3x9 sebességes Shimano Alivio mix egy Deore Shadow hátsó váltóval megspékelve. A lassításról a fékezésben rutinos Tektro fékek és fékkarok gondoskodnak.

 

A Superior kerékpárok hazai forgalmazója a BikeLogistics Kft.

Elérhetőségük: http://www.superiorbikes.eu/

Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.

visszalépés az előző oldalra

Legújabb országúti hírek

Vas Kata Blanka és Valter Attila lettek a 2022-es év országúti bajnokai

A nőknél Vas Kata Blanka (Team SD Worx), míg a férfiaknál Valter Attila (Groupama-FDJ) sikerét hozta...

  • Országútis hírek külföldről: Evenepoel a belga időfutambajnok, van Avermaet nem lesz ott a Touron, új mezben a Bora
  • Országútis hírek külföldről: Froome is ott lesz a Touron, kerékpáros akadémiát indít Afrikában az INEOS, időfutam ob eredmények
  • Vas Kata Blanka és Fetter Erik nyilatkozatai az időfutam országos bajnokságról
  • Vas Kata Blanka és Fetter Erik is megvédte címét a 2022-es időfutam országos bajnokságon

Következő országúti események ajánlója

  • 2022.06.25: Utánpótlás Országúti Bajnokság
  • 2022.06.25: Tamási Kerékpáros Napok
  • 2022.07.02: Mátra bike Challenge 2022
  • 2022.07.03: Tour de Pécs
  • 2022.07.10: XXXI. Turul Kupa
  • 2022.07.10: II. 3G Kupa
  • 2022.07.16: 48. Gemenc Nagydíj UCI 2.2
  • 2022.07.17: 48. Gemenc Nagydíj Kritérium
  • 2022.07.17: Tour de Ring
  • 2022.07.23: Visegrad 4 Kerekparverseny UCI 1.2

VELO.hu felhasználók legújabb túrái

Balaton 1. – Keszthelyi-hegység

Távolság: 32.3 km
Szintkülönbség: 327 m
Nehézségi fok: 3

Szentgotthárd – Őrség Észak

Távolság: 39.4 km
Szintkülönbség: 458 m
Nehézségi fok: 5

Balaton 3. – Szólád, Körös-hegy

Távolság: 25.2 km
Szintkülönbség: 239 m
Nehézségi fok: 3

Legújabb blog bejegyzések

  • Csak biciklik?
  • Bala
  • "Hadiösvényen..."
  • A Tour de Hongrie üldözése, avagy a 2021 - es Magyar körverseny külső szemmel
  • "Európa vad sarka"

Félsziget-kupa 2019

Merida Concept Store Budapest - Megnyitó

Félsziget-kupa

Borsodcross 2017

Lampre-Merida edzőtábor 2018

Movistar csapatbemutató 2018

Polartec edzőtábor 2018 Contadorral

UAE edzőtábor 2018

Országúti kerékpáros világbajnokság 2014 - Promo

SuperCross sorozat 1. forduló-Kazincbarcika cyclocross

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

Harkány Tour 2013: 12 órás nemzetközi kerékpárverseny

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás (rövid videó)

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás

MERIDA Tour de Zalakaros 2013 (Teljes összefoglaló)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

Giro 2013 - 9. etap: Összefoglaló

  • Kerékpár
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Felszerelés
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • VELO magazin
  • Médiajaánlat
  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatvédelem
  • ÁSZF
  • Kapcsolat
Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések
weboldal tervezés: IRQ