A szuperaero Specialized Venge Vias élőben a Bringaexpon!
A Specialized Venge Vias szuperaero kerékpár 2015-ben debütált Mark Cavendish és Peter Sagan alatt, azóta nem csak ők, de Marcel Kittel alatt is számos nagy győzelmet aratott vele, illetve a nemzetközi szaksajtó is szuperlatívuszokban cikkezett róla. A 3.650.000 Ft-os kerékpár az amerikai gyártó eddigi leggyorsabb modellje, melyet a McLarennel közösen fejlesztettek ki 3 év alatt, rengeteg szélcsatorna tesztet igénybe véve. A mérnökileg és formailag is formabontó kerékpárból Magyarországon is gazdára talált az első, teljesen gyári felszereltségű modell, mely a március 3-6. közötti kiállításon megtekinthető lesz a Bringaland kerékpárüzlet standján.
"Nagy örömünkre szolgál, hogy értékesíteni tudtunk egy ilyen csúcskategóriás kerékpárt is, mely készletről szezon közben nagyon nehezen elérhető, így kulcsfontosságú volt, hogy a vásárlónk már tavaly ősszel megrendelte ezt nálunk, így szezonkezdetre be is tudtuk szerezni neki. A nyugat-európai országokkal egyidőben kaptuk meg az első modellt, melynek technikája bennünket, illetve a szerelőket is lenyűgözött. " - mondta el Firnstál Gábor, a Bringaland ügyvezetője.
A nagy S nem azt mondja, hogy az új Venge-vel X wattot spórolsz, hanem azt, hogy 40 km-es távon 120 másodperccel leszel gyorsabb az Tarmac SL 4 modelljükhöz képest. A kerékpár már túl van az első néhány száz kilóméterén, Tóthfalussy György pedig elismerően nyilatkozott a tapasztalatokról:
"Eddig is egy másik amerikai gyártó csúcsmodelljét használtam, de szerettem volna egy igazán aero bringát, mely a mai kor legmagasabb technikáját képviseli. Amikor megrendeltem, voltak bennem kétségek, vajon valóban érezni fogom e azt a bizonyos "különbséget". 35 km/h-ig gyakorlatilag semmit nem éreztem, viszont 40-től olyan a bringa, mintha motor lenne benne! 45 fölött egy álom, ahogy megy, nem gondoltam volna, hogy ennyit jelenthet ez az aero kialakítás. Amitől még tartottam, hogy nem lesz kényelmes vele hegyre menni, de ebben is kellemesen meggyőzött."
Amint ránézünk a kerékpárra, látszik, hogy minden részletét az aerodinamikai mutatók növelése, azaz a légellenállás maximális leküzdése inspirálta. Az első és hátsó féket nem csak a villák mögé rejtették el, hanem a féktestek köré is karbon légelvezetőt építettek, ezt még egyetlen másik gyártó sem alkalmazta. A hátsó fék elhelyezése pontosan a kulacstartóval egy magasságba került, így a kulacs is tulajdonképpen "szélárnyékban tartja" a féket.
Keressétek a kerékpárt az expo-n vagy a Specialized oldalán ITT
Eddig hozzáfűzött kommentek:
Mivel a versenyek 95%-a bolyban zajlik, máris értelmét veszti egy aero váz. Szerintem ezeket nem is azért készítik, mert a pro tour sztárok csak ezzel tudnak jobbak lenni, hanem a közönségnek. Sokszor a pálya szélén szurkolóknak komolyabb gépük van, mint a versenyzőknek. De ez egyáltalán nem baj, kell a gyártóknak is valami, amivel el tudják adni a terméküket. Mostanában az aero és az elektromos váltás lett nagy divat. Nekem is tetszenek ezek az irányzatok egy bizonyos szintig. Már ott tart a kerékpár ipar, hogy bőven az UCI súlyhatár alatt tudnak sorozatban gyártani komplett gépeket. Csak ezekre a gépekre olyanok, mint én nem biztos, hogy bátran fel mernék ülni.
Ugyanis nem tudom, hogy meddig fogja bírni az a váz/kerék a terhelést. Nem egy szezonra gondolok, hanem jóval hosszabb távra, évekre. Láttam már egy két elfáradt és elrepedt vázat, illetve kiszakadt küllőt, néhány év hobbi verseny használat után. És egyik holmi sem a kínai utánzat volt, tehát komolyan megkérték az árukat anno. Az is igaz, hogy azóta nagyon sokat fejlődött a karbon gyártás technológia. Azért is tudnak már olyan extrém dolgokat is gyártani, mint a cikkben is mutatott gép. Csak valahogy ezeknél a gépeknél kezd eltűnni az a fajta építés, hogy csak egy vázszettet kapok, és olyan féket, stucnit, kormányt váltást rakok rá, amit szeretnék.
Szuperaero... Aha? két kulaccsal is megnézték a légellenállást? Illetve akkor a TT/Triatlonon miért is nem ezeket használják? A súly másodlagos, lásd a kulacsos példát. Főleg az után, hogy aki ilyen bringával teker, az nagy valószínűséggel nem egyszálbélű hegyi kecske, hanem rendes izomzatú sprinter. Akit el is kell, hogy bírjon a váz, a hozzávaló komoly sprint terheléskor is. a 85 kilómmal próbáltam már szuper könnyű vázakat, és ultrakönnyű kerekeket, hát... Köszi, inkább pár dekával nehezebb, de stabil kerék, és kellően stabil váz inkább. Szar érzék, mikor érzed, hogy mozog a kerék alattad, mert hajlik a terheléstől. A szuper könnyű váz pedig vajon meddig bírja a gyűrődést? sok évig, vagy két-három év után kifárad?
https://c2.staticflickr.com/6/5739/23777094026_10144a7208_b.jpg
Es joval nehezebb is, mint a Tarmac.
Eloszor rondanak is talaltam, de ezzel most mar nincs sok gondom. Mindenkeppen egy kulonleges gep.
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.