2017-es Fulcrum kerék újdonságok
„Gördülékenység, kezelhetőség, áramvonalasság, reakció képesség, kényelem.” Foglalta össze a FULCRUM. Bizony, ezt mind befolyásolja a kerék. A patinás olasz gyártó kínálatában mindenki megtalálhatja a neki való kerék szettet, minden felhasználási területre. Az elmúlt évek nagy versenyei során folyamatosan bebizonyította ez a cég, hogy fejlesztései mára már az egyik legjobb és legmegbízhatóbb kerékmárkává tették a piacon! Lássuk, milyen újdonságokat kínálnak a 2017-es évre.
Racing Zero termékcsalád újítások:
A Fulcrum Racing Zero kerék a cég kínálatának egyik zászlóshajója, mely ár-érték- teljesítmény arányban kiváló mutatókat képvisel. Népszerűsége arra ösztönözte a mérnököket, hogy további variácókat hozzanak létre belőle. A Zero mellé jött először a Zero Nite (mely speciális fekete felületkezelésével különleges design és még jobb fékezhetőséget biztosít), aztán a Racing Zero Carbon, amely az elsők között volt a kerekek piacán, ahol a karbon felnit alumínium küllőkkel fűzték. 2017-ben a Racing Zero család egy negyedik taggal is bővül, mely a Zero Competizione nevet kapta. Akik jártasak az olasz nyelvben, rögtön tudhatják, a competizione versenyt jelent, így az új kerék lesz a Racing Zero család „legerősebb” tagja.
Minden fontos alaptulajdonsággal rendelkezik, amit a Zero családnál már megszokhattunk, ezen kívül van néhány olyan extra is, amit általában csak a WorldTour versenyzők csúcskategóriás karbon kerékszettjeinél láthatunk. A kerék megkapta az ún. Cult kerámiacsapágyas technológiát, mely extrém nagy gördülékenységet biztosít (9x kisebb ellenállás, mint a hagyományos csapágyazás). A kerék túlméretezett alumínium küllőkkel, MoMag TM technológiával, 2:1 fűzéssel, túlméretezett hajtásoldali küllőperemmel és versenyre-optimalizált felni kialakítással rendelkezik, így bármelyik versenyző csodálatára számíthat.
Az új modellek a nemzetközi trendeknek megfelelően teljesen újratervezett 17 mm széles (C17) felniket kapnak, ez érvényes a Zero-ra, és a Zero Nite-ra is. Bármelyik alumínium Zero-t választod is, garantált a jobb irányíthatóság, kényelem és teljesítmény, mely a 17 mm széles felninek és a szélesebb külsőknek köszönhető. Mivel tökéletes a 25 és 28 mm széles külsőkhöz, az új felni több fronton is hatékonyabb megoldás, mint a régi.
Aerodinamika szempontjából a C17-es felni és a 25/28 mm széles gumi előrelépést jelent a hasonlóan széles gumiköpeny és a C15-ös (15 mm széles) felni kombinációjához képest. A forma, melyet a 25/28 mm széles gumiköpenyek és a szélesebb felni alkot, légellenállás szempontjából jobb, összetartóbb egységet jelent.
Az eddigi, 15 mm széles felni a 25 mm széles gumival párosítva egy villanykörte-alakú formát hozott létre, a gumiköpeny fala és a felni között egy apró „levegő-zsebet” hagyva – ez pedig turbulenciát és ellenállást okozhatott. Az új felni/külső kapcsolat a C17-es verzión megszünteti ezt a kis „levegő-zsebet”, így egy sokkal aerodinamikusabb egységet képez. A gumiköpeny formája, mely a szélesebb felni miatt megváltozik, szintén hatékonyabb, finomabban gördül és biztonságosabb, mint az eddigi 25/28 mm külső és a C15-ös felni kombinációja. Egyszóval, bármelyiket is választod a Racing Zero család kerekei közül, ezekkel a technikákkal a versenytársak előtt leszel.
TIPP: A Racing Zero kereket akár tesztelheted is ingyenesen, további infó a Bringaland kerékpárüzlet elérhetőségein.
