Bezár

Bejelentkezés

Hirlevél feliratkozás
Bejelentkezés / Regisztráció
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • Velo magazin
  • Tour de Hongrie
  • Giro d'Italia
  • Tour de France
  • Vuelta a Espagna
  • Technikai hírek
  • Országúti
  • Mountain bike
  • Cyclo-cross
  • Pálya
  • Triatlon
  • Pedelec
  • Enduro
  • Triál

A Pinarello bemutatta Filippo Ganna 3D-nyomtatott időfutam kerékpárját

2022. október 04. kedd
Szerző: velo.hu
Cimkék: Pinarello Filippo Ganna Pinarello Bolide F HR 3D

Az INEOS Grenadiers kiválósága, a kétszeres időfutam világbajnok Filippo Ganna, október 8-án próbálja megdönteni Dan Bigham egyórás világrekordját. A brit sztárcsapat ennek kapcsán bemutatta az olasz bringás a rekorddöntésre készített, egyedi tervezésű kerékpárját.

A Pinarello Bolide F HR 3D a világ első olyan időfutam konstrukciója, amely nagyrészt 3D nyomtatott technológiával készült, ez pedig lehetővé tette, hogy egy olyan új formavilágot alkossanak, mely a hagyományos gyártási eljárással lehetetlen lenne.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Ezek a a jellemzők magukba foglalják az egyedi geometriát és a méretezést, azon belül az újszerű, a púpos bálnák által ihletett aerodinamikai formákat valamint az olyan láthatatlan előnyöket, mint a gyártási idő lerövidülése vagy a váz stabilitásának a megerősítése.

 

F HR 3D a nagy-britanniai székhelyű Metron Advanced Equipmenttel együttműködésben készült. A váz és a nyeregcső alapját is a Scalmalloy anyag adja. Ez egy úgynevezett szkandium, alumínium és magnézium ötvözet, melyet elsősorban az űriparban használnak.


Természetesen a kormány és a villafej is 3D-nyomtatással látott napvilágot, mindkettő titánból, előbbi ugyanarra a meghajlott aero-hosszabbításra épül, mint az alap Bolide modellnél.


A kész vázat elküldték az EFBE-nek, mely vállalat Németország vezető kerékpár-tesztlaboratóriuma, így az ISO4210-es szabványnak megfelelően megkapta az UCI-kompatibilitási matricáját is.

 

Diavetítéshez kattints a képre


A kerékpár legszembetűnőbb része egyértelműen a púpos bálna ihlette ülés és nyeregcső. A Pinarello az Adelaide-i Egyetem egy 2016-ban benyújtott kutatása és szabadalma alapján alkalmazta ezt a koncepciót. A tanulmány szerint a bringa ezen része a teljes légellenállás 39%-ért felel, ráadásul a kerékpáros lábmozgásából adódó turbulencia is itt csapódik le. A „bordák” segítségével viszont minimalizálható ez a hatás.


Persze a tervezés során a hagyományosabb eljárásokat tekintve is találtak aerodinamikai előnyöket. A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) nemrégiben megszüntette a váz és villarészre vonatkozó 3:1 szabályát, így a csőprofilok is túl lettek nyújtva, bár az arányt nem közölték. Ami jól látható, hogy az első és a hátsó agy is le lett kicsinyítve: 69 mm és 89 mm szélességre, az eddigi 100 mm és 120 mm helyett.


Immáron köztudott, hogy a kerékpár utolsó tesztje éppen Bigham csúcsdöntése volt, melynél jobb alkalmat is nem is találhattak volna. Ganna Bolide modellje végül a Princeton CarbonWorks Track Special kerekeit kapta, Continental GP5000 TT Tubeless gumiköpenyekkel, WattShop Cratus Aero hajtókarral, Muc-Off optimalizált Izumi Kai 1⁄2”-os lánccal és Fizik Ares TT nyereggel.

 

Diavetítéshez kattints a képre


Az egyórás kerékpározás világrekordját a jelenleg 55.548 kilométer.


*a kerékpár bárki számára elérhető, ám a 3D gyártási technológia révén csak igény szerint készül, ahogyan az egyik szakportál fogalmazott, a végtelen költségvetéssel rendelkező amatőrök számára.

 

Fotók: Pinarello (press)
 

Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.

visszalépés az előző oldalra

Legújabb tech hírek

Bemutatta mezét az MBH Bank Colpack Ballan CSB

A tavalyi évhez képest teljesen megújult az olasz kontinentális sor kinézete, amelyben idén többségb...

  • Megérkezett a WorldTourba a Van Rysel
  • Pálya inspirálta országúti kerékpárt mutatott be a Lotus
  • Videón Mathieu van der Poel vadonatúj Canyon cyclo-cross bringája
  • A Pinarello bemutatta Filippo Ganna 3D-nyomtatott időfutam kerékpárját

VELO.hu felhasználók legújabb túrái

Bazi nagy Görög-túra

Távolság: 920 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8

Balaton 1. – Keszthelyi-hegység

Távolság: 32.3 km
Szintkülönbség: 327 m
Nehézségi fok: 3

Szentgotthárd – Őrség Észak

Távolság: 39.4 km
Szintkülönbség: 458 m
Nehézségi fok: 5

Legújabb blog bejegyzések

  • Alpok a javából 1.rész: "Svájci Grand-canyon"
  • Kiruccanás a Dolomitokba a Giro magyar kerekeseinek buzdítására
  • Csak biciklik?
  • Bala
  • "Hadiösvényen..."

Félsziget-kupa 2019

Merida Concept Store Budapest - Megnyitó

Félsziget-kupa

Borsodcross 2017

Lampre-Merida edzőtábor 2018

Movistar csapatbemutató 2018

Polartec edzőtábor 2018 Contadorral

UAE edzőtábor 2018

Országúti kerékpáros világbajnokság 2014 - Promo

SuperCross sorozat 1. forduló-Kazincbarcika cyclocross

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

Harkány Tour 2013: 12 órás nemzetközi kerékpárverseny

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás (rövid videó)

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás

MERIDA Tour de Zalakaros 2013 (Teljes összefoglaló)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

Dukai Regina már a WestEnd Bringa WeekEnd-re készül!

  • Kerékpár
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Felszerelés
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • VELO magazin
  • Médiajaánlat
  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatvédelem
  • ÁSZF
  • Kapcsolat
Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések
weboldal tervezés: IRQ