SPEED újítások:
A Fulcrum család csúcskategóriás kerekei a Racing Speed XLR modellek nagy sikereket értek el a nemzetközi porondon, de a cég fejlesztői részlege nem elégedett meg ezzel, így egy teljes SPEED családra kiterjesztették az XLR-nél alkalmazott technológiákat. A kerekeket a Lampre-Merida WorldTour csapat tesztelhette elsőként a legnagyobb versenyek során (ezt használták a Tour de France szakaszain is) és a tőlük kapott rengeteg visszajelzés alapján születtek meg a SPEED család új tagjai. A 35 és 50 mm-es felni profilok kissé idejét múltak, így a Fulrcum már 40 és 55 mm magas csúcskategóriás karbon kerekeket kezd gyártani.
A 40 mm-es felni optimális megoldást kínál a meredek emelkedőkön végzett gyorsításokhoz, de a síkon is jól teljesít, a sprinteknél pedig még nagyon gyorsan “reagál”. Az 55 mm-es felni profil egyértelműen a sík terepre szól, ahol még többet számítanak az aerodinamikai jellemzők.
Az új SPEED T kerekek nem csak magasabb, hanem szélesebb felniprofillal is rendelkeznek, mint az elődeik. Ahogy az új Racing Zero családnál, a 24,2 mm széles profil itt is sokkal hatékonyabb egységet képez az új trendeknek megfelelő, szélesebb gumiköpenyekkel. A szélesebb felniprofil lehetővé tette a tervezőgárdának, hogy minimális anyagtöbblettel nagyban javítsák a merevséget, mindkét modellnél. A felni gumiköpeny felőli oldalán a MoMag rendszernek köszönhetően nem találhatóak küllőlyukak (a küllőanyákat mágnes segítségével fűzik be) – így mivel nincsenek fúrt lyukak a felnin, sokkal merevebb, jobban irányítható és tartósabb, mint egy hagyományos kialakítású abroncs.
Kifinomult gyártási eljárások lehetővé teszik, hogy a felnit már a gyártósoron küllőlyukakkal lássák el, így elkerülhető a felni későbbi megfúrása, mely elkerülhetetlenül a karbonszerkezet gyengüléséhez vezetne. Más szóval, megnövelt irányíthatóság, kényelem, reakcióképesség, mindenféle súlytöbblet nélkül – egy olyan rendkívül fejlett konstrukció, mely tartós és biztonságos is, a fenti pozitív tulajdonságai mellett.
A teljesen karbonból készült felni, mind a 40, mind az 55 mm magas felniknél 3K felületet kapott – nem csak szuperkönnyű, hanem extrém módon teljesítményorientált és tartós is. Ezekben a kerekekben nem csak a karbonszál lett speciálisan a kerekekhez választva, hanem a ragasztóanyagot, a gyantát is aprólékosan tanulmányozták és válogatták a maximális teljesítmény érdekében. A speciálisan erre fejlesztett HTG gyanta, mely a SPEED 40T és az 55T kerekeikben van, üvegszerű keménységűvé válik magas hőmérsékleten, keményebbé bármely gyantánál, melyet a kerékpáriparban használnak, így ez lehetővé teszi az agresszívabb fékbetét használatát, mely a 3Diamant TM technológiával párosítva példátlan fékhatást eredményez – bármely szituációban.
Sok tekintetben az új kerekek a régi SPEED család tulajdonságait hordozzák, mivel sok területen a korábbi kerekek is a csúcskategóriát képviselték, további fejlesztésük vagy lehetetlen lett volna, vagy túl drágává tette volna a kerékszettet. A CULT kerámia- csapágyazás talán a legkifinomultabb rendszer, melyet a kerékpáros világ megismerhetett, így az új SPEED kerekeinkbe is ezt építettük be. A speciális anyag, melyből a golyók és a golyópályák egysége készül, nagymértékben ellenáll a korróziónak, így nincs szüksége zsírra - elég pár csepp olaj, így a csapágyak gördülési ellenállása nagymértékben lecsökken. Mivel csúcsminőségű anyagokkal és mikron-pontos gyártástechnológiával készülnek a csapágyak, 9X könnyebben gördülnek, mint a standard csapágyak, melyek a legtöbb országúti és triatlon kerékben találhatóak.
A fent leírtak tökéletes bizonyítéka például Diego Ulissi szakaszgyőzelmei az idei Giro d'Italián, ahol mindkét új SPEED T kerékkel a dobogó legfelső fokára állhatott.
A hazai Fulcrum kereskedők listáját megtalálod ITT
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.